William Bruce Rose Jr. creció como William Bruce Bailey y más conocíu como Axl Rose; (6 de febreru de 1962Lafayette (es) Traducir) ye un cantautor, músicu, y pianista d'Estaos Xuníos.[4]

Axl Rose
Vida
Nacimientu Lafayette (es) Traducir6 de febreru de 1962[1] (62 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Residencia Malibu
Familia
Casáu con Erin Everly
Pareyes Stephanie Seymour
Estudios
Estudios Jefferson High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu vocalista, músicu, cantautor, pianistaactivista
Miembru de Guns N' Roses
Hollywood Rose
Xéneru artísticu rock
heavy metal
hard rock
Mena de voz baritenor (es) Traducir
Instrumentu musical pianu
voz
guitarra
panderu
Discográfica Geffen Records (es) Traducir
Uzi Suicide
IMDb nm0741730
Cambiar los datos en Wikidata

Conocíu mundialmente por ser el cantante, líder y compositor del míticu grupu d'Estaos Xuníos de hard rock Guns N' Roses, col que tuvo un gran ésitu a finales de los años 80 y principios de los 90.

En 2016, collaboró como vocalista principal na xira mundial de la mítica banda AC/DC, en sustitución de Brian Johnson, que tuvo qu'estremase de manera forzosa por problemes auditivos.[5]

Asitiáu nel númberu 64 de la llista "Los 100 meyores cantantes de tolos tiempos" según Rolling Stone;[6] nel puestu 11 de la llista "Los 100 ameyores vocalistas del metal de tolos tiempos" según Hit Parader; nel llugar númberu 3 na llista "meyores roqueros de tolos tiempos" según Kerrang Magacín;[7] nel llugar númberu 4 de la llista "Los 50 meyores cantantes del metal de tolos tiempos" según Roadrunner Records;[8] nel llugar númberu 4 según NME.[9] Amás ganó numberoses reconocencies polos sos trabayos como compositor musical.

Biografía editar

Axl Rose nacíu como William Bruce Rose Jr. en Lafayette, Indiana, sería'l fíu mayor de Sharon Elizabeth, de 16 años ya inda nel institutu y William Bruce Rose, de 20 años en 1962.[10]

Los sos padres dixebráronse cuando Rose, tenía apenes dos años. La so madre casar de nuevu con Stephen L. Bailey, y camudó el nome del so fíu a William Bruce Bailey. Rose, tien dos hermanos de madre, d'esti segundu matrimoniu, Amy y Stuart.[10]

Axl empezó tocando'l pianu y cantando nel coru de la ilesia pentecostal a la edá de 5 años.

Hasta los 17 años Axl nun afayó que l'home a quien siempres creyera'l so padre, L. Stephen Bailey yera en realidá la so padrastru. Yá que nunca vio al so padre hasta que foi adultu. En enterándose d'esto, Axl decide camudar el so apellíu Bailey pol de Rose (l'apellíu del so verdaderu padre). William Rose, Sr. morrió asesináu en Marion, Illinois, en 1984, de lo cual Rose nun s'enteró hasta años más tarde. Nesa dómina, en 1979, empezó a pensar en montar un grupu y asina formó una banda en Lafayette llamada A.X.L (d'ende'l so nome artísticu).

Axl Rose, nuna entrevista a la revista Rolling Stone nel añu 1990[11] dixo que'l so padrastru llevar al muséu de la marina y abusaba sexualmente d'él nel bañu. Estos acontecimientos fueron repitíos mientres la so infancia, según él. Al cuntá-ylo a la so madre, nun lu creyó, y díxo-y que'l so padrastru yera incapaz de faer asemeyada otomía.[10]

Antes de cumplir 18 años, Axl fuera arrestáu más de 30 vegaes por robos a tiendes y pequeños locales, amás de disturbios na vía pública y enfiles que provocaben engarradielles caleyeres.

Na escuela secundaria nunca destacó y yera un alumnu con bien mal comportamientu: solía escapase de la escuela yá que a él nun-y paecía que fuera una manera correuta d'educar. Destacaba nes clases de cantar, interpretando distintes voces pa confundir al so profesor. Mientres la secundaria, conoz a un mozu llamáu Jeffrey Isbell, más conocíu como Izzy Stradlin, col cual entablaría una gran amistá y llograría formar una banda llamada Hollywood Rose. Rose cuntó nuna entrevista que solíen escapase de la escuela pa fumar mariguana cerca del llagu en Lafayette lo cual él vía como la llibertá absoluta. Tiempu dempués Izzy Stradlin camudar a Los Angeles, pasos que'l mesmu Rose siguiría pocu dempués.[10]

Carrera musical y Guns N' Roses editar

Poco dempués de la so llegada a Los Angeles, Rose conoció al guitarrista Kevin Lawrence nel esterior del chigre Troubadour en West Hollywood y xunióse a la so banda Rapidfire. Ellos grabaron un demo de cuatro canciones en mayu de 1986, que, dempués d'años d'aiciones llegales, foi llanzáu como un EP, en 2014. Tres la so separación con Lawrence, formó la banda Hollywood Rose col so amigu de la infancia Izzy Stradlin, que se treslladara a los Ánxeles en 1980, y el guitarrista de 16 años d'edá, Chris Weber. En xineru de 1984, la banda grabó cuatro canciones: "Anything Goes", "Rocker", "Shadow of Your Love", y "Reckless Life", que foi llanzáu en 2004 como "Roots of Guns N 'Roses". Tiempu dempués el guitarrista Slash y el batería Steven Adler, xunir a Hollywood Rose antes de la disolución de la banda. Rose xunir a la primer formación de L.A. Guns. Mientres intentaba enfusase na escena musical de Hollywood, Rose tuvo una gran variedá de trabayos, incluyendo'l cargu de xerente de la nueche nel Tower Records en Sunset Boulevard. Rose y Stradlin tamién fumaben pitos pa un estudiu científicu d'UCLA, por $8 la hora.

Dende'l primer momentu Slash y Steven Adler quedaron impactaos col poder vocal de Axl nel escenariu, lo cual fizo que lo quixeren de vocalista, anque la rellación ente los cinco nun yera la meyor por cuenta d'enormes diferencies lo que fizo que Izzy Stradlin colar a L.A. Guns. Depués Axl facer tamién, quedando eslleida la banda Hollywood Rose.

En marzu de 1985, Rose y el so antiguu compañeru de banda Tracii Guns formó Guns N' Roses por aciu la fusión de les sos respeutives bandes de Hollywood Rose y L.A. Guns. En xunu, dempués de dellos cambeos de formación, la banda taba formada por Axl Rose, Izzy Stradlin, Tracii Guns, Ole Beich y Rob Gardner. Malapenes unes selmanes dempués Tracii Guns dir de la banda por cuenta de diferencies con Rose polo que Slash pasaría a ser el nuevu guitarrista, Ole Beich y Rob Gardner en cuestión de 3 selmanes tamién abandonaríen la banda, dempués del so debú, asina se produz la llegada de Duff McKagan y Steven Adler a Guns N' Roses. L'alliniación agora taba compuesta por Axl Rose, Slash, Izzy Stradlin, Steven Adler y Duff McKagan. La banda con esta formación debutó nel Troubadour y tocó nel circuitu de clubes de Los Angeles. La banda atraxo l'atención de dellos de los principales sellos discográficos, antes de roblar con Geffen Records en marzu de 1986. El siguiente mes d'avientu, llanzaron l'EP de cuatro canciones: Live ?!*@ Like a Suicide cola discográfica UZI Suicide.

En xunetu de 1987 Guns N' Roses llanzó'l so álbum de debú, Appetite for Destruction. Anque esti recibió aponderamientos de la crítica solo vendiéronse 500 000 copies nel so primer añu de llanzamientu. Sicasí, impulsáu pol percorrer incansable de la banda y l'ésitu comercial del single "Sweet Child O' Mine", un homenaxe a Erin Everly, daquella la novia de Axl, l'álbum algamó la posición nᵘ 1 nes llistes d'Estaos Xuníos n'agostu de 1988 y, nuevamente, en febreru de 1989. Hasta la fecha, Appetite for Destruction vendió más de 31 millones de copies en tol mundu, 19 millones de les cualos solo n'Estaos Xuníos, polo que ye l'álbum de debú más vendíu de tolos tiempos.[12]

Mientres la presentación de la banda nel Monsters of Rock Festival en Castle Donington, Inglaterra, n'agostu de 1988 como teloneros de la cabeza de cartelu Iron Maiden, dos aficionaos morrieron estrapaos cuando l'ensame de 107 000 persones empezó a baillar desaforadamente el so cantar "It's So Easy".[13] Primeramente Axl detuviera'l conciertu delles vegaes p'aselar a l'audiencia. Como resultancia, el festival suspendió l'añu siguiente. A partir d'entós, Axl dirixiríase personalmente a los fans radicales y daría instrucciones al personal de seguridá mientres los descansos pa faer frente a los problemes d'ensame.

En payares de 1988, Guns N 'Roses llanzó l'álbum provisional G N' R Lies que vendió más de cinco millones de copies namái n'Estaos Xuníos. Con esti álbum la banda y Axl en particular, fueron acusaos de fomentar les actitúes racistes y homofóbicas col cantar "One in a Million", na que Rose alvierte a los "negratas" (niggers, n'inglés) d'estremase del so camín y acusa a los "maruxos" (faggots) d'estender cierta enfermedá. Mientres el discutiniu, Axl defendió l'usu del insultu racial, afirmando que:

«ye una pallabra pa describir a daquién que ye básicamente un problema na vida. La pallabra negrata nun significa necesariamente negru.»

Pero en 1992 almitió qu'él utilizara la pallabra como un insultu escontra'l pueblu negru, diciendo:

«Yo taba cafiante por delles persones negres que taben tratándome de robar, quixi faltar a esta xente negro en particular, yo nun lu utilice pa sofitar el racismu.»

En respuesta a les acusaciones de homofobia, Axl dixo que se consideraba pro "heterosexual" y culpó d'esta actitú a les "males esperiencies" colos homes gai, citando a un intentu de violación na so adolescencia y el presuntu abusu sexual per parte del so padrastru.

 
Axl Rose nel Download Festival (xunu de 2006).

Col ésitu de Appetite for Destruction y GN'R Lies, Axl atopóse aclamáu como unu de los cantantes más destacaos del rock. Nel momentu que apaeció en solitariu na portada de la revista Rolling Stone n'agostu de 1989, la so fama yera tal que la revista de música tuvo acordies cola esixencia de que la entrevista y les fotografíes que fixeren taríen al cargu de dos de los sos amigos, l'escritor Del James y el fotógrafu Robert John. Al añu siguiente'l presentador de los premios MTV Kurt Loder describió a Rose como "quiciabes al meyor cantante de hard rock anguaño y ensin dulda el más carismáticu."

A principios de 1990, Guns N' Roses volvió a los estudios pa empezar a grabar el LP que siguiría a Appetite for Destruction. Les sesiones de grabación de primeres resultaron improductives por cuenta de Steven Adler y la so llucha cola adicción a les drogues, lo que-y fixo incapaz de realizar sesiones completes, llegando a atayar dellos díes de trabayu. Adler foi despidíu'l mes de xunetu y reemplazáu por Matt Sorum del grupu The Cult. El teclista Dizzy Reed tamién se xunió a la banda esi mesmu añu ante la insistencia de Axl. El grupu despidió al so mánager Alan Niven, en mayu de 1991, siendo reemplazáu por Doug Goldstein.

En mayu de 1991, entá ensin un álbum que promover la banda embarcar nun tour de dos años y mediu de duración, Use Your Illusion Tour. Esta xira foi reconocida tantu pol so ésitu económicu como polos numberosos incidentes que nella se producieron, incluyendo engarradielles y disturbios. Axl recibió munches crítiques poles sos apaiciones nos conciertos más tarde de lo previsto. Una de los discutinios más comentaos tantu por fans como per medios de comunicación foi l'incidente asocedíu nel Anfiteatru de Riverport cerca de St. Louis en xunetu de 1991, na que Axl, dempués de dici-y a un espectador que dexara de faer semeyes, llanzar al ensame pa confiscar la videocámara. Dempués d'arrampuña-y la al so propietariu, Axl xubió y dixo nel escenariu: "¡Gracies a la seguridá de mierda, voi a casa!", dempués de lo que unos 2.500 espectadores protagonizaron una revuelta, resultando'l costu de les estroces nunos 200.000 dólares.[14]

En setiembre de 1991, col material abondo pa completar dos discos, Guns N 'Roses llanzó Use Your Illusion I y Use Your Illusion II, que debutaron nos númberos 2 y 1 respeutivamente nes llistes d'Estaos Xuníos, una fazaña que nun foi llograda por nengún otru grupu. Sicasí, les rellaciones ente Axl y los sos compañeros de banda yeren cada vez más tirantes. El so amigu de la infancia Izzy Stradlin dexó de secute el grupu en payares de 1991, siendo sustituyíu por Gilby Clarke del grupu Kill For Thrills. Dempués d'abandonar el grupu Stradlin dixo: «Los entueyos convertir nuna parte de la vida cotidiana de Guns N 'Roses», citando los disturbios y la impuntualidad crónica de Axl como exemplos. Rose, tres la marcha d'Izzy Stradlin, mientres el restu del tour, dedicó-y la cantar "Double Talkin' Jive".

A principios de 1992 la banda inglesa Queen entamaba un conciertu n'homenaxe al so fináu vocalista, Freddie Mercury. Guns N' Roses yera la banda más poderosa naquel momentu polo que foi convidada a tal acontecimientu. Axl faciendo casu a los sos típicos comportamientos nunca se presentó a ensayar pal show, nin siquier los sos cantares según tampoco los cantares de Queen qu'él interpretaría xunto cola banda. Finalmente llegó la hora del show y Axl rellumó como nunca enriba del escenariu interpretando "Paradise City" y "Knockin' on Heaven's Door", pa dempués volver xubise al escenariu pa interpretar "We will rock you" y "Bohemian Rhapsody", esta postrera al pie d'Elton John. Demostrando que ye un cantante estraordinariu, qu'ensin ensayar llogró ser una de les voces destacaes de la nueche.

En tour d'Use Your Illusion, Axl foi despidíu de la banda en 1991 tres nun querer cantar nun show en Phoenix, lo cual fizo que los demás miembros despidir. A otru día foi recontratado. Depués d'esta esperiencia Axl obligó a tolos miembros de la banda a cede-y la so parte por aciu un documentu oficial, lo cual fadría a Rose como únicu dueñu de la banda y únicu derechu d'autor y propunxo "Si esti documentu nun se robla, Guns N' Roses va dexar d'esistir" lo cual fizo que tolos demás miembros otorgaren los sos derechos a Rose.

El tiempu pasaba, la xira cada vez s'averaba más al so fin y les engarradielles, los disturbios y la impuntualidad reinaben nel mundu de los Guns N' Roses. Finalmente Rose y la so banda punxeron fin a la estensa xira Use Your Illusion Tour el 17 de xunetu de 1993 nel estadiu de River Plate en Buenos Aires, Arxentina frente a más de 70.000 persones lo cual significaría la última vegada de Axl, Slash, Duff, Gilby, Dizzy y Matt xuntos nun escenariu, pero naide daba cuenta de que yera'l final de la banda.[15]

Desapaición de los escenarios (1994 -2001) editar

Tres la publicación de The Spaghetti Incident?, Axl nun saldría de xira con Guns N Roses, y se rumoreaba que tenía diferencies con Slash. En 1994 Gilby Clarke abandonó la banda y Axl lo remplazó con un amigu de la infancia Paul Tobias, grabaron una versión del cantar «Sympathy for the Devil» de los The Rolling Stones pa la banda sonora de la película Interview with the Vampire. Esa banda sonora sería l'últimu trabayu de la banda con Slash y McKagan, dempués la banda foise eslleiendo. La última apaición de Axl nun escenariu foi xunto a Bruce Springsteen faciendo una versión de «Come Together» de los The Beatles, na inclusión d'Elton John nel Salón de la Fama del Rock.[16] Poques semeyes de Axl ver dende esi añu hasta cerca de los años 2000, yá que la so siguiente apaición sería en 2001 colos nuevos integrantes.

Regresu a los escenarios y actualidá editar

En 1999 Axl tornó a los estudios colos nuevos integrantes de Guns N' Roses, los guitarristes Robin Finck (Nine Inch Nails), Dave Navarro (Jane's Addiction) y Paul Tobias, el baxista Tommy Stinson (The Replacements), el batería Josh Freese y los tecladistas Dizzy Reed y Chris Pitman, nesi añu publicaron la tema “Oh My God”. Dempués de 7 años ensin apaecer nun conciertu, el 1 de xineru de 2001, realiza un conciertu nel House of Blues de Las Vegas onde-yos acompañen el guitarrista Buckethead y el batería Brian Mantia (Primus) como nuevos integrantes. Depués, el 13 de xineru d'esi mesmu añu, faen apaición en Rock in Rio, tocando ante más de 150.000 fanáticos. En 2002 Paul Tobias abandona la banda por cuenta del so mieu a tocar nos conciertos y ye sustituyíu pol guitarrista Richard Fortus, y dos años dempués Buckethead tamién dexa la banda, según el, pola incapacidá de Axl pa terminar un álbum.

En 2005 Guns N Roses tómase un descansu. Depués remanecen en 2006, con Bumblefoot en reemplazu de Buckethead y xúnese-yos el batería Frank Ferrer. Ésta nueva formación dio una serie de conciertos nos que se sumó Izzy Stradlin, quien pocu tiempu antes había reestablecido la so amistá con Axl.

En 2008, tres un llargu silenciu discográficu de la banda, sale a la lluz l'álbum Chinese Democracy, y en 2009 Robin Finck abandona la banda yá que saldría de xira con Nine Inch Nails, y ye reemplazáu pol guitarrista DJ Ashba (Sixx A.M). Remanecen en 2009 dando una serie de conciertos n'Asia. En 2010 realicen una xira per Suramérica, y esi mesmu añu toquen nel festival Reading+Leeds.

En 2012 la formación "Clásica" de Guns N' Roses (Izzy, Slash, Axl, Steven y Duff) foi escoyida pa ser inducida al Salón de la Fama. Axl decide nun allegar,[17] polo cual sería reemplazáu por Myles Kennedy (Alter Bridge) nesi eventu.Mientres esi mesmu añu, Izzy Stradlin, que tampoco asiste a la ceremonia, preséntase como convidáu en dellos shows con Guns N' Roses.

 
Axl Rose en 2016 mientres la xira Not in This Lifetime... Tour.

En 2014 Tommy Stinson dir de xira con The Replacements, dexando asina a la banda ensin baxista por dellos conciertos, hasta que Duff McKagan toma'l so llugar mientres s'atopa de xira. McKagan tuvo tamién nos premios Golden God Award en 2014, onde Axl recibió'l premiu "Ronnie James Dio Lifetime Achievement". En 2015 confirmóse la salida de Bumblefoot y DJ Ashba de la banda. Con estos acontecimientos empezaron a circular rumores de que tomaría llugar una xunta d'antiguos miembros de la banda nesi mesmu añu.( Slash confesó resolver les sos diferencies con Axl.)Steven Tyler vocalista d'Aerosmith, afirmó tener una charra con él por que dicha xunta concretárase. En 2016 Axl torna a los escenarios xunto a Slash y Duff McKagan na xira mundial titulada Not in This Lifetime... Tour dempués de 20 años de separación, y a esto sumir Steven Adler como miembru convidáu en dellos shows dientro de la mesma. La xira dio empiezu n'abril de 2016, y va durar hasta payares de 2017.[18]

Collaboración con AC/DC editar

El 17 abril de 2016 la web oficial de AC/DC confirmó, por aciu un comunicáu, que Axl Rose sería'l cantante "invitáu" de la banda australiana pa los conciertos pendientes de la xira 'Rock or Bust, 2016' en sustitución del históricu vocalista Brian Johnson, quien foi estremáu del grupu debíu al riesgu de perda total d'audición. La so participación na banda perduró hasta'l final del tour.[19]

Discografía editar

Discografía con Rapidfire editar

Nome del álbum Información
Ready to Rumble (EP)
  • Grabación: 1983
  • Llanzamientu: 2014
  • Discográfica: Street Smart Records

Discografía con Hollywood Rose editar

Nome del álbum Información
The Roots of Guns N' Roses

Discografía con Guns N' Roses editar

Nome del álbum Información
Live ?!*@ Like a Suicide
Appetite for Destruction
G N' R Lies
Use Your Illusion I
Use Your Illusion II
  • Llanzamientu: 1991
  • Discográfica: Geffen Records
  • Productor:Guns N' Roses y Mike Clink
The Spaghetti Incident?
  • Llanzamientu: 1993
  • Discográfica: Geffen Records
  • Productor: Guns N' Roses, Mike Clink y Jim Mitchell
Live Yera: '87-'93
Greatest Hits
Chinese Democracy

Collaboraciones editar

Álbum Detalles
BSO The Torne of Western Civilization Part II: The Metal Years
The End of the Innocence
Fire and Gasoline
Not Fakin' It
Pawnshop Guitars
Anxious Disease
  • Llanzamientu: 1996
  • Discográfica: Reality Entertainment
  • Cantar: "Anxious Disease"
Angel Down
  • Artista: Sebastian Bach
  • Llanzamientu: 2007
  • Discográfica: Merovingian Music
  • Cantar: "Stuck Inside"

Tours editar

Con Guns N' Roses editar

Añu !align="left"

valign="top" | Tour

1985 Reckless Road
1986 Hell Tour
1987 Appetite for Destruction Tour
1988 Appetite for Destruction Tour
1991 Use Your Illusion Tour
Guns N' Roses/Metallica Stadium Tour
1992 Use Your Illusion Tour
1993 Use Your Illusion Tour
Skin N' Bones (renombráu)
2001 Chinese Democracy World Tour
2002 Chinese Democracy World Tour
2006 Chinese Democracy World Tour
2007 Chinese Democracy World Tour
2009 Chinese Democracy World Tour
2010 Chinese Democracy World Tour
2011 Chinese Democracy World Tour
2012 Up Close And Personal Tour
Appetite For Democracy Tour
2013 Appetite For Democracy Tour
2014 Appetite For Democracy Tour
20162017 Not in This Lifetime... Tour

Con AC/DC editar

Añu !align="left"

valign="top"| Tour

2016 Rock or Bust World Tour

Videografía editar

Filmografía editar

Títulu Añu Papel Notes
The Dead Pool 1988 Músicu nel funeral Nun apaez nos creitos
Grand Theft Auto: San Andreas (videoxuegu) 2004 DJ Tommy "The Nightmare" Smith[20] Voz

Referencies editar

Enllaces esternos editar