La Vuelta a Colombia ye una competencia de ciclismu en ruta que se realiza en Colombia. La primer edición correr en 1951 y el primer campeón foi'l colombianu Efraín Forero.

Vuelta a Colombia
Xeneral
Tipu de competición carrera per etapes
Deporte ciclismu en ruta
País Colombia
Organizador Federación Colombiana de Ciclismo (es) Traducir
Historia
Fundación 1951
Competición
Periodicidá Cada añu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

La idea de la una Vuelta a Colombia venía xestándose dende 1940. Les noticies sobre les competencies europees como'l Tour de Francia o'l Tour de l'Avenir espertaron l'entusiasmu nel país y delles pruebes ente Tunja, y Bucaramanga, Medellín y Sonsón, per víes carreteables fixéronse frecuentes; pero un eventu entamáu nun vieno concretar se hasta 1951.

Los periodistes d'El Tiempo, Pablo Camacho Montoya y Jorge Enrique Buitrago "Miron", xunto con Efraín Forero, Donald W. Raskin, Guillermo Pignalosa y Mario Martínez, propunxéron-y al xefe de redaición d'El Tiempo, Enrique Santos Castillo, que'l so periódicu auspiciara y entamara la primer Vuelta a Colombia. Efraín Forero propúnxo-y faer una carrera de prueba ente Bogotá y Manizales pa demostrar la viabilidá de la so propuesta. Fixo la prueba, convenció a El Tiempu, al cual sumáronse otres empresa como Avianca, Bavaria, Avisos Zeón y la Flota Mercante Grancolombiana y pal 11 d'agostu de 1950[1] El Tiempo anunciaría per primer vegada la so realización siguíu d'un nuevu anunciu'l 24 de payares de 1950[2] nel cual concretóse la cantidá definitiva d'etapes a correr, según la realización de la prueba pal mes de xineru de 1951. D'esta forma'l 5 de xineru de 1951 arrincaron de l'avenida Jiménez de Bogotá 35[3] participantes que teníen de cubrir en diez etapes un percorríu de 1.233 quilómetros.[4] De los 35 participantes iniciales trenta[5] llograron rematar la prueba. El primer campeón foi Efraín Forero quien ganó siete de les diez etapes de la prueba;[6] el trayeutu de la primer edición fueron percorríos por Forero en 45 hores y 23 minutos, quien aventayó a Roberto Cano que llegó segundu depués de dos hores. La competencia foi esitosa y gracies a les emisiones radiales el país recibió mientres quince díes los detalles, tresmitíos pola emisora Nueva Granada na voz de Carlos Arturo Rueda, quien col so estilu peculiar imprimía-y emoción a la carrera. Efraín Forero foi'l primer campeón de la Vuelta a Colombia y Carlos Arturo Rueda bautizar como L'Indomable Zipa.

Pa la segunda edición amontóse'l númberu d'etapes con aproximao 1670 km. Alredor de sesenta ciclistes cruciaron la meta final.[7] A raigañu del ésitu de la primer edición, fizo que al añu siguiente, convidar al campeón olímpicu de ciclismu José Beyaert, quien ganó esta segunda versión, afaciéndose fácilmente a les difíciles condiciones topográfiques y climátiques del percorríu.

La tercer edición de la carrera tuvo 15 etapes y cubrió una distancia de 1750 km.[8] Esta versión foi ganada pol colombianu Ramón Hoyos per ampliu marxe, trunfando en 8 de les 15 etapes del percorríu; a partir d'esi añu momentu exerció un dominiu casi absolutu nes versiones siguientes

La carrera convertir nun sucesu a nivel nacional polo cual distintos mandatarios como l'entós dictador Gustavo Rojas Pinilla en 1954, quien-y dio la partida pa los 46 participantes. En 1959 l'entós presidente Alberto Lleras Camargo encargar de llargar la prueba na so novena versión que ganaría Rubén Darío Gómez acabando cola hexemonía de Ramón Hoyos.

Décades de 1960 y 1970 editar

Pa la década de 1960 el ciclismu yera unu de los deportes más populares del país y captaba l'atención esclusiva de los medios. La versión de 1962 foi una de les pruebes más competíes onde Roberto Buitrago llevóse'l títulu con ocho segundos de diferencia sobre'l so inmediatu siguidor, el favoritu Martín Emilio "Cochise" Rodríguez. La vuelta caltuvo l'atención de los aficionaos hasta la última xornada cumplida ente La Dorada y Bogotá. L'ascensu a La Tribuna foi disputadísimo y pensábase que'l primeru que pasara por esti puntu sería'l dueñu de la tricolor, cola que s'estremaba al líder, pero namái se definió na pista d'El Campín. El ganador de la etapa foi un español, Candela Domínguez, que corrió pol Valle de Tenza.

El reináu de "Cochise" empezó en 1963 nuna zarrada llucha con corredores como Rubén Darío Gómez, Javier Suárez y Carlos Montoya. Al añu da muestres de tolos sos atributos al coronase campeón sacando más d'una hora sobre Rubén Darío Gómez, amás de llograr los títulos del monte y el de metes volantes.

Escontra finales de la década de los 60, la rivalidá ente los distintos departamentos atraxo a la empresa privada, qu'empezó a patrocinar y conformar los sos propios equipos. Incursiona la radio con tresmisiones en direutu que fueron lideraes por "el campeón" Carlos Arturo Rueda por Caracol Radio y teniendo el so contrapesu en RCN na voz d'Alberto Piedrahita Pacheco que traxo los comentarios de Julio Arrastía, retiráu yá del so trabayu d'entrenador y direutor téunicu y quien atraxo l'atención del pueblu enteru coles emociones y aventures que deparaben en cada etapa de la vuelta.

Al empezar la década de los 70, dos fechos marquen la celebración de los primeros venti años de la competencia ciclística: Rafael Antonio Neñu convertir nel primer novatu en coronase campeón de la máxima prueba del ciclismu continental y en segundu llugar Cochise Rodríguez superó'l récor de la hora p'aficionaos en Ciudá de Méxicu con una marca de 47.553 quilómetros.

Puxanza de los escaladores editar

 
Luis Herrera ganó la so primer Vuelta a Colombia en 1984 y nel mesmu añu convertir nel primer ciclista aficionáu en ganar una etapa del Tour de Francia

Rafael Antonio Neñu, moteyáu "el neñu de Cucaita", amosaría ser el corredor más completu de la década imponiendo una marca qu'hasta güei perdura: seis títulos. Surden equipos importantes como Relós Pierce, Singer, Postobón, Wrangler de Caribú, Aseguradora Suramericana, Telecom, y Café Águila Roja, ente otros. Otros ciclistes que llograron trunfos na década de 1970 fueron Álvaro Pachón, Miguel Samacá, José Patrocinio Jiménez y Alfonso Flórez.

Col quintu trunfu de Neñu en 1978 empecipióse una nueva etapa, pos tolos equipos buscaron anovar non yá a los ciclistes sinón tamién de patrocinadores. Apaecen asina la Llotería de Boyacá, Perfumería Janeth, Lleche la Gran Vía, Valjyn, Vinícola los Flaires, etc., que sería como'l preámbulu a la meyor dómina del ciclismu colombianu nel mundu.

En 1980, empezar a xestar un proyeutu que bien llueu se fixo realidá: conformar un equipu colos meyores pedalistas nacionales, patrocináu por una gran empresa y que representara a Colombia n'Europa. L'entamador Saulo Barrera foi l'encargáu d'esta gran xestión, y foi quien presentó tol proyeutu a Piles Varta que nun duldar n'adelantrar les xestiones del casu.

En 1983, l'equipu de Piles Varta alzar col títulu con Alfonso Flórez y enfrentó el mayor retu de participar nel Tour de Francia como únicu equipu aficionáu invitáu en tola historia de la competencia. En 1984, Luis Herrera, llamáu "El Jardinerito", con una demostración del so poderíu nel monte, coronar por primer vegada campeón de La Vuelta y esi mesmu añu convertir nel primer corredor aficionáu en ganar una etapa nel Tour de Francia nel Alpe d'Huez.

La incursión de los pedalistas colombianos terminaría perxudicando la Vuelta a Colombia pos al centrase los oxetivos nel Vieyu Continente, los corredores de meyor nivel convertíos en profesionales empezaron a tomar la competencia como un trampolín pa preparar les grandes vueltes. Pela so parte, les empreses nacionales empezaron a esplorar los beneficios económicu y publicitariu de la vuelta. Asina, mesmu la corporación financiera Truébanu[9] mercó los derechos de la vuelta a la Federación Colombiana de Ciclismu en principiu per trés años, que se convirtieron en dolce hasta 1996.

La década de 1990 traxo tamién la renovación y en 1989 Oliverio Rincón repitió la fazaña de Neñu al ganar la vuelta en calidá de novatu, mientres Álvaro Mejía surdió como'l so meyor competidor y aliao pa reemplazar a la dupla Herrera-Parra n'Europa.

La partida de les grandes figures al vieyu continente pa correr n'equipos europeos, favoreció'l surdimientu de ciclistes de menor sonadía que se fixeron protagonistes de la Vuelta a Colombia, empezando por Gustavo Wilches, quien se llevó'l troféu en 1990.

Cayente editar

A partir de finales de la década de 1990, la vuelta a Colombia empecipió un cayente sosteníu, por cuenta de delles razones: la falta d'interés xeneral pol sofitu al ciclismu, los altos costos de preparación y manexu d'equipos, la desapaición del aficionáu, que s'inclinó escontra otros deportes, el retayu de patrocinadores por altos costos que dieron pa la formación de los ciclistes. Per otra parte, el costu de formar un equipu aumentó nos últimos años, por cuenta de les altes esixencies téuniques que la Xunión Ciclista Internacional estableció, por casu, pal tipu de bicicletes que tien d'usase. L'ausencia de figures colombianes nes grandes carreres internacionales (Vuelta a España, Giro d'Italia y Tour de Francia), tamién repercutió nel cayente de la Vuelta a Colombia, que los sos participantes convertir en cuasi desconocíos pol públicu.

Muestra de la decadencia de la prueba ye que dende'l 2009 nun participó nengún equipu internacional colo que ye de les poques pruebes inscrites nel UCI America Tour que nun cumple los requisitos pa puntuar para dicha competición. Nes ediciones de 2010 y 2011, unviáronse invitaciones a equipos estranxeros ensin resultancies positives.

El fechu de nun cuntar con participación d'equipos estranxeros mientres 2 años (la norma indica que tienen que ser siquier 5 equipos), fixo apeligrar la categoría internacional que tenía la carrera, una y bones la Federación Colombiana de Ciclismu foi sancionada pola UCI, nun incluyendo nun principiu a la Vuelta a Colombia nel UCI America Tour 2011-2012.[10] Darréu y tres xestiones del presidente de la Federación, Jorge Ovidio González, ante'l presidente de la UCI, Patrick McQuaid, llogróse que la prueba fuera inxertada nuevamente nel calendariu 2011-2012.[11][12] Nesi añu consiguiéronse 5 equipos estranxeros magar 3 d'ellos amateurs. Dende'l 2013 "solo" consiguióse la presencia d'ente 2 y 4 equipos estranxeros anque caltién la so categoría gracies a una esceición na norma pa esta carrera.

Asina, una competencia que na década de 1980 considerábase como la más importante d'América y una de les más importantes del mundu, foi devasada por otres competencies continentales, como'l Tour de San Luis.

Espérase que col regresu de los ciclistes colombianos a la élite mundial, tres los ésitos consiguíos por ellos nel Giro d'Italia, el Tour de Francia y otres competencies de sonadía ya integrando grandes equipos del ciclismu mundial, la Vuelta a Colombia vuelva ser oxetu d'interés per parte de los grandes patrocinadores, atrope l'atención de ciclistes internacionales y recupere el so antiguu rellumu.

Palmarés editar

 AñuGanadorSegunduTerceru
1951  Efraín Forero Triviño  Roberto Cano  Pedro Nel Gil
1952  José Beyaert  Humberto Varisco  Pedro Nel Gil
1953  Ramón Hoyos  José Beyaert  Héctor Mesa Monsalve
1954  Ramón Hoyos  Justo Londoño  Héctor Mesa Monsalve
1955  Ramón Hoyos  Honorio Rúa  Reinaldo Medina
1956  Ramón Hoyos  Jorge Luque  Efraín Forero Triviño
1957  José Gómez del Moral  Efraín Forero Triviño  Jorge Luque
1958  Ramón Hoyos  Hernán Medina Calderón  Honorio Rúa
1959  Rubén Darío Gómez  Hernán Medina Calderón  Honorio Rúa
1960  Hernán Medina Calderón  Roberto "Pajarito" Buitrago  Rubén Darío Gómez
1961  Rubén Darío Gómez  Hernán Medina Calderón  Roberto "Pajarito" Buitrago
1962  Roberto "Pajarito" Buitrago  Martín Emilio Rodríguez  Javier Amado Suárez
1963  Martín Emilio Rodríguez  Rubén Darío Gómez  Pablo Hernández
1964  Martín Emilio Rodríguez  Rubén Darío Gómez  Pablo Hernández
1965  Javier Amado Suárez  Martín Emilio Rodríguez  Rubén Darío Gómez
1966  Martín Emilio Rodríguez  Javier Amado Suárez  Carlos Montoya Arias
1967  Martín Emilio Rodríguez  Javier Amado Suárez  Álvaro Pachón
1968  Pedro Julio Sánchez  Javier Amado Suárez  Fulgencio Sánchez
1969  Pablo Hernández  Martín Emilio Rodríguez  Gustavo Rincón
1970  Rafael Antonio Niño Munévar  Gustavo Rincón  Miguel Samacá
1971  Álvaro Pachón  Miguel Samacá  Rafael Antonio Niño Munévar
1972  Miguel Samacá  Carlos Campaña  Gonzalo Marín
1973  Rafael Antonio Niño Munévar  Miguel Samacá  Álvaro Pachón
1974  Miguel Samacá[13]  Norberto Cáceres[13]  Luis Hernán Díaz[13]
1975  Rafael Antonio Niño Munévar  José Patrocinio Jiménez  Carlos Siachoque
1976  José Patrocinio Jiménez  Plinio Casas  Arturo Matamoros
1977  Rafael Antonio Niño Munévar  José Patrocinio Jiménez  Alfonso Flórez
1978  Rafael Antonio Niño Munévar  Alfonso Flórez  Gonzalo Marín
1979  Alfonso Flórez  Julio Rubiano  José Patrocinio Jiménez
1980  Rafael Antonio Niño Munévar  Alfonso Flórez  José Patrocinio Jiménez
1981  Fabio Parra  Julio Rubiano  Epifanio Arcila
1982  Cristóbal Pérez  Rafael Acevedo  Israel Corredor
1983  Alfonso Flórez  Lucho Herrera  José Patrocinio Jiménez
Convertir nuna prueba "Open" dexando la participación de ciclistes profesionales
1984  Lucho Herrera  Francisco Rodríguez  Fabio Parra
1985  Lucho Herrera  Fabio Parra  Manuel Ignacio Gutiérrez
1986  Lucho Herrera  Omar Hernández  Israel Corredor
1987  Pablo Wilches  Lucho Herrera  Gustavo Wilches
1988  Lucho Herrera  Álvaro Mejía  Pablo Wilches
1989  Oliverio Rincón  Fabio Parra  Reynel Montoya
1990  Gustavo Wilches  Héctor Julio Patarroyo  Francisco Rodríguez
1991  Álvaro Sierra[14]  Óscar Vargas  José Martín Farfán
1992  Fabio Parra  Luis Espinosa  Luis Alberto González
1993  Carlos Jaramillo  Édgar Humberto Ruiz  Israel Ochoa
1994  José Jaime González  Álvaro Sierra  Carlos Jaramillo
1995  José Jaime González  Juan Diego Ramírez  Álvaro Sierra
1996  Miguel Sanabria  Héctor Iván Palacio  Luis Alberto González
1997  José Castelblanco  Jair Bernal  Héctor Iván Palacio
1998  José Castelblanco  Iván Parra  Libardo Niño
1999  Carlos Alberto Contreras  Alexis Rojas  Félix Cárdenas
2000  Héctor Iván Palacio  Élder Herrera  Héctor Castaño
2001  Hernán Buenahora  Juan Diego Ramírez  Jairo Hernández
2002  José Castelblanco  Élder Herrera  Libardo Niño
2003  Libardo Niño  Félix Cárdenas  Álvaro Sierra
2004  Libardo Niño  Jairo Hernández  Heberth Gutiérrez
Entra a formar parte del calendariu UCI America Tour so la categoría 2.2
2005  Libardo Niño  Walter Pedraza  Álvaro Sierra
2006  José Castelblanco  Daniel Rincón  Álvaro Sierra
2007  Santiago Botero  Hernán Buenahora  Israel Ochoa
2008  Giovanny Báez  Mauricio Ortega  Alejandro Ramírez
2009  José Rujano  Freddy Montaña  César Salazar
2010  Sergio Henao  José Rujano  Francisco Colorado
2011  Félix Cárdenas  Giovanny Báez  Freddy Montaña
2012  Félix Cárdenas  Alejandro Ramírez  Flober Peña
2013  Óscar Sevilla  Alex Cano  Mauricio Ortega
2014  Óscar Sevilla  Fernando Camargo  Alexis Camacho
2015  Óscar Sevilla  Mauricio Ortega  Luis Felipe Laverde
2016  Mauricio Ortega  Óscar Sevilla  Alex Cano
2017  Aristóbulo Cala  Alex Cano  Juan Pablo Suárez
Dexa de ser parte del del calendariu UCI America Tour y pasa a ser una prueba de categoría nacional
2018  Jonathan Caicedo  Juan Pablo Suárez  Óscar Sevilla
2019  Fabio Duarte  Salvador Moreno Hernández  Óscar Sevilla
2020  Diego Camargo  Óscar Sevilla  Juan Pablo Suárez
2021  José Tito Hernández  Ángel Alexander Gil  Aristóbulo Cala
2022  Fabio Duarte  Hernando Bohórquez  Julián Cardona
2023  Miguel Ángel López  Rodrigo Contreras  Wilson Estiben Peña Molano

Notes:

Palmarés por países editar

  • Actualizáu hasta 2017
País Victories Segundu Terceru Total
  Colombia
61
63
65
189
  España
4
1
1
6
  Francia
1
1
0
2
  Venezuela
1
1
0
2
  Arxentina
0
1
0
1

Palmarés por departamentos de Colombia editar

  • Actualizáu hasta 2017
Departamentu Victories
Plantía:Xeodatos Boyacá Boyacá
26
  Antioquia
16
  Cundinamarca
8
Plantía:Xeodatos Santander Santander
6
  Caldas
3
  Tolima
1
  Bogotá
1

Estadístiques editar

Más victories xenerales editar

  • Actualizáu hasta 2017
Ciclista Victories Años
  Rafael Antonio Neñu Plantía:Xeodatos Boyacá 6 1970, 1973, 1975, 1977, 1978, 1980
  Ramón Hoyos   5 1953, 1954, 1955, 1956, 1958
  Martín Emilio Rodríguez   4 1963, 1964, 1966, 1967
  Luis Herrera   4 1984, 1985, 1986, 1988
  José Castelblanco Plantía:Xeodatos Boyacá 4 1997, 1998, 2004, 2006
  Libardo Neñu Plantía:Xeodatos Boyacá 3 2003, 2004, 2005
  Óscar Sevilla 3 2013, 2014, 2015
  Rubén Darío Gómez   2 1959, 1961
  Miguel Samacá Plantía:Xeodatos Boyacá 2 1972, 1974
  Alfonso Flórez Plantía:Xeodatos Santander 2 1979, 1983
  Fabio Parra Plantía:Xeodatos Boyacá 2 1981, 1992
  José Jaime González Plantía:Xeodatos Boyacá 2 1994, 1995
  Félix Cárdenas Plantía:Xeodatos Santander 2 2011, 2012

Nota: Ciclistes activos en negruca

Victories d'etapa per ciclista editar

  • Actualizáu hasta 2017

Estos son los ciclistes que ganaron ocho o más etapes:

Ciclista Etapes
  Martín "Cochise" Rodríguez 39
  Ramón Hoyo Vallejo 38
  Rubén Darío Gómez 16
  Jaime Galeano Rúa 14
  Hernán Buenahora 13
  Rafael Antonio Neñu 13
Ciclista Etapes
  Carlos Montoya Arias 12
  Luis Alberto Herrera 12
  Libardo Neñu Corredor 11
  Efraín Forero 10
  Félix Cárdenas 10
Ciclista Etapes
  Javier Amado Suárez 10
  José Beyaert 10
  Álvaro Pachón Morales[19] 9
  Hernán Medina Calderón 9
  José Castelblanco[20] 9
Ciclista Etapes
  Luis Hernán Díaz 9
  Miguel Samacá Hernández 9
  Rúber Albeiro Marín 9
  José Jaime González 8
  Pablo Enrique Hernández 8

Victories d'etapa por países editar

  • Actualizáu hasta 2017
País Etapes
  Colombia 831
  España 53
  Venezuela 16
  Francia 10
  Ecuador 8
País Etapes
  Italia 8
  Xunión Soviética 7
  Arxentina 6
Cuba  Cuba 5
  Uruguái 4
País Etapes
  Lituania 4
  Chequia 4
  Letonia align=center|4
  Méxicu 2
  Estaos Xuníos d'América 2
País Etapes
  Guatemala 1
  Bélxica 1
  Austria 1
  Nueva Zelanda 1
Costa Rica  Costa Rica 1

=== Otros datos Mayor númberu d'años trescurríos ente victories:

  • Fabio Parra ganó la so primer Vuelta en 1981 y la so segunda y postrera Vuelta once años dempués, en 1992.
  • Más díes vistíu de líder:
  • Más victories d'etapa nuna mesma edición:
  • Más victories na clasificación de los premios de monte:
  • Más victories na clasificación de meter volantes:
  • Mayor diferencia de tiempu ente'l ganador y el segundu clasificáu:
  • Menor diferencia ente'l ganador y el segundu clasificáu:
  • Ganador más nuevu:
  • Ganador con más edá:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Vuelta Ciclística a Colombia, la prueba de mayor algame en 8 dures etapes». El Tiempu (11 d'agostu de 1950).
  2. «La Vuelta a Colombia empecipiar en xineru». El Tiempu (24 de payares de 1950).
  3. «Filiación de los 35 Corredores qu'Empecipien Güei la Vuelta a Colombia». El Tiempu (5 de xineru de 1951).
  4. «Historia de la Vuelta a Colombia». Compañía Nacional de Chocolates. Consultáu'l 1 d'abril de 2011.
  5. «Clasificación Xeneral de la I Vuelta a Colombia».
  6. «Vuelta a Colombia Historia 1951». Ciclismu de Colombia. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de marzu de 2007. Consultáu'l 11 d'agostu de 2007.
  7. «2a Vuelta a Colombia». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xunu de 2011. Consultáu'l 1 d'abril de 2011.
  8. «3a Vuelta a Colombia 1953». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xunu de 2011. Consultáu'l 1 d'abril de 2011.
  9. «Agora Truébanu da-y la mano al ciclismu colombianu».
  10. vuelta-a-colombia-per fora-del calendariu-uci-2012&Itemid=183 La Vuelta a Colombia per fora del Calendariu UCI 2012 nuestrociclismo.com
  11. Vuelta a Colombia 2012 incluyida nel calendariu de la UCI Federación Colombiana de Ciclismu
  12. en.html#more Delegáu de la UCI, atopar en Bogotá pa inspeicionar la organización de la Vuelta a Colombia
  13. 13,0 13,1 13,2 (es) Pachón sancionado;Samacá campeón de la XXIV Vuelta, news.google.com, 23 xunu 1974.
  14. (es) Wilches fue descalificado del Clásico y la Vuelta, eltiempo.com.
  15. «Pachón sancionáu;Samacá campeón de la XXIV Vuelta». El Tiempu (25 de xunu de 1974).
  16. «Wilches foi descalificáu del clásicu y la vuelta editorial=El Tiempu» (20 de xunu de 1991).
  17. «Chepe quedar ensin vuelta». El Tiempu (30 de marzu de 2005).
  18. «de cumplir-sancion-hasta-setiembre-proximo-aceptaos-argumentos-de-la defensa.html El TAS falla casu Oscar Sevilla: Tien De cumplir sanción hasta setiembre próximu. Aceptaos argumentos de la defensa». revistamundociclistico.com (16 de mayu de 2012).
  19. Nun entraron nel conteo les 2 etapes ganaes na edición 1974 ante'l retiru de tolos premios
  20. Nun entró nel conteo la etapa ganada na edición 2004 ante'l retiru de tolos premios
  21. Vuelta a Colombia senior master ciclismomastercolombia.com - Páxina oficial - Consultáu'l 9 de Setiembre del 2016.

Enllaces esternos editar