La 49ª edición de la Vuelta a España apostar del 25 d'abril y el 15 de mayu de 1994 ente les llocalidaes de Valladolid y Madrid, con un percorríu de 20 etapes y 3531 km, que se percorrieron a una velocidá media de 38,333 km/h.
Tony Rominger, ganador de los dos últimes ediciones, partía como gran favoritu. Alex Zülle, segundu l'añu pasáu, y Pedro Delgado, dos veces ganador de la Vuelta, yeren los sos principales rivales.
El suizu demostró, yá dende'l primer día, que nun taba dispuestu a dexase bater fácilmente. Na sesta etapa, con final en Sierra Nevada, Rominger aprovechar d'un ataque del nuevu Mikel Zarrabeitia, y dexándo-y descolgado nos últimos quilómetros, facer cola so segunda victoria na Vuelta. Tres aquella xornada, el ciclista suizu yera entá más líder, con más de dos minutos de ventaya sobre tolos sos rivales.
Foi mientres la segunda selmana cuando la Vuelta quedó vista pa sentencia. Rominger ganó ensin discutiniu na contrarreló de Benidorm, poniendo a los sos rivales a más de cuatro minutos na xeneral. Nos dos etapes pirenaiques nun hubo grandes diferencies, pero Rominger axudicóse'l so cuartu trunfu parcial. Sí sacaría daqué más de tiempu a los sos persiguidores na etapa con final nel Alto de la Cruz de la Demanda, onde llogró la so quinta etapa.
La Vuelta yá taba decidida, pero entá restaba la llucha pola segunda y la tercer plaza, a la cual aspiraben Zarrabeitia, Zülle y Delgado. D'estos trés, sería'l corredor suizu'l gran perxudicáu nos dos etapes de la cordal Cantábricu, al perder bastante tiempu na etapa con final nos Llagos de Cuadonga. Nesta etapa, precisamente, vivióse una interesada situación, al vencer la etapa'l francés Laurent Jalabert, que empezaba a evolucionar de ser un sprinter a ser un corredor touterrén.
En Segovia producióse la única victoria española d'esta edición, al cargu de Marín Alonso. Ellí mesmu, en Segovia, apostaríase la penúltima etapa, una contrarreló de 53 quilómetros. La situación yera claramente favorable para Alex Zülle, pero la mala suerte cebar con él y hubo de camudar de bicicleta hasta en cuatro causes, perdiendo asina toles sos opciones d'optar al podiu. Esa xornada tuvo tamién marcada pola actitú de parte de los aficionaos, quien na zona de meta xiblaron, faltaron y llanzaron oxetos al líder Tony Rominger.[1]
La última etapa, con final en Madrid, sería de nuevu pa Laurent Jalabert, que contabilizó un total de siete trunfos d'etapa. Asina concluyía la Vuelta de 1994, na cual un corredor, per primer vegada, consiguía ganar tres ediciones de la Vuelta. Tony Rominger, amás, facer con un gran dominiu de la prueba, portando'l maillot mariellu de principiu a fin (cosa que namái realizaren trés corredores enantes) y ganando cinco etapes. Nel podiu, acompañáron-y el mozu Mikel Zarrabeitia, segundu, y el veteranu Pedro Delgado, terceru.
Esta foi la última edición que s'apostaba en primavera. A partir de 1995, la Vuelta camudó la so fecha, pa pasar a apostase en setiembre.