Aeropuertu Internacional d'Indianapolis

L'Aeropuertu Internacional d'Indianapolis (IATA: INDOACI: KINDFAA LID: IND) ye un aeropuertu civil allugáu a 11 km al suroeste del centru de la ciudá d'Indianapolis, nel Condáu de Marion, Indiana, Estaos Xuníos.[1] Ta operáu y alministráu pola Autoridá Aeroportuaria d'Indianapolis. Ye'l mayor aeropuertu d'Indiana, con una área d'unos 3.465 hectárees en territorios de Wayne y Decatur del Condáu de Marion, dambos dientro de la ciudá d'Indianapolis. La terminal de pasaxeros del aeropuertu foi la primera que se diseñó y construyó nos Estaos Xuníos tres l'ataque terrorista del 11 de setiembre de 2001.[2]

Aeropuertu Internacional d'Indianapolis
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: IND • OACI: KIND
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
EstaosBandera de Indiana Indiana
Condáu condáu de Marion
Capital Indianapolis
Coordenaes 39°43′02″N 86°17′40″W / 39.71722°N 86.29444°O / 39.71722; -86.29444
Aeropuertu Internacional d'Indianapolis alcuéntrase en los EE.XX.
Aeropuertu Internacional d'Indianapolis
Aeropuertu Internacional d'Indianapolis
Aeropuertu Internacional d'Indianapolis (los EE.XX.)
Altitú 242,9 m
Historia y usu
Dueñu Indianapolis Airport Authority (en) Traducir
Xestión Indianapolis Airport Authority (en) Traducir
Orixe del nome Indianapolis
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Indianapolis
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Nel aeropuertu internacional d'Indianapolis atópase la segunda base d'operaciones nacionales de la empresa de loxística FedEx Express.

Historia editar

Hasta llograr la so categoría d'internacional en 1975, la principal instalación d'Indianapolis en tresporte comercial aereu de pasaxeros y carga yera l'Aeropuertu Municipal Weir-Cook, que recibía'l so nome del coronel Harvey Weir-Cook de Wilkinson, que yera un pilotu de la Fuercies Aérea de los Estaos Xuníos mientres la Primer Guerra Mundial y la Segunda Guerra Mundial, onde morrió mientres pilotaba un P-39 sobre Nueva Caledonia. Convertir en as del aire mientres la Primer Guerra Mundial, con siete victories. L'aeropuertu foi abiertu en 1931 y el so nome camudó a Weir-Cook en 1944. Dende 1962 ta empobináu y xestionáu pola Autoridá Aeroportuaria d'Indianapolis (IAA), un órganu de gobiernu d'ocho miembro, ente los que s'inclúin l'alcalde d'Indianapolis y otros políticos de los condaos de Marion, Hendricks, y Hamilton del centru d'Indiana. El nome actual foi dau pola IAA en 1976. Pel branu de 2008, la IAA aprobó una resolución pa caltener el nome actual pero designando a la nueva instalación principal de pasaxeros como terminal Coronel H. Weir Cook. Nesta mesma resolución, la nueva carretera principal d'accesu al aeropuertu tamién recibió'l nome de Coronel H. Weir Cook Memorial Drive.[3]

Mientres 51 años, ente 1957 y 2008, la principal terminal de pasaxeros tuvo asitiada nel llateral esti del aeropuertu xunto a la High School Road. Esta instalación, anguaño zarrada, foi anovada y ampliada delles vegaes mientres la so vida, les más notables son les de 1968 (Módulos A y B), la de 1972 (Módulu D), y la de 1987 (Módulu C y el estacionamiento). Esti complexu, xunto cola terminal independiente de llegaes internacionales (abierta en 1976) alcontráu n'en el llau norte del campu (al pie de Pierson Drive), quedáronse obsoletas tan llueu abrió la nueva terminal Coronel H. Weir Cook el 12 de payares de 2008. L'Autoridá Aeroportuaria d'Indianapolis caltién delles oficines nuna porción de l'antigua estructura, anque la mayor parte del edificiu va ser baltáu.

A finales de los 80 y empiezos de los 90, USAir (agora US Airways) caltuvo una base d'operaciones secundaria n'Indianapolis, con vuelos direutos con reactores a la mariña oeste, a la mariña este, y a Florida, según vuelos en turbohéliz a ciudaes enantes operaes por Midwest. Con un picu de 146 diaries mientres esta era, USAir foi la compañía dominante, apurriendo'l 49% de les places. A finales de los 90, l'aereollinia decidió amenorgar los sos vuelos dende Indianapolis y atayar la base d'operaciones.

A finales de los 90 y empiezos del nuevu sieglu, l'aeropuertu internacional d'Indianapolis convertir en base d'operaciones de la compañía local ATA Airlines y el so filial rexonal, Chicago Express/ATA Connection. Sicasí, tres la entrada de l'aereollinia nel Capítulu 11 de bancarrota a finales de 2004, les operaciones en IND fueron drásticamente recortaes, y tres la compra per parte de los nuevos propietarios de 2006, los vuelos restantes fueron cancelaos.

La marcha d'ATA de IND dio a Northwest Airlines una oportunidá p'amontar fuertemente los sos vuelos nel aeropuertu. Esta ampliación de vuelos dexó a Indianapolis convertise nuna de les ciudaes principales de la compañía aérea, que se fundió con Delta Air Lines a finales de 2008. Nun se sabe inda como va influyir la fusión de Northwest en Delta al númberu de vuelos en IND y a la importancia d'esta ciudá pa la compañía.

En 1994, BAA llogró un contratu de 10 años pa dirixir l'aeropuertu internacional d'Indianapolis. El contratu foi ampliáu a trés años adicionales pero más tarde atayóse un añu antes a pidimientu de BAA. La xestión privada concluyó'l 31 d'avientu de 2007 y el control foi tresferíu nuevamente a IAA.[4][5]

Terminal Coronel H. Weir Cook editar

Una terminal de 51600 metros cuadraos foi construyida ente los dos pistes paraleles principales del aeropuertu internacional d'Indianapolis, al suroeste de la terminal antigua y de la pista de vientos cruzaos. Una nueva torre de control (ATCT) y aproximamientu (TRACON) de la FAA, la tercera más alta d'Estaos Xuníos, abrir n'abril de 2006, convirtiéndose nel primer componente del plan de desarrollu del complexu. La terminal Weir Cook abrir a los vuelos de llegada la nueche del 11 de payares de 2008 y a les salíes a la mañana siguiente. HOK foi'l direutor del diseñu, con AeroDesign Group actuando como'l grupu d'arquiteutura. Aviation Capital Management (Indianapolis) ye'l direutor del programa aeroportuario.

La nueva terminal, bautizada n'honor del coronel Harvey Weir-Cook, contién 44 puertes d'embarque domésticos y 2 puertes d'embarque internacionales (que pueden funcionar como doméstiques). Nun s'utilicen toles puertes d'embarque, si non que tán entamaes pa la crecedera futura de les aereollinies. Amás, construyéronse dos módulos de puertes pa una ampliación futura nel cantu suroeste (d'ende que nun esistan anguaño les puertes A1-A2 y B1-B2 na nueva instalación).

Per primer vegada na historia del aeropuertu internacional d'Indianapolis, les llegaes internacionales pueden ser xestionaes na terminal de pasaxeros principal. Los pasaxeros que lleguen a les puertes A4 y A5 pasen poles aduanes y pol puestu d'inspección federal nel nivel de llegaes con un puestu destináu a la seguridá con escaleres y ascensores independientes. En pasando les aduanes, pasen direutamente a la salida sur a la parte de reclamación d'equipaxes na parte doméstica de la terminal.

Esisten ocho puestos d'arriendu de coches y el Centru de Tresporte Terrestre (onde s'apurre información sobre limusinas, danzaderes, coches de cortesía d'hoteles y otros servicios de tresporte como'l serviciu de bus IndyGo) allugaos na primer planta xunto al aparcamientu. Toles retiraes y entregues de vehículos d'arriendu tamién tienen llugar nesti puntu, esaniciando la necesidá de poner servicios de conexón con instalaciones remotes de cada compañía. L'aparcamientu de seis plantes cubre una área de 49.500 métros cuadraos. Contién cintes llétriques por que'l que vaya caminando facer más rápidu dientro del edificiu terminal.[6]

El plan direutor del aeropuertu al llargu plazu tamién entama una cuarta (tercera paralela) pista al sureste de la I-70. Ente 2002 y 2004, el Departamentu de Tresporte d'Indiana (INDOT) reconstruyó una parte de l'autovía Interestatal nel cantu sur del aeropuertu. Estos cambeos fueron efectuaes pa dexar una futura cai de rodadura en ponte, que daría serviciu a la cuarta pista propuesta que pasaría percima de dicha autovía, según apurrir un nuevu intercambiador de tráficu al nuevu complexu terminal, que nesi momentu taba so construcción. La salida (#68) de la I-70 ye anguaño la entrada principal al aeropuertu, reemplazando a l'antigua entrada en Sam Jones (neé Airport) Expressway[7] y High School Road. Les previsiones tamién se plantegaron un futuru Metro llixeru p'aportar a la terminal Weir Cook.[8]

Accidentes editar

El 9 de setiembre de 1969, el Vuelu 853 de Allegheny Airlines, qu'efectuaba un vuelu Boston - Baltimore - Cincinnati - Indianapolis - St. Louis, viose envolubráu nun choque aereu con una Piper Cherokee mientres el so descensu sobre Fairland (Indiana)| nel condáu de Shelby. L'avión, un McDonnell Douglas DC-9-31, estrellar nun maizal próximu a London, morriendo los 78 pasaxeros y cuatro tripulantes a bordu. El pilotu que remanaba la Cherokee tamién morrió, amontando'l total de muertes a 83.

El 20 d'ochobre de 1987, un A-7D Corsair II de la Fuercia Aérea d'Estaos Xuníos estrellar en una Posada Ramada cerca del aeropuertu dempués de que'l pilotu viérase obligáu a eyectarse por cuenta de un problema nel motor. Diez persones morrieron, nueve d'elles, emplegaos del negociu.[9]

El 31 d'ochobre de 1994, el Vuelu 4184 de American Eagle, que volaba al Aeropuertu Internacional O'Hare en Chicago, Illinois dende Indianapolis, estrellar nun campu de soya al noroeste d'Indiana, nel pueblu d'|Roselawn, matando a les 68 persones a bordu.

Otres ciudaes sirvíes editar

L'aeropuertu internacional d'Indianapolis atiende a munches ciudaes cercanes de medianu y pequeñu tamañu, incluyendo les mayores universidaes d'Indiana. Ciudaes próximes al aeropuertu internacional d'Indianapolis y les sos distancies en quilómetros son:

Aereollinies y destinos editar

Módulu A editar

  • Nota: Anguaño, tolos pasaxeros de los vuelos d'Air Canada Jazz pasen l'aduana en Toronto antes de llegar a Indianapolis y nun utilicen les puertes internacionales.
Aereollinies Destinos
Air Canada Jazz Toronto-Pearson
Delta Air Lines Atlanta, Detroit, Los Angeles, Minneapolis/St. Paul, Salt Lake City
Vuelos de Temporada: Cancún, Montego Bay
Delta Connection Boston, Cleveland, Detroit, Memphis, Minneapolis/St. Paul, Nueva York-JFK, Nueva York-LaGuardia, Raleigh/Durham
Vuelos de Temporada: Fort Myers, Nassau, Orlando, Tampa
United Airlines Houston-Intercontinental, San Francisco
United Express Chicago-O'Hare, Denver, Houston-Intercontinental, Newark, Washington-Dulles

Módulu B editar

Una segunda instalación de llegaes internacionales con accesu dende les puertes B4 y B5 pue ser construyida si'l tráficu crez nes instalaciones de llegaes internacionales del módulu A.

Aereollinies Destinos
AirTran Airways Atlanta, Orlando, Tampa
American Airlines Dallas/Ft. Worth, Los Angeles
American Eagle Chicago-O'Hare, Miami, Nueva York-JFK
Frontier Airlines Denver, Trenton
Vuelu de Temporada: Cancún
Southwest Airlines Atlanta, Baltimore, Denver, Fort Myers, Houston-Hobby, Kansas City, Las Vegas, Orlando, Phoenix, Tampa, Washington-National
Vuelu de Temporada: Fort Lauderdale
US Airways Charlotte, Filadelfia, Phoenix
US Airways Express Charlotte, Filadelfia, Washington-Reagan

Tresporte públicu editar

IndyGo opera la Llinia Verde Centro/Aeropuertu Express diariamente dende les 5 a.m. a les 9 p.m. Dende les 5 a.m. a les 9 a.m. y del mediudía a les 9 p.m. el serviciu tien una frecuencia de quince minutos. De les 9 a.m. al mediudía'l serviciu tien una frecuencia de venti minutos. El serviciu express tien un costu de 7$ por pasaxeru. La parada d'esti serviciu nel aeropuertu ta allugáu al noroeste del Centru de Tresporte Terrestre, que ta nel nivel unu del aparcamientu.

Referencies editar

  1. Rexistru principal de la FAA pal IND (Forma 5010 PDF)
  2. «Nueva terminal nel aeropuertu internacional d'Indianapolis». Hunt Construction Group. Consultáu'l 4 de xineru de 2009.
  3. «L'aeropuertu caltién el nome, pero alcordar de Weir Cook». 6 News Indianapolis (18 de xunetu de 2008). Consultáu'l 18 de xunetu de 2008.
  4. BAA LIMITED AND INDIANAPOLIS AIRPORT AUTHORITY AGREE TO CONCLUDE MANAGEMENT CONTRACT EARLY Archiváu el 11 de mayu de 2015 na Wayback Machine.
  5. Case Study: United States
  6. «Indianapolis International Airport - Community Days brochure, October 11-12, 2008». Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2009.
  7. «Mayor renames Airport Expressway to honor dedicated public servant» (20 de xunu de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 8 de xunu de 2008.
  8. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 6 de febreru de 2009. Consultáu'l 27 d'avientu de 2013.
  9. «Avión estrellar n'Indiana». Indianapolis Star (1 de mayu de 2002). Archiváu dende l'orixinal, el 17 de setiembre de 2008. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.

Enllaces esternos editar