Coturnicops noveboracensis

especie de páxaru

La pituca amarellentada[1] (Coturnicops noveboracensis), tamién denomada pituca mariella y burrín amarellentáu,[2] ye una especie d'ave gruiforme de la familia Rallidae que vive n'América del Norte.

Coturnicops noveboracensis
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Gruiformes
Familia: Rallidae
Xéneru: Coturnicops
Especie: C. noveboracensis
(Gmelin, 1789)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Los adultos tienen les partes cimeres marrones veteadas en negru, col pechu y garganta ocre amarellentáu, el banduyu claru y los lladrales llistaos. Les plumes del so llombu tienen los cantos ablancazaos. Tienen una llista superciliar ancha y difusa amarellentada y un picu curtio y escuro que se vuelve mariellu nos machos mientres la estación de cría. Les sos pates son de color mariellu buxu.

Distribución y hábitat editar

Alcuéntrase en Canadá, Estaos Xuníos y Méxicu. Los sos hábitats reproductivos son les praderíes húmedes y les marismas pocu fondes de Canadá al este de les Predreses, y el nordés d'Estaos Xuníos. Esiste una pequeña población reproductora nel Norte de Méxicu. Les pituques amarellentaes pel hibiernu migren a la mariña sureste d'Estaos Xuníos. El tamañu de les sos poblaciones ta menguando por causa de la perda d'hábitat.

Comportamientu editar

La so dieta compónse principalmente d'inseutos, cascoxos y granes.

La pituca amarellentada ye una ave evasivo y difícil de ver, yá que cuando daquién ta cerca d'ella ye más probable que se quede camuflada inmóvil que llevante'l vuelu. Les sos llamaes xeneralmente prodúcense de nueche y aseméyense al ruiu de dos piedres que se cuten una contra otra.

El so nial consiste nun concu pocu fondu construyíu con vexetación acuática qu'alluga so los arbustos secos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar