Diseñu gráficu

dhe3

El diseñu gráficu ye un oficiu que la so actividá consiste en proyeutar comunicaciones visuales destinaes a tresmitir mensaxes específicos a grupos sociales, con oxetivos determinaos. Esta actividá ayuda a optimizar les comunicaciones gráfiques. Tamién se conoz col nome de diseñu en comunicación visual, diseñu de comunicación visual o diseñu visual.

Ente que los llapiceros y rotuladores entá s'utilicen pa esbozar les idees iniciales, anguaño les etapes de maquetación y documentación suelen realizase con ordenadores.

Dau la crecedera rápido y masivo nel intercambiu d'información, la demanda de diseñadores gráficos ye mayor que nunca, particularmente pola mor del desenvolvimientu de nueves teunoloxíes y de la necesidá d'emprestar atención a los factores humanos qu'escapen a la competencia de los inxenieros que les desenvuelven.[1]

Delles clasificaciones espublizaes del diseñu gráficu son: diseñu gráficu publicitario, diseñu editorial, diseñu d'identidá corporativa, diseñu web, diseñu d'envase, diseñu tipográficu, carteluería, señalética, diseñu d'información, ente otros.

Historia del diseñu gráficu editar

La definición del oficiu del diseñador gráficu ye más bien recién, no que se refier a la so preparación, la so actividá y los sos oxetivos. Anque nun esiste consensu alrodiu de la fecha exacta na que nació'l diseñu gráficu, dalgunos datar mientres el periodu d'ente guerres. Otros entienden qu'empieza a identificase como tal pa finales del sieglu XIX.

Puede argumentase que comunicaciones gráfiques con propósitos específicos tienen el so orixe nes pintures rupestres del Paleolíticu y na nacencia del llinguaxe escritu nel tercer mileniu e.C. Pero les diferencies de métodos de trabayu, ciencies auxiliares y formación riquida son tales que nun ye posible identificar con claridá al diseñador gráficu actual col home de la prehistoria, col xilógrafo del sieglu XV o col litógrafo de 1890.

La diversidá d'opiniones respuende a que dalgunos consideren como productu del diseñu gráficu a cualquier manifestación gráfica y otros solamente a aquelles que surden como resultáu de l'aplicación d'un modelu de producción industrial; esto ye, aquelles manifestaciones visuales que fueron "proyeutaes" contemplando necesidaes de diversos tipos: granibles, simbóliques, ergonómiques, contextuales, etc.

Antecedentes editar

 
El llibru Die hystorie vanden grooten Coninck Alexander impresu por aciu xilografía en 1491 por Christiaen Snellaert. El trabayu de los xilógrafos asemeyábase más al del artesanu que al del diseñador gráficu.
 
Una páxina del Llibru de Kells: Foliu 114, con testu decoráu contién el Tunc dicit illis. Un exemplu del arte y diagramación de páxina de la edá media.

El llibru de Kells —una Biblia manuscrita profusamente ilustrada, realizada por monxos irlandeses del sieglu IX— ye pa dalgunos un bien formosu y tempranu exemplu del conceutu de diseñu gráficu. Trátase d'una manifestación gráfica, de gran valor artísticu, de peralta calidá, y qu'inclusive sirve de modelu p'aprender a diseñar —pos inclusive supera en calidá a munches de les producciones editoriales actuales—, y amás dende un puntu de vista funcional contemporaneu esta pieza gráfica respuende al conxuntu de necesidaes plantegaes al equipu de persones que la realizó, sicasí otros cunten que nun sería productu del diseñu gráficu, pos entienden que la so concepción nun s'afai a la idea del proyeutu de diseñu gráficu actual.

La hestoria de la tipografía —y por calter transitivu, tamién la hestoria del llibru— ta estrechamente venceyada a la del diseñu gráficu; esto pue ser asina porque práuticamente nun esisten diseños gráficos nos que nun s'incluyan elementos gráficos d'esti tipu. D'ende que cuando se fala de la hestoria del diseñu gráficu, tamién se cita la tipografía de la columna trajana, les miniatures medievales, la imprenta de Johannes Gutenberg, la evolución de la industria del llibru, los afiches parisinos, el Movimientu d'Artes y Oficios (Arts and Crafts), William Morris, la Bauhaus, etc.

La introducción de los tipos móviles por Johannes Gutenberg fixo a los llibros más baratos de producir, amás de facilitar el so espardimientu. Los primeros llibros impresos (incunables) marcaron el modelu a siguir hasta'l sieglu XX. El diseñu gráficu d'esta dómina llegóse a conocer como Estilu Antiguu (especialmente la tipografía qu'estos primeros tipógrafos usaron) o Humanista, por cuenta de la escuela filosófica predominante de la dómina.

Tres Gutenberg, nun se vieron cambeos significativos hasta qu'a finales del sieglu XIX, específicamente en Gran Bretaña, fíxose un esfuerciu por crear una clara división ente les Belles Artes y les Artes Aplicaes.

Sieglu XIX editar

 
Primer páxina del llibru The Nature of Gothic de John Ruskin, editáu pola imprenta Kelmscott. El Arts and Crafts proponía alicar l'arte medieval, la inspiración na naturaleza y el trabayu manual.

Mientres el sieglu XIX el diseñu de mensaxes visuales foi confiáu alternativamente a dos profesionales: el dibuxante o l'imprentador. El primeru taba formáu como artista y el segundu como artesanu, dambos frecuentemente nes mesmes escueles d'artes y oficios. Pal imprentador tenía como arte l'usu d'ornamientos y la seleición de fontes tipográfiques nes sos composiciones impreses. El dibuxante vía a la tipografía como un elementu secundariu y emprestaba más atención a elementos ornamentales ya ilustrativos.

Ente 1891 y 1896, la imprenta Kelmscott de William Morris publicó dalgunos de los productos gráficos más significativos del Movimientu d'Artes y Oficios (Arts and Crafts), y fundó un codalosu negociu basáu nel diseñu de llibros de gran refinamientu estilísticu, vendiéndolos a les clases pudientes como oxetos de luxu. Morris demostró qu'esistía un mercáu pa los trabayos de diseñu gráficu, estableciendo la separación del diseñu con al respective de la producción y les belles artes. El trabayu de la imprenta Kelmscott ta carauterizáu pola so recreación d'estilos históricos, especialmente medievales.

Primeres vanguardies editar

 
Cartelu pal Moulin Rouge de París. Realizáu por Henri de Toulouse-Lautrec con litografía en color en 1891. Gracies al Art Nouveau, el diseñu gráficu cobró orde y claridá visual na composición.
 
Isotipo de la Escuela de la Bauhaus. Fundada en 1919 por Walter Gropius, ye considerada'l trubiecu del oficiu del diseñu.
 
Póster pal Dada Matinée. Realizáu por Theo van Doesburg en xineru de 1923. La organización tipográfica llibre, espresa l'espíritu del movimientu Dada, la so irracionalidá, busca de la llibertá y oposición al estáu de les coses y espresiones visuales de la dómina.
 
Diseñu de la identidá corporativa para Lufthansa, per parte del Grupu de Desarrollu 5 de la HfG de Ulm. La escuela de Ulm foi un puntu inflexón na hestoria del diseñu, yá que ellí perfilóse l'oficiu del diseñu por aciu una metodoloxía científica.
 
Diseñu de pictogrames actuales, pal serviciu de Parques Nacionales de los Estaos Xuníos. La idea de simplificar al máximu les formes nos símbolos desenvolver mientres la década de 1950.

El diseñu de principios del sieglu XX, al igual que les belles artes del mesmu periodu, foi una reacción contra la decadencia de la tipografía y el diseñu de finales del sieglu XIX.

L'interés pola ornamentación y la proliferación de cambeos de midida y estilu tipográficu nuna mesma pieza de diseñu, como sinónimu de bon diseñu, foi una idea que se caltuvo hasta fines del sieglu XIX. L'Art Nouveau, cola so clara voluntá estilística foi un movimientu qu'apurrió a un mayor orde visual na composición. Magar caltuvo un altu nivel de complexidá formal, facer dientro d'una fuerte coherencia visual, refugando la variación d'estilos tipográficos nuna mesma pieza gráfica.

Los movimientos artísticos de la segunda década del sieglu XX y el baturiciu políticu que los acompañaba, xeneraron dramáticos cambeos nel diseñu gráficu. El Dada, De Stijl, Suprematismu, Cubismu, Constructivismu, Futurismu, y el Bauhaus crearon una nueva visión qu'influyó en toles cañes de les artes visuales y el diseñu. Toos estos movimientos oponer a les artes decoratives y populares, según tamién el Art Nouveau, que so la influencia del nuevu interés pola xeometría evolucionó escontra'l art déco. Toos estos movimientos apaecieron con un espíritu revisionista y tresgresor en toles actividaes artístiques de la dómina. Nesti periodu tamién abondaron les publicaciones y manifiestos, por aciu los cualos los artistes y educadores amosaron les sos opiniones.

Mientres la década de 1930 desenvolviéronse aspeutos interesantes pa la composición del diseñu gráficu. El cambéu d'estilu gráficu foi trascendental porque amuesa una reacción contra'l organicismu y eclecticismu ornamentalista de la dómina y propón un estilu más desaposiáu y xeométricu. Esti estilu, conectáu col constructivismu, el suprematismu, el neoplasticismu, el De Stijl y el Bauhaus, exerció una influencia duradera ya ineludible nel desenvolvimientu del diseñu gráficu del sieglu XX. Otru elementu importante en rellación a la práutica profesional, foi'l creciente usu de la forma visual como elementu comunicacional. Esti elementu apaeció sobremanera nos diseños producíos pol Dada y el De Stijl.

El símbolu de la tipografía moderna ye la tipografía ensin serifa o de palu secu, inspirada polos tipos industriales de finales del sieglu XIX. Destaquen Edward Johnston, autor de la tipografía pal Metro de Londres, y Eric Gill.

Les escueles de diseñu editar

Jan Tschichold afiguró los principios de la tipografía moderna nel so llibru de 1928, New Typography. Más tarde refugó la filosofía qu'espón nesta obra, calificándola de fascista, pero siguió siendo bien influyente. Herbert Bayer, que dirixó dende 1925 hasta 1928 el taller de tipografía y publicidá na Bauhaus, creó les condiciones d'un nuevu oficiu: el diseñador gráficu. Él punxo l'asignatura de “Publicidá” nel programa d'enseñanza incluyendo, ente otres coses, l'Analís de los medios de publicidá y la Psicoloxía de la publicidá. Hai de solliñar que'l primeru en definir el términu "diseñu gráficu" foi'l diseñador y tipógrafu William Addison Dwiggins en 1922.

Ye según Tschichold, Herbert Bayer, László Moholy-Nagy, y El Lisitski convertir nos padres del diseñu gráficu como lu conocemos güei día. Fueron pioneros nes téuniques de reproducción y nos estilos que se fueron usando darréu. Güei, los ordenadores alteriaron drásticamente los sistemes de reproducción, pero l'enfoque esperimental qu'apurrieron al diseñu ye más relevante que nunca'l dinamismu, la esperimentación ya inclusive coses bien específiques como la eleición de tipografíes (la Helvética ye un revival; orixinalmente yera un diseñu basáu na tipografía industrial del sieglu XIX) y les composiciones ortogonales.

Nos años siguientes l'estilu modernu ganó aceptación, de la que s'enllancaba. Nomes notables nel diseñu modernu de mediaos de sieglu son Adrián Frutiger, diseñador de les tipografíes Univers y Frutiger; y Josef Müller-Brockmann, importante cartelista de los años cincuenta y sesenta.

La Hochschule für Gestaltung (HfG) d'Ulm foi otra institución clave nel desenvolvimientu del oficiu del diseñador gráficu. Dende la so fundación, la HfG alloñar d'una posible afiliación cola publicidá. Al empiezu, el departamentu en cuestión denominóse Diseñu Visual, pero rápido quedó claro que'l so oxetivu actual yera resolver problemes de diseñu nel área de la comunicación de mases, nel añu académicu 1956/57 el nome camudar pol de Departamentu de Comunicación Visual, según el modelu del Departamentu de Comunicación Visual de la New Bauhaus en Chicago.[2][3] Na HfG de Ulm, decidió trabayase primordialmente nel área de la comunicación non persuasiva, en campos como'l de los sistemes de signos de tráficu, planos p'aparatos téunicos, o la traducción visual d'un conteníu científico. Hasta esi momentu nun s'enseñaren sistemáticamente eses árees en nenguna otra escuela europea. A empiezos de los años 1970, miembros de la Bund Deutscher Grafik-Designer (Asociación de diseñadores gráficos alemanes), dieron a conocer delles traces de la so identidá profesional, como nel casu d'Anton Stankowski ente otros. Ente qu'en 1962 la definición oficial del oficiu empobinábase cuasi puramente a les actividaes publicitaries, agora estendíase hasta incluyir árees allugaes so la robla de la comunicación visual.[4] Les imáxenes corporatives ellaboraes pol Grupu de Desarrollu 5 de la HfG de Ulm, como aquelles creaes pa la firma Braun o pa la compañía aérea Lufthansa fueron coles mesmes decisives pa esta nueva identidá profesional.

Gui Bonsiepe y Tomás Maldonado fueron dos de les primeres persones qu'intentaron aplicar al diseñu idees estrayíes de la semántica. Nun seminariu realizáu na HfG de Ulm en 1956, Maldonado propunxo modernizar la retórica, l'arte clásico de la persuasión. Bonsiepe y Maldonado escribieron depués diversos artículos sobre semiótica y retórica pa publicación inglesa Uppercase y la revista Ulm que resultaríen un importante recursu pa los diseñadores a esa área. Bonsiepe suxurió que yera necesariu cuntar con un sistema modernu de retórica, actualizáu pola semiótica, como ferramienta pa describir y analizar los fenómenos de la publicidá. Per mediu d'esta terminoloxía, podía esponese la llamada "estructura omnipresente" d'un mensaxe publicitariu.[5]

La idea de simplicidá como carauterística de bon diseñu siguió presente per munchos años, non yá nel diseñu d'alfabetos sinón tamién n'otres árees. L'enclín de simplificar influyó tolos medios na vanguardia del diseñu na década de 1950. Nesi momentu, desenvolvióse'l consensu de que simple, non yá yera equivalente de bonu, sinón que tamién yera equivalente de más legible. Una de les árees más afeutaes foi'l diseñu de símbolos. Los diseñadores plantegáronse'l problema d'hasta qué puntu se los podía simplificar ensin destruyir la so función informativa. Sicasí, recién investigaciones, demostraron que namái la simplificación de formes d'un símbolu nun amonta necesariamente'l so legibilidad.

Segundes vanguardies editar

La reacción a la cada vez mayor sobriedá del diseñu gráficu foi lenta pero inesorable. Los oríxenes de les tipografíes postmodernas remontar al movimientu humanista de los años cincuenta. Nesti grupu destaca Hermann Zapf, que diseñó dos tipografíes güei omnipresentes Palatín (1948) y Óptima (1952). Difuminando la llinia ente les tipografíes con serifa y les de palu secu y reintroduciendo les llinies orgániques nes lletres, estos diseños sirvieron más pa ratificar el movimientu modernu que pa remontase contra él.

Un finxu importante foi la publicación del Manifiestu lo primero ye lo primero (1964), que yera una llamada a una forma más radical de diseñu gráficu, criticando la idea del diseñu en serie, carente de valor. Tuvo una influencia masiva en toa una nueva xeneración de diseñadores gráficos, contribuyendo a l'apaición de publicaciones como la revista Emigre.

Otru notable diseñador de finales del sieglu XX ye Milton Glaser, que diseñó la inconfundible campaña I Love NY (1973), y un famosu cartelu de Bob Dylan (1968). Glaser tomó elementos de la cultura popular de los sesenta y setenta.

Les meyores de principios del sieglu venti fueron fuertemente inspiraos por meyores teunolóxiques n'impresión y en fotografía. Na última década del mesmu sieglu, la teunoloxía tuvo un papel similar, anque esta vegada tratar d'ordenadores. De primeres foi un pasu tras. Zuzana Licko empezó a usar ordenadores pa composiciones bien llueu, cuando la memoria de los ordenadores midir en kilobytes y les tipografíes crear por aciu puntos. Ella y el so home, Rudy VanderLans, fundaron la pionera revista Emigre y la fundición de tipos del mesmu nome. Xugaron coles estraordinaries llimitaciones de los ordenadores, lliberando un gran poder creativu. La revista Emigre convertir na biblia del diseñu dixital.

David Carson ye la culminación del movimientu contra la sobriedá y la constricción del diseñu modernu. Dalgunos de los sos diseños pa la revista Raygun son intencionadamente ilegibles, diseñaos pa ser más esperiencies visuales que lliteraries.

Actualidá editar

Anguaño, gran parte del trabayu de los diseñadores gráficos ye asistíu por ferramientes dixitales. El diseñu gráficu tresformóse descomanadamente por causa de los ordenadores. A partir de 1984, cola apaición de los primeros sistemes d'autoedición, los ordenadores personales sustituyeron de forma paulatina tolos procedimientos téunicos de naturaleza analóxica por sistemes dixitales. Polo tanto'l ordenadores tresformáronse en ferramientes imprescindibles y, cola apaición del hipertestu y la web, les sos funciones estendiéronse como mediu de comunicación. Amás, la teunoloxía tamién se fixo notar cola puxanza del teletrabayu y n'especial del crowdsourcing o tercerización masiva, empezó a intervenir nes modalidaes de trabayu. Esti cambéu amontó la necesidá de cavilgar sobre tiempu, movimientu y interactividad. Aun así, la práutica profesional de diseñu nun tuvo cambeos esenciales. Ente que les formes de producción camudaron y les canales de comunicación estendiéronse, los conceutos fundamentales que nos dexen entender la comunicación humana siguen siendo los mesmos.[6]

Ferramientes dixitales pal diseñu gráficu editar

Mientres la última década camudó por completu'l procesu de producción editorial, y como se preparar los testos y gráficos que constitúin les publicaciones impreses o dixitales. Los sistemes dixitales impunxéronse por completu.

Los programes que son la esencia del autu edición —o composición dixital de documentos— son:

1- Los programes de composición de páxina, como Indesign, QuarkXpress o Scribus. Pretenden faer lo mesmo delles alternatives más doméstiques como'l Publisher de Microsoft o Serif PagePlus.

2- Aplicaciones d'ilustración (o dibuxu vectorial) como Illustrator, CorelDraw, Inkscape o Freehand.

3- Utilidaes de tratamientu d'imáxenes y fotografíes, como Photoshop o Gimp.

Adobe Photoshop editar

Adobe Photoshop ye'l programa de manipulación d'imáxenes más vendíu de tol mundu, en más de 100 idiomes. Na so plataforma ufierta diverses ferramientes bien específiques pa poder editar cada elementu d'una imaxe dixital. Esti programa forma parte del paquete de Adobe denomináu Adobe Creative Suite, que de la mesma contién tamién Illustrator, InDesign, Flash, Acrobat Pro, Dreamweaver, ente otres ferramientes útiles.

Esti software utilízase principalmente pa realizar retoques fotográficos, pero tamién ye bien usáu pa la realización de diseñu web, y pa la creación de cualquier tipu de diseñu gráficu que puede incluyir una tarxeta de presentación o un panfletu.

Adobe Illustrator editar

Adobe Illustrator ye un programa que crea imáxenes dixitales usando parámetros matemáticos. Nun ye recomendable pa dibuxu téunicu, anque podría realizar trabayos rellacionaos coles sos ferramientes. Ello ye que ta diseñáu pa la ellaboración de logotipos, ilustraciones, tipografíes, documentos senciellos como tarxetes de presentación.

Crea dibuxos trazando llinies rectes y curves, cerrando contornes y enllenándolos de color. Dexa amestar semeyes y testos anque esta función nun ye'l so fuerte. Complementar con Photoshop, que ye un programa pa editar semeyes, afaeles y xenerar efeutos especiales. El programa tamién te dexa crear un diseñu a partir de plantíes que tomen dende boletinos, membretes y sitio Web hasta menús de DVD y tamién botones de videu.

A diferencia de les fotografíes dixitales les imáxenes de ilustrador nun pierden la so calidá al engrandase porque se crean al traviés de parámetros matemáticos y non en mapes de puntos. Son bien llixeres y de bien bona calidá.

El software Adobe Illustrator CS3 dexa crear sofisticaes ilustraciones vectoriales práuticamente pa cualquier mediu. Les ferramientes de dibuxu estándar nel sector, los controles flexibles de color y los controles de tipu profesional ayudaránlu a prindar les sos idees y esperimentar llibremente con elles, ente que les funciones d'aforru de tiempu, como les opciones d'accesu fácil, déxen-y trabayar de forma rápida ya intuitiva. El rendimientu ameyoráu y l'estrecha integración con otres aplicaciones d'Adobe tamién faciliten la creación d'estraordinarios gráficos pa diseños d'impresión, imagen web y interactivas, y gráficos animaos y pa móviles.

URL2PNG editar

Esta ferramienta ye útil pa ordenadores con pantalles bien pequeñes, y esto dexa apreciar como se ve un sitiu web al completu. Gracies a esta ferramienta namái vamos tener que brindar la direición del sitio web que precisemos faer una captura de pantalla, y vamos llograr una imaxe total del sitiu en formatu PNG. Ye una aplicación web bien útil pa los diseñadores gráficos que se dediquen a ellaborar diseños de páxina web, yá que van llograr una imaxe preliminar ensin importar el sistema operativu o'l navegador que tean utilizando.

Pixie editar

Esti ye un programa que sirve como selector de color pa tolos ordenadores que tengan instaláu dalguna versión del sistema operativu de Microsoft Windows, ente otros.

Ello ye que estos últimos años diose un enclín a engordar estos programes, añediendo prestaciones, de cuenta que pueden llevar a cabo tarea de cuasi los trés bases del autu edición comentaes. La consecuencia principal foi l'apaición de programes, innecesariamente complicaos, devoradores de recursos y lentos, que dacuando faen añorar les primeres versiones, más rápides simples y fiables, y con un meyor enfoque en trabayos específicos.

Les regles básiques del diseñu son aplicables tamién al diseñu dixital. La simplicidá, consistencia, una bona composición, son una garantía de bones resultaos, como lo yeren antes de la invención de los ordenadores. Dientro de la nueva era dixital, tantu nel campu de la fotografía cómo nel diseñu gráficu, cada vez s'utilicen más les nueves teunoloxíes, la informática, los ordenadores y los equipos dixitales polo xeneral.

Otros programes de diseñu gráficu editar

Nos últimos años surdieron numberosos programes de diseñu gráficu dada la popularización de la informática cola llegada de nuevos dispositivos como los teléfonos intelixentes y les tabletas dixitales. Programes como "Inkscape", Gimp o Pixlr convirtiéronse tamién n'opciones interesantes. Trátase de programes de software llibre que'l so usu estender por cuenta de que son gratuitos.

Representación gráfica de problemes editar

Una gráfica ye onde puede faese la comparanza de dos o más variables nuna tabla. Les gráfiques describen rellaciones ente dos o más variables. La variable que se representa na exa horizontal llámase variable independiente o variable x. La que se representa na exa vertical llámase variable dependiente o variable y. La variable y ta en función de la variable x. Una vegada realizada la gráfica puede analizase y estrayer conclusiones.

Les representaciones son configuraciones que pertenecen a sistemes altamente estructurados, denominaos; “Sistemes Semióticos” (Duval, 1993), que tán constituyíos de calteres o signos primitivos, pa ser combinaos al traviés de regles particulares en cada sistema. Diches regles estructuran el sistema de producción de la representación, que contribúi p'arriquecer el so conteníu.[7]

Diseñu nes gráfiques de problemes

El diseñu puede atopase claramente nes gráfiques yá que esiste una gran variedá de tipos de gráfiques, los diseñadores gráficos tán creando gráfiques animaes yá que esto ayuda a que “l'oyente empreste atención cuando se-y apurre daqué visualmente curiosu.[8]

Les más populares son les gráfiques lliniales:

El problema cola mayoría de les gráfiques ye que tienden a ser aburríes y difíciles d'entender, y cuando les utiliza nuna presentación les persones pueden distrayese fácilmente. La compañía gapminder desenvuelve estadístiques por aciu gráfiques animaes nes que se reparen distintos datos de países o rexones de tol mundu, nes que cada globu representa un país y los colores los continentes. D'esta miente les persones son atraíes pol movimientu de les gráfiques.[9]

Cuando faemos una gráfica pa representar problemes ye por qu'esiste una correlación ente eses variables.”correlación” ye cuando dos variables tán rellacionaes y si la variable “a” aumenta, la variable “b” tamién tien qu'aumentar yá que esiste una correlación ente elles, tán xuníes. Por casu si'l problema de les drogues aumenta, la violencia y el narcotráficu tamién aumenta, esto ye una correlación yá que estos trés variables tán xuníes por un mesmu problema.

Representaciones gráfiques nes matemátiques editar

Pa identificar y llograr fracciones equivalentes pueden utilizase representaciones gráfiques y rectes numbériques, nes que puede demostrase la equivalencia de dos o más fracciones. Cuando esisten problemes matemáticos, son de muncha utilidá les gráfiques, por que pueden comparase distintes variables y verificar la diferencia ente elles, resolviéndose los problemes matemáticos.

Desempeñu llaboral y habilidaes editar

La capacidá de diseñar nun ye innata, sinón que s'adquier por aciu la práutica y la reflexón. Aun así, sigue siendo una facultá, una cosa en potencia. Pa esplotar esa potencia ye necesaria la educación permanente y la práutica, yá que ye bien difícil adquirila pola intuición. La creatividá, la innovación y el pensamientu llateral son habilidaes clave pal desempeñu llaboral del diseñador gráficu. La creatividá nel diseñu esiste dientro de marcos de referencies establecíos, pero más que nada, ye una habilidá cultivable, p'atopar soluciones insospechadas pa problemes aparentemente insolubles. Esto traduzse en trabayos de diseñu de peraltu nivel y calidá. L'actu creativu ye'l nucleu xestor del procesu de diseñu pero la creatividá en sí nun consiste nun actu de diseñu. Sicasí, la creatividá nun ye esclusiva nel desempeñu del diseñu gráficu y de nengún oficiu, anque sí ye absolutamente necesaria pal bon desempeñu del trabayu de diseñu.

El rol que cumple'l diseñador gráficu nel procesu de comunicación ye'l de codificador o intérprete del mensaxe.[10] Trabaya na interpretación, ordenamientu y presentación de los mensaxes visuales. La so sensibilidá pa la forma ten de ser paralela a la so sensibilidá pal conteníu. Esti trabayu tien que ver cola planificación y estructuración de les comunicaciones, cola so producción y evaluación. El trabayu de diseñu parte siempres d'una demanda del veceru, demanda qu'acaba per establecer se lingüísticamente, yá seya de manera oral o escrita. Ye dicir que'l diseñu gráficu tresforma un mensaxe llingüísticu nuna manifestación gráfica.[10]

El profesional del diseñu gráficu escasamente trabaya con mensaxes non verbales. En delles oportunidaes la pallabra apaez de volao, y n'otres apaez en forma de testos complexos. El redactor ye en munchos casos un miembru esencial del equipu de comunicación.

L'actividá de diseñu rique frecuentemente, la participación d'un equipu de profesionales, como fotógrafos, ilustradores, dibuxantes téunicos; inclusive d'otros profesionales menos allegaos al mensaxe visual. El diseñador ye de cutiu un coordinador de delles disciplines que contribúin a la producción del mensaxe visual. Asina, coordina la so investigación, concepción y realización, faciendo usu d'información o d'especialistes acordies colos requerimientos de los distintos proyeutos.

El diseñu gráficu ye interdisciplinariu y por ello'l diseñador precisa tener conocencies d'otres actividaes tales como la fotografía, el dibuxu a mano alzada, el dibuxu téunicu, la xeometría descriptiva, la psicoloxía de la perceición, la psicoloxía de la Gestalt, la semioloxía, la tipografía, la teunoloxía y la comunicación.

El profesional del diseñu gráficu ye un especialista en comunicaciones visuales y el so trabayu rellacionar con tolos pasos del procesu comunicacional, en que'l so contestu, l'acción de crear un oxetu visual ye namái un aspeutu d'esi procesu. Esti procesu inclúi los siguientes aspeutos:

  1. Definición del problema.
  2. Determinación d'oxetivos.
  3. Concepción d'estratexa comunicacional.
  4. Visualización.
  5. Programación de producción.
  6. Supervisión de producción.
  7. Evaluación.

Esti procesu rique que'l diseñador tenga una conocencia íntima de les árees de:

  1. Comunicación visual.
  2. Comunicación.
  3. Perceición visual.
  4. Alministración de recursos económicos y humanos.
  5. Teunoloxía.
  6. Medios.
  7. Téuniques d'evaluación.

Los cuatro principios rectores del diseñu gráficu son variables que'l profesional del diseñu gráficu tien de tener en cuenta a la d'encarar un proyeutu, estos son:

  • L'individuu: concebíu como unidá ética y estética qu'integra la sociedá de la cual forma parte y pa quien l'espaciu visual ye uniforme, continuu y amestáu.
  • La utilidá: porque respuende a una necesidá d'información y esta ye comunicación.
  • L'ambiente: porque nos esixe la conocencia de la realidá física pa contribuyir a l'harmonía del hábitat, y la realidá d'otros contestos pa entender la estructura y el significáu del ambiente humano.
  • La economía: porque engloba tolos aspeutos rellacionáu col estudiu del costo y la racionalización de los procesos y materiales pa la execución de los elementos.

Árees de la práutica profesional editar

El campu del diseñu gráficu toma cuatro árees fundamentales, que les sos llendes se superponen parcialmente na actividá profesional. La clasificación basar na noción de que caúna de les árees rique una preparación y un talentu especial o asesoramientu especial d'alcuerdu a la complexidá del proyeutu. Les árees son:

  • Diseñu pa información: inclúi'l diseñu editorial. Xeneralmente estos productos clasifíquense d'alcuerdu al tamañu d'información que disponen en cartelos, flyers o volantes, llibros, periódicos, revistes, catálogos, CD, DVD, etc. Amás toma la señalética, qu'inclúi señales de peligru, señales de tráficu, señales de banderes marítimes, señales de ferrocarril, ente otres. Los folletos clasifíquense d'alcuerdu al so númberu de páxines y pueden ser dípticos (dos páxina), trípticos (tres páxina), etc. Tamién los estrema en publicitarios,[11] propagandísticos, turísticos, ente otros. Dientro d'esta clasificación entra tamién la infografía, mapes, gráficos y viñetes.
  • Diseñu pa persuasión: Ye'l diseñu de comunicación destináu a influyir sobre la conducta del públicu. Inclúi la publicidá y la propaganda. Amás entren nesta clasificación la identidá corporativa qu'entiende marques, iso-logotipu, papelería comercial y fiscal, billetes, aplicación de marca en arquigrafía y indumentaria, gráfica vehicular; les etiquetes, que pueden ser fronteros, colgantes, de seguridá, envolventes, etc.; y los envases, los más comunes son los ríxidos, semirrígidos, flexibles y les llates.
  • Diseñu pa educación: Inclúi'l material didáctico como los manuales instructivos, indicaciones d'usu, fiches didáctiques educatives, etcétera. Tamién entren la carteluería de seguridá industrial y señalización d'espacios de trabayu.
  • Diseñu p'alministración: Entiende'l diseñu de formularios, señalética urbana, billetes, sellos postales, pagarés y polo xeneral, cualquier pieza que seya susceptible de falsificación.
  • Diseñu tipográficu: tipos sans serif o palu secu, con serif, xestuales, gótiques, caligráfiques y de fantasía.
  • Diseñu de Logotipos (Branding): Entiende'l diseñu del logo ya imaxe corporativa d'una empresa, productu, eventu, etc., en base a una temática en concretu.
  • Diseñu pal Marketing Dixital: Entiende en faer el diseñu de tol material gráfico que s'usa en redes sociales y medios dixitales. Va bien de la mano con una de los llabores que fai anguaño un Community Manager.
  • Diseñu de preseos de mandos o tamién denomináu diseñu de interfaces: pantalles de relós dixitales, de teléfonos móviles, de cámares dixitales, y otros aparatos. L'aspeutu visual ye la primer impresión qu'un usuariu percibe d'un sitiu; una apariencia curioso y funcional ye la meyor carta de presentación cola que cunta un diseñador gráficu pa promover credibilidá y enfotu nel sitiu que diseñó y motivar al usuariu a siguir cola esploración de los conteníos. Nesta perspeutiva, la interfaz gráfica concíbese como una dimensión que la so función ye articular la comunicación ente persones y teunoloxíes pa facilitar l'accesu a la información y favorecer l'aprendizaxe significativu.[12]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Frascara, Jorge (2000) p. 17.
  2. A fines de los años 40, la New Bauhaus camudó la designación del Departamentu de Diseñu Visual” por Comunicación Visual”. Pa esta tema vease: Peter Hahn, “Visuelle Gestaltung”, en: 50 Jahre new bauhaus. Bauhausnachfolge in Chicago, Catálogu d'Exhibición Bauhaus-Archiv Berlin, Berlín 1987, p. 137.
  3. Dagmar Rinker (2006). «"El diseñu de productos nun ye arte". L'apurra de Tomás Maldonado al surdimientu d'un nuevu perfil profesional». Modelos de ulm – modelos post-ulm hochschule für gestaltung ulm 1953-1968. (Catálogu de la esposición conmemorativa de los 50 años de la fundación de la HfG).. Páxina 8. http://www.lablaa.org/images_blaa_info/esposiciones/modelos-de-ulm/modelos-de-ulm.pdf. 
  4. Un discutiniu sumaria de la identidá profesional del diseñador gráficu” foi publicada en: Rainer Schmidt, Urheberrecht und Vertragspraxis des Grafik-Designers. Ein Handbuch für Rechts- und Honorarfragen im Bereich der visuellen Kommunikation, Hamburgo 1983, páxs. 23 – 46.
  5. Artículu "Retórica visual/verbal" en Ulm númberos 14/15/16 (Ulm: avientu de 1965). Versión revisada publicada en Dot Zero nᵘ 2 (Nueva York:1966)
  6. Frascara, Jorge (2000) p. 18.
  7. (Duval,Goldin & Kaput, citaos por Dra. Alma Benítez, páx. 2 )
  8. NATASHA SINGER (2 d'abril de 2011). «When the Data Struts Its Stuff» (inglés). Consultáu'l 14 de mayu de 2013.
  9. Fola Rosling, Anna Rosling Rönnlund and Hans Rosling (25 de febreru de 2005). «Gapminder» (inglés). Consultáu'l 14 de mayu de 2013.
  10. 10,0 10,1 Wong, Wucius (1995).
  11. «Salida Llaboral del Diseñador Publicitariu». Uniremington. Corporación Universitaria Remington. Diseñu Gráficu Publicitariu. Carreres virtuales (16 d'abril de 2015).
  12. CEI: Escuela de Diseñu. (2017). Procesamientu d'imáxenes en llinia. Consultáu'l 30 de payares de 2017.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar