Glenn Close

actriz estauxunidense

Glenn Close (19 de marzu de 1947Greenwich) ye una actriz d'Estaos Xuníos de cine, teatru y televisión y cantante ocasional. Ye llargamente considerada como una de les meyores actrices de la so xeneración.

Glenn Close
Vida
Nacimientu Greenwich19 de marzu de 1947[1] (76 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Bedford Hills (es) Traducir
Llingua materna inglés
Familia
Padre William Close
Madre Bettine Moore Close
Casada con David Evans Shaw (2006 – )
Fíos/es Annie Starke
Familia
Estudios
Estudios The College of William and Mary (es) Traducir
Choate Rosemary Hall (es) Traducir
St George's School in Switzerland (en) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actriz de cine, actriz de voz, direutora de cine, guionista, actriz de teatru, actriz de televisión, actrizproductora de cine
Llugares de trabayu Estaos Xuníos
Trabayos destacaos 101 Dalmatians (es) Traducir
102 dálmatas (es) Traducir
Tarzan
Hoodwinked! (es) Traducir
The World According to Garp
The Wife
Premios
Nominaciones
Miembru de Phi Beta Kappa (es) Traducir
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0000335
Cambiar los datos en Wikidata

Close empezó la so carrera en 1974 en Love for Love, y yera sobremanera una actriz de teatru de Nueva York, pol restu de la década de 1970 y principios de 1980, apaeciendo en dos obres de teatru y musicales, incluyendo les producciones de Broadway de Barnum en 1980 y The Real Thing en 1983, pola que ganó'l Premiu Tony a la «Meyor actriz principal nuna obra de teatru». El so primer papel nel cine foi en El mundu según Garp (1982), qu'ella siguió con papeles secundarios en The Big Chill (1983), y El meyor (1984); los trés ganaron les sos candidatures pal premiu de l'Academia a la «Meyor actriz de repartu». Ella recibiría nominaciones al premiu Óscar na categoría meyor actriz pola so interpretación en Fatal Attraction (1987), Dangerous Liaisons (1988) y Albert Nobbs (2011). Na década de 1990, ganó dos premios Tony, en La muerte y la doncella (1992) y Sunset Boulevard (1995), ente que ganó'l so primer premiu Emmy pola película de televisión de 1995 Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story.

Close protagonizó a Leonor d'Aquitania nel telefilme de 2003 The Lion in Winter. Amás, ganó un Globu d'Oru y un premiu del Sindicatu d'Actores. En 2005, protagonizó la serie dramática The Shield. Depués nel 2007, protagonizó la serie de drama de FX Damages, un papel que-y valió un Globu d'Oru y dos premios Emmy. Ella tornó a Broadway en payares de 2014, nuna reposición de A Delicate Balance de Edward Albee. Les sos otres películes inclúin Jagged Edge (1985), Hamlet (1990), El misteriu Von Bulow (1990), 101 dálmates (1996), Paradise Road (1997), Air Force One (1997), La fortuna de Cookie (1999), Nueve vides (2005) y Guardians of the Galaxy (2014).

Close tien seis nominaciones al Óscar, empatando'l récor de ser l'actriz con más nominaciones y nunca ganar (xunto con Deborah Kerr y Thelma Ritter). Amás, foi nomáu a cuatro premios Tony (tres victories), catorce premios Emmy (tres victories), trece Globu d'Oru (dos victories) y ocho Premios del Sindicatu d'actores (una victoria), tamién foi nomáu tres veces a los premios Grammy y a un BAFTA. Amás cunta con una estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood.

Biografía editar

Ye fía del Dr. William Taliaferro Close y de Bettine Moore y ye la segunda de cuatro hermanos. La so familia per parte de padre yera descendiente d'Escocia y fueron los sos antepasaos los que fundaron el pueblu de Greenwich nel sieglu XVII. Por ello la familia Close pertenecía por riqueza y antigüedá a l'aristocracia local. Igualmente per parte de la so madre, Bettine Moore ye descendiente de l'aristocracia norteamericana; la so tía güela, Mary Elsie Moore yera la esposa de Marín Torlonia, 4° Príncipe de Civitella-Cesi, y foi la madre de Don Alessandro Torlonia (maríu de la Infanta Beatriz de Borbón y Battenberg) y de la princesa Marina Torlonia (esposa del tenista Francis Xavier Shields y güela de l'actriz d'Estaos Xuníos Brooke Shields).

El so padre yera un eminente ciruxanu qu'en 1960 fundó una clínica gratuita en Zaire que dirixó mientres 16 años, y foi médicu personal del tiranu Mobutu Sese Seko. Mientres parte d'esti tiempu los fíos de los Close alternaron la so estancia n'África con dellos internaos suizos, pa volver finalmente a Connecticut a casa de la so güela.

Los sos primeros pasos como actriz tuvieron llugar nel Rosemary Hall, colexu femenín de Conneticut, onde con otres compañeres formó un grupu de teatru llamáu The Fingernails. Graduóse en 1965 y mientres los cinco años siguientes formó parte como sopranu del grupu Viva la xente, col que percorrió Europa y Estaos Xuníos. Ye tamién nesti tiempu cuando se casó col guitarrista de rock Cabot Wade, del que se divorció dempués de dos años de matrimoniu.

En 1970 dempués del so divorciu, abandonó'l grupu y empezó a estudiar drama y antropoloxía en Virginia. Ellí, el so profesor d'arte dramático animó-y a presentase a unes audiciones nacionales de teatru pa mozos. Llegó a la final y llogró un contratu cola compañía New Phoenix Repertory cola que se treslladó a Nueva York.

Dempués de munchos papeles secundarios, el 11 de payares de 1974, al sentise indispuesta la primer actriz, Glenn Close tuvo que sustituyila y a pesar de nun ensayar el papel, consiguió'l so primer ésitu en Broadway nel papel de Angelica, la protagonista de Love for Love de William Congreve. Con esti ésitu Close dedicóse por entero al teatru consolidándose como actriz destacando en numberoses obres.

Mientres una d'estes representaciones en Broadway, el direutor de cine George Roy Hill que taba buscando una actriz pa realizar una película afitar nella y ufiertó-y el papel de madre de Robin Williams na que sería la so primer película: The World According to Garp. Esta película foi estrenada en 1982 y polla foi nomada a los Premiu Óscar como meyor actriz de repartu. A pesar de ser casi contemporánea con Williams, fixo brillantemente de la so madre, llogrando un gran tresformamientu tanto física como en caracter.

En 1983 rodó la so segunda película, The Big Chill de Lawrence Kasdan pola que de nuevu foi nomada a los Óscar como secundaria. En 1984 foi nomada per tercer vegada consecutiva pola so actuación en El meyor, xunto a Robert Redford y so la direición de Barry Levinson. Al añu siguiente dobla a l'actriz Andie MacDowell na película Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes. El motivu foi que los productores nun quedaron satisfechos col so acentu sureñu que nun correspondía al d'una aristócrata inglesa, polo que contrataron a Close pa doblar íntegramente el so personaxe.

En 1987 y 1988 foi nomada a los Óscar como meyor actriz principal poles sos actuaciones en Fatal Attraction d'Adrian Lyne y en Dangerous Liaisons, de Stephen Frears. Con dambos papeles algamó popularidá mundial, especialmente pol primeru, onde encarnaba a una moderna "muyer fatal", antemanando en cierta manera l'impautu qu'amenó Sharon Stone cinco años dempués con Basic Instinct.

 
Close en París nel estrenu de Albert Nobbs, en 2012.

Otros títulos del so filmografía son El misteriu Von Bulow (1990), Hamlet (1990), Mars Attacks! (1996) o'l so personaxe de Cruella de Vil en 101 Dalmatians (1996) y el so secuela, fueron otros títulos d'interés rodaos por una actriz que conoció la so meyor dómina nos años 80 y empiezos de los 90. Dalgunos de los sos últimos estrenos son The Stepford Wives (2004), Nueve vides (2005) y Albert Nobbs (2011), película pola que llogra la so sesta nominación al Óscar.

Tamién foi vista na película Air Force One de 1997, interpretando a la vicepresidenta Kathryn Bennett d'Estaos Xuníos.

Tamién emprestó la so voz a delles películes y series d'animación, siendo les más notables: Tarzán (1999), Hoodwinked! (2005) y el so personaxe de Mona Simpson (madre de Homer Simpson) na aclamada serie The Simpsons.

Actriz forxada nos escenarios de Broadway, llogró tres premios Tony na categoría de meyor actriz poles sos interpretaciones en: The Real Thing de Tom Stoppard, La muerte y la doncella de Mike Nicholls y en Sunset Boulevard d'Andrew Lloyd Webber. Coles mesmes, tamién foi nomada a estos premios como actriz de repartu pola so actuación nel musical, Barnum.

Esta polifacética artista produció tamién documentales y bandes sonores que fueron nomaes delles vegaes a los Grammy. Coles mesmes foi nomada n'once causes a los Globos d'Oru y en catorce causes a los Emmy, tantu en cine como en televisión, onde foi destacáu'l so papel de l'abogada Patty Hewes, nel thriller xudicial de la cadena FX Daños y perxuicios, aclamáu pola crítica.

En 2011 recibe'l Premiu Donostia, en reconocencia a tola so carrera cinematográfica, de la 59 edición del Festival Internacional de Cine de San Sebastián.[6] Esi mesmu añu tamién recibe homenaxes a la so carrera per parte del Festival Internacional de Cine de Palm Springs y de los Hollywood Film Awards.

Vida privada editar

 
Close en 2009.

Tocantes a la so vida privada, tuvo casada col guitarrista de rock Cabot Wade (1969–1973) y l'empresariu James Marlas (1984–1987). El so actual home ye David Shaw, con quien se casó en febreru del añu 2006. Al marxe de les sos bodes, Glenn Close caltuvo rellaciones con Kevin Kline, Woody Harrelson, Robert Pastorelli, Len Cariou o'l productor John Starke, con quien tuvo una fía, Annie (1988). En 1995 Closer taba comprometida con Steve Beers, que trabayara en Sunset Boulevard, pero nunca se casó, y dixebráronse en 1999. En febreru de 2006, Close casóse con un executivu y empresariu capitalista, David Evans Shaw en Maine. Close ye una amante de los perros y escribe un blogue pa Fetchdog.com, onde entrevista a otres persones famoses sobre les sos rellaciones colos sos perros. Close donó dineru a les campañes eleutorales de munchos políticos demócrates, ente ellos Hillary Rodham Clinton, Howard Dean, John Edwards y Barack Obama.

Filmografía editar

Cine editar

Añu Película[7] Personaxe Direutor Notes, premios y nominaciones
1982 El mundu según Garp Jenny Fields George Roy Hill
  • Premiu de l'Asociación de Críticos de Los Angeles a la Meyor Actriz de repartu
  • Premiu National board of review a la Meyor Actriz de repartu :*

Nominación — Óscar a la Meyor Actriz de repartu

1983 The Big Chill Sarah Cooper Lawrence Kasdan
1984 El mozu de piedra Ruth Hillerman Christopher Cain
1984 El meyor Iris Gaines Barry Levinson
1985 Al filu del barruntu Teddy Barnes Richard Marquand
1985 Maxie Jan / Maxie Paul Aaron
1987 Fatal Attraction Alex Forrest Adrian Lyne
1988 Gandahar Ambisextra René Laloux
1988 Dangerous Liaisons Marquesa Isabelle de Merteuil Stephen Frears
  • Cámara d'Oru a la meyor actriz internacional
1989 Casi una familia Linda Spector Jonathan Kaplan
1990 El misteriu Von Bulow Sunny von Bülow Barbet Schroeder Actriz y narradora
1990 Hamlet Gertrude Franco Zeffirelli
  • Nominación — Premiu David di Donatello a la meyor actriz estranxera
1991 Cita con Venus Karin Anderson István Szabó
  • Premiu del Festival internacional de Venecia a la meyor actriz
1991 Hook Gutless Steven Spielberg Caméu
1993 Das Geisterhaus Ferula Trueba Bille August
1994 Detrás de la noticia Alicia Clark Ron Howard
1996 Mary Reilly Sra. Farraday Stephen Frears
1996 101 Dalmatians Cruella De Vil Stephen Herek
  • Premiu Blockbuster Entertainment a la meyor actriz
1996 Mars Attacks! Primer dama Marsha Dale Tim Burton
  • Nominación. Premiu de l'Asociación de cine y televisión en llinia a la Meyor actriz de Ciencia Ficción/Fantasía/Horror
1997 Camín al paraísu Adrienne Pargiter Bruce Beresford
1997 Air Force One Vicepresidenta Kathryn Bennett Wolfgang Petersen
  • Premios Blockbuster Entertainment a la meyor de repartu aición / aventura
1997 In & Out Ella mesma Frank Oz Caméu
1999 La fortuna de Cookie Camille Dixon Robert Altman
1999 Tarzán Kala Chris Buck, Kevin Lima Voz
2000 Coses que diría con namái mirala Dr. Elaine Keener Rodrigo García
2000 102 Dalmatians Cruella De Vil Kevin Lima
2001 La seguridá de los oxetos Esther Gold Rose Troche
2002 Pinocchio Fada Azul Roberto Benigni Voz
2003 -y divorce Olivia Pace James Ivory
2004 Les muyeres perfectes Claire Wellington Frank Oz
2005 Nueve vides Maggie Rodrigo García
2005 Nel cume Diana Chris Terrio
2005 Historia d'un secuestru Carrie Johnson Arie Posin
2005 Tarzán 2 Kala Brian Smith Voz
2005 La increíble pero cierta hestoria de Caperucita Colorada Abuelita Puckett Cory Edwards, Todd Edwards y Tony Leech Voz
2007 L'atapecer Mrs. Wittenborn Lajos Koltai
2011 Les nueves aventures de la Caperucita Colorada Abuelita Puckett Mike Disa Voz
  • Premiu tres la voz de los actores a la Meyor actuación vocal femenina nuna película
2011 Albert Nobbs Albert Nobbs Rodrigo García
  • Premiu del Festival internacional de Tokyo a la meyor actriz
  • Premiu circulo de muyeres cineastes pol so coraxe na actuación
  • Premiu Banda sonora mundial al Meyor cantar orixinal
  • Premiu Satellite al meyor cantar orixinal
  • Premiu de l'Alianza de Muyeres Periodistes Cinematográficos como iconu femenín
  • Premiu de cine y televisión d'Irlanda a la meyor actriz internacional

Nominación - Satellite al meyor guión adautáu :* Nominación - Alianza de Muyeres Periodistes Cinematográficos actriz que desafía la edá :* Nominación - Instituto de Cine Australianu a la meyor actriz

  • Nominación - Premiu Cinema Bloggers a la meyor actriz
  • Nominación - Premiu de l'Asociación de Críticos de Cine de Denver a la meyor actriz
  • Nominación - Premiu sociedá de críticos de Houston al meyor cantar orixinal
  • Nominación - Premiu de cine y televisión d'Irlanda meyor película y meyor guión pa cine :*

Nominación - Premiu Jupiter a la meyor actriz internacional

  • Nominación - Premiu de l'Asociación de cine y televisión en llinia a meyor cantar orixinal
  • Nominación - Premiu de la sociedá de críticos de cine de Phoenix a la meyor actriz principal
2014 Low Down Gram Jeff Preiss
2014 5 to 7 Arlene Victor Levin
2014 Guardians of the Galaxy Nova Prime James Gunn
2015 Anesthesia Marcia Zarrow Tim Blake Nelson
2015 The Great Gilly Hopkins Stephen Herek
 
Close na ceremonia de premiación de los Óscar en 2012.

Televisión editar

Añu Títulu (Llista incompleta)
1984 Something About Amelia
1988-2003 Hallmark Hall of Fame:
1995 Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story
1997 In the Gloaming
2002 Will y Grace (1 episodiu: Hocus Focus)
2003 The Lion in Winter
2004 The West Wing (1 episodiu: The Supremes)
2005 The Shield (13 episodios; 4ª temporada)
1995-2012 The Simpsons (4 episodios; voz de Mona Simpson)
2007-2012 Daños y perxuicios (59 episodios)
 
Close mientres el Festival de Cannes de 2010.

Teatru editar

Añu Títulu (Llista incompleta)
1974 Love for Love
1978 The Crucifer of Blood
1982 The Singular Life of Albert Nobbs
1983 The Real Thing
1985 Benefactors
1992 La muerte y la doncella
2014 A Delicate Balance
Musicales
1976 Rex (musical sobre Enrique VIII d'Inglaterra)
1980 Barnum
1994 Sunset Boulevard
2006 Busker Alley

Premios editar

Llista incompleta de premios.[8][9]

Premiu Óscar
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1983 Meyor actriz de repartu The World According to Garp Nomada
1984 The Big Chill Nomada
1985 El meyor Nomada
1988 Meyor actriz Fatal Attraction Nomada
1989 Dangerous Liaisons Nomada
2012 Albert Nobbs Nomada
Premios Globu d'Oru
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1985 Meyor actriz de miniserie o telefilme Something About Amelia Nomada
1986 Meyor actriz - Comedia o musical Maxie Nomada
1988 Meyor actriz - Drama Fatal Attraction Nomada
1992 Meyor actriz de miniserie o telefilme Sarah, Plain and Tall Nomada
1996 Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story Nomada
1997 Meyor actriz - Comedia o musical 101 dálmates Nomada
2004 Meyor actriz de miniserie o telefilme The Lion in Winter Ganadora
2006 Meyor actriz - Serie dramática The Shield Nomada
2008 Daños y perxuicios Ganadora
2010 Nomada
2012 Meyor actriz - Drama Albert Nobbs Nomada
Meyor cantar orixinal Lay Your Head Down d'Albert Nobbs Nomada
2013 Meyor actriz - Serie dramática Daños y perxuicios Nomada
Premios BAFTA
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1988 Meyor actriz Dangerous Liaisons Nomada
Premios Primetime Emmy
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1984 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Something About Amelia Nomada
1991 Sarah, Plain and Tall Nomada
Meyor miniserie Nomada
1993 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Skylark Nomada
1995 Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story Ganadora
Meyor telefilme Nomada
1997 Meyor actriz - Miniserie o telefilme In the Gloaming Nomada
2002 Primetime Emmy a la meyor actriz convidada - Serie de comedia Meyor actriz convidada - Serie de comedia Will y Grace Nomada
2003 Meyor actriz - Miniserie o telefilme The Lion in Winter Nomada
2005 Meyor actriz - Serie dramática The Shield Nomada
2008 Daños y perxuicios Ganadora
2009 Ganadora
2010 Nomada
2012 Nomada
Premios del Sindicatu d'Actores
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1995 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Serving in Silence: The Margarethe Cammermeyer Story Nomada
1997 In the Gloaming Nomada
2004 The Lion in Winter Ganadora
2007 Meyor actriz - Serie dramática Daños y perxuicios Nomada
2009 Nomada
2010 Nomada
2011 Nomada
Meyor actriz Albert Nobbs Nomada
Premios Tony
Añu Categoría Trabayu Nomáu Resultáu
1980 Meyor actriz principal nun musical Barnum Nomada
1984 Meyor actriz principal nuna obra de teatru The Real Thing Ganadora
1992 La muerte y la doncella Ganadora
1995 Meyor actriz principal nun musical Sunset Boulevard Ganadora

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: https://www.vanityfair.com/hollywood/2014/11/glenn-close-a-delicate-balance-broadway. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20150412182537/https://www.vanityfair.com/hollywood/2014/11/glenn-close-a-delicate-balance-broadway. Data de consulta: 20 setiembre 2020.
  3. Identificador CONOR.SI: 7432547. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. URL de la referencia: https://www.amacad.org/new-members-2022.
  5. «93RD OSCARS® NOMINATIONS ANNOUNCED | Oscars.org | Academy of Motion Picture Arts and Sciences» (inglés) (15 marzu 2021). Consultáu'l 15 marzu 2023.
  6. «Glenn Close, Premiu Donostia de la 59 edición del Festival de San Sebastián». Europa Press (12 d'agostu de 2011).
  7. IMDb
  8. «Awards for Glenn Close». Internet Movie Database (14 d'avientu de 2011).
  9. «Awards for Glenn Close». Internet Broadway Database (14 d'avientu de 2011).

Enllaces esternos editar