Estadiu Wankdorf

(Redirixío dende Wankdorfstadion)

El Wankdorf-Stadion foi un estadiu de fútbol de la ciudá de Berna en Suiza. Esti estadiu foi la sede del equipu de la ciudá de Berna, el Young Boys y sede de la Copa Mundial de Fútbol de 1954. Foi baltáu'l 2001 siendo reemplazáu pol Stade de Suisse na mesma ciudá.

Estadiu Wankdorf
estadiu de fútbol y instalacion deportiva desaparecida (es) Traducir
Llocalización
Estáu federáu Suiza
Cantón Berna
Administrative region of the canton of Berne (en) Traducir Bernese Mittelland administrative region (en) Traducir
Administrative district of the canton of Bern (en) Traducir Distritu de Berna-Mittelland
Comuñes Berna
Coordenaes 46°57′46″N 7°27′54″E / 46.9628°N 7.465°E / 46.9628; 7.465
Estadiu Wankdorf alcuéntrase en Suiza
Estadiu Wankdorf
Estadiu Wankdorf
Estadiu Wankdorf (Suiza)
Historia y usu
Copa Mundial de Fútbol de 1954
Deporte fútbol
Usuariu BSC Young Boys (es) Traducir
Aforu 64 000
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Imáxenes de la baltadera del vieyu Wankdorf-Stadion

El Wankdorf-Stadion foi inauguráu en 1925, este tenía una capacidá pa 22 000 espectadores. El 8 de payares d'esi mesmu añu, ye xugáu'l primer partíu internacional en Berna, onde la seleición suiza enfrentar a la seleición austriaca, l'alcuentru terminó 2-0 a favor de los suizos, en 1930 apuéstase la primer final de la Copa de Suiza : Young-Boys (Berna) vs. Aarau 1:0

En 1939 auméntase la capacidá del estadiu a 42.000 asientos. L'estadiu ye dotáu colos dos torres d'ángulu que se convirtieron nun símbolu mientres la esistencia del antiguu estadiu.

En 1954 realícense-y tresformamientos pa la Copa Mundial de Fútbol de 1954, dexándo-y aumentar el so aforu a 64.000 espectadores. La final de la Copa del mundu ente Alemaña y Hungría que remató 3:2, dio-y un reconocencia mundial. En 1989, específicamente'l 10 de mayu apuéstase la final de la Recopa, na que FC Barcelona venció al Sampdoria de Xénova 2:0.

Mientres 1997 realízase un plebiscitu na ciudá de Berna, en que'l 72% del electoráu aprueba'l cambéu de la zona del barriu de Wankdorf, prometiendo asina la construcción d'un nuevu estadiu. En 1999 los arquiteutos Rodolphe Luscher, Jean-Pierre Schwaar y Félix Rebmann ganen el concursu pal diseñu del nuevu estadiu y el amoblamiento del complexu del Nuevu Wankdorf: el Stade de Suisse. Nel 2001 dar# en la baltadera del antiguu estadiu.

Copa del Mundu 1954 editar

Mientres la V edición de la Copa Mundial de Fútbol asocedieron dos partíos históricos: la Batalla de Berna ente Hungría y Brasil, y na final el Milagru de Berna nel cual Alemaña Federal superó a Hungría contra tolos pronósticos.

Fecha Fase Equipu Resultáu Equipu Espectadores
16 de xunu

Uruguái

 
2 - 0
  Checoslovaquia 20.500 Reporte
17 de xunu

Alemaña Federal

 
4 - 1
  Turquía 39.000 Reporte
20 de xunu

Inglaterra

 
2 - 0
  Suiza 50.000 Reporte
27 de xunu Cuartos de final Hungría  
4 - 2
  Brasil 60.000 Reporte
4 de xunetu Final Alemaña Federal  
3 - 2
  Hungría 60.000 Reporte

Finales de la Lliga de Campeones de la UEFA editar

El 31 de mayu de 1961, el Wankdorf-Stadion foi pela primer vegada escenariu d'una final de la Copa d'Europa, na cual el SL Benfica de Lisboa venció al FC Barcelona por trés goles a dos.

Foi nesta final na que se consolidó la lleenda negra del Wankdorf-Stadiom de Berna. Al términu de la mesma, l'húngaru Kocsis, que yá perdiera'l mundial del 54 ante Alemaña, nun discutiniu final a la que los Maxares Máxicos llegaben dempués de más de trés años ensin perder y con una de les meyores delantreres de la historia del fútbol, diría qu'aquel estadiu "taba malditu pa los húngaros".

 
Imaxe del antiguu Wankdorf antes de la baltadera.

N'efeutu, la final de Copa d'Europa de 1961 pasaría a la historia pola mala fortuna que se cebar nel conxuntu blaugrana. El Barcelona fuera'l primer equipu en ganar al Madrid de Puskas y Di Stéfano na competición, venía de gana-y les lligues del 59 y el 60, y yera'l favoritu con un combináu llaráu d'estrelles nel que figuraben, amás de los húngaros Kocsis (máximu goliador del 54 col rexistru récor de 11 goles en 9 partíos) y Czibor, la meta Ramallets, el veteranu Kubala y el futuru Balón d'Oru Luis Suárez.

Anque la final paecía empobinada pa los azulgrana cuando Kocsis abrió'l marcador, un llamentable fallu defensivu pondría en bandexa'l primer gol al equipu lusu. Solo dos minutos dempués, un fallu garrafal de Ramallets (que polo xeneral yera un porteru seguru), al paecer esllumáu pol sol, convirtió la inofensiva cesión de Gensana nel 2-1 pal Benfica. Con un Barcelona qu'apoderara hasta entós y ve incrédulu cómo Mariña salva un gol cantáu al cargu de Czibor, Coluna pon, yá na segunda metá, el 3-1 pa los suyos con un gran chut dende fora del área.

Yá a la desesperada, les ocasiones asoceder ensin apenes oposición, pero'l Barça estrellar contra los postes de la portería lusa: primero ye Kocsis quien remata al llargueru, y depués Kubala estrella un potente disparu nel poste, que'l so refugue, pa cuelmu de males, da a parar nel otru palu antes de salir despidíu. Los minutos finales, nos que n'airada azulgrana nun consigue superar al meta Mariña (qu'amás cuaya un partíu sensacional) ven como, una vegada más, Czibor estrella nel poste esquierdu'l potentísimo disparu qu'habría válidu la prórroga.

Asina terminaba'l partíu, qu'empericotiaba al Benfica como nuevu campeón d'Europa y daba al traste coles aspiraciones del conxuntu blaugrana, qu'acabó esquiciáu dempués de rematar cuatro veces a la madera, metese un gol en mesma puerta, regalar otru, y de que l'equipu portugués, de xuru inferior, sacara un balón sobre la llinia de gol. La mala suerte azulgrana vien tar atestiguada pol fechu de que la FIFA camudara dempués d'aquel día la forma de los postes, cuadraos hasta aquella final (lo cual traía un refugue muncho más sópitu ya impredicible).

La derrota sumió al F. C. Barcelona nuna grave crisis, dempués de que les dificultaes económiques qu'esperimentaba'l club fixeren necesaria la venta de Súarez al Inter de Milán y de la retirada de Kubala y el cambéu de presidente. Asina, el gran equipu del 61 dexaba pasu a plantíes más mediocres que nun ganaríen nenguna lliga hasta la llegada d'otru mitu: l'holandés Johan Cruyff.


31 de marzu de 1961 Llocal

3 : 2

FC Barcelona Wankdorfstadion, Berna
Kocsis 20'
Czibor 75'
Asistencia: 28.000 espectadores
Árbitru: ?


Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Estadiu Maracaná
  Brasil 1950
 
Finales de la Copa Mundial de Fútbol Final de la Copa del Mundu

  Suiza 1954
Socesor:
  Estadiu Råsunda
Suecia 1958