Christopher Marlowe

Christopher Marlowe (circa 23 de febreru de 1564Canterbury – 30 de mayu de 1593 (xul.)Deptford (es) Traducir) foi un dramaturgu, poeta y traductor inglés del Periodu isabelín. Popularizó'l versu blancu incorporándolo al so teatru. Ye consideráu como'l gran predecesor de Shakespeare. Anguaño esiste un alderique sobre la so autoría en delles obres del Bardu.

Christopher Marlowe
Vida
Nacimientu Canterbury[1]circa 23 de febreru de 1564[2]
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Deptford (es) Traducir[1]30 de mayu de 1593 (xul.)[1] (29 años)
Causa de la muerte ataque de apuñalamiento (es) Traducir
Familia
Casáu con ensin valor
Estudios
Estudios Corpus Christi College (es) Traducir
Universidá de Cambridge
The King's School Canterbury (en) Traducir
Nivel d'estudios Maestría n'Artes
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu dramaturgu, poeta, traductorescritor
Trabayos destacaos La vida de Eduardo II de Inglaterra (es) Traducir
La trágica historia del doctor Fausto (es) Traducir
The Jew of Malta (en) Traducir
Movimientu teatro isabelino (es) Traducir
IMDb nm0549265
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Nació en Canterbury. Fíu d'un zapateru, estudió en Corpus Christi College, Cambridge y llogró'l so bachilleratu n'Artes en 1584. Siguiendo los sos estudios en Cambridge, en 1587, les autoridaes universitaries negáron-y el títulu de llicenciáu por cuenta de les sos llargues ausencies y al rumor, según el cual, Marlowe convertiríase al catolicismu y viaxaría a Reims col fin de preparar el so sacerdociu. Sicasí, recibióse una orde del Conseyu priváu de la reina al so favor, emponderándolo pola so fidelidá y servicios a la reina:[4]

...nel so viaxe a Rheims él nun fixo tal intentu sinón que pela cueta tuvo a les órdenes y al serviciu de la reina... tal rumor va deber acallantar por tolos medios posibles... Nun ye del presto de la reina que'l que tuvo dedicáu al serviciu del so país vease bilordiáu por aquellos que desconocen los estremos que lu han teníu ocupáu.

Tres esti comunicáu, a Marlowe dióse-y la llicenciatura.

Acabaos los sos estudios, Marlowe mover a Londres onde va morar los seis años que lu restaríen de vida. Ellí, créese que s'incorpora a la compañía de teatru del conde de Nottigham, siendo esta compañía la qu'estrenó la mayoría de les sos obres. Tamién pertenecería a la, entós conocida, "Escuela de la Nueche, grupu de "llibrepensadores" integráu, ente otros, polos matemáticos Thomas Harriot y Thomas Allen, Robert Hues, el filósofu y alquimista Walter Warner y Walter Raleigh y el conde de Northumberland que lo liderar.

Conozse un episodiu de la so vida que la llevó a la cárcel. Amigu del poeta Thomas Watson, col que compartió casa mientres dalgún tiempu, viose arreyáu nun casu d'homicidiu, probablemente un duelu, a resultes del cual acabaría muertu'l fíu d'un mesoneru enemistado con Watson. Consideróse que la muerte produxérase en defensa propia. Marlowe que lo guardó y probablemente participó en primer instancia, pasó quince díes na cárcel, ente que Watson, autor de la muerte, pasaría 5 meses hasta recibir el perdón real.

Pocu más se sabe de la so estancia en Londres hasta díes enantes de la so muerte. Naquel tiempu compartía casa con Thomas Kyd, autor, ente otres obres, de "Traxedia española". Cuando ésti foi deteníu so barruntu de traición, atopáron-y unos escritos comprometedores en rellación cola relixón. Kyd, sometíu a tortura, acusaría a Marlowe de ser l'autor de los mesmos. Esto pondría so barruntu a Marlowe, pero más contundentes seríen les acusaciones del escuru informante Richard Baines que, un día enantes de la muerte de Marlowe, presentaría informes al Conseyu Priváu de la reina según los cualos, acusábase-y d'ateísmu, cuestionando pasaxes de la Biblia, de delincuente peligrosu qu'amenaciaba con acuñar la so propia moneda y d'homosexual. Por estes acusaciones, presumir, que llueu sería deteníu pal so interrogatoriu como presuntu traidor.

El 30 de mayu de 1593, a primeres hores de la mañana, Marlowe atopar nuna posada de Deptford (la posada de Eleonor Bull) en compañía de Ingram Frizer, Nicholas Skeres y Robert Poley, cuestionables personaxes pola so rellación col espionaxe y les confabulaciones. Frizer sería un home al serviciu de Thomas Walsingham, primu de Sir Francis Walsingham, secretariu d'estáu y responsable de los servicios d'espionaxe. Igualmente, Marlowe podría tar, nesos momentos, al serviciu de Walsingham, una y bones los díes posteriores a la detención de Thomas Kyd taría agospiáu na so finca de Scadbury. Los cuatro, pasaron tol día na posada, ensin apenes salir del aposentu. Acabante cenar, aniciaríase una agarrada y a resultes de la mesma, Marlowe resultó muertu.

Tiense'l detalle de asoceder por un documentu atopáu en 1925 pol profesor Leslie Hotson. Según esti documentu, dempués de la cena, aniciaríase un discutiniu sobre la cuenta. Nun momentu, Marlowe arrampuñaría la daga a Frizer cola que-y causaría dellos cortes. Frizer revolvióse y forzando a Marlowe, él mesmu habríase travesáu'l güeyu cola daga habiéndo-y llegáu, ésta, al celebru, causándo-y la muerte instantánea.

Marlowe foi soterráu'l 1 de xunu de 1593 nuna tumba anónima n'el mesmu Deptford. Y Frizer, dempués d'un procesu nel que se consideró qu'actuara en llexítima defensa, a los cuatro selmanes, recibió n'indultu real.

Diversos críticos y estudiosos nun se sintieron satisfechos con estos pormenores sobre la so muerte y afirmaron que Marlowe nun morrió nesti incidente, que se trató d'un montaxe pa face-y sumir y evitar, asina, que s'enfrentara a la xusticia. Igualmente, afirmen que siguió escribiendo y que les sos obres representar cola firma de William Shakespeare. Estes especulaciones son conocíes como la Teoría Marlowe.

Marlowe: el dramaturgu editar

El panorama del teatru inglés nel que s'atopa Marlowe podría calificase de desolador; compuestu, principalmente, por traducciones y pieces menores, con escasu testu, bien centraes na música y el baille, intrescendentes y de marcáu calter medieval. Marlowe contribúi a modernizar el panorama teatral inglés, con él empecipia una dómina floreciente, conocida como dómina isabelina, qu'algamaría la so cenit con William Shakespeare.[5]

Marlowe consiguió trunfar nos escenarios londinenses per primer vegada cola obra Tamerlán el grande, la historia del conquistador Timur en 1587, a la que llueu-y siguiría la so segunda parte: Tamerlán el grande. Parte II. La so siguiente obra puede ser Doctor Fausto, la primer adautación dramática de la lleenda de Fausto. Otres obres qu'escribió son: El xudíu de Malta; Eduardu II, una obra que trata la cayida d'Eduardu II y l'ascensión al tronu d'Eduardu III; y La matanza de París, que retrata los acontecimientos asocedíos mientres la Masacre del Día de San Bartolomé en 1572. Dido, reina de Cartago paez ser una obra temprana, posiblemente escrita con Thomas Nashe.

Ente los sos otros trabayos inclúyese la pequeña épica Hero y Leandro (inacabada y publicada en 1598), la llírica popular El pastor apasionáu, y traducciones de les Escoyíes d'Ovidiu y la primer parte de Farsalia de Lucano.

Les dos partes de Tamburlaine fueron publicaes en 1590 y tolos sos otros trabayos dir tres la so muerte. En 1599 prohibióse la so traducción d'Ovidiu, munchos de que los sos exemplares fueron quemaos en públicu. Esto asocedió nel marcu de resultes de les midíes represives del arzobispu John Whitgift contra lo que consideró material ofensivo.

Sicasí, les pieces teatrales de Marlowe tuvieron un enorme ésitu. En bona midida, gracies a el pimpanu altor d'Edward Alleyn. Él yera sorprendentemente alto pa la dómina, y los altivos papeles de Tamburlaine, Faustus, o Barabas pudieron tar escritos por que se afixeren a la so puesta n'escena. Les obres de Marlowe yeren el principal repertoriu de la compañía teatral de Alleyn, la Admiral's Men, mientres la última década del sieglu XVI.

Aspeutos aldericaos de la so vida editar

Dedicación al espionaxe editar

Sábese que nos sos tiempos d'estudiante tuvo al serviciu de la reina, y que estos servicios, siquier, consistieron en dellos viaxes a Reims, naquella dómina orixe de confabulaciones católiques en contra de la Corona. Y sábese tamién que, yá en Londres, caltuvo contactos con Thomas Walsingham (primu de Sir Francis Walsingham, secretariu d'Estáu y responsable de los servicios d'espionaxe).

Estos nicios dexaron especular sobre una enllargada dedicación de Marlowe al espionaxe.

Supuestu ateísmu editar

Marlowe foi acusáu pol so amigu Thomas Kyd d'atéu, pero estes acusaciones realizar tando sometíu a tortura. Tamién foi acusáu pol informador Richard Baines ante'l Conseyu Priváu de la reina. Según estes segundes acusaciones, Marlowe proferiría blasfemies del tipu: "Cristu yera un bastardu y la so madre una ramera" o que caltenía rellaciones carnales con Mª Madalena, y manifestaría diverses interpretaciones herétiques sobre la Biblia.

Estes acusaciones, la so pertenencia a la "escuela de la nueche" y dellos conteníos de les sos obres, principalmente en Fausto, dexaron a dalgunos, conxeturar sobre'l so ateísmu.

Supuesta homosexualidá editar

A Marlowe describióse-y n'ocasiones como homosexual. Asina foi acusáu pol so amigu Thomas Kyd y pol informe que nel so contra presentóse ante'l Conseyu Priváu.

En distintos pasaxes de la so obra poética quixéronse ver traces d'esa homosexualidá. Diversos versos falen de l'atracción ente homes o del amor "griegu" y na so obra Eduardu II, la trama, centrar nos amores d'ésti col so favoritu Gaveston.

Sía que non, na so curtia biografía nun se-y conocen amores nin d'unu nin d'otru sexu.

Supuestu calter violentu editar

Conozse l'incidente que protagonizó xunto col so amigu Thomas Watson, nel que como resultancia del mesmu morrió un contricante d'ésti últimu. Esti incidente pudo tratase d'un duelu, daqué frecuente naquella dómina. Y especulóse sobre, siquier, otru incidente: una engarradiella que-y produciría una colera.

Obra editar

Teatru editar

Poemes editar

  • The Passionate Shepherd to His Love
  • Hero and Leander
  • Traducción de les Escoyíes d'Ovidiu
  • Traducción de la Farsalia de Lucano

Trivia editar

Marlowe apaez na película de 1998 Shakespeare in Love interpretáu por Rupert Everett. Ye retratáu como'l más respetáu escritor de teatru de la dómina, por quien Shakespeare faise pasar pa nun ser escorríu por Lord Wessex. L'actor Edward Alleyn (Ben Affleck) apaez presumiendo de los personaxes de Marlowe qu'interpretó. Unu de los momentos más dramáticos de la película ye aquel nel que Shakespeare y los actores de los Admiral's Men reciben la noticia de la muerte de Marlowe, creyendo Shakespeare que morrió por culpa so.

Tamién la historia de Fausto apaez na película A Murder of Crows, traducida al español pa la so distribución n'América Llatina como Nial de cuervos: una historia d'abogaos y de una familia que sufre pola inxusticia y falta d'escupulicios de los litigantes protagonizada por Cuba Gooding Jr. y Tom Berenger. Nesta historia de fai referencia a "El sr. Marlowe" y a "Goethe" nel casu d'un profesor de teatru que se fai pasar por dellos personaxes tratando de faer xusticia pola so propia mano.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: Enciclopedia Literaria Concisa. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1962.
  2. Afirmao en: Internet Movie Database. Data de consulta: 25 xunu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. LETTER FROM THE PRIVY COUNCIL - 29 June 1587
  5. J. C. Santoyo y J. M. Santamaría. Introducción a La tráxica historia de la vida y muerte del Doctor Fausto. Madrid: Cátedra, 2002, p. 23. ISBN 84-376-0472-9

Bibliografía editar

  • Hoffman, C. The Murder of the Man Who was Shakespeare. New York: Julian Messner, 1955
  • Santoyo, J.C. y J.M. Santamaría. "Introducción" a MARLOWE, C. Fausto. Madrid: Cátedra, 2004
  • Slater, G. Seven Shakespeares. London: Cecil Palmer, 1931.
  • Steane, J.B. Marlowe: A Critical Study. Cambridge: Cambridge University Press, 1964
  • David Bevington y Eric Rasmussen, Doctor Faustus and Other Plays, OUP, 1998; ISBN 0-19-283445-2
  • Constance Kuriyama, Christopher Marlowe: A Renaissance Life. Cornell University Press, 2002. ISBN 0-8014-3978-7
  • Charles Nicholl, The Reckoning: The Murder of Christopher Marlowe, Vintage, 2002 (revised edition) ISBN 0-09-943747-3

Enllaces esternos editar