Aeropuertu Internacional de Boryspil

L'Aeropuertu Internacional de Borýspil (IATA: KBPOACI: UKBB) ye un aeropuertu internacional alcontráu cerca de la ciudá de Borýspil (dacuando llamada Boríspyl o Boríspol), a 29 km escontra l'este de Kiev. Ye l'aeropuertu más importante d'Ucraína, y opera la mayor parte de los vuelos internacionales del país.

Kiev-Borýspil
Міжнародний аеропорт "Бориспіль"
aeropuertu internacional, aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: KBP • OACI: UKBB
Llocalización
PaísBandera de Ucraína Ucraína
Oblast Óblast de Kiev
Ciudá Boryspil (es) Traducir
Coordenaes 50°20′41″N 30°53′36″E / 50.3447°N 30.8933°E / 50.3447; 30.8933
Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 527: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/Ucraína".
Altitú 130,1 m
Historia y usu
Apertura1959
Xestión Ministerio de Infraestructura de Ucrania (es) Traducir
Orixe del nome Boryspil (es) Traducir
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Kiev
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'aeropuertu ye unu de los trés aeropuertos del área de Kiev. L'Aeropuertu de Zhulyany ye un aeropuertu de pasaxeros allugáu al sur de Kiev, y opera mayoritariamente vuelu de cabotaxe. L'Aeropuertu de Gostomel ye un aeropuertu de cargues alcontráu nun suburbiu del noroeste de Kiev, utilizáu principalmente pola compañía Antonov.

Historia editar

 
Vista Aerea del aeropuertu

El 22 de xunu de 1959, el Conseyu de Ministros de la República Socialista Soviética d'Ucraína ordenó l'establecimientu d'un serviciu de tresporte aereu regular al daquella aeródromu militar en cercaníes de Borýspil. El 7 de xunetu de 1959, el nuevu aeropuertu (denomináu Kiev-Tsentralnyi) recibió'l so primer vuelu regular. Foi un Tupolev Tu-104 d'Aeroflot que se provenía de Moscú, tresportando 100 pasaxeros y unos 1,600 kg de carga. Les primeres rutes sirvíes fueron Moscú-Kiev-Moscú y Leningráu-Kiev-Leningráu.

En payares de 1960, el primer grupu aereu permanente consistente n'aeronaves La to-104 y Antonov An-10 fueron asignaos al aeropuertu. Hasta entós l'aeropuertu namái fuera sirvíu por aeronaves con base en Moscú y otres ciudaes de la Xunión Soviética. Una nueva terminal de pasaxeros foi inaugurada en 1965. A fines d'esi añu un sistema d'asistencia d'aterrizaxe automáticu foi instaláu nel aeropuertu.

En 1963 l'Alministración Territorial d'Aviación Civil d'Ucraína formó la so subdivisión Borýspil, entendía al aeropuertu y el so grupu aereu. El grupu aereu creció considerablemente nes décades de 1960 y 1970. Pa 1974 incluyía cuatro aeronaves turbofán (Tu-104, Tu-134, y Tu-154) y dos flotes d'aeronaves turbopropulsadas (Ilyushin Il-18).

Pa les décades finales de la Guerra Fría, la Fuercia Aérea Soviética caltuvo una presencia nel aeropuertu con 1 VTAP (1° Reximientu Militar de Tresporte d'Aviación) volando jets de carga Ilyushin Il-76.

Na década de 1980 l'Aeropuertu de Borýspil empezó a recibir dellos vuelos internacionales. Estableciéronse servicios adicionales pal pasaxeru, y personal d'aduana y migraciones fueron incorporaos. Sicasí, a los ciudadanos soviéticos ordinarios nun se-yos dexaba viaxar al esterior dende Kiev, nel so llugar namái podíen faelo dende los aeropuertos de Moscú. A fines de la década de 1980, Mijeíl Saakashvili, el Presidente de la Xeorxa moderna, realizó'l so serviciu de conscripción nel Grupu Separáu de Borýspil de la Guardia de Frontera Soviética, que taba realizando'l control de frontera nel aeropuertu.

En 1993 el Ministeriu de Tresporte de la Ucraína independiente reorganizó l'aeropuertu al Aeropuertu Internacional de Borýspil y creó una subdivisión local d'Air Ukraine por qu'operara vuelos. L'aeropuertu foi abiertu a cualquier pasaxeru y vuelu. El númberu d'aeronaves y el tráficu de pasaxeros tuvo creciendo dende entós.

A principios del sieglu XXI, l'Aeropuertu Internacional de Borýspil convertir nun centru de conexón non yá pa vuelos nacionales, sinón tamién p'aereollinies del esterior. La estratexa del desarrollu del aeropuertu fai fincapié nel rol de centru de conexón, yá que la demanda de pasaxeros domésticos ta creciendo pocu en comparanza al tráficu de pasaxeros en tránsitu.

Nel 2002 l'aeropuertu foi certificáu sol sistema d'alministración de la calidá ISO 9001.

Estructura editar

L'aeropuertu cunta con trés terminales:

  • Terminal B (Vuelo de cabotaxe)
  • Terminal D (Vuelos internacionales)
  • Terminal F (cerráu - la reconstrucción de la carga)

Mapa del Aeropuertu

 
Terminal D

Desarrollu editar

L'Aeropuertu Internacional de Borýspil remana la mayor parte del tráficu internacional d'Ucraína. La Terminal B cuntaba con namái 5 puertes d'embarque (dos de los cualos yeren puente d'embarque), y nun yeren abondos pa operar tolos vuelos internacionales dende l'aeropuertu. Esta foi la causa que motivó les obres d'espansión de la terminal, que empezaron nel 2005. La primer etapa de la espansión de la Terminal B fueron completaes el 27 de xineru de 2006, ente que la siguiente etapa d'espansión tendría de tar completa pal 2007.

Tamién hai planes pa espandir entá más l'aeropuertu, por aciu la construcción de delles nueves terminales. El Gobiernu tuvo llevando a cabo reunión colos propietarios de les tierres qu'arredolen l'aeropuertu, tratando de mercar más terrenales pa la espansión del aeropuertu. La construcción de la Terminal D ta entamada pa empezar nel segundu trimestre de 2008, y espérase la so finalización pal tercer trimestre de 2010. Pela so parte, la Plataforma M, que ta coneutada a la Terminal B y rique meyores, va ser reconstruyida nel periodu 2009-2010. La razón de la demoranza na reconstrucción de la Plataforma M ye que ye necesariu que la Terminal B tea dafechu operacional.

Cuando s'inaugure la Terminal D, la Plataforma M va poder ser reconstruyida ensin mayor impautu nel tráficu. Una nueva pista va ser construyida nel periodu 2012-2014. La construcción de les Terminales Y, F y G van tener llugar ente 2010 y 2020, d'alcuerdu a la demanda; y les terminales F y G van ser capaces de remanar l'Airbus A380.

Aereollinies y destinos editar

 
Ukraine International Airlines Boeing 737-800 d'aterrizar nel aeropuertu de Borýspil.

Referencies editar

Enllaces esternos editar