Columbia Pictures Industries Inc. ye una productora d'Estaos Xuníos de películes y televisión que forma parte de Columbia TriStar Motion Picture Group posesión de Sony Pictures Entertainment, que al empar forma parte del xigante xaponés de la electrónica Sony . La so sede central ta en Culver City, California, Estaos Xuníos.

Columbia Pictures
productora de cine, distribuidora cinematográfica (es) Traducir y negociu
Llocalización
Sede Culver City
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación1918
Fundador Harry Cohn
Joe Brandt
Jack Cohn
Organigrama
Dueñu Sony Pictures (es) Traducir
Sector
Industria Producción cinematográfica
Productos destacaos película
Participación empresarial
Organización matriz Sony Pictures (es) Traducir
Filiales
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Empiezos (1919-1927) editar

La predecesora de la Columbia Pictures foi la CBC Film Sales Corporation fundada en 1919 por Harry Cohn, Jack Cohn y Joe Brandt. Esta compañía, nos sos entamos, encaraba namái producciones de baxu presupuestu (serie B) y, inclusive, pa poder caltenese, viose obligada a arrendar una de les sos naves asitiaes nel güei célebre Gower Street (llugar onde s'empecipia'l Paséu de la Fama de Hollywood que percuerre'l Hollywood Boulevard d'este a oeste en Los Angeles).

Los hermanos Cohn mercaron a Brand la so parte y desfixéronse d'él, reorganizando l'estudiu a la so manera. Harry Cohn, asitiáu en California, supervisaba la producción de les películes; ente que Jack encargar de la comercialización y la distribución de les mesma en Nueva York. Harry tenía una gran ventaya con al respective de los sos competidores, amás de ser productor, yera'l dueñu absolutu del estudiu (xunto col so hermanu, claro), polo que tenía gran llibertá pa tomar les decisiones, ensin tener que pidir nin rindir cuntes ante naide (nun había accionistes nin inversores esternos).

En 1924, los Cohn rebautizaron l'estudiu como Columbia Pictures Corporation, como parte d'una campaña p'ameyorar la imaxe del estudiu.

La Columbia Pictures Industries Inc. foise especializando na producción de westerns, seriales y películes d'aición y, adulces, conforme les cuentes del estudiu diben saniándose y amontáu; pudieron dir encaráu proyeutos con presupuestos más elevaos.

Frank Capra y l'ésitu inicial (1927-1940) editar

L'impulsu definitivu llegó cuando los Cohn contrataron a un mozu direutor Frank Capra. Frank Capra, ente 1927 y 1939 foi convenciendo a Harry pa implicase en producciones de más calidá qu'implicaben mayores necesidaes presupuestaries. Harry apostó por Capra y nun s'equivocar.

El mayor ésitu hasta'l momentu de la Columbia llegó en 1934 con It Happened One Night (It Happened One Night). La película ganó munchos premios, ente ellos 5 Oscars:

Con It Happened One Night, Columbia pasó de tar considerada como una productora de segunda a asitiase ente les grandes. Amás, nun foi un ésitu aislláu, sinón qu'a esta película preceder y siguir otres películes tamién con solera de Capra como:

A pesar de producir el cine comprometíu de Capra, Harry Cohn nunca perdió'l so gustu pola comedia llixera y en 1934 contratu al tríu risible conocíu como The Three Stooges, que fueren convidaos a abandonar la Metro Goldwyn Mayer. En total, ente 1934 y 1958, el tríu grabó 180 curtiumetraxes pa la Columbia (Los integrantes del grupu nun fueron siempres los mesmos, sinón que fueron variando). En 1938, Cohn empezó la producción de seriales.

El subsidiario "Screen Gems" (1934-1946), (1948-1973), (1999-presente) editar

Esi mesmu 1934, Columbia empezó tamién a producir los sos propios dibuxos animaos con una división llamada Screen Gems, Primeramente ente 1929 y esi añu, Columbia distribuyera los dibuxos producíos por Charles Mintz, quién foi'l primer xefe de la división ente 1934 y 1939. Tres delles turbulencias y ensin algamar notoriedá, Columbia cerró Screen Gems en 1946 y bautizó con esti nome a la so nueva división televisiva, que produció dende 1948 y 1973 ente otres series:

Les décades de 1940 y 1950 editar

Mientres la Segunda Guerra Mundial la Columbia algama'l so maduror y, xube en popularidá, sobremanera, gracies al descubrimientu y llanzamientu d'una actriz que se fadría bien popular ente los soldaos: Rita Hayworth. En 1943 empieza a filmar en Technicolor, siendo cola Universal Pictures la postrera productora en filmar a color. En 1948 robló un contratu cola United Productions of America, que reemplazó a Screen Gems como la so productora de dibuxos animaos. Gracies a esto, la O.P.A. introdució públicamente la animación llindada, más estilizada y muncho menos realista que'l restu de los estudios d'animación d'esos años.

Cuando tres la guerra, nos cincuenta, los otros estudios entraron en crisis por cuenta de la televisión, la Columbia siguió'l so aldu con pasu firme, siguiendo atrayendo al públicu a les sales, especialmente por cuenta de la promoción de material innovador, como'l filme de 1953 From Here to Eternity, les comedies de quince a venti minutos (especialmente les de The Three Stooges), que que la so rentabilidá basar na repetición de tomes ya inclusive trames, polo que caltuvieron la so popularidá a pesar de la competencia de les comedies de situación en TV y amás los dibuxos animaos de Mister Magoo, que a pesar de tener una estructura simple de curtiu en curtiu (Los problemes creaos por un miope y adineráu home de tercer edá, que niégase a reconocer el so problema de visión), tuvo gran ésitu por cuenta de que yera un personaxe humanu, daqué cuasi novedosu nos curtiumetraxes d'animación, por cuenta de que, hasta tal momentu, la gran mayoría de los personaxes de dibuxos animaos yeren animales antropomórficos. En 1957, contrata a l'apocayá formada compañía d'animación Hanna-Barbera.

Tres la era dorada (1960-1982) editar

Sicasí, cuando Harry Cohn muerre en 1958, l'estudiu amuesa la so flaqueza ufiertando títulos desiguales y pierde parte de les sos audiencies masives. La crisis enllargar mientres la década de los 60 y l'estudiu cuasi quebra.

Foi nos 70, cuando un cambéu na xerencia, favorezo la recuperación de la compañía. Foi fundamental la venta de y vendió de los estudios de la cai Gower pa saniar l'estáu de les llacerioses finances.

Coca-Cola y la venta a Sony (1982-1987) editar

Una vegada saniaes les cuentes, la Columbia Pictures Industries Inc. foi mercada por The Coca-Cola Company y asitióse a la cabeza del estudiu a Frank Price. Foi un periodu desigual en que la Columbia entemeció grandes ésitos de taquilla como Tootsie o Ghostbusters (Ghostbusters) con otres películes de resultaos desastroses.

So la direición de Coca-Cola, Columbia absorbió a la Norman Lear and Jerry Perenchio's Embassy Pictures, quedándose colos derechos de tolos productos d'ésitu d'esta, yá fueren series, concursos, etc. Por casu, La ruleta de la fortuna (Wheel of Fortune).

P'abaratar costos, Coca-Cola primió a Columbia por que la CBS acomuñóse con Time-Life's y HBO, surdiendo en 1982 la Tri-Star Pictures. Anque, en 1998, la Columbia mercaría les sos participaciones y quedaríase como dueña absoluta de Tri-Star.

A menor escala, siguieron diversificándose los riesgos con nueves asociaciones:

En 1986, púnxose al mandu de la Columbia el productor británicu David Puttnam. Sicasí, Puttnan nun llogró amoldarse en Hollywood encabezando filmes tales como Ishtar, que magar fueron aceptaos n'Europa, nel mercáu domésticu (EE.XX. y Canadá) fueron estrozaos pola crítica y fracasaron notablemente na taquilla, polo que nun aguantó enforma nos estudios. Ante la situación, los accionistes de Coca-Cola punxéronse nerviosos y, la multinacional, reaccíono creando una nueva filial independiente la Columbia Pictures Entertainment Inc.

A Puttnan reemplazar Dawn Steel, la primer muyer al mandu de un estudiu. Steel demostró que conocía cual yera'l gustu de los espectadores y les sos acertaes aiciones punxeron nuevamente al estudiu na onda, llogrando numberosos ésitos.

Cola empresa per bon camín, había opciones de saca-y partíu, Coca-Cola retiróse y la Columbia foi vendida a Sony. Sony punxo a la cabeza del estudiu a dos productores: Peter Guber y Jon Peters, quien acababen de roblar un contratu cola Warner Bros. Pictures. Pa lliberar, Sony tuvo que faese cargu del enorme costu de la rescisión de los sos contratos.

Presente (dende 1987) editar

La reputación de Columbia tres Ishtar nun ameyoró, polo que Peters y Guber nun cumplieron coles mires puestes nellos, y convencieron a la Sony pa mercar l'estudiu en desusu y cuasi en ruines de Culver City de la Warner, lo cual foi un error y, amás, encadenaron una mayor serie de fracasos. Diendo les coses tan mal, nun pudieron caltenese nel cargu. Primero dimitió Peters y, pocu dempués, siguir Guber.

Públicamente humildada, Sony centróse en consolidar la Tri-Star, dexando un pocu de llau a la Columbia y en promocionar los títulos llanzaos pa los sistemes de home-cinema, creando pa ello, la división Sony Pictures Classics.

Amás pa embrivir riesgos tamién fueron fundaos en 2000 los Revolution Studios, nos que s'acomuñar la división de Sony, Sony Pictures, con Fox Entertainment Group y Starz Encore Group. Dende la so fundación, los Revolution Studios tán dirixíos por Joe Roth.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar