Clara de Bon Richkarday

Clara de Bon Richkarday (1954Ciudá de Méxicu) ye una arquiteuta mexicana.[1][2] Al pie de los sos socios Aurelio Nuño y Carlos Mac Gregor recibieron a lo llargo del tiempu, ensin númberu de reconocencies, ente los que destaquen la Medaya de Plata de La Sexta Bienal d'Arquiteutura Interarch 91 en Bulgaria, el Premiu especial de la Ciudá de Frankfurt poles estaciones de Metro de la llinia A de la Ciudá de Méxicu, según el premiu “Antonio Attolini Lack” dau pola so trayeutoria nel 2009, pola Universidá Anáhuac campus Méxicu Sur.[3]

Clara de Bon Richkarday
Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu1954 (69/70 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidad Iberoamericana (es) Traducir
Oficiu arquiteutapintora
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

 
Teatru del Forum Cultural de Guanajuato

De Bon estudió na Facultá d'Arquiteutura y Urbanismu de la Universidá Iberoamericana. Dende 1984, desenvuelve actividaes académiques y profesionales con Aurelio Nuño Morales, Carlos Mac Gregor Ancinola, y Francis Sáenz, na so oficina d'arquiteutura Despachu Nuño, Mac Gregor y de Bon Arquiteutos S. C..[4]

Siendo'l so padre un inxenieru civil especializáu en cálculu, en dalgún momentu de la so vida pensó en dedicase a les matemátiques, enclín que camudó pa faese arquiteuta, estudiando na Universidá Iberoamericana. Nesa escuela, el so vocación consolidóse ante los retos del dibuxu, el so enfotu por ver les coses construyíes, pero más que nada debíu la espectación propia del procesu creativu inherente a l'arquiteutura.

Amás del so pá, a lo llargo de la so carrera tuvo mentores carauterizaos por haber sío parte del aportar actual de l'arquiteutura mexicana, tando ente ellos Francisco Serrano y Carlos Mijares, en que los sos despachos trabayó. Arriendes de estos profesionales, Clara De Bon considera como trascendentales para sigo y pa l'arquiteutura, tanto a Teodoro González de León pola so consistencia teórica, como a Ricardo Legorreta. Sicasí tamién cree que les influencies danse y llogren nel día ente día, na práutica cotidiana, siendo toa cuestión d'identificales y aprovechales.[5]

Trayeutoria editar

La sociedá colos arquiteutos Carlos Mac Gregor y Aurelio Nuño, empecipió formalmente en 1984, conformándose un despachu que supo encarar nuevos retos onde nun hai proyeutos pequeños y polo tanto aceptando tou tipu de trabayu, lo que fizo que tengan una práutica tanto variada como interesante. Sicasí, al trabayar desenvolviendo munches propuestes d'infraestructura y teniendo una visión particular de la redolada urbana, considerar a sigo mesmos, como “texedores de ciudá”. Xunto colos sos socios l'arquiteuta De Bon tien la política d'escuchar a los sos veceros y por sobremanera entendelos, inclusive más allá de lo perceptible, el so oxetivu nun ye, nin foi, ser nota periodística y muncho menos faer les coses por moda.[6]

Obres editar

  • Muséu de Forum Cultural, Guanajuato, León, 2004–2009
  • Casa Llar de la tercer edá de la Asociación d'Ayuda Social de la Comunidá Alemana, con Mac Gregor & Nuño, 1998–2002
  • Colexu Alemán Alexander Von Humboldt-Plantel Norte, Llombes Verdes, 1988–1990, con Mac Gregor & Nuño
  • Edificiu IBM, Santa Fe, 1995–1997, con Mac Gregor & Nuño
  • Estaciones Metro llinia B, 1994–1997, con Mac Gregor & Nuño
  • Estaciones del Metro llinia A, 1986–1991, con Mac Gregor & Nuño
  • Biblioteca de la Facultá de Medicina de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu, con Mac Gregor & Nuño, 2005–2006
  • Muséu Maya, Chetumal, con Mac Gregor & Nuño
  • Teatru de Chetumal, con Mac Gregor & Nuño

Honores editar

Ganó la medaya d'oru del Academia Internacional d'Arquiteutura (acrónimu n'inglés: IAA) na VIª Bienal de la INTERARCH '91 y el gallardón especial de la ciudá de Frankfurt am Main polos sos conceutos de diseñu de delles estaciones del Metro de la Ciudá de Méxicu.

Referencies editar

  1. Prieto Soldevilla, Alain (8 de marzu de 2013). «arquiteutes mexicanes-que-vencieron-la contracorriente Les arquiteutes mexicanes que vencieron la contracorriente» (castellanu). Obres Web. Consultáu'l 22 de xunetu de 2013.
  2. Anguiano, Rubén (17 de marzu de 2004). «Arquiteutura: 2001 a 2010: 2004: Arquiteutura definición per se femenina. Algames de la muyer na arquiteutura.» (castellanu). Noticies Arq. Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'agostu de 2012. Consultáu'l 22 de xunetu de 2013.
  3. Del Cueto, Juan Ignacio. «Faer arquiteutura: idea, oficiu, circunstancies. Entrevista con Nuño, Mac Gregor, De Bon». Bitácora Arquiteutura (Méxicu: UNAM). ISSN 1405-8901. 
  4. Sesión de l'Academia Nacional de. Arquiteutura dedicada al Arq. Aurelio Nuño. Morales Archiváu el 3 de marzu de 2016 na Wayback Machine.
  5. Arana López, Gladys (9 de setiembre de 2015). «Clara de Bon Richkarday 1954». Consultáu'l 30 de xineru de 2016.
  6. Mendoza Cruz, Angel (1 d'abril de 2009). «Texedores de ciudad». Consultáu'l 30 de xineru de 2016.

Enllaces esternos editar