El llamáu cine independiente fai referencia a toes aquelles películes que se realicen, o se realizaron, al marxe de los circuitos comerciales y de producción habituales. La carauterística principal d'una película independiente ye que nun foi producida polos grandes estudios cinematográficos y, n'Estaos Xuníos, que nun foi producida con personal afiliáu a los poderosos sindicatos del gremiu. Polo xeneral una película independiente ye una producción de baxu presupuestu d'una productora pequeña. Na actualidá, la nueva xeneración de cámares dixitales contribúi a que seya entá más fácil realizar esti tipu de películes y, por tanto, a una creciente popularidá d'esti tipu de producciones.

Carauterístiques editar

Les películes que se pueden englobar dientro de la denominación de cine independiente carauterizar por tener un presupuestu baxu, ser realizaes en condiciones de mayor precariedá que'l llamáu cine oficial, tratar temes cotidianes y de mayor cercanía col públicu, escarecer d'una distribución masiva y, por tanto, tener menos posibilidaes de llograr grandes ingresos y tar realizaes na mayor parte de les ocasiones por direutores noveles o ayenos al mundu de les grandes productores. Anque tamién se da'l casu de direutores famosos qu'opten por realizar les sos películes por aciu esti sistema. Tamién puede ser que la película seya financiada por aciu un sistema cooperativu o de participación coleutiva.

Cine d'autor editar

El conceutu de cine independiente nun ta amestáu necesariamente al de cine d'autor, anque esisten coincidencies ente ellos. Nel cine d'autor, el direutor tien un papel preponderante, que n'ocasiones dexa nun segundu planu a los actores. Bien de cutiu el direutor cumple tamién otres funciones, como guionista, compositor de soníu o direutor de fotografía.

La rellación ente direutores-autores y la industria cinematográfica ye bien variable. Nos últimos tiempos munchos direutores de sonadía, qu'empezaron dientro del cine independiente, llograron realizar películes so la direición de grandes estudios. Ente ellos, puede citase a Quentin Tarantino, Christopher Nolan, Clint Eastwood, Martin Scorsese, Woody Allen, los hermanos Coen, Terry Gilliam, Kevin Smith y Takeshi Kitano.

Financiamientu editar

El financiamientu ye unu de los conceutos qu'estrema al cine independiente de les formes más tradicionales de faer cine. Poder filmar ensin cayer dientro de los ríxidos esquemes del sistema d'estudios ye una de les máximes aspiraciones de too direutor. La mayor parte de los direutores de cine independiente busquen les sos propies fontes de financiamiento de les formes más variaes. Por casu, pa producir la película Shadows, John Cassavetes valir de les contribuciones de los dos mil oyentes del programa de radio Night People Story, cada unu de los cualos donó un dólar.

Temática editar

La temática del cine independiente tamién ye distinta a la del cine comercial. Dende los sos empiezos caracterizóse por encetar una serie de temes que nun tán nel oxetivu del cine mainstream o de calter más tradicional, y suel tratar temes de calter social o d'actualidá, como la homosexualidá, les drogues, la prostitución, la manipulación política, la decadencia de la sociedá o la soledá.

Nun ye raru que nel cine independiente haya una menor usu de los diálogos, yá que n'ocasiones inténtense afigurar les moliciones del cineasta con una gran variedá de recursos. Como sostién Karen Schwartzmann, del Independent Feature Project, el cine independiente "permanez como escurre d'un cine más críticu o esperimental, o que representa sectores sociales ausentes de la producción estándar".

Estética editar

La estética del cine independiente ye bien variable, anque polo xeneral respuende a los conceutos de vanguardia y esperimentación. Nun ye posible establecer un criteriu fixu pa determinar lo que puede catalogase como cine independiente, pero n'esencia'l cineasta-autor independiente tien de tener una visión artística propia y ser llibre na totalidá del procesu creativu. Como sostién Jonathan Rosenbaum: "un cineasta independiente ye daquién que tien el control final sobre'l so trabayu".

Historia editar

Magar de primeres esti tipu de producciones yeren más bien de tipu individual o amestaes a movimientos artísticos o estéticos de too tipu, a partir de la segunda metá del sieglu XX apaecen una serie de corrientes cinematográfiques y grupos de cineastes que reivindiquen esta forma de faer cine como un estilu propiu, amestáu n'ocasiones a manifiestos y postures polítiques de claru signu progresista o revolucionariu. Ente les corrientes d'esti tipu más renombraes cabo citar el Neorrealismu italianu, a partir de 1943, la Nouvelle vague francesa o'l Nuevu cine d'Estaos Xuníos, a partir de 1959, y el Free cinema inglés, a partir de 1961.

Edison, la MPPC (Motion Pictures Patents Company) y la guerra de patentes n'EE.XX. editar

La producción de cine nos Estaos Xuníos tuvo condicionada dende los sos entamos, en 1896, pola llamada Guerra de Patentes que desamarró Thomas Alva Edison al pretender cobrar un canon a tolos productores y exhibidores cinematográficos de los Estaos Xuníos cola pretensión de ser él, y non los Hermanos Lumière, el verdaderu inventor del cine. La MPPC (Motion Pictures Patents Company), crear en 1907, formada por Edison y por aquellos productores d'Estaos Xuníos, y dellos europeos, como George Meliès, que taben dispuestos a pagar a Edison un porcentaxe de los sos beneficios. En 1908 la MPPC consigue qu'un xuez l'otorgue a Edison la facultá pa cobrar estos derechos nel territoriu de los EE. UU. Sicasí la batalla conclúi en 1915 cuando otru xuez dictamina que la MPPC actúa contra'l llibre comerciu y fuercia la so disolución.[1]

Mientres esti tiempu, un grupu de productores, ente los cualos atopábense Adolph Zukor —quien fundaría la Paramount Pictures—, Wilhelm Fuchs —más conocíu como William Fox, quien crearía la Fox Film Corporation—, los hermanos Warner —fundadores de la Warner Bros—, Carl Laemmle —el fundador de la Universal Studios— y Marcus Loew —quien se xuniría con Samuel Goldfish (Samuel Goldwyn) pa dar nacencia a la Metro-Goldwyn-Mayer— arrexuntar en productores como la Independent Motion Picture Distributing and Sales o la Greater New York Film Company, autodenominadas independientes, anque Edison llamar illegales (outlaws). Estes compañíes asentir en Hollywood, lloñe de la influencia de Edison, y nun tarden en convertise de la mesma en grandes productores y distribuidores de calter monopolístico.

Les vanguardies estétiques editar

El neorrealismu italianu editar

El neorrealismu italianu ye un movimientu cinematográficu creáu n'Italia mientres la primer metá del sieglu XX como una reacción a la Posguerra. Tuvo como oxetivu amosar condiciones sociales más auténtiques y humanes, alloñar del estilu históricu y musical qu'impunxo'l fascismu. Los autores utilizaben frecuentemente a actores non profesionales. El términu foi acuñáu pol críticu Umberto Barbaro y la primer película d'esti xéneru ye considerada Roma, città aperta de Roberto Rossellini.

La Nouvelle vague francesa editar

La Nouvelle vague (Nueva fola) ye la denominación que la crítica utilizó pa designar a un nuevu grupu de cineastes franceses surdíu a finales de la década de 1950. Los nuevos realizadores reaccionaron contra les estructures que'l cine francés imponía hasta esi momentu y, consecuentemente postularon como máxima aspiración, non yá la llibertá d'espresión, sinón tamién llibertá téunica nel campu de la producción fílmica.

El Cine independiente francés editar

El Cine Independiente Francés tamién conocíu como "Post-Nouvelle vague" o "la Xeneración perdida del cine francés" foi l'aguada alternativa que surdió de la Nouvelle vague a finales de los años 1960 y empiezos de los 70. Tuvo marcada poles remortines de la Guerra de la Independencia d'Arxelia y Mayu del 68. Los cineastes d'esta corriente denomináronse "perdíos" non solo porque fueron tardíamente reconocíos sinón tamién porque surdieron so l'acepción de la marxinación, d'un suxetivismu más propiu de sieglos pasaos.

El Free cinema inglés editar

El Free Cinema inglés foi un movimientu cinematográficu británicu que nació nos años 1950 y enllargóse hasta la década de 1960 y que se caracterizaba por implementar una estética realista nel cine de ficción y documental ocupándose de retratar hestories creaes a partir de lo cotidiano y comprometío cola realidá social d'aquel entós, siendo una reacción a l'artificialidá de la narrativa de Hollywood y a la dramaturxa británica. N'ocasiones, denominóse-y como la "Nouvelle vague inglesa", sicasí esto nun sería correutu, pos la "Nouvelle vague francesa" foi posterior al Free Cinema.

El cine independiente norteamericanu editar

Na década de 1960 surden dos grupos de cineastes que compiten nos grandes estudios de Hollywood y plantégense la realización de producciones de baxu presupuestu, rodaes n'escenarios reales, a la manera de la Nouvelle vague francesa y el Free cinema inglés. El primeru d'ellos ye la llamada "Escuela de Nueva York" o "New American Cinema Group", a la que pertenecen John Cassavetes, l'artista pop Andy Warhol o Maya Deren. El segundu grupu ye la llamada “xeneración de la televisión”, con Stanley Kramer, Robert Altman y Robert Mulligan, que trabayaben pa la CBS, y a la que tamién pertenecen Sidney Lumet, Martin Ritt, Arthur Penn y John Frankenheimer, ente otros.

A finales de los años 1960 apaez un nuevu grupu, conocíu como la "Nueva fola americana", o'l "New Hollywood group", que ta promovíu por Bob Rafelson, que vien tamién de trabayar na televisión, y al que se xunen figures como Dennis Hopper o Peter Bogdanovich. A esti grupu pueden asimilase tamién los direutores Robert Altman, Martin Scorsese, Michael Cimino, Ridley Scott, Brian de Palma o Robert Zemeckis. Poco dempués van xunise a esti grupu'l direutores Francis Ford Coppola, Clint Eastwood, Steven Spielberg o George Lucas, conocíos como "la segunda xeneración de los 70".

Otru direutor asimilable a esti grupu ye Terrence Malick, que realiza dos películes significatives: Badlands, de 1973, y Days of Heaven, de 1978, a les que siguiría un enllargáu silenciu de venti años, rotu col estrenu de The Thin Red Line, en 1998.

El cine independiente hasta güei editar

Darréu, les compañíes fundaes polos cineastes independientes crecieron y tresformáronse na actual industria del cine, que creó un gran sistema comercial y un esquematizado sistema de producción del cual intenta estremase'l cine independiente actual. Sicasí, el términu cine independiente foi esplotáu como un "xéneru" poles distribuidores con cuenta de comercializar los sos productos. Son incontables los festivales de cine independiente, como'l Festival de Cine de Sundance o los Independent Spirit Awards.

La primer producción de calter independiente que llogró ser distribuyida por una de les grandes foi Easy Rider (1969), distribuyida por Universal. Convertir nun ésitu de taquilla superando'l presupuestu invertíu.

Les producciones independientes tuvieron siempres alloñaes de les "grandes" superproducciones de Hollywood; podría dicise qu'Europa ye'l continente más arreyáu nesti tipu de cine. Inclusive'l términu suel aplicase a determinaes películes producíes en países onde nun esiste una industria cinematográfica puramente dicha.

Movimientos cinematográficos como Dogma 95 fueron de gran ayuda pa la producción cinematográfica basada na revolución dixital.

Festivales editar

El cine independiente espublizar de forma preferente al traviés de festivales y de canales de distribución alternativos. Ente los festivales más importantes a nivel mundial cabo citar el Festival de Cine de Sundance, que vien realizándose dende l'añu 1978, o'l Festival de cine de Tribeca, promovíu por Jane Rosenthal y Robert De Niro, a partir del añu 2002.

Ver tamién editar

Referencies editar