La ColecoVision ye una consola de videoxuegos de segunda xeneración llanzada al mercáu d'Estaos Xuníos n'agostu de 1982 pola empresa Coleco.

Ficha de softwareColecoVision
Tipu modelu de consola de videoxuegos
Parte de videoconsoles de segunda xeneración
Coleco Adam (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La ColecoVision ufiertaba pal so tiempu gráficos y xugabilidá calidable arcade, la capacidá de xugar con cartuchos del so principal competidora l'Atari 2600, y medios p'ampliar el hardware del sistema. La ColecoVision llanzar con un catálogu inicial de 12 xuegos con otros 10 títulos programaos a lo llargo de 1982. En total, aproximao 100 títulos llanzáronse como cartuchos pa la consola ente 1982 y 1984.[1]

Historia editar

La consola ye llanzada pola compañía Coleco en 1982, y gracies a la llicencia roblada cola empresa Nintendo, llanza una versión de Donkey Kong , mesma que recibió bien bones crítiques, lo que contribuyó en gran midida a la so popularidá. Nes Navidaes de 1982, Coleco vendiera 500.000 unidaes. El so principal competidor foi la más avanzada pero de menor ésitu comercial Atari 5200.

La ColecoVision ye distribuyida por CBS Corporation fuera de la unión americana, so la marca CBS ColecoVision.

Les ventes devasen el millón d'unidaes a principios de 1983, antes de la Crisis del videoxuegu de 1983. La ColecoVision ye descatalogada na primavera de 1984. Inclusive con eses dificultaes, la ColecoVision vendió más de 6 millones d'unidaes. En 1986, Bit Corporation produz un clon de la ColecoVision llamáu Dina, que ye vendida n'Estaos Xuníos por Telegames como la Telegames Personal Arcade.

River West Brands ye l'actual propietariu de la marca ColecoVision.[2]

Hardware editar

La unidá principal de la consola ye una caxa de plásticu rectangular de 14 x 8 x 2 pulgaes qu'alluga la placa madre, con una ranura de cartuchu na parte inferior derecha y nel frontal direutamente so ella, un conector de cantu de tarxeta protexíu por una trampilla pa les ampliaciones. Na trasera ta'l conector de cuatro pines de la fonte d'alimentación esterna (+5V, +12 V, -5V) y la salida del modulador de televisión. La parte cimera de la carcasa alluga los dos Controlador de xuegos controladores de xuegu, que se conecten por aciu conectores DE-9. La trubiecu aprove del espaciu par dexar recoyíos los cables n'espiral.

El controladores de serie de la consola son bien paecíos a los de la Mattel Intellivision. Cada unu d'ellos tien forma rectangular y consta d'un keypad numbéricu de 12 tecles, dos botones de fueu, unu a cada llau del controlador y una cogorda circular de 1,5 pulgaes que fai les funciones de joystick. El keypad acepta overlays pa mapear les tecles nes funciones d'un xuegu determináu. Cada consola vien con dos mandos que teníen la posibilidá d'estrayelos y poner otros mandos, sorprendentemente podía usar mandos de Atari 2600 o inclusive de Sega Genesis.

Tolos cartuchos desenvueltos por Coleco y parte de los desarrollos de terceros presenten una posa de venti segundos antes de presentar la pantalla inicial. Esto debe a un bucle intencional na BIOS de la consola p'amosar en pantalla la marca ColecoVision. Compañíes como Parker Brothers, Activision y Micro Fun sáltense esi bucle pa lo que precisen enfiñir partes de la BIOS nel cartuchu, lo que redunda nun menor espaciu pal xuegu.

Especificaciones téuniques editar

Semeyances con otres plataformes editar

La ColecoVision utiliza la mesma CPU y chip de videu que los ordenadores MSX y la Sega SG-1000/SC-3000. Comparte tamién coles consoles Sega el chip de soníu (incluyendo a la Sega Master System), lo que lo fai igual en capacidaes hardware. Los MSX utilicen un chip de soníu distintu, pero con unes capacidaes bien similares, el Xeneral Instrument AI-3-8910. Por cuenta de ello ye bien senciellu portar los xuegos ente los trés plataformes.

Módulos d'Espansión editar

 
Expansion Module #2
 
Super Action Controller

Dende'l so llanzamientu, Coleco promocionó l'ampliación llamada Expansion Module #1 que dexa a la ColecoVision utilizar cartuchos d'Atari 2600. Funcionalmente, esto dio-y la ColecoVision la mayor biblioteca de software de cualquier consola del so tiempu. Esto trai una demanda de Atari, pero perder porque la consola ta fabricada con componentes comunes. La decisión del xulgáu dexa amás a Coleco desenvolver el so propiu clon de la 2600, la Coleco Gemini, que ye un clon exactu de la 2600 pero con mandos de joystick/paddle combinaos.

Expansion Module #2 ye un sistema de conducción que consiste nun volante, pedal d'acelerador y el xuegu incluyíu Turbo. Esti control puede utilizase amás colos xuegos Destructor y Dukes Of Hazzard.

Expansion Module #3, l'ampliación definitiva, llanzar nel branu de 1983. El Module #3 convierte a la ColecoVision nun completu ordenador, conocíu como'l Coleco Adam, qu'inclúi un tecláu y unidaes digital data pack (DDP, una casete nuna carcasa especial que graba a alta velocidá). El Module #3 concíbese orixinalmente pa ser el supermódulo de xuegos de la ColecoVision (Super Game Module) qu'utilizaría game wafers como sistema d'almacenamientu. Anque Coleco presenta una maqueta del SGM nel New York Toy Show de 1983, nunca foi fabricáu. Hubo tamién rumores de qu'incorporaría una llectora CED de RCA como sistema d'almacenamientu masivu de datos.

Coleco crea un prototipu d'una cuarta espansión que-y dexaría executar cartuchos de la consola Intellivision, pero nunca se llanzó.

Esistieron dos controladores de xuegos alternativos fabricaos por Coleco. El primeru foi'l Roller Controller, una trackball con un port del xuegu arcade Slither, un clon de Centipede. El segundu foi'l Super Action Controller Set, que recuerden a un par de guantes de boxéu con joystick de bola, keypad y una rueda con funciones de paddle na zona cimera, y cuatro botones de fueu (unu por deu) na empuñadura. Vender col xuegu Super Action Baseball y darréu colos xuegos Super Action Boxing (inspiráu en Rocky) y una conversión del arcade Front Line.

Amás fabricáronse per terceres partes:

  • Spectravideo: Quickshot III Deluxe (SV103)
  • High Score: Grabber Balls
  • Suncom: Joy Sensor
  • Wico: Joystick, ColecoVision
  • Sketch Master: Super Sketch Pad, una tableta gráfica cola particularidá de que se coneuta al so propiu cartuchu en llugar d'usar unu de los puertos de xuegos.

Xuegos editar

Coleco centrar en desenvolver conversiones llicenciaes de arcades que nun tener Atari. Consciente del firme sofito de Namco (el creadores de Pac-Man y munchos otros ésitos llexendarios), Coleco axusta con compañíes como Sega, Konami, y Universal. Puesto que la ColecoVision podría producir conversiones con calidá arcade, revistes especializaes como Electronic Games fueron unánimes nel so entusiasmu pola consola.

Dalgunos de los sos más populares xuegos son Donkey Kong (de serie cola consola), Donkey Kong Junior, Carnival, Lady Bug, Mouse Trap, y Zaxxon. Coleco tamién populariza arcades menos conocíos como Venture, Cosmic Avenger, y Mr. Do!. En dellos casos les versiones de la consola son inclusive cimeres al arcade orixinal, como Space Panic. Coleco tamién realiza conversiones de munchos d'esos xuegos a la Atari 2600 y la Intellivision, nun esfuerciu por ampliar el so mercáu.

Amás de les conversiones arcade, la ColecoVision ufierta pocos xuegos orixinales, anque son bien notables Smurf: Rescue in Gargamel's Castle (comercializáu como Pitufo n'España), War Room, Illusions, y Fortune Builder, una primer incursión nos xuegos tipu SimCity.

Coleco tenía bien mala fama poles sos continues ufiertes vaporware. Un exemplu d'ello ye l'adaptación del xuegu de rol Tunnels & Trolls. Desconozse si les captures de pantalla impreses veníen de un prototipu en desenvolvimientu o yeren meres ilustraciones pre-desenvolvimientu. La caxa de la ColecoVision amuesa otros exemplos como Chess Challenger, Side Trak, Rip Cord, Horse Racing, y Mr. Turtle.

En 1997, Kevin Horton desenvuelve'l primera homebrew pa la ColecoVision, Kevtris, un clon de Tetris. Dende entós docenes de xuegos homebrew fueron desenvueltos.

Referencies editar

  1. Forster, Winnie (2005). The encyclopedia of consoles, handhelds & home computers 1972 - 2005. GAMEPLAN, páx. 50. ISBN 3-00-015359-4.
  2. Trademark Registration for River West Brands

Enllaces esternos editar