Los Arditi del Popolo (Escuadrones del Pueblu en castellán) foi una organización antifascista italiana fundada a fines de xunu de 1921 pa oponese a la puxanza del Partíu Nacional Fascista de Benito Mussolini y a la violencia de los paramilitares Camises Negres (squadristi).[1] Arrexuntó a anarcosindicalistas, socialista, comunistes, anarquista, republicanos y otros, según tamién a ex oficiales del Regio Esercito, siendo cofundada por Mingrino, Argo Secondari, Gino Lucetti - que trató d'asesinar a Mussolini el 11 de setiembre de 1926 - el diputáu Guido Picelli y otros. Los Arditi del Popolo yeren una dixebra de les tropes d'élite Arditi, qu'enantes ocuparen Fiume en 1919 al mandu del poeta Gabriele d'Annunzio, que proclamó la Rexencia italiana del Carnaro. Aquellos que se dixebraron pa formar los Arditi del Popolo yeren simpatizantes del anarquista Argo Secondari y taben sofitaos por Mario Carli.[2] Les Formazioni di difesa proletaria (Formaciones de Defensa Proletaria) xunir a ellos más tarde.[3] Nel branu de 1921, los Arditi del Popolo cuntaben con aproximao 20.000 miembros.[4]

Arditi del Popolo
Fundación 1921
Disolución 1924
Ideoloxía política antifascismu
Cambiar los datos en Wikidata
Logo de los Arditi del Popolo, un hachu cortando un fasces.
Bandera de la seición Civitavecchia de los Arditi del Popolo.

El so principal oxetivu yera la creación de grupos armaos capaces d'oponese a los escuadrones d'aición fascistes.[3]

Rellaciones col movimientu obreru y otros partíos políticos editar

Compuestu por socialistes, anarquistes y comunistes, los Arditi del Popolo nun fueron sofitaos polos partíos socialistes (nin pol Partíu Socialista Italianu, PSI, nin pol Partíu Comunista Italianu, PCI). Los Arditi del Popolo fueron criticaos el 27 de xunetu de 1921 pol periódicu socialista Avanti!, dempués d'una manifestación en Roma el día anterior.

El 10 de xunetu de 1921, Lenin escribió nel Pravda un artículu emponderando a los Arditi del Popolo y criticando l'enclín Bordigana del PCI, que s'oponía al antifascismu militante.[1] El 3 d'agostu de 1921, la PSI robló un "pactu de pacificación" (patto di pacificazione) col Partíu Nacional Fascista, ente que la Confederación Xeneral Italiana del Trabayu (CGIT) y la PSI refugaben reconocer oficialmente a la milicia antifascista. Ye más, el PCI ordenó a los sos miembros qu'arrenuncien a los Arditi del Popolo por cuenta de la presencia de non-comunistes ente les sos files.[5][6] El PCI entamó los sos propios grupos militantes (los Squadre comuniste d'azione, escuadrones comunistes d'aición), pero les sos aiciones fueron relativamente menores y el partíu caltuvo una estratexa llegalista non-violenta.

El filósofu marxista Antonio Gramsci oponer al enclín Bordigana[7] y dellos activistes comunistes sofitaben a los Arditi del Popolo.[8] N'ochobre de 1921, el Comintern criticó la "política sectaria" del PCI, qu'amenaciaba a los sos miembros que sofitaben a los Arditi del Popolo con midíes disciplinaries.[8] Sicasí, dempués de l'alliniadura de Gramsci y del periódicu L'Ordine Nuovo a la directiva del PCI, el periódicu anarquista Umanità Nova quedó como l'únicu voceru del movimientu obreru que sofitaba a los Arditi del Popolo.[8]

== Parma y l'esmantelamientu del grupu Unu de los sos mayores ésitos de los Arditi del Popolo tuvo llugar en Parma, n'agostu de 1922, cuando 350 arditi, dirixíos polos veteranos de la Primer Guerra Mundial Antonio Cieri y Guido Picelli, defendieron con ésitu la ciudá contra una ofensiva fascista de 20.000 homes dirixida por Roberto Farinacci, que se xuniría al Gran Conseyu Fascista en 1935, y Italo Balbo, un quadrumvir y principal organizador de la Cola sobre Roma.[9] Los Arditi del Popolo consiguieron nesta ocasión un sofitu popular masivu.[9]

Sicasí, cola complicidá de les fuercies de seguridá del Estáu, los fascistes asesinaron o detuvieron a la mayor parte de los líderes del movimientu, que se desmanteló totalmente en 1924.

Mandáu editar

Dellos Arditi del Popolo xuniéronse más tarde a les Brigaes Internacionales mientres la Guerra Civil Española (1936-1939). El nome de la organización tamién foi reutilizáu pola Resistencia italiana mientres la Segunda Guerra Mundial. Los comunistes Antonello Trombadori y Luigi Longo crearon una organización con este mesmu nome'l 25 de xunetu de 1943.

Miembros notables editar

Lucetti]], anarquista *Guido Picelli, diputáu *Alberto Acquacalda, asesináu'l 11 d'agostu de 1921 polos fascistes

Sabatini]], comunista *[[Vincenzo Baldazzi]]

Referencies editar

Bibliografía editar

N'italianu editar

  • Balsamini, Luigi, Gli Arditi del Popolo. Dalla guerra alla difesa del popolo contro -y violenze fasciste, Casalvelino Scalo, Galzerano, 2002.
  • Cordova, Ferdinando, Arditi y legionari dannunziani, Padova, Marsilio, 1969.
  • Francescangeli, Eros, Arditi del Popolo. Argo Secondari y la prima organizzazione antifascista (1917-1922), Roma, Odradek, 2000.
  • Fuschini, Ivan, Gli Arditi del Popolo, prefazione di Arrigo Boldrini, Ravenna, Longo, 1994.
  • Gentili, Valerio, Roma combattente, Roma, Castelvecchi, 2010
  • Gentili, Valerio, La legione romana degli Arditi del Popolo, Roma, Purple Press, 2009
  • Rossi, Marcu, Arditi, non gendarmi! Dall'arditismo di guerra agli arditi del popolo 1917-1922, Pisa, BFS, 1997.
  • Dellos autores. Dietro -y barricade, Parma 1922. Testos, imáxenes y documentos de la esposición (30 d'abril-30 de mayu de 1983) al cargu de la Provincia de Parma y del Institutu Históricu de la Resistencia de la Provincia de Parma.