Montés Antonio Guzmán Fernández (12 de febreru de 1911 - 4 de xunetu de 1982[2]), meyor conocíu como Antonio Guzmán, foi un agrónomu, empresariu y políticu dominicanu, presidente de la República Dominicana de 1978 a 1982. El so gobiernu carauterizar por un fuerte respetu a les llibertaes públiques, condición práutiques inesistente na historia dominicana del sieglu XX. Guzmán ye consideráu como l'artífiz de la consagración democrática dominicana, al verificase per primer vegada l'alternanza de partíos políticos nel Estáu pela vía eleutoral.[3]

Antonio Guzmán
Presidente de la República Dominicana

16 agostu 1978 - 4 xunetu 1982
Joaquín Balaguer - Jacobo Majluta
Vida
Nacimientu La Vega12 de febreru de 1911[1]
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Santu Domingu4 de xunetu de 1982[1] (71 años)
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Familia
Casáu con Renée Klang de Guzmán (es) Traducir
Oficiu empresariupolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Revolucionario Dominicano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años y vida empresarial editar

Nació'l 12 de febreru de 1911 en La Vega. Fíu de Jimena Fernández de Castro y Montés Guzmán Pérez.

Na so ciudá natal realizó los sos estudios primarios, secundarios y cimeros. Tamién, empecipiar na música como aficionáu al flautín. Más tarde llevó a cabu los sos estudios autodidácticos y práutiques d'agronomía na Florida y California nos Estaos Xuníos.

A los 17 años d'edá, ocupó la xerencia de la Curaçao Trading Company na ciudá de Salcedo, cargu que desempeñó tamién nes sucursales de Moca, La Vega, Barahona, San Francisco de Macorís y Santiago.

En 1939 casóse con Renée Klang Avelino, de padre francés y madre brasilana, con quien tuvo dos fíos.[4]

A los 31 años, siendo un prósperu empresariu comercial dedicáu a la esportación de frutos, foi unu de los pioneros na producción d'arroz a gran escala na rexón noroeste de la República Dominicana. A los 37 años fundó "Productos Dominicanos C. por A." qu'arrexuntaba delles factoríes d'arroz y realizaba esportaciones de café y cacáu.

Trayeutoria política editar

El Gobiernu Constitucional de 1963, en reconocencia a los sos méritos nel Partíu Revolucionariu Dominicanu(PRD) al qu'ingresara en 1961, designar Secretariu d'Estáu d'Agricultura, entrando al quefer políticu dominicanu.

En 1964, depués del derrocamientu de Juan Bosch del 25 de setiembre de 1963, pasó a formar parte de los dos organismos principales del PRD: el Comité Executivu Nacional y la Comisión Política.

La so presencia ciudadana tuvo una enorme reconocencia nos díes de 1965, no que se llamó "La fórmula Guzmán" por aciu la cual, como mediu de llograr un cese a les hostilidaes de la Revolución d'Abril de 1965, y llegar a unes eleiciones llibres, foi-y ufiertada la Presidencia Provisional de la República, que refugó. Sicasí, tomó parte na comisión mediadora que remató cola juramentación de Héctor García Godoy como presidente provisional. De magar, el quefer políticu ocupó un llugar preponderante na so vida.

En 1974, una coalición de partíos d'oposición denomináu Alcuerdu de Santiago nomar como candidatu a la presidencia pa les eleiciones d'esi añu. Sicasí, los barruntos de que Joaquín Balaguer (entós presidente) valir d'un fraude y desconocería los resultaos de ser adversos a él, provocaron que l'Alcuerdu retirar de la guerra.

Presidencia editar

En 1977, el PRD escoyer como candidatu a la Presidencia, resultando victoriosu nes eleiciones de mayu de 1978.

Col sofitu decidíu de la embaxada de los Estaos Xuníos, de los empresarios (sector qu'anque beneficiariu de les polítiques de Balaguer viera como insostenible el so allongamientu nel tiempu) y col votu mayoritariu del pueblu dominicanu, Guzmán tomó posesión el 16 d'agostu de 1978. De momentu realizó cambeos nel ordenamientu burocráticu-militar, tomó midíes contra la corrupción que caracterizara al gobiernu anterior y empúnxose escontra un nuevu ordenamientu del estáu dominicanu, esaniciando la pantasma de asonadas militares y de la interrupción del orde democráticu.

Empecipió un procesu de "despolitización" de les fuercies armaes y la Policía Nacional, que fueren convertíes por Balaguer, en preseos de represión, de lluches internes y de intimidación criminal y política, basaes nun apegu al presidente de vez y al so partíu, el Partíu Reformista.

Midíes Presidenciales Importantes editar

Antes de cumplir 60 díes nel poder, promulgó la Llei d'amnistía, que punxo en llibertá a mamplén de presos políticos y dexó el regresu de decenes de exiliaos políticos del réxime anterior.

Derogó una serie de midíes alministratives qu'afectaben l'esfrute de les llibertaes individuales, dando pasu al establecimientu d'un ambiente democrático nel país.

Nun discursu pronunciáu'l 22 de xineru de 1979, delineó la so política económica, que enfocóse n'incentivos al desarrollu agrícola y a l'agroindustria, como principal fonte xeneradora d'empléu na zona rural. Tamién promovió midíes pa la proteición de la pequeña y mediana industria, la llimitación d'importaciones suntuarias, según estímulos a l'actividá esportadora y l'aumentu na producción d'enerxía llétrica.

Muerte editar

La madrugada del domingu 4 de xunetu de 1982 se suicidó nel Palaciu Nacional, faltando 43 díes pa terminar el so mandatu.[5]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Antonio-Guzman-Fernandez. Apaez como: Antonio Guzman Fernandez. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. "[1] PRD encamienta militancia participar n'actos en memoria de don Antonio Guzmán Fernández]" 3 de xunetu de 2007. Consultáu'l 22 d'agostu de 2014.
  3. Artículu sobre Antonio Guzmán na Enciclopedia Británica (n'inglés)
  4. «Doña Renée Klang de Guzmán». Pontificia Universidá Católica Madre y Maestra. Archiváu dende l'orixinal, el 5 d'agostu de 2014. Consultáu'l 5 d'agostu de 2014.
  5. «elnuevodiario.com.do» (3 de xunetu de 2012). Consultáu'l 11 de marzu de 2014.