Constitución de Corea del Norte

La Constitución Socialista de la República Popular Democrática de Corea ye la constitución del Estáu comúnmente conocíu como Corea del Norte. Yá dende'l so mesmu nome antemana que'l país ye un Estáu socialista. El pequeñu país ye definíu como una "dictadura de la democracia del pueblu" (basándose na definición constitucional de la China del históricu dirixente comunista Mao Zedong —o Mao Tse-tung—) sol lideralgu del denomináu Partíu de los Trabayadores de Corea.

Infotaula documentConstitución de Corea del Norte
조선민주주의인민공화국 사회주의헌법
Tipu constitución
Estáu Corea del Norte
Llingua orixinal norcoreano estándar (es) Traducir
Testu completu [1]
Cambiar los datos en Wikidata

La nominal constitución o carta magna, que estrémase nel preámbulu y ocho capítulos, pretende garantizar típicos derechos políticos y civiles provenientes del lliberalismu políticu, tales como la llibertá d'espresión, un xuiciu xustu y la llibertá de conciencia relixosa, amás de la eleición de los funcionarios del gobiernu y del derechu de cada ciudadanu a tener les sos propies opiniones. La constitución menta'l derechu al trabayu, a la educación, a l'alimentación y a llograr servicios gratuitos pal cuidu de la so salú.

Dende la muerte de Kim Il-sung el 8 de xunetu de 1994, el so fíu Kim Jong-il caltuvo, como presidente de la Comisión Nacional de Defensa de Corea del Norte, la vixencia de la llei marcial.[ensin referencies] El status de les Fuercies Armaes (sobremanera del Exércitu) foi ampliáu, y paez ocupar el centru del sistema políticu norcoreanu, con tolos otros aspeutos sociales subordinaos a él, como s'esprende de la denomada política Songun,[ensin referencies] la cual prioriza al exércitu, yá que, según esta política, el país nun puede sobrevivir ensin una defensa fayadiza a les circunstancies. Por cuenta de esi particular fenómenu, el país ye'l más militarizado del mundu, una y bones el mesmu tien un exércitu de que 1,2 millón de persones pa una población qu'en 2015 xubía a unos 26 millones d'habitantes (lo que arrojauna tasa relativa d'unos 46 militares n'actividá por cada 1000 habitantes).

Reformes editar

La constitución fundacional foi adoptada en 1948, mesmu añu de la fundación del Estáu. La so primer reforma tuvo llugar en 1972, cuando formalmente la doctrina juche d'autosuficiencia reemplazó al marxismo-leninismu como la ideoloxía oficial. Darréu foi reformada en 1992 y depués en 1998. Nuna de les sos últimes enmiendes, que tuvo llugar en 2009, esanicióse toa referencia escrita al comunismu, ente que na so reforma de 2012 el país foi definíu como "nuclearmente armáu".

1948: Constitución del pueblu editar

La primer Constitución de Corea del Norte foi redactada en Moscú por Josif Stalin y Terentii Shtykov (representante de l'autoridá política de la URSS sobre la naciente Norcorea), basándose na Constitución de la Xunión Soviética de 1936. Depués, dellos artículos fueron revisaos por supervisores soviéticos.[1] Finalmente, l'Asamblea Suprema del Pueblu la adopotó en setiembre de 1948, que so esta constitución yera l'órganu máximu del Estáu.

Escudu y bandera editar

Sinopsis editar

Política editar

La carta magna define al país como un Estáu socialista independiente basáu na doctrina local juche, que efectúa les sos actividaes so la direición del Partíu del Trabayu de Corea, tien a l'Asamblea Popular Suprema y a les asamblees populares locales como órganos llexislativos los cualos tán representaes por diputaos electos polos ciudadanos de forma xeneral, igualitaria y direuta y que pueden ser revocaos de los sos cargos en casu de que defraudaren a los sos votantes.

Establez al Estáu como una dictadura del proletariáu que tien de siguir una llinia clasista y defender a la nación d'amenaces internes y esternes. De la mesma, l'Estáu tien de tener al centralismu democráticu como base pal funcionamientu de los sos órganos y al métodu Chongsanri —que básicamente consiste en que los superiores ayuden a los subalternos— como la forma en que l'Estáu tien de materializar los sos trabayos y tien d'atopar soluciones a les necesidaes de los ciudadanos.

Referencies editar

  1. «Terenti Shtykov: the other ruler of nascent North Korea», Korea Times, 25 de xineru de 2012, http://www.koreatimes.co.kr/www/news/nation/2012/01/363_103451.html, «"...even the North Korean constitution was edited by Stalin himself and became law of the land only after a lengthy discussion in Moscow, where Shytkov and Stalin sat together looking through the draft of the country's future supreme law. They approved it, but not completely, since some articles were rewritten by Soviet supervisors. So Shytkov, together with Stalin himself, can be seen as the authors of the North Korean constitution.» 

Enllaces esternos editar