Dangerous Liaisons

película de 1988 dirixida por Stephen Frears

Dangerous Liaisons ye una película d'Estaos Xuníos del añu 1988 dirixida pol inglés Stephen Frears, adautación de la obra de teatru de Christopher Hampton que ye, de la mesma, una adautación de la novela epistolar del sieglu XVIII Les Liaisons dangereuses, del francés Pierre Choderlos de Laclos.

Dangerous Liaisons
Datos
Títulu orixinal Dangerous Liaisons (en)
Xéneru cine románticu[1], cine dramáticu[1], cine eróticu[2] y película basada nuna novela[2]
País d'orixe Estaos Xuníos y Reinu Xuníu
Estrenu 24 febreru 1989 (Estaos Xuníos)
Idioma orixinal inglés
Duración 119 min
Llugar de la narración París
Rodaxe Q83715730 Traducir, Château de Champs-sur-Marne (en) Traducir[3], Château de Neuville (en) Traducir[3], Castillo de Vincennes (es) Traducir[3] y Palacio de Sully (es) Traducir[3]
Color en color
Ficha téunica
Direición Stephen Frears[4]
Producción Hank Moonjean, Christopher Hampton[5] y Norma Heyman[5]
Guión Christopher Hampton
Pierre Choderlos de Laclos (es) Traducir
Música George Fenton
Fotografía Philippe Rousselot
Edición Mick Audsley
Repartu Glenn Close[4], John Malkovich[4], Michelle Pfeiffer[4], Uma Thurman[6], Keanu Reeves[6], Swoosie Kurtz[6], Mildred Natwick[6], Laura Benson[6], Peter Capaldi[6], Joe Sheridan[7], Valerie Gogan, Joe Sheridan (en) Traducir y ‎François Montagut‎
Ver llista completa
Compañíes
Productora Lorimar Television (es) Traducir
Distribuidora Warner Bros.
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
FSK FSK 16 (es) Traducir
Medierådet pa mayores de 12 años[10]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

En 1959, el direutor Roger Vadim realizara la primer adautación cinematográfica de la novela, col títulu Les liasons dangereuses protagonizada por Jeanne Moreau y Gerard Philipe. Depués realizáronse otres adautaciones cinematográficu y televisivu ya inclusive una ópera (The Dangerous Liasons), de Conrad Susa, estrenada en San Francisco en 1994.

Argumentu editar

Na decadente Francia dieciochesca prerrevolucionaria, asocede esta hestoria d'intrigues y ambiciones ente la nobleza. La marquesa de Merteuil (Glenn Close) ye abandonada pol so amante, pa casase cola virxinal ya inocente Cécile de Volanges (Uma Thurman), la fía de la so prima Madame de Volanges (Swoosie Kurtz), que ta namorada del so profesor d'arpa, el caballeru Raphael Danceny (Keanu Reeves).

Nesti enriedu de galantiadores "chischiveos", la marquesa propón-y a los so antiguu amigu y agora amigu, el vizconde de Valmont (John Malkovich), que desvirgue a Cecile por que nun pueda casase con honra col so amante y enemigu. Valmont, que ye un llibertín conocíu, refuga nun principiu el pidimientu, porque ta n'otra conquista, la de Madame de Tourvel (Michelle Pfeiffer), una dama casao y conocío pola so moral católica. La marquesa de Merteuil propónlu entós un alcuerdu: si fai que Madame de Tourvel caya nos sos brazos, ella va ser so mientres una nueche. Pa probalo, tendrá de presenta-y una carta de la so nueva amiga.

Valmont acepta l'alcuerdu y el pidimientu de perder a la fía de Madame de Volanges. La tía de Valmont, la vieya Madame de Rosmonde (Mildred Natwick), convidar a la so casa de branu, onde coincide con Madame de Tourvel y con Cécile de Volanges. Tien ésitu con dambes muyeres. De Tourvel namorar de Valmont, y él reconoz ante la marquesa de Merteuil que siente daqué especial por ella, lo qu'espierta los celos d'ésta. De Merteuil, aprovechando la desatamañada sobeyosa d'él, manipoliar por que dexe a De Tourvel, lo que la fai carecer y, finalmente, morrer. Pero antes, el caballeru Danceny, namoráu de Cécile de Volanges, matu nun duelu a Valmont. Este, agonizante, entrega a Danceny cartes que van llevar al ostracismu a la marquesa de Merteuil.

Repartu editar

Personaxe Actor orixinal
Marquesa Isabelle de Merteuil Glenn Close
Vicomte Sebastien de Valmont John Malkovich
Madame Marie de Tourvel Michelle Pfeiffer
Cécile de Volanges Uma Thurman
Raphael Danceny Keanu Reeves

L'adautación editar

El británicu Christopher Hampton dedicar de llenu a l'adautación de la obra al cine; foi a los llugares onde ta ambientada la película, al castiellu de Vincennes ente otros llugares. La resultancia foi una de les meyores películes de dómina de Hollywood. La hestoria ta basada na novela epistolar de Laclos, na qu'ésti presenta a la nobleza como aburrida, decadente y remanadora. Ello ye que el llibru tuvo prohibíu.

Adautaciones anteriores de la obra fueron Dangerous Liaisons de Roger Vadim nel añu 1959, con Jeanne Moreau, Gerard Philipe y Boris Vian y tamién Valmont, de Miloš Forman, que coincidió con Dangerous Liaisons nel añu del estrenu, lo qu'ayudó a esplicar el so relativu fracasu. Valmont, protagonizada por Annette Bening y Colin Firth, tien una estética más europea ente que la de Frears ye más americana.

Nos últimos años fíxose una versión anovada del clásicu, pasando los episodios a l'actualidá: Cruel Intentions, protagonizada por Sarah Michelle Gellar.

Premios editar

El filme tuvo nomáu a numberosos premiu Óscar, meyor película, meyor actriz principal para Glenn Close, meyor actriz de repartu para Michelle Pfeiffer, meyor guión adautáu para Christopher Hampton, meyor diseñu de vestuariu para James Acheson y meyor direición artística para Stuart Craig y Gerard James. Namái ganó 3 Oscares: meyor guión adautáu, meyor diseñu de vestuariu y meyor direición artística. Michelle Pfeiffer y Christopher Hampton ganaron los premios BAFTA a meyor actriz secundaria y a meyor guión adautáu respeutivamente, anque la película tenía 10 nominaciones.

Los Óscar del añu 1988 fueron polémicos, pos Glenn Close, que taba nomada al Óscar a la meyor actriz, perdió frente a Jodie Foster. Tamién foi polémicu que nin siquier se nomara a John Malkovich, pos crítica y públicu taben d'alcuerdu en que la so interpretación yera una de les meyores adautaciones d'un personaxe escritu primeramente.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/dangerous-liaisons. Data de consulta: 29 abril 2016.
  2. 2,0 2,1 2,2 URL de la referencia: https://www.imdb.com/title/tt0094947/. Data de consulta: 28 marzu 2024.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 URL de la referencia: https://www.imdb.com/title/tt0094947/locations/?ref_=tt_dt_loc. Data de consulta: 28 marzu 2024.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 URL de la referencia: http://stopklatka.pl/film/niebezpieczne-zwiazki-1988. Data de consulta: 29 abril 2016.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 URL de la referencia: https://www.imdb.com/title/tt0094947/fullcredits/?ref_=tt_cl_sm. Data de consulta: 28 marzu 2024. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «00f37c64f50cee1a9f52a26e82e7ec3aebf657d4» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0094947/fullcredits. Data de consulta: 29 abril 2016.
  7. Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. 8,0 8,1 URL de la referencia: https://en.wikipedia.org/wiki/43rd_British_Academy_Film_Awards. Data de consulta: 28 marzu 2024.
  9. URL de la referencia: https://en.wikipedia.org/wiki/41st_Writers_Guild_of_America_Awards. Data de consulta: 28 marzu 2024.
  10. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos editar