Pedro Delgado

ciclista español

Pedro Delgada Robledo (15 d'abril de 1960Segovia), tamién conocíu como Perico Delgado, ye un ex-ciclista español qu'exerció como tal ente los años 1982 y 1994, mientres los cualos llogró un total de 49 victories, ente les que destacaron un trunfu na xeneral final del Tour y dos na de la Vuelta. Nestos dos grandes rondes llogró amás un total de nueve victories d'etapa, cinco na Vuelta y cuatro nel Tour. Tres la so retirada pasó a exercer como comentarista de les grandes vueltes ciclistes per etapes en radio y televisión. Na actualidá ye comentarista de ciclismu na canal Teledeporte.

Pedro Delgado
Vida
Nacimientu Segovia15 d'abril de 1960 (64 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu ciclista
Trayeutoria
Años Equipu Competiciones
1988-1994 Movistar Team
1986-1987 PDM
1985-1985 Artiach
1982-1984 Movistar Team
Premios
pedrodelgado.com
Cambiar los datos en Wikidata

En 2002 recibió la Gran Cruz de la Real Orde del Méritu Deportivu.

Entamos editar

Yá dende mozu, inclúi'l ciclismu na so vida cotidiana. Empieza a participar en diverses competiciones a los quince años d'edá y pasa a la categoría de xuveniles en 1976. En 1978, tres cerca d'una trentena de victories, pasa a la categoría d'aficionaos. Dende los sos entamos na competición, amuésase como un gran escalador.

A los 19 años, recibe delles ufiertes pa dar el saltu al campu profesional, pero los estudios (enfermería) y el serviciu militar obligatoriu fáen-y retrasar la decisión. A pesar de que-y atraía'l correr con profesionales, nin Delgado nin la so familia plantegábense'l ciclismu como mediu de vida, namái como afición.

Carrera profesional editar

En 1982, convertir en ciclista profesional, calteniéndose nes files del equipu Reynolds, al cual pertenecía yá en categoría amateur. Mientres la so primer temporada, Delgado consigue dellos trunfos menores y ye 3ᵘ na Clásica de San Sebastián. Debuta na Vuelta a España como gregariu del abulense Ángel Arroyo. Abandona definitivamente los sos estudios ante la imposibilidá de compaxinalos colos entrenamientos.

En 1983, llogra trunfos en carreres curties per etapes, como la Vuelta a los Valles mineros o la Vuelta a Aragón. Fai 2ᵘ na Xubida al Naranco y 4ᵘ na Clásica de San Sebastián. Tamién anguaño debuta nel Tour de Francia, llegando a colar 2ᵘ na clasificación xeneral, anque finalmente termina 15ᵘ. La so bona actuación na ronda francesa empieza a face-y conocíu nel pelotón internacional.

En 1984, esfruta de los sos primeros díes vistíu de mariellu na Vuelta a España. Una cayida na última contrarreló quitaría-y de lluchar pol podiu. Tamién va sufrir una cayida nel Tour de Francia, esta vegada teniendo qu'abandonar la carrera.

En 1985, Delgado abandona l'equipu Reynolds ante'l gran númberu de líderes nel equipu, y recala nun equipu neoprofesional, el Seat-Orbea. Llogra'l primera gran trunfu de la so carrera deportiva, al imponese na Vuelta ciclista a España. Nel Tour, llogra'l so primer trunfu d'etapa y remata 6ᵘ.

En 1986, trespasa al equipu PDM,[1] onde va pasar los dos próximes temporaes y va ameyorar el so rendimientu en contrarreló y va adquirir esperiencia internacional. Na Vuelta de 1986, na que ganaría Álvaro Pino, Perico remata 10ᵘ por culpa d'un gripe. Nel Tour, cuando colaba bien clasificáu na xeneral y cola abonda moral como pa buscar el podiu, la so madre fina por un derrame cerebral, provocando l'abandonu del segovianu.[2][3][4]

En 1987, termina 4ᵘ na Vuelta a España y algama el podiu nel Tour de Francia per primer vegada, al terminar 2ᵘ por detrás de Stephen Roche.

En 1988 torna al equipu Reynolds[5] y camuda la so planificación habitual, arrenunciando a la Vuelta y participando nel Giro d'Italia. Nel Tour de Francia, por fin llogra'l gran suañu y conviértese nel tercer español en vencer en la ronda gala, magar un posible positivu mientres la carrera francesa tuvo a puntu de costar el trunfu y la so carrera profesional, anque finalmente nun se llegó a confirmar el positivu una y bones la sustancia atopao na so orina nun foi determinada como illegal nes llistes de la UCI hasta l'añu siguiente.

En 1989 vuelve participar na Vuelta a España, magar un mozu Miguel Indurain partía como teóricu xefe de files del equipu. Sicasí, el bon estáu de forma de Delgado y una cayida del propiu Indurain, conviérten-y nel principal estandarte del equipu. Non ensin sufrimientu, Perico llogra la so segunda Vuelta ciclista a España. Nel Tour, namái puede ser terceru, y remata la temporada siendo 2ᵘ na Volta a Cataluña.

1990 supón la postrera gran oportunidá de Pedro Delgado de reeditar el trunfu de 1988 nel Tour. Sicasí, finalmente hai de conformase con un 4ᵘ puestu. Na Vuelta, como asocediera l'añu anterior, recái sobre él de forma inesperada la responsabilidá del equipu, magar esta vegada nun llogra'l trunfu final y namái puede ser 2ᵘ.

En 1991, vuelve participar nel Giro d'Italia. Al llegar al Tour, Indurain yá ye colíder de Delgado. Les males resultancies nes primeres etapes de monte del segovianu converten a Indurain nel líder del equipu, pasando a ser gregariu del navarru. Nel primer Tour de Indurain, Delgado acaba 9ᵘ. La Vuelta a Burgos y la Xubida a Urkiola fueron dalgunos de los sos trunfos n'anguaño aciar.

En 1992, Delgado torna como xefe de files a la Vuelta a España. Una brillosa victoria nos Llagos de Cuadonga y el tercer puestu na clasificación xeneral son el balance del segovianu. Nel Tour, Indurain yá yera'l claru xefe del equipu y Perico un llugarteniente de luxu.

En 1993, vence na Selmana Catalana mientres la so preparación pa la Vuelta. Sicasí, una inoportuna enfermedá, quíta-y del estáu de forma óptimo y nun llogra rindir al meyor nivel. Anguaño foi la última asistencia de Delgado al Tour de Francia.

En 1994, el so últimu añu como profesional, llogra un meritoriu tercer puestu na Vuelta a España. Tamién ye 2ᵘ na Vuelta a Asturies y 3ᵘ na Volta a Cataluña.

Actuaciones en grandes vueltes ciclistes per etapes Vuelta a España = editar

En 1982 debuta na Vuelta ciclista a España, la primera Gran Vuelta qu'apuesta. Facer como gregariu d'Ángel Arroyo y remata 29ᵘ na clasificación xeneral.

En 1983 llega más dispuestu a competir y rinde a bon nivel hasta que sufre una cayida na quinta etapa. Realiza bones actuaciones nes etapes siguientes, destacando un tercer puestu na sesta etapa, pero nun consigue llegar al nivel de los meyores y remata 15ᵘ na clasificación xeneral final.

Consigue vistise de mariellu per primer vegada en 1984, al terminar segundu na séptima etapa. Caltuvo'l maillot de líder cinco díes y perder na etapa de los Llagos de Cuadonga, onde se ve apostráu a la tercer plaza de la xeneral. Na penúltima etapa, una contrarreló, l'agua y el riesgu escesivo faen que'l corredor segovianu sufra una cayida, na cual nun sufre mancadures d'importancia pero sí pierde la concentración, lo que lu llevaría a perder la tercer posición y a terminar 4ᵘ por detrás de Raymund Dietzen.

En 1985, vence na etapa de los Llagos y consigue el maillot mariellu onde lo perdiera l'añu anterior. Sicasí, a otru día dexa'l lideralgu en beneficiu del so compañeru d'equipu Pello Ruiz Cabestany. Mientres los díes siguientes, el segovianu nun termina d'atopase a gustu y nun consigue retayar diferencies al respeutive de Robert Millar, el líder de la carrera. Na penúltima etapa, y colando a más de seis minutos del líder, Delgado ataca nel descensu del Puertu de Navacerrada. Consigue alloñase y dir abriendo buecu. Algama a José Recio, que colaba escapáu per delantre d'él y dambos collaboren por que la escapada siga alantre. Pa sorpresa xeneral, dambos corredores lleguen a la meta de Segovia con más de seis minutos y mediu sobre Millar y Delgado, segundu na etapa, ver col maillot mariellu y llogra asina la so primer Vuelta ciclista a España.

En 1986, llogra ser segundu na sesta etapa, con final nos Llagos, por detrás de Millar. Apuerta a segundu na xeneral y cola terceru hasta la 17ª etapa, con final en Sierra Nevada, na que pierde más de diez minutos por culpa d'una gripe. Remata la carrera en 10ª posición.

En 1987, nun consigue realizar una gran carrera, perdiendo enforma tiempu n'etapes importantes. Remata 4ᵘ, por detrás de Laurent Fignon, por causa de les bonificaciones que s'dieron aquel añu a la fin de cada etapa.

 
Perico Delgado doblando al so contrincante nuna contrarreló de la Vuelta de 1989.

Tres la so ausencia na Vuelta de 1988, Delgado vuelve participar na Vuelta en 1989 para, en principiu, ayudar a Miguel Indurain. Consigue ganar dos etapes de monte y ponse líder na 15ª etapa. Una cayida obliga a Indurain a abandonar la carrera y Perico toma les riendes del equipu. Asediado por Fabio Parra, ente otros, llogra caltener el lideralgu y axudicase entá un tercer trunfu d'etapa, amás de la segunda posición na clasificación del monte. Llograba asina ganar la so segunda y última Vuelta ciclista a España. Tamién gana'l Gran Premiu de Náquera estableciendo un nuevu récor na prueba.

A pesar del so trunfu na última edición, en 1990 Perico siguía col oxetivu fitu nel Tour de Francia, y los líderes na Vuelta yeren Indurain y Gorospe. Una escapada nos primeros díes de carrera, apurrió a esti postreru'l lideralgu y una cómoda ventaya na clasificación xeneral. Sicasí, el ciclista vascu fundir na 10ª etapa y nes primeres dificultaes montascoses del día, empieza a descolgarse. El desfallecimiento de Gorospe, xuníu a un Indurain enfermu, volvieron faer que'l pesu del equipu recayera sobre'l segovianu, qu'empezó la trabayosa xera d'intentar arrampuñar el trunfu al italianu Marco Giovannetti, que foi compañeru de fuga de Gorospe na 5ª etapa. Sicasí, Delgado nun llegaría a algamar, rematando 2ᵘ na clasificación xeneral final.

En 1992, Perico Delgado presentar na ronda española como xefe de files del equipu Banesto y firme candidatu a la victoria final. Mientres les primeres etapes de monte, enfréntase práuticamente en solitariu al equipu Amaya Seguros, encabezáu por Jesús Montoya, que llantó-y batalla en tou momentu. La estrecha vixilancia a la que foi sometíu'l segovianu sirvió por que Tony Rominger colar na llucha pola xeneral. Perico llogra vencer na etapa de los Llagos d'Enol, nuna brillosa etapa. Tres múltiples ya infructuosos ataques nos díes siguientes, Delgado terminaría finalmente en 3ᵉʳ posición na xeneral.

En 1993, llega a la Vuelta nun baxu estáu de forma, lo que-y torgó engarrar poles primeres posiciones, llogrando apenes terminar en sesta posición.

En 1994, na que sería la so última participación na Vuelta, Delgado consigue terminar 3ᵘ por detrás del so compañeru d'equipu Mikel Zarrabeitia, nuna Vuelta apoderada de principiu a fin pol suizu Rominger, y na que Delgado tuvo que lluchar encarnizadamente con otru suizu, Alex Zülle, por una plaza nel podiu.

Giro d'Italia editar

Pedro Delgado participó en dos causes na prestixosa prueba italiana, nes ediciones de 1988 y 1991. En dambes ocasiones, el corredor segovianu allegó al Giro como preparación de cara al Tour, ensin llegar a ufiertar un gran nivel de cara al trunfu final. En 1988, llogró ser segundu nuna etapa, y terminó 7ᵘ na clasificación xeneral d'una carrera bien dura poles condiciones climatolóxiques. En 1991 nun-y foi muncho meyor, y tan solo podría terminar 15ᵘ.

Tour de Francia editar

Primeres apaiciones y contratiempos (1983-1987) editar

El Tour de Francia 1983 ye la so primer participación na prestixosa ronda gala. Tres unos primeros díes bien duros, nos cualos hubo d'acostumase a estazón al rápidu ritmu del pelotón, cola llegada del monte Perico empieza a dexase ver y a xubir puestos na xeneral. Ye 2ᵘ en tres etapes y consigue asitiase 2ᵘ na clasificación xeneral. Sicasí, la ingesta d'un alimentu en mala traza fai-y perder más de venticinco minuto respeuto del vencedor na 18ª etapa, con final en Morzine. Termina'l Tour na 15ª posición, pero convencíu de que puede faer grandes coses na carrera francesa.

La edición de 1984 nun empezó perbién pal corredor segovianu, al sufrir una cayida na primer etapa. Ye 3ᵘ en dos etapes y 4ᵘ n'otra. Apuerta a 5ᵘ na xeneral y nel descensu d'un puertu de los Alpes, arriesga por demás y vase al suelu. A pesar de terminar la etapa, la resultancia de la cayida foi'l d'una clavícula rota y el consiguiente abandonu a otru día. Pola so valentía nes baxaes y, sobremanera, arriendes de aquél descensu a tumba abierta y la posterior cayida, dellos almiraos periodistes franceses bautizaron al mozu Delgado col nomatu de "Le Fou" ("El Llocu")

En 1985, les primeres etapes resultaron una terrible llosa pal segovianu. Na contrarreló por equipos pierde más de siete minutos y na primer contrarreló individual otros cuatro respeuto al líder, Bernard Hinault. Recuperar nes etapes de monte, y cola inestimable collaboración de los sos compañeros d'equipu, llogra la so primer victoria d'etapa nel Tour, na etapa con final en Luz Ardiden. Ye 3ᵘ y 6ᵘ n'otros dos etapes y termina el Tour en 6ª posición, rematando 2ᵘ na clasificación del monte.

En 1986 repite'l mal empiezu de la edición anterior, perdiendo enforma tiempu nes etapes cronometraes, tantu por equipos como individual. Na primer etapa de los Pirineos, con final en Pau, escápase xunto al líder, Bernard Hinault. Gana la etapa y asítiase 4ᵘ na xeneral. Llogra ser 5ᵘ tamién en Ferruche Chevalier. Colando 5ᵘ na xeneral, ver con posibilidaes d'entrar nel podiu. Mientres la tarde del día en que se celebró la 5ª etapa, llegó-y a Pedro Delgado la inesperada noticia del fallecimientu de la so madre por causa de un derrame cerebral. Con tou, el ciclista segovianu tomó la salida de la 6ª etapa pero, trescurríos dellos quilómetros, incapaz de sobreponese al dolor, punxo pie a tierra abandonando una carrera que, de nun mediar la traxedia familiar, perbién podría convertise nel so primer trunfu na xeneral final de la ronda gala.[2][3][4]

Pal Tour de 1987, Perico Delgado ye yá parte de los favoritos al trunfu final. Consigue ameyorar los entamos d'años anteriores y nun pierde demasiáu tiempu nes etapes cronometraes. Nes primeres etapes de monte, llogra un 3ᵘ y dos 6ᵘs puestos. Imponer na 19ª etapa y asítiase 2ᵘ na clasificación xeneral, por detrás del irlandés Stephen Roche. Na 20ª etapa, con final en Alpe d'Huez, llogra arrampuña-y el lideralgu a Roche y consigue el maillot mariellu del Tour per primer vegada na so carrera. Consigue portar la preciada prenda mientres cuatro díes, mientres los cualos intenta por tolos medios aumentar la so ventaya sobre'l corredor irlandés de cara a la última contrarreló. Sicasí, nun foi posible, y a pesar de realizar una bona etapa, pierde'l lideralgu'l penúltimu día de carrera, terminando finalmente 2ᵘ de la xeneral, a 40 segundos de Roche. Aquel añu, foi tamién 3ᵘ na clasificación por puntos.

Tercer español en ganar el Tour (1988) editar

 
Maillot mariellu de Delgado, Tour de Francia 1988.

Nel empiezu de la temporada tuvo un protagonismu más extradeportivo que deportivu, primero por un precontratu que robló col Kelme pol qu'a la fin l'equipu alicantín nun quixo demandar al corredor[6] (finalmente fichó pol Reynolds) y dempués pol arrenunciu a participar na Vuelta a España participando nel Giro d'Italia.[7]

La temporada diba claramente empuesta a la disputa del Tour de Francia. Amosóse'l más regular mientres los primeros díes de competición, y anque la mala suerte vuelve faer apaición na 5ª etapa, onde pierde más un minutu al respeutive de los favoritos pola mor de la corte producíu por una cayida,[8] dicha suerte camudó a otru día, na 1ª contrarreló, cuando les condiciones climatolóxiques aliar col segovianu por que marcara un tiempu meyor que'l de la mayoría de los favoritos.[9] Na primer etapa alpina, Perico consigue yá alloñar a dellos rivales importantes de cara al trunfu final,[10] pero ye ensin dulda na 12ª etapa, con final nel míticu Alpe d'Huez, y tres la cual el ciclista segovianu salió col maillot mariellu, la que marcaría l'aldu del Tour de Francia.[11] Como guinda a les etapes de los Alpes, Delgado volvió exhibise na siguiente etapa, una contrarreló, na que terminó de sentenciar a los pocos rivales que-y quedaben, especialmente los colombianos Herrera y Parra,[12] dempués de lo que la prensa internacional rindióse ante la fuercia del corredor español.[13] Sofitáu pol so equipu, Perico yá nun perdería'l lideralgu no que restaba de carrera, faciendo gala d'un escelente estáu de forma que se vio ratificáu na etapa reina del Tour.[14]

 
Pedro Delgado na Vuelta a España 2004.

Sicasí, mientres la última selmana de competición, la filtración d'un posible positivu del líder solmenó la competición.[15][16]

El direutor de la carrera peneró a los medios oficiales del Tour[17] (la cadena de TV Antenne 2 y el periódicu L'Équipe) un supuestu positivu del corredor nun control antidopaxe, ensin comunicar la sustancia, una aición que foi criticada inclusive pol mesmu gobiernu francés.[18] Cuando se realizó'l comunicáu oficial, comprobóse que se trataba de la sustancia probenecida,[19] un diuréticu que'l so usu podría utilizase para amazcarar la ingesta d'anabolizantes, recoyida como sustancia prohibida pol COI pero non pola UCI (Xunión Ciclista Internacional). El llaboratoriu responsable del control comunicara'l positivu a la direición de la carrera al interpretar equivocadamente la reglamentación, y consultar la llista del COI (Comité Olímpicu Internacional), na que sí apaecía.[20] En favor del corredor non yá taba l'ausencia de dicha sustancia de la llista válida de sustancies prohibíes, y l'evidente defectu de forma na comunicación del positivu, sinón el fechu de que la probenecida sume del organismu en 8 hores y los anabolizantes pueden ser detectaos hasta 120 díes dempués del so usu, lo qu'obligaría a tomar sustancies enmascaradoras de continuu y na orina de Pedro Delgado, que pasó controles tolos díes al ser el líder de la carrera, nun s'atopó de nuevu la sustancia, nin tampoco rastru de anabolizantes.[20] Esto, xunto a la evidencia del error d'interpretación del llaboratoriu, foi abondu pa evitar una sanción al corredor, que consistiera en 10 minutos de penalización na clasificación, la mesma que sufrió Gert-Jan Theunisse nesi mesmu Tour, a pesar de los esfuercios siguíos per parte de la organización.[21] Delgado, sofitáu pol públicu y bona parte del pelotón,[22] caltúvose ayenu al discutiniu del contraanálisis y superó la última etapa montascosa de la prueba ensin dificultaes.[23]

Perico Delgado ganó la 75ª edición Tour de Francia con una ventaya de 7:13 sobre'l segundu clasificáu, el neerlandés Steven Rooks, y 9:59 sobre'l terceru, el colombianu Fabio Parra, amosando un insultante dominiu en monte y superando de forma sobresaliente les etapes contrarreló. Foi 3ᵘ en tres etapes y ganó otra, la 13ª. Tamién foi 3ᵘ na clasificación del monte. La so victoria llevantó cróniques estremaes ente la prensa por cuenta del discutiniu del dopaxe[24] y a la decisión de nun penalizar al ciclista español.[25]

Como nota interesada, perdió'l maillot mariellu de vencedor mientres la fiesta de celebración.[26]

Candidatu al 2ᵘ Tour (1989-1991) editar

De nuevu favoritu en 1989, Delgado cometió'l mayor despiste de la so carrera deportiva na etapa prólogu de Luxemburgu, al presentase 2 minutos y 40 segundos tarde na rampla de salida. Mientres dichu prólogu perdió 14 segundos con respectu al vencedor, Erik Breukink,[27] lo que -y valiera pa ser 16ᵘ en dicha etapa, una bon resultancia, pero los 2:54 totales asitiáben-y postreru na xeneral. Yera la primer vegada na historia del Tour qu'un campeón en defensa del so títulu empezaba n'últimu llugar de la clasificación. Na contrarreló por equipos de la segunda etapa, Delgado, que durmiera mal presa de l'ansiedá y el nerviosismu, fendióse. Los sos compañeros tuvieron qu'espera-y y l'equipu clasificó postreru con un retrasu de 4:32 con respectu al primeru. Delgado yera agora últimu, a más de 7 minutos del vencedor y perdiera casi toles sos posibilidaes de victoria. Sicasí, dende la primera contra-reló llarga, na que foi segundu tres un estraordinariu Greg Lemond[28] foi recuperando tiempu a los dos grandes líderes de la carrera, Greg LeMond y Laurent Fignon. Nel monte pasó claramente al ataque. En total, foi 2ᵘ en tres etapes y 3ᵘ n'otros dos, amás de 2ᵘ na clasificación del monte. Terminó'l Tour en 3ᵉʳ posición, a 3:34 minutos del vencedor, llamentándose amargamente pol tiempu perdíu mientres les primeres etapes.

El Tour de Francia 1990 empezó de forma atípica, con una escapada de cuatro corredores que llograron aventayar al pelotón en más de diez minutos. Ente esos corredores atopaba l'italianu Claudio Chiappucci, que terminaría 2ᵘ na xeneral a la fin d'esta edición. Tres el pasu pelos Alpes, Delgado ye 5ᵘ na clasificación xeneral y aportaría a terceru. Sicasí, a partir de la 14ª etapa, el segovianu vese aquexáu d'una gastroenteritis y namái consigue terminar 4ᵘ. Foi 2ᵘ nuna etapa y 4ᵘ n'otra.

 
Perico Delgado nel Tour de Francia 1993.

En 1991, asisti al Tour en condición de colíder xunto al navarru Miguel Indurain, que yá realizara una gran actuación l'añu anterior y fuera 2ᵘ na Vuelta d'esi mesmu añu. Delgado vuelve repitir un empiezu mediocre na carrera. Espera con impaciencia la llegada del monte, pero na segunda etapa de los Pirineos el segovianu fúndese y pierde más de dieciséis minutos. Coles mesmes, Indurain meter na llucha pol lideralgu y consigue vistise de mariellu. Delgado vese apostráu a la función de gregariu del corredor navarru, que va llograr la victoria final. Pedro Delgado terminó 9ᵘ.

Gregariu de luxu de Indurain (1992-1993) editar

Nel Tour de Francia 1992, Indurain ye yá'l líder del equipu y Perico Delgado un gregariu de luxu. Consigue ser 2ᵘ na 12ª etapa, por detrás de Rolf Jaermann. Termina'l Tour en 6ª posición.

La edición de 1993 foi la última participación de Delgado na carrera que-y fixo más grande. Nesta ocasión, namái pudo ser 9ᵘ.

Palmarés editar

1982

1983

1984

  • 4ᵘ Vuelta a España

1985

1986

1987

1988

1989

1990

1991

1992

1993

1994

Resultaos en Grandes Vueltes y Campeonatos del Mundu editar

Carrera 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1993 1994
Giro d'Italia - - - - - - 7ᵘ - - 15ᵘ - - -
Tour de Francia - 15ᵘ Abᵘ 6ᵘ Ab 2ᵘ 1ᵘ 3ᵘ 4ᵘ 9ᵘ 6ᵘ 9ᵘ -
Vuelta a España 29ᵘ 15ᵘ 4ᵘ 1ᵘ - 4ᵘ - 1ᵘ 2ᵘ - 3ᵘ 6ᵘ 3ᵘ
Campeonatu del Mundu en Ruta   - - - 25ᵘ 51ᵘ - 60ᵘ 20ᵘ 20ᵘ 35ᵘ 30ᵘ - -

-: nun participa
Ab.: abandonu

Equipos ciclistes editar

Trayeutoria televisiva editar

A partir de la so retirada nel añu 1994 empezó a collaborar con Televisión Española (TVE) como comentarista de les grandes vueltes. Acompañó a Pedro González nes retresmisiones del Giro d'Italia, el Tour de Francia y la Vuelta a España, según nel Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta.

Tres la muerte de Pedro González, siguió idéntica trayeutoria esta vegada al llau de Carlos d'Andrés y el calter bonable de dambos fizo que congenien perbién y que sían munches les anécdotes y momentos d'humor, como'l "minutu de gloria de Perico" qu'apaez casi a diariu nes retresmisiones de les grandes vueltes ciclistes en TVE, onde Perico recuerda anécdotes de la so etapa de corredor.

Mientres les retresmisiones de la Vuelta a España, Perico tien dos pequeñes seiciones: "Los Pericopuertos", onde en bicicleta analiza la etapa o los sos puertos, y una pequeña seición de seguridá vial.

Según publicóse en dellos medios de comunicación, na edición del Tour de Francia de 2013 Perico Delgado percibió 30.000 € polos sos comentarios (3.000 € apurríos por TVE y los otros 27.000 € por un patrocinador priváu).

Distinciones honorífiques editar

Otros datos editar

  • El grupu escocés The Delgados, tomó'l so nome pol ciclista Pedro Delgado.
  • En Febreru de 2012 ante l'acueductu del so Segovía, los sos paísanos y los medios de comunicación, aceptó l'apadrinamientu de Ela-Castiella Llión d'aquel añu, que lu trespasó Juan José Videgain, recibiendo un premiu homenaxe a la so trayeutoria solidaria.

Rreferencies editar

  1. «Un equipu holandés anuncia'l fichaxe de Pedro Delgado». El País (10 d'agostu de 1985). Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  2. 2,0 2,1 Javier Dalmases (22 de xunetu de 1986). «Alpe d'Huez, "palaciu" pa dos monarques: Hinault y LeMond». Mundo Deportivo. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  3. 3,0 3,1 Javier Dalmases (22 de xunetu de 1986). «El bretón sirvió en bandexa al estauxunidense'l "maillot mariellu"». Mundo Deportivo. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  4. 4,0 4,1 Javier Dalmases (22 de xunetu de 1986). «Schuiten: Perico va siguir con nós mientres quiera». Mundo Deportivo. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  5. «Delgado va correr con Reynolds la próxima temporada». El País (5 de setiembre de 1987). Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  6. El Mundo Deportivo (ed.): «"KELME" Y DELGADO,TAN AMIGOS» (8 de xineru de 1988). Consultáu'l 12 de payares de 2009.
  7. El Mundo Deportivo (ed.): «DELGADO: "IRE A ITALIA GANAR"» (9 d'abril de 1988). Consultáu'l 12 de payares de 2009.
  8. Juan Mora (8 de xunetu de 1988). «Delgado perdió 1.49 minutos tres una corte nel pelotón que perxudicó a tolos españoles». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  9. Juan Mora (9 de xunetu de 1988). «rivales primera/reló/Tour/elpepidep/19880709elpepidep_7/Tes Pedro Delgado superó a casi tolos sos rivales na primera contra reló del Tour». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  10. Juan Mora (14 de xunetu de 1988). «Delgado y Herrera alloñaron a Bernard y Kelly». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  11. Juan Mora (15 de xunetu de 1988). «Delgado estroza'l Tour en 1 Alpe d'Huez». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  12. Juan Mora (16 de xunetu de 1988). «Delgado aumenta la so ventaya nel Tour al ganar la primer contrarreló de la so vida». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  13. Axencia EFE (16 de xunetu de 1988). «Sorpresa y aponderamientos na Prensa francesa». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  14. Juan Mora (19 de xunetu de 1988). «Cubino y Delgado trunfaron na etapa reina». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  15. Juan Mora/Luis Gómez (20 de xunetu de 1988). «El líder recibió los primeros rumores con nerviosismu». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  16. Juan Mora/Luis Gómez (20 de xunetu de 1988). «L'equipu Reynolds recibió la notificación verbal de que Delgado dio positivu nun control 'antidoping'». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  17. «El direutor del Tour peneró la noticia a la televisión». El País (22 de xunetu de 1988). Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  18. Luis Gómez (21 de xunetu de 1988). «El Gobiernu francés llamenta la forma en que se dio noticiar». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  19. José María Odriozola (22 de xunetu de 1988). «La probenecida salta a la fama». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  20. 20,0 20,1 Juan Mora/Luis Gómez (23 de xunetu de 1988). «La decisión de dar positivu a Delgado foi tomáu pol direutor del llaboratoriu del Tour». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  21. Juan Mora/Luis Gómez (22 de xunetu de 1988). «Los organizadores del Tour primieron hasta'l final por que Delgado fuera sancionáu». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  22. Juan Mora (22 de xunetu de 1988). «EI español recibió la solidaridá del públicu y los sos colegues». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  23. Juan Mora (22 de xunetu de 1988). «El líder dominó la subida al Puy de Dôme». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  24. Percancies (26 de xunetu de 1988). «División ente la Prensa francesa al valorar el trunfu del español». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  25. Juan Mora/Luis Gómez (23 de xunetu de 1988). «Perdura reaición de la organización y de la Prensa francesa». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  26. Luis Gómez (26 de xunetu de 1988). «A Pedro Delgado robáron-y el 'maillot' mariellu na fiesta del Tour, nel Lido de París». El País. Consultáu'l 21 de xunetu de 2009.
  27. Resultaos de la etapa prólogu del Tour 1989 [1]
  28. Resultaos etapa 5 del Tour 89 (Dinard-Rennes) «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de marzu de 2012. Consultáu'l 3 d'agostu de 2016.
  29. Real Orde del Méritu Deportivu Archiváu el 12 de payares de 2013 na Wayback Machine.
  30. mundodeportivo.com (ed.): «El deporte español premia a tolos sos héroes» (22 d'avientu de 1994). Consultáu'l 23 de xineru de 2017.
  31. http://www.elnortedecastilla.es/20120120/local/valladolid/pedro-delgado-recibe-premio-201201201426.html

Enllaces esternos editar