El Condáu de Henao (en francés: Comté de Hainaut, en neerlandés: Graafschap Henegouwen) yera una rexón histórica nos Países Baxos. Trátase de lo que güei ye la provincia belga d'Henao y la parte sur del departamentu francés Nord. Na dómina romana, Henao taba asitiáu nes provincies romanes de Galia Bélxica y Germania Inferior y habitada por tribus celtes, hasta que los pueblos xermánicos sustituyeron y punxeron fin a la dominación romana imperial. Les sos ciudaes más importantes fueron Mons (Bergen), Cambrai (Kamerijk) y Charleroi. Anguaño, l'históricu condáu de Henao ye territorialmente estremáu ente Bélxica y Francia.

Condáu de Valenciennes
Condáu de Henao
(de 1071 a 1794)
Primer República Francesa
condáu
Alministración
Estáu desapaecíu[[Países Baxos Borgoñonos|{{{2}}}
Capital Mons
Xeografía
Coordenaes 50°27′N 3°57′E / 50.45°N 3.95°E / 50.45; 3.95
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El condáu de Henao, asitiáu nel oeste del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, cerca de la frontera col Reinu de Francia, surdió de la refeudalización de trés condaos en 1071:

La unificación de la provincia de Henao, como feudu imperial llevar a cabu en 1071, cuando Richilda, condesa de Henao, Mons y trató de vender los sos feudos a Enrique IV del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu dempués de ser ganáu na Batalla de Kassel. Enrique IV ordenó al obispu de Liexa la compra de los feudos, y depués la devolución como un condáu unificáu a la condesa Richilda y so intermediación feudal al duque de la Baxa Lotaringia. Los Condes de Henao tuvieron delles conexones históriques colos condes de Flandes y Holanda, colos que teníen venceyos familiares bien fuertes.

A lo llargo de la so historia, el condáu de Henao formó una unión personal con otros estaos, por casu:

  • Henao y Flandes: 1067-71 y 1191-1246
  • Henao y Holanda: 1299-1436
  • Henao y Baviera-Straubing: 1356-1429

En 8 d'ochobre de 1436, cola temprana muerte de Jacqueline de Baviera (probablemente de tuberculosis) en Teilingen Castle, cerca de L'Haya (onde ta soterrada), les sos propiedaes fueron adquiríes por Felipe III de Valois, duque de Borgoña. Dempués de la boda de María I de Valois, duquesa de Borgoña al emperador Maximiliano I d'Habsburgu, les tierres convertir nuna parte de los Países Baxos de los Habsburgu.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar