Cruzada de Pedro l'Ermitañu

La Cruzada de Pedro l'Ermitañu, tamién conocida como la cruzada popular o de los llabradores foi una pelegrinación bonal popular surdida en respuesta al llamamientu del papa Urbanu II en 1095 a la nobleza europea pa la invasión y conquista de Tierra Santa. Liderada por miembros del cleru baxu como Pedro l'Ermitañu y Walter l'Indixente, foi refugada poles fuercies de los turcos selyúcides nel intentu de sitiar Nicea y siendo esterminaos la mayor parte de los sos pelegrinos antes d'algamar Tierra Santa.

Cruzada de los probes
Parte de Cruzaes
Fecha abril 1096 → ochobre 1096
Llugar Nicea
Conflictu Conflicto ente pelegrinos católicos que colaben escontra Tierra Santa contra los musulmanes selyúcides.
Cambeos territoriales Anatolia y Nicea
Belixerantes
Ilesia católica
Europa Occidental
Reinu armeniu de Cilicia
Dinastía Selyúcida
Comandantes
Pedro l'Ermitañu
Walter l'Indixente
Kilij Arslan I
Fuercies en combate
20.000-40.000 cruzaos Desconocíes
Baxes
Masacrados cuasi por completu Relativamente baxes
[editar datos en Wikidata]

Historia editar

Pedro l'Ermitañu percorrió los burgos y los campos d'Italia y Francia predicando la Cruzada a los humildes. Según dizse, yera un home de pequeña talla, de cara enjuta, llarga barba y güeyos negros llenos de pasión; la so senciella túnica de llana y les sandalies dáben-y un aspeutu d'auténticu asceta. Los ensames veneráben-y como si fuera un santu y considerábense felices si podíen besar o tocar los sos vistíos. Axuntó una abigarrada ensame de 100.000 persones, ente homes, muyeres y neños.

 
Mapa del itinerariu de la Cruzada de los probes

La mayoría escarecía d'armes, otros habíense lleváu les ferramientes, enseres de la casa y ganaos, como si tratar d'un curtiu viaxe. Travesaron Alemaña, Hungría y los Balcanes, creyendo siempres que la ciudá próxima sería yá Xerusalén. Escalaben les aldegues y robaben el ganáu pel camín p'alimentase, polo que los gobernantes de les rexones poles que pasaben viéronse obligaes a da-yos suministros o a usar la fuercia pa llibrase d'ellos. En delles ciudaes atacaron a los xudíos y les sos propiedaes. Llegaron a Constantinopla, onde l'emperador bizantín Alejo I Comneno facilitó-yos buques pal pasu del Bósforu. A principiu d'agostu travesaron l'estrechu y prosiguieron la so desafranada meyora. Alejo I aconseyara a Pedro l'Ermitañu qu'acampara y esperara a los otros cruzaos que proveníen del restu d'Europa, pero los llugartenientes de Pedro se impacientaron y decidieron siguir la travesía, animaos polos botinos que consiguíen nel camín. Colaron escontra Nicea con un "exércitu" d'unos 20.000 integrantes.

En Nicea fueron emboscados y aniquilaos polos turcos selyúcides el 21 d'ochobre de 1096.[1] Pedro l'Ermitañu y un amenorgáu númberu de sobrevivientes tornaron a Constantinopla, onde esperaron la llegada de los caballeros cruzaos. Esta otra espedición, respuesta a la mesma convocatoria del papa Urbanu II, pero entamada dende'l puntu de vista militar y social pola nobleza de delles monarquíes europees, recibe'l nome de Cruzada de los príncipes y ye la que la historiografía suel denominar davezu como Primer Cruzada.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. The First Crusade By Steven Runciman, pg. 60

Bibliografía editar