Seleición masculina de fútbol d'Inglaterra

La seleición de fútbol d'Inglaterra (n'inglés, England national football team) ye l'equipu representativu del país dende 1872 ye controláu pola L'Asociación del Fútbol (The Football Association) nes competiciones oficiales entamaes pola Unión Europea d'Asociaciones de Fútbol y la Federación Internacional d'Asociaciones de Fútbol.

Seleición masculina de fútbol d'Inglaterra

Bandera de Inglaterra

Datos xenerales
Códigu FIFA ENG
Asociación L'Asociación del Fútbol
Confederación UEFA
Nomatu Pross
Los trés lleones[1]
El creadores

"L'equipu de la rosa"
Dir. téunicu Bandera de Inglaterra Gareth Southgate[2]
Capitán Jordan Henderson
Más goles Wayne Rooney (53)
Más particip. Peter Shilton (125)
Ranking FIFA Creciente 12.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 3.ᵘ n'agostu de 2012
→ Peor llugar 27.ᵘ en febreru de 1996
Estadiu Wembley, Londres
Primer partíu internacional
Bandera d'Escocia Escocia 0:0 Inglaterra Bandera de Inglaterra
30 de payares de 1872
Meyor resultáu internacional
Bandera d'Irlanda del Norte Irlanda del Norte 0:13 Inglaterra Bandera de Inglaterra
18 de febreru de 1882
Peor resultáu internacional
Bandera d'Hungría Hungría 7:1 Inglaterra Bandera de Inglaterra
23 de mayu de 1954
Copa Mundial de Fútbol
Participación 15 (por primer vez en 1950)
Meyor resultáu (1966).
Copa FIFA Confederaciones
Participación Sin participaciones
Eurocopa
Participación 9
Meyor resultáu (1968 y 1996).
Fútbol nos Xuegos Olímpicos
Participación Ver Seleición de fútbol del Reinu Xuníu.[n 1][3]
[editar datos en Wikidata]

El combináu inglés ye'l más antiguu de les esistentes y tien l'honor de ser la Primer partíu internacional de fútbol primera seleición nacional que xugó un partíu internacional, el 30 de payares de 1872, contra'l so vecín escocés. Ye por esto qu'Inglaterra tuvo un rol clave nel desenvolvimientu d'esti deporte, siendo consideraos el inventores y promotores del fútbol. Magar ser el más antiguu combináu mundial, nun foi una de les entidaes que participaron na fundación de la FIFA,[n 2] y nun s'afiliaría a ella hasta l'añu 1905 en reconociendo a les demás asociaciones de fútbol, y ye consideráu como unu de los mayores llogros de la FIFA.[4] Por aquella mesma dómina, apostaba la supremacía frente a Escocia, ya inclusive cuntaba con un combináu amateur pa enfrentase a los equipos de fora de les islles britániques que perduró dende 1906 hasta 1974.[5][6]

Ye una de los cuatro seleiciones que conformen al Reinu Xuníu, xunto a la seleición escocesa, la seleición galesa y la seleición norirlandesa. Magar ser toes naciones constituyentes, ta considerada y aceptada la so participación a nivel internacional per parte de los máximos organismos. Nun asocede asina nos Xuegos Olímpicos, onde les normes del COI establecen que sía un combináu de deportistes británicos los qu'alleguen a los xuegos, al nun ser Inglaterra un país independiente como dicten les normes. La seleición británica tuviera de ser pos la única representante,[7] y ye anguaño la encargada de representar a Gran Bretaña na cita futbolística anque esistieron pequeños desalcuerdos ente toles federaciones a la de presentar un equipu conxuntu,[8][9][10] motivu pol qu'en delles ocasiones les Islles tuvo puramente representaes por xugadores ingleses.

Magar ye ciertu que cuntó con un mayor dominiu ya importancia nos sos primeros años onde'l fútbol empezaba a ganar relevancia, entá se caltién a lo cimero del panorama. Ente les sos meyores actuaciones, destaca un títulu de la Copa Mundial de Fútbol, na edición na que fueron locales, la 1966. Dichu títulu marcó l'entamu de la so segunda dómina d'oru que duraría hasta 1971 y la so dómina de plata ente 1986 y 1991. Magar ello, nunca pudo ganar la Eurocopa. Tampoco participó nuna Copa Confederaciones, creada en 1992.[n 3]

El so estadiu llocal fuera históricamente l'antiguu Estadiu de Wembley na ciudá de Londres, que foi totalmente reconstruyíu, y reinaugurado en 2007 col mesmu nome: Estadiu de Wembley. Mientres s'acometíen les obres, ente 2002 y 2007, el combináu xugó en dellos estadios en tol país, principalmente nel Estadiu de Old Trafford de la ciudá de Mánchester.

Historia editar

Nacencia y dominación del fútbol (1870-1920) editar

Gráficos del primer partíu internacional ente Inglaterra y Escocia el 30 de payares de 1872.

Inglaterra foi la creadora del fútbol, tien l'honor d'apostar el primer partíu internacional de seleiciones. Foi ente 1870 y 1872 cuando l'equipu inglés apostara cinco partíos amistosos cola seleición escocesa magar que nun son reconocíos pola FIFA como partíos oficiales una y bones el combináu d'Escocia taba formáu puramente por xugadores que moraben en Londres, y fueron entamaos por C. W. Alcock, un alministrador inglés de deportes, que xugaba amás nel combináu d'Inglaterra.[11]

Nesos partíos, Inglaterra saldría invicta, y el so primer partíu remataría con un empate a un gol, y foi xugáu'l 5 de marzu de 1870 en Londres, nel estadiu The Oval, onde'l ingleses llevaben gorres de cricket y los escoceses capiellos, estilismu qu'anició que la pallabra cap (gorra n'español), usar n'inglés pa designar cualquier apaición internacional.[12]Amás, entá se caltién la tradición de regalar una gorra a los internacionales ingleses.

AJ Baker foi'l primer goliador inglés, anque nun ye reconocíu oficialmente.[13] Enllargaríense los alcuentros por dos años, hasta qu'en 1872 xuégase por fin el Primer partíu internacional de fútbol primer partíu internacional oficial. De nuevu los contendentes seríen los ingleses y los escoceses. El 30 de payares de 1872 empataron a cero goles nel campu de críquet Hamilton Crescent de Glasgow, nel que marcaría'l puntu de partida na historia del fútbol de seleiciones.

 
Equipu que xugó ante Escocia en Richmond, 1893.

Dende entós dambos países forxaríen una rivalidá que perduraría hasta l'actualidá,[14] y que los sos partíos enllargar en exclusividad mientres los siguientes cuarenta años xunto coles restantes naciones constituyentes del Reinu Xuníu, la seleición galesa y la seleición isleña irlandesa, estinguida na actualidá,[n 4] motiváu principalmente poles dificultaes que entrañaba xugar frente a otres seleiciones del continente européu al atopase nuna isla.[n 5] Los sos enfrentamientos seríen denominaos sol nome de British Home Championship, siendo'l más antiguu tornéu internacional d'esti deporte, reguláu pola apocayá creada International Football Association Board (IFAB) y qu'estableció el primer reglamentu pa los enfrentamientos so la supervisión y consentimientu de los cuatro asociaciones.[15],[16] Ésta asociación sería dende entós la reguladora del fútbol, hasta qu'en 1913 aceptara como miembru a la FIFA, creada una década antes, y otorgára-y en 1958 mayor poder pal cambéu y meyora del reglamentu futbolísticu. Recíprocamente, la F. A. xunióse definitivamente a la FIFA en 1906.[17]

Volviendo a los años 1900, en dichu tornéu, esclusivu británicu, la seleición inglesa sería la máxima gallardoniada, demostrando un gran dominiu nel que yera "el so" deporte, atopando grandes dificultaes frente a Escocia, que sería'l so rival más complicáu y col que caltendría una rivalidá que perduraría hasta l'actualidá. El fútbol yera naquella dómina un deporte apoderáu polos británicu.

Nos primeros años del nuevu sieglu, nel restu del panorama mundial empezaben a nacer otros combinaos nacionales, y el fútbol empezaba a espertar un gran interés. Asina, la seleición inglesa realizaría una xira pol continente européu p'apostar los sos primeros partíos frente a seleiciones non britániques. El primeru d'ellos produciría'l 6 de xunu de 1908, frente a la seleición austriaca, a la que ganaría por 1-6.[18] Naquel equipu destacaba'l primera gran xugador de la historia de la seleición, Vivian Woodward, xugador del Tottenham Hotspur y del Chelsea F. C.. Austriacos ya ingleses xugaríen otru partíu tan solo dos díes depués, que tampoco defraudaría a los casi 5000 asistentes. Un 1-11 pa los visitantes sería la resultancia final.[18] El día 10 enfrentar a la seleición húngara y el día 13 a la seleición bohemia a les que ganaría llargamente tamién por 0-7 y 0-4 respeutivamente.[18] La supremacía británica yera más que notable.

El fútbol llueu se convertiría n'unu de los grandes acontecimientos deportivos debíu al interés amenáu, y sería nel mayor eventu deportivu esistente, los Xuegos Olímpicos, onde se daríen los primeros pasos pal afitamientu y l'ésitu del fútbol. Nes ediciones de 1900 y 1904, yá se xugaron partíos a manera d'esperimentu pa comprobar l'aceptación y posibilidaes del nuevu deporte, y sería en 1908 cuando se xugara'l primer tornéu oficial internacional de fútbol nos Xuegos Olímpicos de 1908 de Londres onde Reinu Xuníu demostraría al mundu la so supremacía.

Reconocencia mundial editar

Instanténeas del combináu amateur d'ingleses que representó al Reinu Xuníu nos Xuegos Olímpicos de 1908 y Xuegos Olímpicos de 1912.

Tal yera la dominación de los equipos británicos, qu'Inglaterra creó una seleición amateur pa los sos enfrentamientos contra los equipos de fora de les islles britániques. Esti combináu tenía inclusive'l mesmu potencial que la seleición absoluta, como quedaría demostráu nel so primer enfrentamientu frente a la seleición francesa absoluta en 1906 a la que venceríen por 15-0. El so potencial llevaríalos a encadenar 20 partíos ensin conocer la derrota hasta 1910,[19] y seríen los encargaos de representar al Reinu Xuníu nes primeres ediciones de los Xuegos pa seleiciones.[20]

Na edición de 1908, saldríen vencedores dempués de ganar a la seleición sueca por 12-1, a la seleición neerlandesa por 4-0, y a la seleición danesa na final por 2-0, conquistando asina la primer medaya d'oru olímpico de fútbol pa una seleición.

Na siguiente edición, nos Xuegos Olímpicos de 1912 d'Estocolmu, la seleición repitiría participación, y volvería salir campeona en ganando por 7-0 a la seleición húngara, por 4-0 a la seleición finlandesa y na final, de nuevu a la seleición danesa por 4-2. D'esta manera convertir na primer seleición en revalidar el títulu olímpicu, y na máxima dominadora del fútbol mundial. Naide duldaba de la supremacía británica nun deporte inventáu por ellos, y tan solo cabía esperar a que daquién consiguiera la fazaña de gana-yos, bien al combináu de les Islles, o a Inglaterra, l'equipu bandera de la Gran Bretaña.

Sicasí, tal circunstancia entá se retrasaría mientres 17 años más. Mientres esi periodu, la seleición inglesa siguió xugando partíos frente a les sos homónimes britániques, que yeren les úniques que consiguíen ponela n'apiertos, pero tamién siguiría demostrando un gran poderíu, llogrando delles goliaes, pero ensin llegar a algamar el so máximu rexistru datáu en 1882 cuando venció por 13-0 a la seleición isleña d'Irlanda, y que siguiría vixente hasta l'actualidá.[13]

Al respeutive de diches participaciones olímpiques, entá esiste ciertu discutiniu ente los distintos organismos y asociaciones sobre a quién correspuenden realmente dichos títulos. L'asociación inglesa de fútbol difier cola FIFA. Fotografíes y cróniques de les que se tien constancia nun amuesen claridá aparente sobre si'l combináu yera representativu del Reinu Xuníu o puramente d'Inglaterra.[21],[22]

Nueves seleiciones siguíen surdiendo nel panorama futbolísticu, y empezaba a consolidase la profesionalización que brindaría nuevos campeones reconocíos a nivel mundial. La competición futbolística empezaba a ser de les más aclamaes nos Xuegos Olímpicos que sicasí se vería atayada pola Primer Guerra Mundial y munches de los enclinos y progresiones llograes por munches seleiciones, quedaríen amenorgaes. Con éses tres l'ausencia de les Olimpiaes en 1916, retomaríense nuevamente en 1920, na VI edición de los XX. OO. en Amberes. La gran dominación británica atoparía'l so primeres tambaleos y derrotes nel vieyu Continente.

Distanciamientu cola FIFA (1920-1940) editar

Cola Football League creada unos años antes, el fútbol inglés viose reforzáu, aumentando la superioridá de la seleición inglesa. Sicasí, la crecedera de les demás seleiciones diba faciéndose más notable, oldeándose al combináu inglés, nuna dómina, onde'l xugar los partíos en casa o fora influyía enforma.

Llegóse asina a 1928 onde'l fútbol empezaba a profesionalizase. Magar qu'Inglaterra xuniérase a la FIFA en 1906, les sos rellaciones yeren tirantes, y llegaron al so máximu puntu cuando a la fin de los años 20 les naciones britániques retirar del máximu organismu futbolísticu por diferencies al respeutive de los pagos a los xugadores amateur. Ésti y la non designación d'Inglaterra p'allugar nenguna de les primeres Copes del Mundu fueron los motivos pa l'ausencia inglesa na apocayá creada nueva competición en 1930, y los anteriores xuegos olímpicos, nuna maniobra por boicotiar y desprestixar a les competiciones internacionales, que s'alloñaben de los intereses británicos.[23] Inglaterra perdería asina la supremacía futbolística. La Copa del Mundu superó n'importancia y repercusión a los Xuegos Olímpicos, polo que los focos empezaron a allumar a nuevos equipos. Equipos como Uruguái y Italia alzar colos títulos de Mundial y Xuegos Olímpicos en caúna de les ediciones dende 1924 hasta 1938 demostrando ser los nuevos dominadores mundiales del fútbol. El desvanecimiento inglés veríase amás reforzáu cola so primer derrota fora de les Islles Britániques, cuando visitó a la seleición española en 1929. Dambos conxuntos xugaron un amistosu en Madrid, y España, otra de les seleiciones que gociaben de gran ésitu na dómina, en quedando subcampeones na cita olímpica de 1920, quedaría col históricu honor de vencer a los ingleses por 4-3.

Sicasí, la so cayida nun foi tan grande, y permaneció como una de les grandes seleiciones esistentes. Asina lo demostraron al ganar a la vixente campeona mundial de 1934, Italia, nun partíu celebráu en payares del mesmu añu. El partíu, recordáu como la «Batalla de Highbury», deparó una victoria inglesa por 3-2 nel Arsenal Stadium. Un partíu bien violentu, que munchu ingleses consideren como la "verdadera final de la Copa Mundial". La escesiva rudez de dambos contendentes vieno provocada pola importancia dada al choque. Los ingleses, con ganes de demostrar qu'ellos yeren realmente los verdaderos dominadores del fútbol, y los italianos, pa demostrar que nun yera asina, al ser ellos el vencedores de la Copa del Mundu. Tal foi la trescendencia del partíu, que Benito Mussolini ufiertó un Alfa Romeo y £150[n 6] a cada xugador si consiguíen vencer l'alcuentru. L'alliniación inglesa dexaría un récor que tardaría casi 7 décades en ser igualáu: hasta siete xugadores del mesmu club defendieron aquel día a la seleición.[n 7],[24] y l'interés de que xugaron nel Arsenal Stadium acompañaos d'un mozu Stanley Matthews. Yera una de les seleiciones más novates nunca presentaes per Inglaterra. El fechu de qu'inda non se dexaben les sustituciones, fizo que los primeros minutos de partíu los italianos perdieren a un xugador por una quebra nel pie por cuenta de una dura entrada de Ted Drake. Magar xugar tol partíu con 10 xugadores, los italianos llantaron batalla y durez. Compensaron la mancadura del so xugador Luis Monti y los ingleses vieron como Eddie Hapgood quebrábase la ñariz y tuvo qu'abandonar el terrén de xuegu mientres 15 minutos; Ray Bowden, Ted Drake y Eric Brook resultaron mancaos, sufriendo'l postreru una quebra de brazu. Magar ello, consiguió anotar 2 goles dempués de fallar un penalti, y Drake fadría'l 3-0 antes del descansu. Na continuación, los italianos salieron decidíos a ganar el partíu, Giuseppe Meazza anotaría dos goles pa la esperanza italiana. Dellos disparos a los postes, y la gran actuación del porteru inglés, torgaron la remontada trasalpina. La durez siguió mientres tol partíu, y a la finalización la Federación Inglesa consideró retirar a los sos xugadores de tolos sos partíos internacionales, conocíos como «caps».[24]

Llegar a mayu de 1938, cuando Inglaterra realizó una xira por Europa. Nel so primer partíu, frente a la seleición alemana nazi, un oficial informó-yos a los xugadores ingleses que teníen de faer el saludu nazi mientres l'himnu alemán, lo que creó una gran movición. Stanley Matthews recordó más tarde:

El vestuariu entró n'erupción. Hubo caos. Tolos xugadores ingleses taben furiosos y totalmente en contra d'esto, yo incluyíu. Tol mundu taba glayando al empar. Eddie Hapgood, de normal un capitán respetuosu y devotu, movió'l deu al oficial y díxo-y lo que podía faer col saludu nazi, que convidó a ponelo onde'l sol nun relluma.

L'oficial volvió con órdenes del embaxador británicu Nevile Henderson pal so cumplimientu por cuenta de la delicada situación ente dambes naciones que podría desencadenar en graves conflictos. A remolera, los ingleses obedecieron,[25] cola reticencia de Stan Cullis que sería darréu espulsáu de la seleición.[26] El partíu, al qu'allegaron 110 000 espectadores, remataría con victoria por 6-3 pa los ingleses. Magar la so ausencia nes cites oficiales, Inglaterra siguía demostrando un gran poderíu.

Poco dempués d'aquello, españaría la Segunda Guerra Mundial, qu'afectaría al fútbol y a tou deporte, deteniendo toa competición internacional. Como'l restu de les seleiciones, Inglaterra tardaría en recuperar la so meyor versión. Y de magar, yá participaría nos grandes eventos.

Empiezos mundialistas (1950-1962) editar

En volviendo a ser miembru de la FIFA en 1946, Inglaterra decidió participar na Copa Mundial de Fútbol de 1950 siendo esti tornéu'l so debú, y convirtiéndose nel primer país británicu en participar en dichu tornéu. Walter Winterbottom foi'l so primer entrenador. Foi incluyíu nel Grupu B, que cuntaba con España, Chile y Estaos Xuníos. Nel so primer partíu, Inglaterra venció 2-0 a Chile, pero más tarde seríen ganaos por dos vegaes consecutives. Perdiendo 1-0 con Estaos Xuníos, siendo una derrota vergonzosa, yá que foi la so primer derrota en mundiales, y más tarde, perdiendo 1-0 con España. Finalmente, Inglaterra foi esaniciáu en primer fase, rematando octavu na tabla del tornéu.

Na Copa Mundial de Fútbol de 1954, Inglaterra foi incluyíu nel Grupu D que cuntaba col anfitrión, Italia y Bélxica. Mientres esti tornéu, empataron con Bélxica 4-4, pero depués vencieron a Suiza 2-0, avanzando asina a la segunda ronda. Nos cuartos de final, atopar con Uruguái. En dichu partíu, estos fueron ganaos polos suramericanos 4-2, quedando esaniciaos nos cuartos de final y rematando séptimos na tabla del tornéu.

Pa la Copa Mundial de Fútbol de 1958 realizada en Suecia, Inglaterra foi incluyíu nel Grupu D que cuntaba con Brasil, Austria y el debutante Xunión Soviética. Inglaterra caltuvo trés empates consecutivos, empataron colos soviéticos 2-2, con Brasil 0-0, siendo este'l primer empate ensin goles na historia de los mundiales, y con Austria 2-2. Más depués, nel partíu de desempate cola Xunión Soviética, fueron derrotaos 1-0, quedando esaniciaos en primer fase, y rematando nel llugar 11 de la tabla del tornéu.

Nel siguiente mundial de 1962 realizáu en Chile, Inglaterra foi incluyíu nel grupu D que cuntaba con Hungría, Arxentina y Bulgaria. Nel so primer partíu, fueron ganaos per Hungría 2-1, pero depués, vencieron a Arxentina 3-1, y empataron con Bulgaria 0-0. Yá nos cuartos de final, terminaron perdiendo por 3-1 ante'l so similar Brasil, quedando nuevamente esaniciaos nos cuartos de final, y rematando octavos na tabla del tornéu. Tres dichu mundial, Walter Winterbottom arrenunció'l so cargu como entrenador, y Alf Ramsey foi contratáu nel so llugar.

La era de Alf Ramsey, anfitriones y campeones mundiales (1966-1970) editar

Inglaterra clasificó automáticamente siendo'l anfitrión del mundial 1966, nel cual foi campeón. Alf Ramsey foi'l so nuevu entrenador pa dichu tornéu. Na primer fase, foi incluyíu nel Grupu A que cuntaba con Uruguái, Méxicu y Francia. Nel primer partíu, empataron con Uruguái 0-0, anque más tarde, tuvieron dos victories consecutives, vencieron a Méxicu 2-0, y tamién a Francia 2-0, avanzando a la segunda fase. Nos cuartos de final, atopar con Arxentina y ganar 1-0. Mientres les semifinales, vencieron a Portugal 2-1. Y en la final, vencieron a Alemaña Federal 4-2, y asina foi como llograron el troféu y fueron campeones.

Pal mundial 1970 realizáu en Méxicu, Inglaterra clasificó automáticamente siendo'l campeón vixente. Mientres dichu mundial, foi incluyíu nel Grupu C atopándose con Brasil, Rumanía y Checoslovaquia. Nel primer partíu, vencieron a Rumanía 1-0, depués perdieron 1-0 ante Brasil, pero volvieron ganar con una victoria 1-0 sobre Checoslovaquia. Nos cuartos de final, volvieron atopase con Alemaña Federal, pero esta vegada, perdiendo 3-2, fueron esaniciaos nos cuartos de final, y quedaron nel octavu llugar del tornéu.

Tiempos de crisis, seques y dificultaes (1971-1978) editar

Tres el mundial de 1970, y depués de permanecer munchos tiempos ensin xugar nengún partíu mientres procesos de clasificación, Inglaterra empezó a permanecer so un periodu de crisis futbolística. De primeres, nun se clasificó pa la Eurocopa 1972, Inglaterra ausentar en ciertos torneos internacionales. Más depués, Inglaterra volvería a los procesos de Clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol, pero nun consiguió la clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol de 1974, en rematando segundu nel Grupu 5 que cuntaba con Polonia y Gales. Fueron derrotaos 2-0 ante Polonia, siendo esta la so primer derrota en clasificaciones mundialistas. Depués precisaben una victoria pa llograr el pase al mundial, pero asocedió lo contrario: empataron 1-1. Asina foi que, Polonia quedar cola plaza nel mundial, ya Inglaterra nun se clasificó siendo esta la so primer ausencia en mundiales. Tres el fallu de clasificación, Alf Ramsey foi despidíu, Joe Mercer foi contratáu nel so llugar, anque más tarde foi reemplazáu por Don Revie.

Inglaterra nun se clasificó pa la Eurocopa 1976, esta foi la so segunda Eurocopa consecutiva ensin participar. Na Clasificación pa la Copa Mundial de Fútbol de 1978, fueron incluyíos nel Grupu 2 que cuntaba con Italia, Finlandia y Luxemburgu. Nel so postreru partíu de clasificación, precisaben vencer a Italia por 6 goles o más. Sicasí, la clasificación volviérase bien difícil, y la victoria foi insuficiente una y bones ganaren por solu 2-0. Más tarde, Italia clasificar tres vencer a Luxemburgu 3-0, teniendo mayor ventaya por diferencia de goles. Finalmente, Inglaterra nun se clasificó pa la Copa Mundial de Fútbol de 1978, siendo esta la so segunda ausencia consecutiva en mundiales.

Vuelta mundialista (1982-1990) editar

Tres un ciertu periodu d'ausencies, Inglaterra volvió participar nos mundiales en 1982. Clasificaron direutamente en venciendo a los sos archi-rivales Hungría por 1-0. Mientres el mundial, fueron encuadraos nel Grupu D con Francia, Checoslovaquia y el debutante Kuwait. Inglaterra clasificó a la segunda fase depués de dos victories consecutives, sobre Francia 3-1 y sobre Checoslovaquia 2-0 respeutivamente. Depués vencieron a Kuwait 1-0, rematando primeros nel grupu de forma invicta y ensin empates. Na segunda fase de grupos, fueron encuadraos nel Grupu B con Alemaña Federal y España. Tres aquellos dos empates consecutivos por 0-0, Inglaterra quedó esaniciáu en dicha fase, ocupando'l sestu llugar de la tabla xeneral del tornéu.

Pal mundial 1986 realizáu en Méxicu, Inglaterra llogró la plaza nel tornéu final tres una victoria 5-0 sobre Turquía. Yá nel mundial, Inglaterra foi encuadráu nel Grupu F con Marruecos, Polonia y Portugal. De primeres, perdieron con Portugal 1-0, depués empataron con Marruecos 0-0, anque más depués, avanzaron a la segunda fase en venciendo a Polonia 3-0. Nos octavos de final, enfrentar con Paraguái y vencer 3-0. Nos cuartos de final, llograron una histórica derrota por 2-1 ante'l so similar Arxentina, siendo Diego Maradona l'autor de ciertos famosos goles. Entós, los ingleses fueron esaniciaos en dicha fase y remataron octavos na tabla xeneral.

Sobre los tiempos antes del mundial 1990 realizáu n'Italia, tomáronse la plaza nel tornéu final tres un empate 0-0 con Polonia. Yá empezáu dichu mundial, Inglaterra foi encuadráu nel Grupu F con Irlanda, Países Baxos y Exiptu. Tres dos empates consecutivos ante Irlanda y Países Baxos por 0-0, clasificaron a la segunda fase en venciendo a Exiptu 1-0, y esto foi abonda pa ganar el grupu. Yá nos octavos de final, vencieron a Bélxica 1-0 depués d'un tiempu extra. Nos cuartos de final, vencieron a Camerún 3-2 depués d'un tiempu extra, llogrando'l so pase a les semifinales tres 24 años. Nes semifinales, perdieron 4-3 por penal ante Alemaña Federal n'empatando 1-1. Nel partíu del tercer puestu, perdieron 2-1 ante'l anfitrión, quedando allugaos nel cuartu puestu del tornéu. Díes dempués del mundial, Bobby Robson retirar del cargu, y Graham Taylor foi contratáu nel so llugar.

La era de Graham Taylor: nuevu y últimu periodu de crisis (1991-1994) editar

Tres el Mundial de 1990, Graham Taylor asumió como'l nuevu entrenador de la seleición tres el retiru de Bobby Robson. Graham Taylor presentaba problemes y dificultaes na so carrera como entrenador, razón pola cual foi criticáu constantemente, teniendo delles derrotes y empates. Mientres la Eurocopa 1992, Los ingleses quedar en primer fase tres 2 empates y 1 derrota, rematando últimos nel grupu y na tabla del tornéu. Empataron con Dinamarca y Francia, y perdieron ante Suecia. Na Copa USA 1993 (tornéu previu al mundial 1994), remataron postreros na tabla tres 2 derrotes y 1 empate. Perdieron ante Alemaña y Estaos Xuníos, y empataron con Brasil. Nel procesu de clasificación pal mundial 1994, Inglaterra sorprendentemente nun se clasificó pal tornéu final, tres cruciales ganes ante los sos archi-rivales Noruega y Países Baxos respeutivamente. La postrera gana ante los neerlandeses fizo que los ingleses quedárense esaniciaos y ensin posibilidaes d'aportar al mundial. Graham Taylor arrenunció depués de la conclusión de la clasificación fallida. Momentos dempués, Terry Venables foi contratáu como nuevu entrenador nel so llugar.

Regresu mundialista (1998-actualidá) editar

Inglaterra nunca ganó la tanda de penaltis d'un Mundial. Volvió participar de los mundiales en Francia 1998. Hai de solliñar que de magar, Inglaterra clasificó pa cinco mundiales consecutivos y ensin ausencies. Tamién participaren nel Tornéu de Francia 1997 (tornéu previu al mundial 1998), rematando campeones. En dichu mundial, foi incluyíu nel Grupu G cuntando con Rumanía, Colombia y Túnez. Vencieron a Túnez 2-0, depués perdieron ante Rumanía 2-1. Más tarde, pasaron de ronda en venciendo a Colombia 2-0, anque'l ingleses podíen avanzar con solo un empate. Nos octavos de final, empataron ante'l so similar Arxentina por 2-2, pero quedaron esaniciaos en perdiendo 4-3 por penaltis,en Saint-Étienne,[27] rematando novenos na tabla xeneral.

Mientres el mundial 2002 realizáu ente Xapón y Corea del Sur, Inglaterra quedó encuadráu nel Grupu F con Suecia, Arxentina y Nixeria. Clasificaron a la siguiente ronda tres una victoria sobre Arxentina 1-0, y tres dos empates con Suecia 1-1 y Nixeria 0-0 respeutivamente. Yá nos octavos de final, vencieron a Dinamarca 3-0, ente que nos cuartos de final, cayeron esaniciaos en perdiendo ante Brasil por 2-1. Remataron sestos na tabla xeneral.

Nel mundial 2006 realizáu n'Alemaña, Inglaterra quedó incluyíu nel Grupu B con Suecia, Paraguái, y Trinidá y Tobagu. Clasificaron a la siguiente ronda tres dos victories consecutives: sobre Paraguay 1-0, y sobre Trinidá y Tobagu 2-0, respeutivamente, depués empataron con Suecia 2-2. Yá nos octavos de final, vencieron a Ecuador 1-0. Nos cuartos de final, cayeron esaniciaos en perdiendo por penal ante Portugal 3-1, depués d'un empate 0-0, en Gelsenkirchen.[27] Remataron nel séptimu llugar de la tabla xeneral del tornéu.

Empezando'l mundial 2010 realizáu en Sudáfrica, Inglaterra foi encuadráu nel Grupu C con Estaos Xuníos, Eslovenia y Arxelia. De primeres, caltuvieron dos empates consecutivos: con Estaos Xuníos 1-1, y con Arxelia 0-0. Anque más tarde, vencieron a Eslovenia 1-0, llogrando la clasificación a la segunda fase. Nos octavos de final, fueron esaniciaos en perdiendo ante Alemaña 4-1. Quedar nel llugar 13 de la tabla xeneral del tornéu.

Nel mundial 2014 realizáu en Brasil, Inglaterra foi incluyíu nel Grupu D con Costa Rica, Uruguái y Italia. Yeren favoritos a clasificar xunto con Italia. Sicasí, y por cuenta de los climes bien templaos, los ingleses fueron esaniciaos del mundial tempranamente. Cayeron esaniciaos tres dos ganes consecutives: ante Italia y Uruguái, respeutivamente, dambes derrotes por 2-1. Depués empataron con Costa Rica 0-0, remataron nel llugar 26 de la tabla xeneral del tornéu.

Na recién Eurocopa 2016, Inglaterra llegó como favoritu a ganar el tornéu al ganar tolos partíos de la clasificatoria, sicasí, nel primer partíu, empata 1:1 frente a Rusia, nel segundu partíu, gana 2:1 a Gales y nel so postreru partíu, vuelve empatar 0:0 contra la debutante Eslovaquia, clasificando nel segundu puestu. N'octavos de final, enfrentaron a la cenicienta del tornéu, Islandia, contra tou pronósticu, pierden 2:1 contra los islandeses, dexando un panorama de vergüenza n'Inglaterra qu'allampaben la so primer copa.

Uniforme y escudu editar

 
Escudu d'armes d'Inglaterra, introducíu pol rei Ricardu I "Corazón de Lleón" y usáu nel uniforme inglés.

La seleición de fútbol d'Inglaterra ye unu de los pocos combinaos que nunca modificó los colores principales de la so camiseta. Dende la so temprana creación en 1872, vistió siempres con el color blancu como tonu principal y mayoritariu. Non asina nel restu del uniforme, que varió ente'l blancu y un azul marino, nel casu del calzón, siendo esti postreru'l más utilizáu a lo llargo de la historia inglesa,[28] a los qu'habría qu'añedir a los yá citaos tamién el colloráu y el negru nel casu de les medies.[29]

La historia del escudo remontar a la dómina d'Enrique II cuando se vieron per primer vegada unes armes reales, con una inscripción heráldica que citaba:

De gules, un lleón d'oru, armáu y lampasado d'azur.

Ésti sería l'orixe del actual escudu. Una década dempués, sería en 1198 cuando Ricardo "Corazón de Lleón", empezó a utilizar l'escudu que se caltién hasta anguaño, amestando dos lleones correspondientes, unu pol ducáu d'Aquitania, pa llograse la cita:

Nun campu de gules, tres león pasantes d'oru, armaos y lampasados d'azur.

L'escudu yá nun s'abandonaría hasta l'actualidá, pero añediríase-y un matiz pa estremar l'escudu del equipu nacional de críquet: la rosa Tudor. Éstes, con un lleones redibujados más allargaos, y arrodiaos poles roses coloraes. Diez, en representación de les divisiones rexonales, caúna de les cuales tien un asientu nel Conseyu de l'Asociación de Fútbol.[29]


Primer equipación
Equipación actual

Rivalidaes editar

La seleición inglesa caltién distintes rivalidaes con otres seleiciones, dalgunes d'elles bien marcaes. Empezando poles sos vecines de les islles britániques, coles qu'apostaba los primeros partíos de la historia de los combinaos nacionales.

Ente elles, destaquen sobremanera trés d'elles. Frente a la seleición escocesa, presente dende'l so primer enfrentamientu en 1872.

La seleición inglesa caltién tamién la rivalidá propia d'equipos vecinos, amontada por ser amás integrantes del mesmu país, Gran Bretaña. A la yá citada Escocia, los distintos combinaos de les islles britániques: la seleición galesa y la seleición norirlandesa caltienen tamién una rivalidá con Inglaterra, que vivió'l so máximu apoxéu nel estinguíu British Home Championship.

Xugadores editar

Dende los primeres debutantes nel primer partíu internacional de la historia en 1872,[30] hasta los postreros empobinaos por Roy Hodgson en 2013, defendieron a Inglaterra nos sos 131 años d'historia. Dalgunos de los más destacaos futbolistes de la historia como Gary Lineker, Gordon Banks, Bobby Moore, Bobby Charlton, David Beckham, Michael Owen, Paul Ince, Steve McManaman, Rio Ferdinand, Paul Gascoigne, Ian Wright, Alan Shearer, Peter Shilton, Bobby Robson, Gary Neville, Paul Scholes, Glenn Hoddle, Teddy Sheringham, John Barnes, Billy Wright, Tony Adams o John Terry ayudaron a dir forxando una importante historia na que llevantaron la Copa Mundial na edición de 1966 celebrada en suelu inglés.

Ente ellos destaquen amás Wayne Rooney, Frank Lampard, Steven Gerrard, ente otros, como importantes referentes de l'actualidá inglesa.

Última convocatoria editar

 
El combináu inglés previu a un partíu pola Copa Mundial d'Alemaña 2006.
Xugadores Convocaos pa los partíos d'eliminatoria pa la Copa Mundial de Fútbol de 2018 contra Eslovenia y Lituania. Datos actualizaos al 10 d'ochobre de 2017.
Nome !bgcolor=#CC0000

style="color:white;"|Posición

Edá !bgcolor=#CC0000

style="color:white;"|PX

Goles Equipu
Porteros
1 Joe Hart Porteru 36 años 74 0   West Ham
13 Jack Butland Porteru 31 años 6 0   Stoke City
23 Jordan Pickford Porteru 30 años 0 0   Everton
27 Ben Foster Porteru 40 años 8 0   West Bromwich
Defenses
2 Kyle Walker Defensa 33 años 25 0   Manchester City
3 Ryan Bertrand Defensa 34 años 17 1   Southampton
5 Gary Cahill Defensa 38 años 58 4   Chelsea
6 Phil Jones Defensa 29 años 23 1   Manchester United
12 Chris Smalling Defensa 32 años 31 1   Manchester United
14 Aaron Cresswell Defensa 28 años 3 0   West Ham
15 Harry Maguire Defensa 31 años 1 0   Leicester City
16 John Stones Defensa 31 años 0 0   Manchester City
17 Kieran Trippier Defensa 33 años 2 0   Tottenhan
24 Michael Keane Defensa 31 años 4 0   Everton
Mediocampistes
4 Jordan Henderson Mediocampista 33 años 36 6   Liverpool
7 Raheem Sterling Mediocampista 29 años 35 2   Manchester City
8 Eric Dier Mediocampista 30 años 21 3   Tottenham
10 Dele Alli Mediocampista 27 años 22 2   Tottenham
11 Alex Oxlade-Chamberlain Mediocampista 30 años 30 6   Liverpool
19 Jake Livermore Mediocampista 34 años 6 0   West Bromwich Albion
22 Jesse Lingard Mediocampista 31 años 6 0   Manchester United
25 Harry Winks Mediocampista 28 años 1 0   Tottenham
26 Fabian Delph Mediocampista 34 años 9 0   Manchester City
Delanteros
9 Harry Kane Delanteru 30 años 23 12   Tottenham
18 Jermain Defoe Delanteru 41 años 57 20   Sunderland
20 Daniel Sturridge Delanteru 34 años 26 8   Liverpool
21 Jamie Vardy Delanteru 37 años 21 7   Leicester City

DT

  Gareth Southgate

Entrenador

53 años

Más participaciones editar

# Xugador Periodu !Partíos Goles
1 Peter Shilton 1970–1990 125 0
2 Wayne Rooney 2003–2017 119 53
3 David Beckham 1996–2009 115 17
4 Steven Gerrard 2000–2014 114 21
5 Bobby Moore 1962–1973 108 2
6 Ashley Cole 2001–2014 107 0
7 Bobby Charlton 1958–1970 106 49
Frank Lampard 1999–2014 106 29
9 Billy Wright 1946–1959 105 3
10 Bryan Robson 1980–1991 90 26
11 Michael Owen 1998–2008 89 40
12 Kenny Sansom 1979–1988 86 1
13 Gary Neville 1995–2007 85 0
14 Ray Wilkins 1976–1986 84 3
15 Rio Ferdinand 1997–2011 81 3
16 Gary Lineker 1984–1992 80 48
17 John Barnes 1983–1995 79 11
18 Stuart Pearce 1987–1999 78 5
John Terry 2003–2012 78 6
20 Terry Butcher 1980–1990 77 3

Máximos goliadores editar

# Xugador Periodu !Goles Partíos
1 Wayne Rooney 2003-2017 53 119
2 Bobby Charlton 1958-1970 49 106
3 Gary Lineker 1984-1992 48 80
4 Jimmy Greaves 1959-1967 44 57
5 Michael Owen 1998-2008 40 89
6 Nat Lofthouse 1950-1958 30 33
Alan Shearer 1992-2000 30 63
Tom Finney 1946–-1958 30 76
9 Vivian Woodward 1903-1911 29 23
Frank Lampard 1999-2014 29 106
11 Steve Bloomer 1895-1907 28 23
12 David Platt 1989-1996 27 62
13 Bryan Robson 1981-1989 26 90
14 Geoff Hurst 1965-1972 24 49
15 Stan Mortensen 1947-1953 23 25
16 Tommy Lawton 1938-1948 22 23
Peter Crouch 2005-2010 22 42
18 Mick Channon 1972-1977 21 46
Kevin Keegan 1972-1982 21 63
Steven Gerrard 2000-2014 21 114
21 Jermain Defoe 20 56

Entrenadores editar

Entrenador Periodu
  Winterbottom, WalterWalter Winterbottom 1946-1962
  Ramsey, AlfAlf Ramsey 1963-1974
  Mercer, JoeJoe Mercer 1974
  Revie, DonDon Revie 1974-1977
  Greenwood, RonRon Greenwood 1977-1982
  Robson, BobbyBobby Robson 1982-1990
  Taylor, GrahamGraham Taylor 1990-1993
  Venables, TerryTerry Venables 1994-1996
  Hoddle, GlennGlenn Hoddle 1996-1999
  Wilkinson, HowardHoward Wilkinson1 1999-2000
  Keegan, KevinKevin Keegan 1999-2000
  Taylor, PeterPeter Taylor2 2000
  Eriksson, Sven-GöranSven-Göran Eriksson 2001-2006
  McClaren, SteveSteve McClaren 2006-2007
  Capello, FabioFabio Capello 2008-2012
  Pearce, StuartStuart Pearce (interín) 2012
  Hodgson, RoyRoy Hodgson 2012-2016
  Allardyce, SamSam Allardyce 2016
  Southgate, GarethGareth Southgate 2016-
1 Dirixó al equipu en dos separaes ocasiones como encargu del entrenador
2 Dirixó un solu alcuentru como encargu del entrenador

Estadístiques editar

Copa Mundial de Fútbol editar

 
Estatua conmemorativa de los campeones de la Copa Mundial d'Inglaterra 1966.
Añu !width="116"|

Resultancia !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC
  Uruguái 1930 Nun participó[n 8]
  Italia 1934
  Francia 1938
  Brasil 1950 Primer fase 3 1 0 2 2 2
  Suiza 1954 Cuartos de final 3 1 1 1 8 8
  Suecia 1958 Primer fase 11° 4 0 3 1 4 5
  Chile 1962 Cuartos de final 4 1 1 2 5 6
  Inglaterra 1966 Campeón 6 5 1 0 11 3
  Méxicu 1970 Cuartos de final 4 2 0 2 4 4
  Alemaña Federal 1974 Nun se clasificó
  Arxentina 1978
  España 1982 Segunda fase 5 3 2 0 6 1
  Méxicu 1986 Cuartos de final 5 2 1 2 7 3
  Italia 1990 Cuartu Llugar 7 3 3 1 8 6
  Estaos Xuníos 1994 Nun se clasificó
  Francia 1998 Octavos de final 4 2 1 1 7 4
   Corea del Sur y Xapón 2002 Cuartos de final 5 2 2 1 6 3
  Alemaña 2006 Cuartos de final 5 3 2 0 6 2
  Sudáfrica 2010 Octavos de final 13° 4 1 2 1 3 5
  Brasil 2014 Primer fase 26° 3 0 1 2 2 4
  Rusia 2018 Cuarto llugar 7 3 0 3 12 8
  Qatar 2022
Total 15/22 62 26 20 16 79 56

Eurocopa editar

Añu !width="116"|

Ronda !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC
  Francia 1960 Ensin participación
  España 1964 Nun se clasificó
  Italia 1968 Semifinales 2 1 0 1 2 1
  Bélxica 1972 Nun se clasificó
  Yugoslavia 1976
  Italia 1980

6°|| 3|| 1|| 1|| 1|| 3|| 3

  Francia 1984 Nun se clasificó
  Alemaña 1988

7°|| 3|| 0|| 0|| 3|| 2|| 7

  Suecia 1992

7°|| 3|| 0|| 2|| 1|| 1|| 2

  Inglaterra 1996 Semifinales 5 2 3 0 8 3
   Bélxica y Países Baxos 2000

11°|| 3|| 1|| 0|| 2|| 5|| 6

  Portugal 2004 Cuartos de final 4 2 1 1 10 6
   Austria y Suiza 2008 Nun se clasificó
   Polonia y Ucraína 2012 Cuartos de final 4 2 2 0 5 3
  Francia 2016 Octavos de final 12º 4 1 2 1 4 4
  Europa 2020 Por apostar
Total 9/16 31 10 11 10 40 35

Copa FIFA Confederaciones editar

Ronda !width="66"|

Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC DG
  Arabia Saudita 1992 Nun se clasificó
  Arabia Saudita 1995
  Arabia Saudita 1997
  Méxicu 1999
   Corea del Sur y Xapón 2001
  Francia 2003
  Alemaña 2005
  Sudáfrica 2009
  Brasil 2013
  Rusia 2017
  2021 Por apostase
Total 0/12 0 0 0 0 0 0

Otres modalidaes editar

La seleición inglesa de fútbol cunta amás de les categoríes inferiores con otres modalidaes como son el fútbol femenín, el fútbol playa, o'l fútbol sala. La seición femenina ye la más llonxeva de los trés, cuando naz a principios de los años 70. La de fútbol sala, la más actual d'elles, foi creada en 2003, siendo una de les últimes seleiciones mundiales n'incorporar dicha modalidá, magar la llonxevidá yá esistente de la mesma nel restu del Mundu. Sorprendente fechu, al ser Inglaterra'l trubiecu del fútbol, pero la FA nun lo consideró oportunu, atopándose na actualidá con una desventaxa considerable frente a les demás grandes seleiciones;[31],[32] y la de fútbol playa, esistente tamién dende los primeros años del 2000, concretamente dende 2001, viendo la gran proyeición qu'algamaba la modalidá.[33]

Seleición femenina editar

 
Fútbol femenín

La seleición femenina d'Inglaterra naz en 1972, al par cola mayoría de les seleiciones femenines mundiales. Sicasí, como toes, nun foi llegalizada pola FIFA hasta años más tarde.

Xuega'l so primer partíu frente a la seleición escocesa nun partíu xugáu a casa onde vencen por 2-3. De magar, llucha por faer se un buecu ente les meyores seleiciones, siendo considerada como una de les top-10 mundiales.

Ente los sos mayores llogros, onde nun consiguió alzar nengún títulu UEFA o FIFA hasta'l momentu, destaquen dos subcampeonatos de la Eurocopa Femenina nes ediciones de 1984, primer edición del tornéu onde perdió nos penaltis frente a Suecia en quedando 1-1 na final a doble partíu, y en Finlandia 2009 onde perdió con Alemaña por 2-6. Tocantes a la Copa Mundial de Fútbol, el so mayor llogru dar nes ediciones de Suecia 1995, China 2007 y Alemaña 2011 onde algamó los cuartos de final de la competición, siendo amás les úniques trés causes nes que consiguió apostar el máximu certame.

Al igual qu'asocede cola so homónima masculina, p'apostar los Xuegos Olímpicos atopar so la representación de la seleición británica. Cuenta amás con categoríes inferiores como la sub-23, sub-20, sub-19, sub-17 y sub-15.

Seleición de fútbol sala editar

 
Fútbol sala

La seleición de fútbol sala ye la modalidá más novel de la FA. Naz en 2003 viendo la popularidá y magnitú que va algamando'l fútbol sala nel panorama mundial. Esta desventaxa respeuto al restu d'equipos fixo qu'anguaño s'atope nuna etapa de desenvolvimientu y formación,[34] lo que la asitia ente les seleiciones menos destacaes. Magar ello, por cuenta de la gran tradición futbolística de los inventores del fútbol, trabaya sobremanera p'algamar la competencia necesaria nos grandes eventos, y dende entós empezaron a desenvolver distintos eventos pa potenciar el so nivel,[35],[36],[37],[38] según «stages» en países de gran tradición del futsal p'aprender y ameyorar na modalidá.[39]

Pese al gran esfuerciu, los pocos años de dedicación entá nun dieron los sos frutos, y nun consiguió clasificase pa nengún gran eventu del fútbol sala internacional. Hai de solliñar la so participación per primer vegada nes clasificatorias pa la Eurocopa nel añu 2004, y pa la Copa Mundial en 2008 como fechos más resaltables.

Xugó otros torneos internacionales como'l Cuatro Naciones d'Europa, y el tornéu de 2008 Kuala Lumpur World 5's Futsal, onde perdió tolos partíos qu'apostó.

Seleición de fútbol playa d'Inglaterra editar

 
Fútbol playa

La disciplina crear en 2001, al igual que la seición de futsal, como respuesta a la puxanza que desenvuelven otres disciplines del fútbol. Ensin dulda seríen los empiezos pa los equipos a nivel de seleiciones.[33]

Llueu cuntó con un gran interés y siguimientu per parte de los aficionaos y los medios de comunicación,[33] lo qu'ensin dulda esplotó les sos posibilidaes y desenvolvimientu, llegando na actualidá a cuntar con más de 1500 xugadores en tol territoriu inglés, partíos ente los más de 100 clubes participantes nos eventos entamaos pola England Beach Soccer. Ente los sos numberosos torneos pa favorecer al desenvolvimientu y espansión, de tolos xugadores inscritos nes competiciones, siete d'ellos llegaron en dalguna ocasión a vistir la camiseta de la seleición nacional,[33] confirmando la bona salú que ta tomando la modalidá.

Ye en 2005, cuando'l FTP Beach Soccer faise cargu del fútbol sablera como organismu oficial del deporte nel Reinu Xuníu, y concluyir na nacencia oficial de la seleición inglesa nel Pro Beach Soccer y el BSWW pal so desenvolvimientu y promoción.[33]

Palmarés resumíu editar

Seleición mayor editar

Competición Campeón Subcampeón Tercer llugar Cuartu llugar Seleición
Copa Mundial 1 (1966) 1 (1990) Absoluta
Eurocopa 2 (1968, 1996) Absoluta
Copa Confederaciones Absoluta

Seleiciones olímpiques editar

Competición Campeón Subcampeón Tercer llugar Cuartu llugar Seleición
Xuegos Olímpicos   2 (1908 y 1912) 1 (1948) (Reinu Xuníu)

Seleiciones xuveniles editar

Competición Campeón Subcampeón Tercer llugar Cuartu llugar Seleición
Copa Mundial Sub-20 1 (2017) 1 (1993) 1 (1981) Sub 20
Copa Mundial Sub-17 1 (2017) Sub 17
Eurocopa Sub-21 2 (1982, 1984) 1 (2009) 6 (1978, 1980, 1986, 1988, 2007, 2017) Sub 21
Campeonatu Européu Sub-19 10 (1948, 1963, 1964, 1971, 1972, 1973, 1975, 1980, 1993, 2017) 5 (1958, 1965, 1967, 2005, 2009) 6 (1979, 1983, 1996, 2010, 2012, 2016) 3 (1952, 1990, 1992) Sub 19
Campeonatu Européu Sub-17 2 (2010, 2014) 2 (2007, 2017) 2 (1984, 2002) 4 (2001, 2003, 2004, 2011) Sub 17

Torneos del Reinu Xuníu editar

  • British Home Championship (34) 1887-88, 1890-91, 1891-92, 1892-93, 1894-95, 1897-98, 1898-99, 1900-01, 1903-04, 1904-05, 1908-09, 1910-11, 1912-13, 1929-30, 1931-32, 1937-38, 1946-47, 1947-48, 1949-50, 1953-54, 1954-55, 1956-57, 1957-58, 1958-59, 1960-61, 1964-65, 1965-66, 1967-68, 1968-69, 1970-71, 1972-73, 1974-75, 1977-78, 1978-79, 1981-82 y 1982-83.

Torneos amistosos editar

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

Notes editar

  1. | meyor olímpicu =   1908 y 1912 Entá güei día esiste discutiniu al respeutive de la participación nos Xuegos Olímpicos de los equipos británicos. Inglaterra allegaría en delles ocasiones col so equipu amateur, representando a les Islles, cuantimás pol discutiniu qu'amena la tema ente les distintes asociaciones, y xugadores ingleses representaríen na so totalidá al combináu británicu. Magar ello, la FIFA y la FA nun concordar entá nos rexistros sobre a quién otorgar esos lógros o participaciones.
  2. La "Football Association" consideraba qu'ellos teníen de ser los únicos responsables d'un deporte qu'ellos mesmos crearon. Años más tarde, afiliar a la FIFA finalmente nun esfuerciu conxuntu pol desenvolvimientu del fútbol.
  3. La competición nació sol nome de "Copa del Rei Fahd".
  4. La seleición de fútbol de la Isla d'Irlanda representaba a la mentada Isla d'Irlanda. Ésta foi na so totalidá un territoriu del Reinu Xuníu hasta 1920, cuando la Guerra d'Independencia Irlandesa tuvo como resultáu la partición de la Isla n'Irlanda del Norte, que siguió siendo parte del Reinu Xuníu, y el Estáu Llibre Irlandés, que s'independizaría y pasaría a ser independiente, creando la so propia seleición de fútbol. Ésta, que ye conocida anguaño pola seleición irlandesa de la República d'Irlanda, y la seleición isleña irlandesa siguiríen llamando indistintamente a xugadores de tol territoriu irlandés, hasta qu'en 1954 la FIFA dixebrar por Irlanda del Norte col so seleición norirlandesa y la mentada Irlanda.
  5. Hasta que nacieren los viaxes aéreos.
  6. Unes £6000 actuales aproximao.
  7. Siete xugadores del Arsenal Football Club: Frank Moss, George Male, Eddie Hapgood, Wilf Copping, Ray Bowden, Ted Drake y Cliff Bastin.
  8. mundiales-de-futbol-iii-italia-1934/ Inglaterra nun apostó nengún de los tres primeros mundiales en señal de protesta por non ser escoyida como sede del tornéu, al considerar que teníen de ser ellos los encargaos como inventores del fútbol, cuantimás de la primer edición.

Referencies editar

  1. The Three Lions
  2. «Allardyce dexa de ser seleccionador inglés». Marca. Unidá Editorial Información Deportiva (27 de setiembre de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2016. Consultáu'l 27 de setiembre de 2016.
  3. England's amateurs. «Seleición amateur d'Inglaterra (JJ. OO.)». Consultáu'l 6 de setiembre de 2012.
  4. Páxina oficial de la FIFA. «La FIFA toma forma». Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2010. Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  5. International Federation of Football History & Statistics. «Historia de les seleiciones». Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  6. England's amateurs. «Seleición amateur d'Inglaterra (Historia)». Consultáu'l 6 de setiembre de 2012.
  7. La Ciudá Deportiva. «Naz la seleición británica». Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  8. Diariu El País. «L'incómodu silenciu galés». Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  9. Fútbol Rebalbo. «Polémica cola seleición británica». Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  10. Diariu El Confidencial. «Polémica cola seleición británica II». Consultáu'l 5 de setiembre de 2012.
  11. www.lordkinnaird.weebly.com. «The birth of international football: England v Scotland, 1870» (inglés). Consultáu'l 15 d'agostu de 2010. (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  12. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes ing
  13. 13,0 13,1 The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Historial de partíos d'Inglaterra» (inglés). Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  14. Englandfootballonline. «England - Scotland 1872» (inglés). Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  15. «The History of Offside» (inglés). Julian Carosi. Consultáu'l 17 de payares de 2007.
  16. «Minutes from the First Meeting» (inglés). International Football Association Board. Archiváu dende l'orixinal, el 7 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 17 de payares de 2007.
  17. Páxina oficial de la FIFA. «Historia de la FIFA». Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2010. Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  18. 18,0 18,1 18,2 The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Historial de partíos d'Inglaterra (1900-10)». Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  19. RSSSF (30 de marzu de 2004). «England's and its Amateurs' series of 18 matches unbeaten each». Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  20. Barber, David (3 de marzu de 2004). «"Britain's Olympic past"» (inglés). Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  21. Butler, Bryon (1991). The Official History of The Football Association (n'inglés), páx. 54. ISBN 0-356-19145-1.
  22. England's Amateurs (25 de marzu de 2009). «Disputed status of international matches at amateur level» (inglés). A complete record of the England amateur international football team 1906-1974. Consultáu'l 8 de setiembre de 2012.
  23. Univision. «Ausencies britániques nos XXOO 1924-1928». Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  24. 24,0 24,1 England Football Online. «Récor de xugadores na seleición d'un mesmu club - Batalla de Highbury» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'agostu de 2012. Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  25. BBC (22 de setiembre de 2003). «Fútbol, fascismu y el saludu nazi de los ingleses». Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  26. Wooldridge, Ian (3 de marzu de 2001). «ültima vegada que'l deporte foi deteníu, supunxo la casi la devastación». Daily Mail. http://www.dailymail.co.uk/alderica/columnists/article-301779/Last-time-sport-stopped-end-world.html. Consultáu'l 22 de payares de 2008. 
  27. 27,0 27,1 Radnedge, Keir (2009). World Football Records 2010, 2009, Carlton Books Limited, páx. 14. ISBN 9788484415787.
  28. Umbro Chile. «Uniformes alternativos de la seleición inglesa». Archiváu dende l'orixinal, el 13 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  29. 29,0 29,1 England Football Online. «Uniformes de la seleición inglesa» (inglés). Consultáu'l 12 de setiembre de 2012.
  30. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Historial de partíos d'Inglaterra» (inglés).
  31. FIFA.com (25 de xineru de 2006). «England invest in Futsal» (inglés). Consultáu'l 5 d'agostu de 2012.
  32. «Could futsal be the key to unlocking talent in England's next generation? Football; guardian.co.uk» (inglés) (5 de xunetu de 2012). Consultáu'l 9 de xunetu de 2012.
  33. 33,0 33,1 33,2 33,3 33,4 England Beach Soccer. «Historia de la seleición de fútbol playa d'Inglaterra» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 29 de payares de 2015. Consultáu'l 7 de setiembre de 2012.
  34. Páxina oficial de la UEFA. «England FA embraces Futsal» (inglés). Consultáu'l 7 de setiembre de 2012.
  35. «Find out about futsal» (n'inglés). BBC News. 31 d'agostu de 2005. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/get_involved/4197976.stm. Consultáu'l 1 de xunu de 2010. 
  36. Magowan, Alistair (17 d'avientu de 2007). «How to create an English Ronaldo?» (n'inglés). BBC News. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/skills/7143587.stm. 
  37. Wsc.co.uk. «When Saturday Comes - Using futsal to improve English footballers' technique» (inglés). Consultáu'l 9 de xunetu de 2012.
  38. BBC News, Alistair (17 d'avientu de 2007) (n'inglés). BBC SPORT; Football; Skills; How to create an English Ronaldo?. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/skills/7143587.stm. Consultáu'l 9 de xunetu de 2012. 
  39. Fútbol sala 10. «Inglaterra apriende del fútbol sala español». Consultáu'l 7 de setiembre de 2012.
  40. Challenge Cup 1991 (England)
  41. FA Summer Tournament (Manchester) 2004

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar

Oficiales



Predecesor:
  Brasil
Campeón de la Copa Mundial de Fútbol
Inglaterra 1966
Socesor:
  Brasil