Decapitamientu

(Redirixío dende Decapitación)

El decapitamientu[1] (tamién escabezamientu[2] o decapitación[3]) ye la separación por cercenamiento de la cabeza y el cuerpu d'un oxetu o organismu viviente. Típicamente refierse al actu efectuáu de forma intencional, por casu: na execución d'un asesinatu o una pena de muerte; sirviéndose de dalgún preséu cortante como un hachu, espada, motosierra, cuchiellu, o por aciu una guillotina.

Decapitamientu de San Pablo. Pintura d'Enrique Simonet de 1887.
Decapitación. Fascímil d'una miniatura en madera del "Cosmographie Universelle" de Munster: en foliu, Basilea, 1552.
Prisioneru chinu antes de ser degolláu con espada, por soldaos xaponeses, 1901.

El decapitamientu accidental suel ser resultáu d'una esplosión, un accidente industrial, aereu, o automovilísticu o otra mancadura violenta. El suicidiu por decapitamientu ye raru, pero non desconocíu.

La seición de la cabeza al restu del cuerpu humanu produz la muerte: anicia una gran salida de sangre del cuerpu degolláu y de la cabeza, causando un amenorgamientu masivu de la presión sanguínea, rápida perda de conciencia y consecuentemente la muerte cerebral. Entá si la salida de sangre fuera detenida, la falta de circulación pa suplir osíxenu al celebru traería la muerte cerebral. Por ello, la efectividá na intervención médica apuerta a insuficiente pa tratar a un paciente degolláu.

Unu de los asuntos más obtusos ye si una cabeza degollada caltiénse consciente dempués de la separación del cuerpu. Aldericóse munches vegaes, especialmente nel contestu de si'l decapitamientu ye o non una forma humana d'execución. Nun se dio una respuesta definitiva a esto. Munchos argumenten que la perda de conciencia puede ser virtualmente instantánea como resultáu de la perda masiva na presión del sangre nel celebru, o debíu al impautu del implemento. Sicasí, por aciu evidencies anecdótiques, de dellos graos de credibilidá, circuló mientres sieglos el que delles cabeces degollaes pueden, so delles circunstancies, retener la conciencia por siquier unos pocos segundos.

Como forma d'execución, el decapitamientu utilizóse dende l'antigüedá. De primeres, yera la forma utilizada preferentemente a reos de calter noble, yá que se trata d'un sistema que provoca un menor sufrimientu nel condergáu. En Roma, por casu, yera una execución reservada a persones cola ciudadanía romana. Tres la Revolución francesa se instituyó la guillotina como forma más humanitaria d'executar a un condergáu.

Nel Xapón feudal ya inclusive na era moderna, el decapitamientu prauticar na segunda parte del Seppuku por aciu un Kaishakunin quien terminaba cola agonía del suicida. Nel África suroriental, les guerres tribales del sieglu XX dexaron un gran saldu de degollaos y tullíos por machetes.

Per otru llau, en países como Estaos Xuníos, utilízase preferentemente la inyeición letal; en Méxicu, el númberu de decapitamientos amontóse arriendes de la violencia y la guerra del narcotráficu qu'azota a esi país.[4][5]

Famosos decapitamientos editar

Edá antigua
Reinu de Castiella
Reinu Nazarí de Granada
Inglaterra
Revolución francesa

Mientres esta etapa aturbolinada, morrieron degollaos na guillotina dellos nobles, aristócrates, políticos, pensadores y revolucionarios polo xeneral, ente los que se cunten:

Alemaña nazi
Tiempos modernos

Referencies editar

Enllaces esternos editar