US Airways

aerollinia de los Estaos Xuníos d'América

US Airways foi una aereollinia con base na ciudá estauxunidense de Tempe, Arizona y controlada por American Airlines Group. En mayu de 2006 ocupaba'l quintu llugar nos Estaos Xuníos. Tenía una flota de 358 aviones pa rutes principales y 295 pa rutes express, coneutando 240 destinos en Norteamérica, América Central, el Caribe, Ḥawai y Europa. La plantía de US Airways componer de 35.180 persones y opera 3.860 vuelos diarios.

US Airways
US Airways, Inc. (en)
aereollinia
Llocalización
Sede Tempe
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedad de Delaware (es) Traducir
Historia
Fundación1937
Disolución 2015
Organigrama
Dueñu US Airways Group (es) Traducir
American Airlines Group (9 avientu 2013)
Direutor executivu Doug Parker
Participación empresarial
Organización matriz American Airlines Group
US Airways Group (es) Traducir
Filiales
Propietariu de
Elementos esplotaos Airbus A320
Airbus A330
Boeing 767
Boeing 757
Embraer E-Jets
Airbus A350
Boeing 737 Classic
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La compañía foi mercada por America West Holdings Corporation a finales de 2005, y envalórase que les sos operaciones queden dafechu integraes na estructura d'America West Airlines escontra 2007, una vegada que'l Gobiernu aprobar expediendo un únicu certificáu común d'operaciones.

Los hubs de US Airways yeren: l'Aeropuertu Internacional Douglas de Charlotte, l'Aeropuertu Internacional de Filadelfia, Aeropuertu Internacional Sky Harbor de Phoenix y el Washington-Ronald Reagan.

El 14 de febreru de 2013 US Airways anunció la unión oficial con American Airlines pa formar una de les aereollinies más grandes del mundu y la primera por destinos, HUB's y flota de los Estaos Xuníos, dempués d'un cambéu d'imaxe corporativa y un rellanzamientu de la marca 'AA' inténtase asitiar de nuevu nel mercáu domésticu y mundial, la fusión d'aereollinies intenta entemeceles so la marca "American Airlines" y remanar l'alianza Oneworld.[1]

El 13 d'agostu de 2013, el departamentu de xusticia de los Estaos Xuníos, dio revés a les intenciones de fusión d'American Airlines y US Airways, por cuenta de qu'interpúnxose una demanda antimonopolio poles autoridaes estauxunidenses; yá que la fiscalía xeneral, que ye la encargada de llevar el procesu de reestructuración d'American Airlines, dexó claro que nun tener# cuenta de axustar, una y bones la meyor opción pa defender los derechos de los consumidores ye caltener separaes a los dos compañíes.[2]

Historia editar

Primeros años editar

US Airways empieza la so hestoria como la All American Aviation Company, fundada en 1939. Con base en Pittsburgh, l'aereollinia realizaba servicios nel valle del ríu Ohio. En 1949, la compañía foi renombrada como All American Airways y pasó de les operaciones de corréu aereu al serviciu de pasaxeros. La compañía foi nuevamente renombrada, en 1952, como Allegheny Airlines, en 1952.

Allegheny creció progresivamente, introduciendo'l Douglas DC-9 na so flota en 1966 y absorbiendo a Lake Central Airlines en 1968 y a Mohawk Airlines en 1972, convirtiéndose n'unu de los mayores tresportistes de la rexón nordeste de los Estaos Xuníos.

L'alcuerdu ente Allegheny y Henson Airlines, predecesora de la subcontratada Piedmont Airlines pa los servicios de US Airways Express, pa operar so la firma común Allegheny Commuter, ye consideráu'l primer alcuerdu de códigu compartíu de l'aviación, daqué bien común ente les compañíes actuales.

La nacencia de USAir editar

Allegheny camudó'l so nome a USAir en 1979 tres l'aprobación del Airline Deregulation Act (Llei de desregulación de les aereollinies) l'añu anterior, lo que dexó a la compañía la so espansión al sur del país. A principios de los años 80, les sos rutes nel nordeste pasaron a ser operaes por Ransome Airlines, ente otres compañíes. Col cambéu de nome decidióse tamién un cambéu de see, que pasó de Pittsburgh a Washington, D. C., anque Pittsburgh siguiría siendo'l so hub principal mientres dos décades.

USAir foi'l veceru de llanzamientu del Boeing 737-300, pos l'aereollinia precisaba un avión con mayor capacidá pa sirvir les sos rutes emerxentes a Florida. USAir foi'l mayor operador del DC-9 y tuvo conversacione con McDonnell Douglas pa la fabricación d'un nuevu modelu. Sicasí, a finales de los 70, la compañía dexó de tar interesada nuna nueva variante del DC-9-50. Tres la rotura de les negociaciones, Boeing dio un pasu alantre proponiendo la variante -300 del 737. USAir escoyó esti avión y la compañía trabayó a comuña con Boeing mientres el so desenvolvimientu, recibiendo la so primer unidá'l 28 de payares de 1984.

Años 80: Fusiones y espansión editar

USAir esperimentó una crecedera espectacular en 1987, en mercando les aereollinies Pacific Southwest Airlines (PSA) y Piedmont Airlines. Les fusiones convirtieron los aeropuertos de Baltimore-Washington y Charlotte/Douglas n'hubs de la compañía, puntos dende los que les aereollinies absorbíes operaben vuelos a la Mariña Oeste y servicios trasatlánticos a Londres-Gatwick. Cuando remató l'alquisición de Piedmont en 1989, convertir na mayor fusión na hestoria de l'aereollinia.

A principios de los 90, USAir aumentó los sos servicios a Europa con vuelos a Londres, París y Frankfurt del Main dende los sos trés hubs principales. La compañía formó nueves sociedaes: mercó un 40% de Trump Shuttle, que pasaría a operar como USAir Shuttle, y aceptó una importante inversión procedente de British Airways que supunxo la nacencia d'una de les primeres aliances d'aereollinies. Asina mesmu USAir realizó un importante desembolsu pa la construcción d'una terminal vanguardista nel so hub de Pittsburgh.

Años 90: Redenominación, modernización y venta fallida editar

En 1996, USAir estrechó los sos llazos con British Airways y anunció el so redenominación como US Airways. La nueva compañía estebleció más vuelos a Europa hasta'l final de la década y mercó la parte restante de Trump Shuttle en 1998. Esi mesmu añu foi introducíu un serviciu de clase única conocíu como MetroJet y que buscaba competir coles cada vez más fuertes aereollinies de baxu costu, casu de Southwest Airlines.

El 6 de payares de 1996, xusto tres el cambéu de nome, US Airways realizó un pidíu d'unos 400 aviones de la serie A320 d'Airbus, de les cualos 120 fueron confirmaes nel momentu del pidíu. D'esta miente nacía la mayor flota d'aviones d'un solu modelu na historia de l'aviación. En 1998, l'aereollinia realizó otru pidíu, esta vegada de 30 Airbus A330 o A340, con un alcuerdu inicial pa sirvir 7 unidaes del A330-300. Estos pidíos buscaben dos metas: 1) reemplazar l'anticuada flota por aeronaves más modernes y eficientes; y 2) ayudar xunto cola redenominación a reposicionar a US Airways a lo cimero del mercáu global.

En 1998, fundóse la filial MetroJet.

Anque l'aereollinia volvió tener resultancies positives a mediaos de los 90, la concentración de les sos rutes na zona nordés d'Estaos Xuníos y los altos costos d'operación provocaron intentos de fusión con otra compañía. El 24 de mayu de 2000, US Airways anunció los sos planes de que UAL una de les subsidiarias de la entós mayor aereollinia comercial del mundu, United Airlines, mercar por 4,300 millones de dólares d'Estaos Xuníos. El complexu alcuerdu atopó darréu'l refugu de los sindicatos, asociaciones de consumidores y autoridaes reguladores de la competencia. Les negociaciones detuviéronse; dambes compañíes entraron en perdes y ante la posibilidá de que'l Gobiernu Federal paralizara'l procesu, UAL atayó la so ufierta'l 27 de xunetu de 2001, pagando a US Airways una penalización de 50 millones de dólares.

A partir del añu 2000, US Airways empezó a retirar dellos modelos d'avión nun intentu por simplificar la so flota y amenorgar costos. Estes aeronaves fueron reemplazaes polos nuevos A320.

2001-2004: El 11-S y la traxedia financiera editar

Como mayor compañía del Aeropuertu Washington-Reagan, US Airways sufrió de manera desproporcionada la clausura de dichu aeropuertu tres los atentaos del 11 de setiembre. El desastre financieru resultante bastió'l zarru de la subsidiaria MetroJet, l'abandonu de Baltimore-Washington como hub y suspendió d'empléu a miles d'emplegaos, entrando en bancarrota el 11 d'agostu de 2002. La compañía recibió un préstamu federal de la Air Transportation Stabilization Board (Xunta de estabilización del tresporte aereu) y pudo salir de la quiebra nun periodu relativamente curtiu. El 19 d'ochobre de 2005 el préstamu foi devueltu al poder refinanciar la delda con otru acreedores.

En 2003 US Airways realizó ensayos cola venta de comida a bordu, cesando'l serviciu nos vuelu de cabotaxe. Finalmente decidió vendese sándwiches y ensalaes en vuelos de más de 700 milles (unos 1100 km).

Nun intentu por frenar perdes posteriores, a principios de 2004 US Airways dexó oficialmente d'emplegar l'Aeropuertu Internacional de Pittsburgh como hub y empezó l'esmantelamientu de la so estructura radial pa centrase nos vuelos direutos ente los aeropuertos de les mayores ciudaes de la Mariña Este como'l Washington-Reagan, New York-LaGuardia y Fort Lauderdale-Hollywood. Esta potenciación de los vuelos direutos foi daqué común a munches aereollinies como intentu p'aprovechar les sos rutes más granibles, siguiendo'l modelu de Southwest Airlines, una de les aereollinies norteamericanes más populares dende mediaos de los 80.

L'aereollinia convertir nel decimoquintu miembru de Star Alliance el 4 de mayu de 2004.

Sicasí, los altos costos del carburante y el fracasu de les negociaciones colos sindicatos (principalmente cola Asociación de Pilotos de Llinies Aérees, grupu que nun principiu paecía'l más receptivu escontra un alcuerdu) forzó la declaración d'una segunda bancarrota'l 12 de setiembre de 2004. El descontentu xeneralizáu de los emplegaos y los sos escabarriaos pidimientos nun dexaron a la compañía otra opción que la de despidir a un bon númberu de trabayadores poco primero de les vacaciones de Navidá de 2004, daqué que dexaba entever una posible lliquidación definitiva de la empresa; El Departamentu Federal de Tresportes, sicasí, concluyó que los problemes fueren causaos principalmente pola mala planificación de la direición de la compañía.

2005: Alquisición por America West editar

El 19 de mayu de 2005, US Airways Group anunció que se fundiría con America West Holdings Corporation (matriz d'America West Airlines), que la so fortaleza nel Oeste complementaría les rutes de US Airways nel nordeste, Europa y el Caribe. La nueva entidá caltién el nome de US Airways por cuenta del so calter nacional y non rexonal, amás de pol so mayor reconocencia internacional, el so programa de fidelidá Dividend Miles y la so participación en Star Alliance.

Siendo resultáu d'una absorción más que d'una fusión, la nueva US Airways estableció'l so cuartel xeneral nes antigües oficines corporatives de America West en Tempe, Arizona, y los executivos de America West acoparon los puestos direutivos de la nueva compañía. L'alquisición per parte de America West Airlines inclúi l'afitamientu de la flota so la marca US Airways, pa la que se preve una duración d'ente 18 y 24 meses. Puede atopase información sobre l'anunciu inicial de fusión nel siguiente artículu del New York Times.

El 13 de setiembre de 2005, el 95,5% de los accionistes de America West aprobaron l'alcuerdu de fusión. El 16 del mesmu mes, les autoridaes aprobaron el Plan de Reorganización entamáu por US Airways, dando vía llibre a la transacción, que se cerraría'l día 27 xunto cola recuperación de US Airways Group de la segunda bancarrota declarada. La nueva aereollinia definióse como "la mayor aereollinia de baxu costu del mundu". En xineru de 2006, tolos vuelos pasaron a ser operaos so la marca US Airways. En mayu del mesmu añu dar# en la fusión de los sitios web de US Airways y America West.

2009 editar

El 15 de xineru de 2009, el vuelu 1549 de US Airways, piloteado pol capitán Chesley Sullenberger, volando dende l'Aeropuertu Internacional de La Guardia al Aeropuertu Internacional de Charlotte-Douglas, realizó un aterizaje d'emerxencia nel Rió Hudson. La causa del accidente foi un birdstrike, inutilizando los motores por completu. Tolos pasaxeros y tripulantes sobrevivieron. L'Alcalde de Nueva York, Michael Bloomberg, dixo que Sullenberger y la so tripulación recibiríen la "llaves de la ciudá". Un club de fans foi dedicáu a Sullenberger nel sitiu web Facebook pocu dempués del accidente. El 16 de xineru'l ex-presidente de los EE. XX., George W. Bush, llamó a Sullenberger pa estima-y por salvar la vida de los 150 pasaxeros.

US Airways llogró'l so primera Airbus A330-200 en Xunu de 2009.

2013: Fusión con American Airlines editar

American Airlines y Us Airways fundir n'avientu de 2013 convirtiéndose asina na compañía más grande del mundu xunto a United-Continental.

2015: Fusión definitiva editar

El 17 d'ochobre de 2015 a les 10:18 UTC, un A321 de US Airways completaba un vuelu rutinariu de San Francisco a Filadelfia. Esi sería'l so últimu vuelu colos colores de la compañía dempués de 76 años ufiertando servicios en toa Norteamérica.

Destinos editar

Les rutes de US Airways concentrar na rexón oriental de los Estaos Xuníos y el Caribe, amás d'operar rutes a Europa y dellos destinos na mariña oeste, rexón onde la so presencia amontóse notablemente dende la fusión con America West. Les compañíes arrexuntaes so la marca US Airways Express operen rutes ente la mayoría de los hubs y aeropuertos principales de US Airways.

Flota editar

 
Airbus A320 de US Airways nel Aeropuertu Internacional de San Diego.

US Airways volaba con una flota de reactores bimotor, estremada, na so mayoría, por productos Airbus y en muncha menor proporción, por productos Boeing. P'abril 8, 2015, cuando'l Certificáu de Operacón Individual foi dau pola Alministración Federal d'Aviación, toles aeronaves de US Airways fueron tresferíes a American Airlines. La siguiente tabla amuesa la flota final al momentu de la so tresferencia:[3][4]

Flota de US Airways
Tipo Unidad Places Preferente/Turista Pidíos/Opciones
Airbus A319-100 93 120 12/108 -
Airbus A320-200 56 142 16/126 -
Airbus A321-200 114 169 26/143 7 órdenes
Airbus A330-200 15 226 28/198 -
Airbus A330-300 9 266 42/224 -
Airbus A350-900 0 >330 N/D 22 órdenes
Boeing 757-200 24 193 8/185 -
Embraer 190 20 99 11/88 -
Total 331 29

US Airways entamaba qu'escontra 2010 la so flota componer n'esclusiva d'aviones Airbus de fuselaje anchu d'algame internacional.


La compañía nun va siguir recibiendo los aviones pidíos por US Airways y, sinón que se pasaren a American Airlines En 2009, l'aereollinia fixo un pidíu de 11 unidaes de la familia A320 pidíes por America West, según con otres tantes de la mesma familia y 10 A330-200 pidíos por US Airways. Xunto con tola flota y los A330-200 de US Airways tán trespasándose a American Airlines

La mayoría de los aviones de US Airways tán forníos col sistema telefónicu Verizon Airfone en cada fila d'asientos. Sicasí, Verizon anunció apocayá que va acutar el serviciu a los aviones executivu y gubernamental.

Aviones previos editar

Aviones utilizaos por USAir:

Boeing 747 Carga

Llibrees editar

 
Bombardier Dash 8-100 de US Airways Express, operáu por Piedmont Airlines.

US Airways tuvo delles llibrees distintes tantu cola denominación "US Airways" como cola de "USAir". Polo xeneral les filiales Express y Shuttle tuvieron llibrees asemeyaes a les de la compañía madre nel momentu correspondiente.

En 1979 US Air presentó la so nueva llibrea, consistente en tol avión ensin pintar con una llinia colorao y marrón y la marca US Air, cola "A" escrita como un triángulu. [1] Hubo variaciones d'esta llibrea, ya incluyó la básica en fuselaje blancu. [2]

A finales de los 80, la compañía camudó los sos colores en candia, blancu y azul. La llibrea que siguía esti esquema de colores utilizóse sobre aviones ensin pintar, pero agora la llinia yera colorada y azul. La lleenda "US Air" tomó un diseñu más convencional, con lletres d'estilu. La cola foi pintada d'azul con llinies coloraes. [3]

Tres la redenominación de la compañía como US Airways introducióse una nueva llibrea. La parte cimera de los aviones taba pintada d'azul escuro y la parte inferior de gris claru, dambes separaes per una llinia colorada a lo llargo del fuselaje. La marca "US Airways" taba pintada en lletres d'estilu blanques y acompañada del logotipu formáu por una bandera estilizada. La cola taba pintada d'azul escuro col logo pintáu en gris. [4] Per otra parte, la filial Metrojet tenía una llibrea derivada d'ésta, con un colloráu brillosu en llugar del azul y la marca "Metrojet" en llugar de "US Airways". La cola y la parte inferior yeren iguales a les de la llibrea de US Airways. [5] Amás, mientres esti periodu dalgunos aviones taben pintaos cola llibrea de Star Alliance, col logotipu de l'alianza na cola, y la marca "Star Alliance" escrita de forma notable nel fuselaje. [6]

Tres la fusión en 2005 ente US Airways y America West, presentóse una nueva llibrea qu'incorpora los colores de los cuatro aereollinies predecesores de US Airways:

  • Allegheny (colloráu y azul)
  • America West (blancu, naranxa, azul turquesa y llinies ondeantes grises)
  • Pacific Southwest Airlines (colloráu y naranxa)
  • Piedmont Airlines (colloráu y azul)

Amás pintáronse, en miniatura, los logos de les 4 aereollinies xunto a la puerta principal de la cabina.

Per otra parte, dellos aviones fueron pintaos con llibrees conmemorativas, incorporando l'aspeutu propiu de les aereollinies previes, pero cola lleenda "US Airways". [7] US Airways siempres xixiló curioso'l diseñu de les sos llibrees conmemorativas, repintando el mesmu avión que la llevara pa consiguir asina l'aspeutu antiguu exactu.

L'avión conmemorativo de Piedmont [8] foi repintado reforzando l'azul y camudóse la lleenda "US Airways" en candia, pa reflexar meyor la llibrea de Piedmont. [9]

Nel casu de Allegheny [10] se repintó la parte inferior del avión de gris, la llinia que crucia'l fuselaje foi modificada a un tamañu más fayadizu y se repintó la matrícula sobre la ventana, p'asina guardar más paecíu cola llibrea de Allegheny. [11]

L'avión dedicáu a PSA foi repintado con una sorrisa más marcada y mayor. [12]

La llibrea conmemorativa de America West llindar a un repintado del timón de cola col logotipu de America West. [13]

Resume d'incidentes editar

Vuelu Fecha Avión Llugar Descripción Resultáu
? [14] 26 de febreru de 1998 Fokker F28 Birmingham (Alabama) Alcanzáu por un rayu 92 pasaxeros ilesos
? [15] 11 de marzu de 1998 Fokker F100 Filadelfia (Pennsylvania) Choque con un camión de serviciu en pista 1 mancáu grave, 67 pasaxeros ilesos
5481 [16] 8 de xineru de 2003 Beech 1900D Charlotte (Carolina del Norte) Poco enclín al despegue y cayida 21 finaos
? [17] 16 d'ochobre de 2003 Airbus A319 Tampa (Florida) Fallu hidráulicu en tierra 1 mancáu grave, 2 leves y 103 pasaxeros ilesos
? [18] 27 d'ochobre de 2004 Bombardier Challenger 600 Filadelfia (Pennsylvania) Choque con un vehículu de serviciu 1 mancáu leve y 41 pasaxeros ilesos
1821 [19] 7 de xunu de 2005 Embraer 170 Washington, DC Atropellu en pista d'un tresporte d'equipaxes Fináu'l conductor del tresporte
1170 [20] 9 de xunu de 2005 Boeing 737-3B7 Boston (Massachusetts) Invasión de pista per parte del vuelu 132 d'Aer Lingus 381 pasaxeros ilesos
4972 [21] 2 d'agostu de 2005 Beech 1900D Rockland (Maine) Fallu mecánicu al despegue (ensin consecuencies) 9 pasaxeros ilesos
4655 [22] 16 d'ochobre de 2005 Beech 1900D Ogdensburg (Nueva York) Choque con un vehículu de serviciu mientres el despegue 3 pasaxeros ilesos
2319 [23] 17 d'ochobre de 2005 Bombardier Challenger 600 West Grove (Pennsylvania) Fallu de motor en vuelu (ensin consecuencies) 51 pasaxeros ilesos
1251 [24] 9 de payares de 2005 Boeing 737-3B7 Fort Lauderdale (Florida) Peligru de choque col vuelu 5026 de Comair 2 pasaxeros ilesos
231 [25] 27 de xunetu de 2006 Boeing 737-3B7 Pittsburgh (Pennsylvania) 78 pasaxeros ilesos
1549 [26] 15 de xineru de 2009 Airbus 320 Manhattan, Nueva York Aves topetaron a los motores y l'avión cai nel ríu Hudson. 155 pasaxeros ilesos

Club US Airways editar

La sales privaes de la compañía nos aeropuertos son conocíes como Club US Airways y son 22 partíes por 16 aeropuertos internacionales de primer orde. Esisten distintos rangos dientro del club:

  • Base - Namái dexa l'accesu a les sales de US Airways.
  • Red Carpet - Dexa l'accesu a les sales de US Airways y a les d'United Airlines Red Carpet si volar con billete d'United.
  • Star Alliance - Inclúi los servicios anteriores y dexa l'accesu a les sales de toles compañíes de Star Alliance.

Referencies editar

Enllaces esternos editar