Zwolle

conceyu de los Países Baxos

Zwolle (Tocante a esti soníu [ˈzʋɔlə] ) ye una ciudá y un conceyu del este de los Países Baxos, capital de la provincia d'Overijssel, a veres del ríu IJssel. El 1 de xineru de 2014 cuntaba con una población de 123.211 habitantes. Al norte atópase Giethoorn, una pequeña llocalidá conocida como "la Venecia verde" o "la Venecia del norte", una de les sos atraiciones turístiques.

Zwolle
flag of Zwolle (en) Traducir coat of arms of Zwolle (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
Provincia Overijssel
Tipu d'entidá ciudad de la Liga Hanseática (es) Traducir
Mayor of Zwolle (en) Traducir Henk Jan Meijer
Nome oficial Zwolle (nl)
Zwolle (nds-nl)
Nome llocal Zwolle (nl)
Códigu postal 8000–8049
Xeografía
Coordenaes 52°31′N 6°06′E / 52.52°N 6.1°E / 52.52; 6.1
Zwolle alcuéntrase en Países Baxos
Zwolle
Zwolle
Zwolle (Países Baxos)
Superficie 119.28 km²
Altitú 4 m
Llenda con Zwartewaterland, Dalfsen, Staphorst, Raalte, Kampen y Olst-Wijhe
Demografía
Población 129 840 hab. (1r xineru 2021)
Porcentaxe 11.37% de Overijssel
0.74% de Países Baxos
0.76% de Reinu de los Países Baxos
Densidá 1088,53 hab/km²
Viviendes 56 699 (1r xineru 2015)
Más información
Prefixu telefónicu 038
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes Lünen
zwolle.nl
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Afayos arqueolóxicos atopaos nel área de Zwolle indiquen que yá había una tribu Isala viviendo alredor naquella zona en 1500 e.C.. Nel suburbiu de Zwolle-Zuid atopóse un xacimientu del Neolíticu nos años 1970. La ciudá foi fundada alredor del 800 d.C. por frisonos, mercaderes y tropes de Carlomagno. El nome de Zwolle vien de la pallabra Suolle, que significa monte (rellacionáu col verbu inglés "to swell"). Zwolle fundar nun monte ente los trés ríos qu'arrodien la ciudá, IJssel, Vecht y Zwarte Water. Esti monte foi la única parte que nun foi anubierta mientres los hinchentes.

La mención más antigua sobre Zwolle data del 1040. Antiguos documentos falen d'una ilesia dedicada a San Miguel Arcánxel. Esta ilesia, la Grote o Sint Michaëlskerk, foi reconstruyida a medianos del sieglu XV y entá perdura. La ilesia contién un púlpitu esculpíu, trabayu d'Adam Straes van Weilborch (hacia 1620), otres bones escultures y l'órganu (1721).

 
Librije.
 
Moneda de Zwolle de 1642.

El 30 d'agostu de 1230, l'obispu d'Utrecht dio a Zwolle los derechos de ciudá. En xunetu de 1324 y n'ochobre de 1361, un noble de la rexón quemó Zwolle. Nestes quemes, solu nueve edificios salvar de les llapaes.

La Edá d'Oru de Zwolle llegó nel sieglu XV. Zwolle foi un importante miembru de la Lliga Hanseática y una de les más importantes ciudaes del norte de los Países Baxos. Ente 1402 y 1450, la ciudá vivió un momentu de rellumanza, la riqueza de la ciudá multiplicar por seis.

Alredor de 1911, Zwolle foi un puertu destacáu pal tresporte de mercancíes fluviales, un gran mercáu de la pesca y de los productos de ganáu más importante de los Países Baxos dempués de Rotterdam. Les industries más importantes yeren les fábriques d'algodón, metalurxes, construcción de barcos, tintes, teles y sal.

Blauwvingers editar

Los ciudadanos de Zwolle son comúnmente conocíos como blauwvingers (deos azules). La lleenda cunta que'l gobiernu llocal viose obligáu a vender la campana de la ilesia a Kampen por falta de dineru. Pero p'asegurase de que los vecinos de Kampen nun fixeren negociu con ella, dada la rivalidá ente les poblaciones, asegurar de vendela a un preciu bien altu. Kampen aceptó'l tratu, cola condición de qu'ellos escoyeríen la manera de pagu. Zwolle aceptó y Kampen pagó con monedes de cobre de cuatro duiten. Fechu'l pagu, Zwolle quixo asegurase que Kampen pagara la totalidá del preciu. Les autoridaes llocales cuntaron el dineru coles sos manes y los sos deos quedáronse azules frutu de la fregadura col cobre.

Edificios editar

 
Peperbus.
 
Sassenpoort

Al llau de la Grote of Sint Michaëlskerk, atópense dellos de los monumentos de Zwolle. La basílica románica de Onze Lieve Vrouwe ten Hemelopneming (Nuesa señora de l'Ascensión) terminada en 1399. La torre de la ilesia, llamada Peperbus (pimenteru o bote de pimienta), ye una de les más altes ya importantes de los Países Baxos. Foi construyida en 1448. Ye posible visitala y contemplar dende ella una magnífica vista de Zwolle, yá que ye'l puntu más altu del cascu urbanu.

Tien De ser mentáu'l Sassenpoort (una de les antigües puertes de la ciudá), la Mosterdmakerstoren (edificiu onde se faía mostaza), el gremiu (1571), les oficines provinciales, el monesteriu dominicu y el muséu d'historia natural.

Vivir en Zwolle editar

Descripción editar

Zwolle ye una de les ciudaes neerlandeses con meyor calidá de vida. Al igual que na mayoría d'estes, la vida concéntrase alredor del cascu antiguu, nucleu de tolos comercios, servicios y llocales d'ociu. Los parques nun falten nesta ciudá tampoco, inclusive cunta con dellos llagos con sableres artificiales montaes nellos, perfectamente preparaes pa barbacoes y otres actividaes al campu.

El centru concentra bien de establecimientos comerciales, cumpliendo na so mayoría los horarios típicos neerlandeses, de 9 de la mañana a 5 ó 6 de la tarde, sacante los llunes qu'abren a la 1 de la tarde y los xueves que cierren a les 9 de la tarde. Delles cadenes como la Media Markt abren de llunes a sábadu hasta les 22 hores. El primer domingu de mes ta tamién tou abiertu menos los supermecados (dellos si abren pero non toos). Les panaderíes y otros pequeños establecimientos alimenticios y/o familiares nun suelen abrir los domingos. Los festivos suelen cerrar la mayoría de los establecimientos anque delles cadenes comerciales abren parcialmente.

Actividaes editar

En Zwolle celébrense dellos festivales, unu de los más importantes, ye'l 5 de mayu y ye llamáu Bevrijdingsfestival (Festival de la Lliberación).[1] Esti festival ye únicu pa cada provincia y Zwolle concentra'l d'Overijssel, onde alleguen más de 150.000 persones. Actuaciones gratuites mientres más de 12 hores, dellos escenarios y estilos.

Vida d'estudiante editar

Zwolle ta convirtiéndose nun destín pa munchos estudiantes estranxeros. En 2006, unos 100 estudiantes de distintes nacionalidaes concentrar nesta ciudá. La universidá de Windesheim,[2] ye una de les más importantes na zona, pos atrai a estudiantes de dellos puntos de la xeografía neerlandesa, amás d'estudiantes internacionales. Esisten ciertos puntos onde los estudiantes de Zwolle concéntrense, unu d'ellos ye'l pub del centru, Het Vliegende Paard (El Caballu volador), sede de l'asociación estudiantil de Windesheim.

Vida nocherniega editar

La vida nocherniega de Zwolle ye bastante rica. El centru concentra más de venticinco pubs distintos, de distintos ambientes y estilos. La mayoría d'éstos, como mui tarde, cierren a los dos peros abren xeneralmente toles nueches. Nel esterior del cascu antiguu esiste tamién una sala de conciertos onde hai actividaes casi diaries. La ciudá de Zwolle concentra cuatro coffee-shops.

Deportes editar

Equipu !Deporte !Competición


Estadiu !Creación
FC Zwolle   Fútbol Eredivisie FC Zwolle Stadion 1990

Personaxes célebres editar

Persones célebres que vivieron en Zwolle (seleición)

Ciudaes hermanes editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar