Benigno Aquino III

políticu filipín (1960-2021)

Benigno Simeón "Noynoy" Cojuangco Aquino III (8 de febreru de 1960Manila – 24 de xunu de 2021Ciudá Quezon) o Benigno S. Aquino III[4] foi un economista y políticu filipín y presidente de Filipines ente 2010 y 2016. Ye popularmente conocíu como Noynoy Aquino o PNoy.

Benigno Aquino III
15. Presidente de Filipines

30 xunu 2010 - 30 xunu 2016
Gloria Macapagal-Arroyo - Rodrigo Duterte
Secretary of the Interior and Local Government (en) Traducir

30 xunu 2010 - 9 xunetu 2010
Ronaldo Punò - Jesse Robredo
senador de Filipines

30 xunu 2007 - 30 xunu 2010
Deputy Speaker of the House of Representatives of the Philippines (en) Traducir

8 payares 2004 - 21 febreru 2006
Raúl M. González (es) Traducir - Simeon Datumanong
2. miembru de la Cámara de Representantes de Filipines

30 xunu 1998 - 30 xunu 2007
Vida
Nacimientu Manila8 de febreru de 1960[1]
Nacionalidá Bandera de Filipines Filipines
Grupu étnicu pampangos (es) Traducir
Llingua materna tagalu
Muerte Ciudá Quezon[2]24 de xunu de 2021[2] (61 años)
Sepultura Manila Memorial Park Sucat (en) Traducir[3]
Causa de la muerte nefropatía diabética (es) Traducir[2]
Familia
Padre Benigno S. A. Aquino
Madre Corazón Aquino
Casáu con ensin valor
Pareyes Shalani Soledad
Hermanos/es
Familia
Estudios
Estudios Universidá Atenéu de Manila
Llingües falaes tagalu
inglés
Oficiu políticu, economistaparticipante nun foru internacional
Premios
Creencies
Relixón cristianismu
Partíu políticu Partido Liberal de Filipinas (es) Traducir
president.gov.ph
Cambiar los datos en Wikidata

Nacencia, infancia y mocedá editar

Benigno S. Aquino III nació'l 8 de febreru de 1960 en Manila, fíu de Benigno S. Aquino, Jr., líder históricu de la oposición democrática contra la dictadura de Ferdinand Marcos, y de Corazón Aquino (de soltera Corazón Cojuangco), quien aportaría a Presidente de Filipines cola torna de la democracia tres la cayida del réxime de Marcos.

Tanto la so familia paterna, los Aquino, como la so familia materna, los Cojuangco, son poderoses dinastíes de políticos y terratenientes reconocíes ente les families más riques del país. Dellos de los sos ancestros fueron personaxes relevantes na hestoria de la nación. Cuando Benigno III nació, el so padre yera vicegobernador de la Provincia de Tarlac; él foi'l terceru de cinco hermanos, siendo l'únicu varón.

Benigno Aquino III estudió na Universidá Ateneo de Manila graduándose en 1981 con un títulu de Bachelor of Arts en Economía. Dempués de graduase colar del país p'axuntase cola so familia que taba nel exiliu en Massachusetts, Estaos Xuníos.

En 1983 el so padre foi asesináu al volver al país pa siguir lluchando contra la dictadura de Marcos, crime que foi atribuyíu a paramilitares al serviciu del dictador. La so madre, Corazón Aquino, siguió la llucha como candidata presidencial de la oposición y ganó a Marcos nes eleiciones de 1986. El dictador intentó perpetar un fraude eleutoral, pero'l pueblu llevantar nes cais y col sofitu de los militares disidentes espulsar del poder. Corazón Aquino asumió'l poder como líder de la denominada Revolución del Poder Popular.

Fíu de presidente editar

Mentanto Benigno Aquino III faía carrera nel mundu empresarial. Ente 1985 y 1986 trabayó como supervisor de ventes al per menor y asistente de promociones pa la mocedá de Nike pa Filipines, y depués como asistente pa la promoción y publicidá de Filipines Mondragón. En 1986 foi designáu vicepresidente d'una empresa propiedá de la so familia llamada Intra-Strata Assurance Corp. Antes d'estos emplegos, pocu dempués de la muerte del so padre, tuviera una curtia participación nuna iniciativa de la sociedá civil entamada llamada Negocios Filipinos pal Progresu Social.

El 28 d'agostu de 1987, mientres un intentu de golpe d'estáu contra'l gobiernu de la so madre Corazón Aquino, Benigno foi mancáu gravemente por militares golpistes encabezaos por Gregorio Honasan. Cayó sol fueu a poca distancia del Palaciu de Malacañán (residencia oficial del Presidente de Filipines). Trés de los sos escoltes morrieron y un cuartu foi mancáu cuando lu protexíen. Benigno recibió cinco disparos, y una d'eses bales inda permanecía encuallada nel so pescuezu años dempués.

En 1993 empezó a trabayar na Central Azucrera de Tarlac, propiedá de la so familia materna, los Cojuangco.

Carrera política editar

Benigno Aquino III decidió siguir la carrera política de los sos padres. Foi escoyíu diputáu a la Cámara de Representantes de Filipines pel Segundu Distritu congresional de Tarlac (un feudu de la so familia) por trés periodos consecutivos ente 1998 y 2007. Ente 2004 y 2006 foi Vicepresidente de la cámara. En 2007 foi escoyíu miembru del Senáu de Filipines, cargu qu'ocupó hasta ser escoyíu Presidente. Como parllamentariu, Aquino foi unu de los dirixentes de la oposición al gobiernu de la Presidente Gloria Macapagal Arroyo.

Dende 2009 un movimientu popular impulsaba la candidatura de Benigno a la presidencia de la república. Finalmente anunció la so candidatura'l 9 de setiembre d'esi añu, 40 díes dempués de la muerte de la so madre, considerada por munchos como la "madre de la democracia".

El 10 de mayu de 2010 celebráronse les eleiciones presidenciales y l'escrutiniu oficial concedió-y una clara victoria sobre los sos rivales, polo que Aquino foi proclamáu Presidente.[5]Aquino foi candidatu pol Partíu Lliberal de Filipines (un partíu que tien sectores ideológicamente identificaos col centru y otros identificaos cola centroizquierda).

D'alcuerdu a la Constitución de Filipines, el Congresu tien de llevar a cabu la revisión y certificación del escrutiniu oficial definitivu de los votos nos comicios presidenciales y vicepresidenciales, y proclamar a los ganadores. Pa ello desígnase una comisión especial que depués de terminar el so trabayu alzar a la plenaria parllamentaria. La comisión terminó'l so trabayu'l 8 de xunu de 2010 y a otru día el Congresu proclamó finalmente a Benigno Aquino III presidente electu de la nación.[6]D'alcuerdu a los resultaos oficiales definitivos, Aquino llogró 15.208.678 sufraxos populares equivalentes al 42,08% del total de los votos emitíos; el principal rival de Aquino, el ex-presidente Joseph Estrada llogró 9.487.837 votos qu'equivalen al 26,25% de los sufraxos; en tercer llugar quedó Manny Villar con 5.573.835 sufraxos equivalentes al 15,42% del total; en cuartu llugar asitióse Gilbert Teodoro con 4.095.839 votos qu'equivalen al 11,33% de los sufraxos; y en quintu llugar, Eddie Villanueva con 1.125.878 sufraxos equivalentes al 3,12%. Los 647.035 sufraxos restantes, equivalentes al 1,79%, partir ente otros cuatro candidatos.[7]

El 30 de xunu del 2010 Aquino tomó posesión del cargu de presidente prometiendo poner fin al sufrimientu que según él careció'l pueblu filipín mientres el mandatu de la so predecesora Macapagal-Arroyo.[8]

Alcuerdu de paz cola guerrilla islámica editar

El 15 d'ochobre del 2012 Benigno Aquino presidió la ceremonia nel Palaciu de Malacañán en que'l so gobiernu robló un históricu alcuerdu de paz col grupu rebalbu separatista islámicu Frente Moru de Lliberación Islámica pa intentar poner fin al conflictu armáu de más de cuarenta años ente l'Estáu filipín y l'insurxencia islámica; l'alcuerdu contempla la creación d'una nueva entidá territorial autónoma pa reemplazar al actual Mindanao Musulmán nel sur del país. De perfacese con ésitu l'alcuerdu, sería un importante legáu de l'alministración de Aquino pa la hestoria de Filipines.[9][10]

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Gloria Macapagal Arroyo
Presidente de la República de Filipines
2010 - 2016
Socesor:
Rodrigo Duterte