Virus del Nilu Occidental

El West Nile virus, WNV o virus del Nilu Occidental ye un virus que provoca la fiebre del Nilu Occidental. Esta enfermedá ye una flavivirosis d'orixe africanu subsaḥarianu que produz encefalitis n'equinos y tamién humanos, y que s'estendió dende 1937 pol restu d'África, Oriente Mediu, Asia Menor y Europa Oriental, y bien apocayá por Estremu Oriente y Norteamérica, onde causa importantes morrines n'aves, especialmente en córvidos.

Virus del Nilu Occidental
Clasificación de los virus
Grupu: IV (Virus ARN monocatenariu positivu)
Reinu: Virus
Familia: Flaviviridae
Xéneru: Flavivirus
Especie: West Nile virus
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Fiebre del Nilu Occidental
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 A92.3
CIE-9 066.4
DiseasesDB 30025
MedlinePlus 007186
MeSH D014901
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

El WNV crez y arrobínase d'un ave a otra al traviés de mosquitos infestaos. Si los mosquitos infestaos col virus piquen a los caballos o a los humanos, l'animal o la persona pueden carecer.

Esisten delles especies de culícidos que pueden tresmitir el virus. Una de les más importantes ye'l Culex pipiens.

El WNV puede arrobinase en delles ocasiones per otros medios. Por casu, el WNV puede tresmitise a los humanos mientres les tresfusiones sanguínees y tresplantes d'órganos provenientes d'apurridores infestaos. Coles mesmes, ye posible que les muyeres embarazaes o lactando que s'atopen infestaes puedan tresmitir el virus a los sos ñácaros.

Por cuenta de la so improbabilidá y al desconocimientu actual alrodiu de esti riesgu y al fechu de que la lactancia tien beneficios evidentes y perfectamente establecíos, nun s'encamienta que la madre dexe de dar de mamar al so fíu. Los caballos infestaos con WNV nun pueden tresmitir direutamente la enfermedá a los humanos.

Nun hai evidencia de qu'una persona pueda infestase col WNV tocando aves infestaes vives o muertes. Aun así, tienen de tenese procuru al remanar animales muertos, incluyendo a les aves. Si precisa mover o desfacer d'una ave muerta, use guantes o una pala pa movelo y asitialo dientro de dos bolses de plásticu (una dientro de la otra).

Nos Estaos Xuníos, el WNV presentar por primer vegada en Nueva York mientres el branu de 1999. De magar, tremóse a lo llargo de la mayor parte del territoriu continental de los Estaos Xuníos. Nun se sabe cómo entró'l WNV a los Estaos Xuníos, sicasí esti procesu asocede de manera natural n'Europa, África y Asia dende siquier la primer parte del sieglu XX.

Etioloxía editar

El Virus del Nilu Occidental (WNV) pertenez al xéneru Flavivirus y a la Familia Flaviviridae. Ta constituyíu por una nucleocápside icosaédrica de naturaleza lipoproteica que zarra un xenoma constituyíu por una única cadena de ARN d'aproximao 12 000 nucleótidos.

El virus ta integráu por dos llinies distintes, la llinia 1 (1a, 1b y 1c) que ye responsable de los biltos humanos, equinos y aviares del Norte d'África, Europa, Asia, Australia y Norteamérica, ente que la llinia 2 produz los biltos de Centru y Sudáfrica.

Epidemioloxía editar

Reservorio editar

Los páxaros son el reservorio natural amplificador del WNV nos que se desenvuelven altes viremias mientres un tiempu relativamente llargu (2-7 díes). Les especies de páxaros que meyor presenten estes carauterístiques son la familia Paserinae (gorriones, pinzones), qu'aguanten bien la infeición desenvolviendo una inmunidá permanente, y la familia Corvidae (cuervos, glayos y pegues), que pela cueta presenta elevaos índices de mortalidá actuando como auténtiques alarmes biolóxiques [1].

Esti reservorio ye'l responsable del caltenimientu del ciclu enzoótico de la infeición y acomúñase principalmente a zones húmedes. Les aves migratories pueden tremar la infeición ente zones bien dixebraes ente sigo xeográficamente. Tanto l'home como los caballos presenten una viremia de bien curtia duración polo que práuticamente nun tienen importancia como reservorios de la infeición.

Andada editar

 
Bárabos de mosquitos del xéneru Culex. Como puede vese na semeya, los bárabos pueden formar grupos compactos n'agües enllancaes.

L'andada produzse de normal por aciu la picadura de mosquitos ornitofílicos del xéneru Culex (C. pipiens, C. quinquefasciatus, C. nigripalpus, C. tarsalis), que son los mosquitos que caltienen el verdaderu ciclu enzoótico de la infeición na naturaleza. El xenoma-del vector-que-tresmite-la fiebre-del-nilo-occidental xenoma d'esti mosquitu foi secuenciáu apocayá, polo que, siguiendo esti modelu, los científicos van poder establecer qué xenes tán implicaos nel procesu de tresmisión de la enfermedá. Por que un mosquitu sía un vector competente hai de tener nes célules del so intestín mediu los receptores específicos que dexen al virus enfusar y retrucar nel so interior, y ser capaz darréu de conducilo a les glándules salivales, dende onde va infestar a otru animal. Otres especies de mosquitos pueden actuar a la fin del branu como pontes epidemiolóxiques ente les aves y otres especies d'animales. Tal ye'l casu del xéneru Aedes y del Ochlerotatus, que s'alimenten tantu de páxaros como de mamíferos, y que son los que desencadenen el ciclu epizoótico de la enfermedá. Dientro del mosquitu produz tresmisión transestadial y transovárica, polo que'l so caltenimientu ivernizu ta aseguráu.

Púdose aisllar el virus coles mesmes en cachiparros [2], anque esti fechu paez nun tener nenguna relevancia epidemiolóxica. El virus tamién puede tresmitise por ingestión d'animales muertos pola enfermedá, por lactación, por tresfusión y por tresplantes d'órganos.

Esisten diferencies importantes en cuanto al patrón epidemiolóxicu de circulación del virus n'América del Norte y n'Europa, o inclusive en Méxicu y el Caribe: a) el virus avanzó continua y rápido por toa América del Norte, ente que n'Europa quedó confináu a biltos alcontraos y non recurrentes; b) afecta a más seres humanos na epidemia americana, y c) la patoxenicidá en delles especies d'aves ye bien cimera a la reparada n'Europa. Estes diferencies pueden surdir de factores intrínsecos a la mesma variante del virus que predomina en cada casu o bien a factores ambientales propios de cada zona. En rellación a ello haise constatáu que Culex pipiens, n'hibridando con otres especies de mosquitos próximes filoxenéticamente, dexó de ser puramente ornitofílico p'afectar a otres especies non aviares.

Especies sensibles editar

Les principales especies afeutaes nel ciclu epizoótico de la enfermedá son la humana y l'equina, que son les úniques que carecen la enfermedá de forma natural. Otros hospedadores accidentales tales como gatos, perros, oveyes, cabres, esguiles, mofetes y coneyos nun tienen la importancia epidemiolóxica de les anteriores. La incidencia mayor producir ente los páxaros dende mediaos de branu a principios de seronda, y nel home y los équidos daqué retrasaos a l'anterior.

Distribución editar

 
Avisu del Virus del Nilu Occidental en Los Angeles.

El virus ta distribuyíu per África, Asia, Europa y Australia, y foi apocayá introducíu en Norteamérica, apocayá detectóse n'Arxentina y nel Caribe. La so procedencia posiblemente fuera Oriente Mediu.

Patoxenia editar

A la picadura del mosquitu sigue una primera replicación nel llugar de inoculación y nos ganglios linfáticos subsidiarios, y una posterior viremia que lleva los virus al SRE con una posible posterior llocalización nel SNC. La entrada nel SNC vese favorecida pola colonización de los endotelios de la barrera hematoencefálica y una mayor duración de la fase virémica [3].

Les alteraciones producíes nel SNC rellacionar cola proliferación viral na neurona y na glía, la respuesta inmune citotóxica a les célules infestaes, la inflamación perivascular difusa y la formación de nódulos de microglia. WNV produz inflamación difusa del tálamu, la ponte cerebral y el migollu espinal proximal.

Clínica editar

  • Nos páxaros la mayoría de les infeiciones son asintomáticas, sacante la Familia Corvidae na que como yá foi referíu produz alta mortalidá ensin apenes pródromos.
  • Nos caballos desenvuélvense síntomes neurolóxicos carauterizaos por obnubilación, anorexa, visión dificultosa, movimientos masticatorios en vacíu, incapacidá pa tragar, ataxia (estremidaes bien separaes o cruzaes), contraiciones musculares, paralís parcial, desplazamientos en círculos y alteraciones de la conducta con periodos de hiperexcitabilidad siguíos d'otros de depresión. L'animal puede entrar en coma y morrer. La fiebre nun ye constante.

Nun se tien una idea clara de la rápida y permanente espansión del virus del Nilu Occidental n'América del Norte, pero lo cierto ye que mientres nel restu del mundu los casos y biltos epidémicos son puntuales y periódicos, nel continente americanu nun hubo interrupción dende la so entrada en 1999.

La mayoría de les infeiciones con WNV nun causen nengún tipu de síntomes. Les infeiciones leves de WNV pueden causar fiebre, dolor de cabeza y del cuerpu, frecuentemente con sarapulláu ya inflamación de los ganglios linfáticos. Nun pequeñu porcentaxe de persones infestaes pol virus, la enfermedá puede tener consecuencies series ya inclusive fatales. Les infeiciones más graves pueden causar dolor de cabeza, fiebre alto, rixidez nel pescuezu, plasmu, desorientación, coma, temblones, convulsiones, paralises y n'ocasiones la muerte. Les persones mayores de 50 años tienen mayor riesgu de desenvolver enfermedaes más graves.

Mancadures editar

Les mancadures que suel producir son dexeneración neuronal y neuronofagia con neuritis de los nervios craniales y ópticos, mielitis y polirradiculitis, amás d'edema cerebral con petequias y sufusiones hemorráxiques. Dacuando apaecen tamién miocarditis, pancreatitis o hepatitis fulminantes, especialmente n'aves. Produz cansanciu, fatiga y suañu, estos son los síntomes más importantes.

Diagnósticu editar

  • Clínicu-epidemiolóxicu-lesional: bien bono de confundir con otres encefalitis del grupu.
  • Laboratorial: tampoco fácil, por presentar inmunidá cruciada coles otres; rique ELISA o SN, o bien detectar el virus por aciu RT-PCR.

Tratamientu editar

  • Nun esiste un tratamientu específicu frente a la enfermedá, suministrándose puramente tratamientu de caltenimientu a los animales afeutaos.
  • Esisten vacunes atenuaes que s'empezaron a utilizar apocayá en caballos.

Les persones con infeiciones leves de WNV con frecuencia recuperar por sigo mesmes. Los médicos pueden ufiertar terapies de sofitu pa les persones que tienen entueyos más serios, como por casu encefalitis o meninxitis. Sicasí, aproximao'l 10% de les persones con infeiciones graves de WNV muerren.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar