Elanus axillaris

especie de páxaru

Elanus axillaris ye una especie d'ave accipitriforme de la familia Accipitridae endémica del continente australianu. Considérase una ave común. Nun se conocen subespecies.[1]

Elanus axillaris
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Accipitriformes
Familia: Accipitridae
Xéneru: Elanus
Especie: E. axillaris
(Latham, 1802)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

Mide de 35 a 38 centímetros de llargor y de 80 a 95 centímetros de valumbu. Los adultos son de color gris maciu cola cabeza y el banduyu blancos y los costazos negros.

Hábitat y distribución editar

Anque presente en cuasi toa Australia, ye más común nes zones relativamente fértiles del sureste y el suroeste, y nel sureste de Queensland. Son raros nel desiertu y considérense visitantes accidentales nel norte de Tasmania y nes islles del Estrechu de Torres.

Puede atopáse-y en terrén arboláu, pero ye fundamentalmente una ave de pradería. Nun se-y atopa n'altitúes cimeres a los 1.500 metros. En xunto, la colonización europea d'Australia favoreció-y al baltar grandes estensiones de monte p'agricultura y favorecer la multiplicación de los royedores.

Comportamientu editar

El so nial ye de cañes, tapizáu con fueyes verdes. Pon de 3 a 4 güevos; la incubación dura de 29 a 34 díes. Los pichones abandonen el nial a los cinco o seis selmanes.

Alimentación editar

El elanio australianu aliméntase cuasi puramente de mures. Tamién puede cazar saltapraos, aguarones, pequeños reptiles, páxaros, ya inclusive (bien raramente) coneyos, pero los mures y otros pequeños mamíferos representen más del 90% de la so dieta. Probablemente, la so influencia nes poblaciones de mures ye significativa: Cada adultu caza hasta dos o trés mures al día, y nuna ocasión reparar a un machu que llevó non menos de catorce mures a los sos crecíos pitucos nuna hora.

Como los otros elanios, el elanio australianu identifica a les sos pequeñes preses ente la yerba gracies a la so escelente vista. Dacuando xixila posáu, xeneralmente nun árbol secu, pero más frecuentemente acúrrese nel aire con gran habilidá y aparentemente ensin esfuerciu. Típicamente, un elanio australianu acurrir de 10 a 30 metros sobre un puntu, esplora'l terrén so él, dacuando mientres unos pocos segundos, dacuando, mientres más d'un minutu, entama a un nuevu puntu d'observación y vuelve empezar. Cuando alcuentra una presa, déxase cayer silenciosamente, coles pates per delantre y les ales llevantaes; dacuando cai hasta'l suelu d'una sola vegada, pero xeneralmente realiza una o delles paraes entemedies. Unos dos tercios de los ataques son granibles. Dacuando, taramien les preses en vuelu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar