Enrique de Luxemburgu

políticu luxemburgués

Enrique de Nassau-Weilburg y Borbón-Parma (Henri Albert Gabriel Félix Marie Guillaume vu Nassau-Weilburg) (16 d'abril de 1955Betzdorf Castle (en) Traducir) ye l'actual gran duque de Luxemburgu, polo tanto correspuénde-y asumir la función de xefe d'Estáu del país. Nacíu'l 16 d'abril de 1955 nel Castiellu de Betzdorf, Luxemburgu. Ye fíu del anterior gran duque Xuan de Luxemburgu y de la so esposa, la princesa Josefina Carlota de Bélxica.

Enrique de Luxemburgu
Monarch of Luxembourg (en) Traducir

7 ochobre 2000 -
Xuan de Luxemburgu
Member of the Council of State (en) Traducir

4 avientu 1980 - 9 marzu 1998
Vida
Nacimientu Betzdorf Castle (en) Traducir16 d'abril de 1955[1] (69 años)
Nacionalidá Bandera de Luxemburgu Luxemburgu
Familia
Padre Xuan de Luxemburgu
Madre Xosefina Carlota de Bélxica
Casáu con María Teresa de Luxemburgu (1981 – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Segunda Casa de Nassau (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Xinebra
Royal Military Academy Sandhurst (es) Traducir
Lycée classique de Diekirch (en) Traducir
Llingües falaes inglés
alemán
francés
Luxemburgués
Oficiu aristócrata, políticumonarca
Premios
Miembru de Comité Olímpicu Internacional
Creencies
Relixón Ilesia Católica
IMDb nm6721243
Cambiar los datos en Wikidata

Infancia y educación editar

El gran duque Enrique de Luxemburgu tien cuatro hermanos: l'archiduquesa d'Austria, María Astrid de Luxemburgu (nacida en 1954), el príncipe Xuan Félix de Luxemburgu (nacíu en 1957), la princesa de Liechtenstein, Margarita de Luxemburgu (nacida en 1957) y el príncipe Guillermo María de Luxemburgu (nacíu en 1963).

Enrique convertir en gran duque de Luxemburgu, el 7 d'ochobre del 2000 tres l'abdicación de la so padre. Educar en Luxemburgu y en Francia, onde llogró la so llicenciatura en 1974. Depués estudió ciencies polítiques na Universidá de Xinebra y l'Institutu Universitariu d'Altos Estudios Internacionales, onde se graduó nel añu 1980. El Gran duque tamién entamó l'entrenamientu militar na Real Academia de Sandhurst, Reinu Xuníu.

Matrimoniu y hijo editar

Enrique ye Llicenciáu en Ciencies Polítiques pola Universidá de Xinebra, al igual que la so esposa, de fechu foi nesta universidá onde se conocieron y empecipiaron la so novialgu.[19]

El 14 de febreru de 1981, Enrique casar na Catedral de Santa María de Luxemburgu con María Teresa Mestre Batista, orixinaria de Marianao, L'Habana, Cuba. La pareya tien cuatro fíos y una fía:

Enrique asumió'l tronu de Luxemburgu dempués de l'abdicación del so padre'l 7 d'ochobre de 2000.

La so fortuna envalorar en 1.7 millones de dólares. En 2011 el Gran Duque someter a una angioplastia coronaria. Esi mesmu añu, celébrase'l 30 aniversariu del so matrimoniu.

Posición constitucional editar

 
D'esquierda a derecha: SS. AA. RR. el gran duque herederu Guillermo, el gran duque Enrique y el so consorte María Teresa.

El príncipe Enrique convertir n'herederu al tronu de Luxemburgu cola abdicación de la so güela paterna, la gran duquesa Carlota de Luxemburgu, el 12 de payares de 1964. De 1980 a 1998, foi miembru del Conseyu d'Estáu.

El 4 de marzu de 1998, el príncipe Enrique foi nomáu teniente representante pol so padre, el gran duque Xuan, lo que significa qu'él asumió la mayor parte de los poderes constitucionales del so padre. El 7 d'ochobre de 2000, darréu dempués de l'abdicación del so padre, Enrique aportó como Gran duque de Luxemburgu y tomó el xuramentu constitucional ante la Cámara de Diputaos esi mesmu día.

El nome completu, el tratamientu y el títulu d'Enrique ye: La so Alteza Real, Enrique pola gracia de Dios, gran duque de Luxemburgu, duque de Nassau, conde palatín del Rin, conde de Sayn, de Königstein, de Katzenelnbogen y de Diez, vizconde de Hammerstein, señor de Mahlberg, de Wiesbaden, de Idstein, de Merenberg, de Limburg y de Eppstein.

Sicasí, al xubir al tronu gran ducal, Enrique abandonó la denominación "pola gracia de Dios", y nes lleis, decretos y documentos oficiales al so nome y el títulu ye: "Enrique, gran duque de Luxemburgu, duque de Nassau" a cencielles.

Discutiniu sobre la eutanasia editar

El 2 d'avientu de 2008 anuncióse que'l gran duque Enrique había decidíu que se negaría a roblar la llei que llegalizaría la práutica de la eutanasia que fuera aprobada a principios d'ési mesmu añu pola Cámara de Diputaos. El Gran Duque alegó problemes de conciencia. En razón d'ello, el Parllamentu de Luxemburgu decidió llindar los poderes del Gran Duque y yá la so firma nun ye necesaria pa la sanción d'una llei. En reconocencia de la so decisión, en setiembre de 2009 el Vaticanu decidió estremar al gran duque Enrique col Premiu Van Thuan en reconocencia por "el compromisu en defensa de los derechos humanos, especialmente'l derechu a la vida y a la llibertá relixosa".[20]

Rol ya intereses editar

 
S. A. R. el gran duque Enrique y Vladímir Putin en mayu de 2007.

Como xefe d'Estáu d'una monarquía constitucional, el rol del gran duque Enrique ye principalmente representativu. Sicasí, caltiénse la facultá constitucional de nomar al Primer ministru y al Gobiernu, eslleir la Cámara de Diputaos, promulgar lleis y acreitar embaxadores.

El gran duque Enrique ye'l comandante en xefe del Exércitu de Luxemburgu, na que tien el rangu de xeneral. Tamién ye honorariu mayor nel Reximientu de Paracaidistes Británicu.

Una de les funciones principales del gran duque de Luxemburgu ye representar nel ámbitu de los asuntos esteriores. En mayu de 2001, el gran duque Enrique y la gran duquesa consorte María Teresa realizaron la so primer visita d'Estáu estranxeru a España, convidáu polos reis, Xuan Carlos I y la reina consorte, Sofía.

El gran duque Enrique ye miembru del Comité Olímpicu Internacional, miembru de la Fundación Mentor (establecíu pola Organización Mundial de la Salú) y direutor de la Fundación Charles Darwin pa les Islles Galápagos.

El Gran duque vive cola so familia nel Castiellu de Berg, en Luxemburgu. Tien, igualmente, una casa de vacaciones en Cabasson, cerca de Bormes-les-Mimoses, al sur de Francia.

Medios de comunicación y publicidá editar

 
SS. AA. RR. los Grandes duques, na boda de la princesa heredera Victoria de Suecia.

Dende l'asunción d'Enrique al tronu gran ducal nel 2000, l'enfoque de la Corte a los medios de comunicación y la publicidá varió notablemente. En 2002, el gran duque Enrique identificáu espresamente a sigo mesmu con una conferencia de prensa convocada pola gran duquesa consorte María Teresa col fin d'aldericar colos periodistes los defectos de les sos rellaciones personales cola so suegra, la gran Duquesa Josefina Carlota.

Sicasí, cuando'l primer nietu de la pareya gran ducal nació en 2006, la Circular Corte deliberadamente omitió mentar el casu, probablemente, como'l padre, el príncipe Luis nun taba casáu nesi momentu. Sicasí, l'embaranzu foi anunciáu en 2005, polo que'l país foi informáu de que'l príncipe y la so novia diben ser padres. La prensa tamién tuvo accesu al bautismu del neñu.

L'enfoque de la Familia Gran Ducal a cuestiones de publicidá y medios de comunicación en sí dio llugar a la observación de medios tocantes a la calidá de l'asesoría de comunicación que se buscó y siguíu. Amás del espardimientu públicu de les dificultaes ente la gran duquesa y la so suegra, otros acontecimientos dieron llugar a la publicidá adverso, sobremanera: en 2004, l'apertura del Parllamentu pol Gran Duque en persona, la primer vegada en más de 100 años el monarca haber fechu. En 2005, el Gran duque anunció la so intención de votar a favor de la Constitución Europea nel referendu inminente, namái pa ser recordáu polos políticos d'altu rangu que tenía tal derechu; la propuesta de venta de grandes estensiones de la Gruenewald nel branu de 2006, pocu siguida pola propuesta de venta (canceláu pocu dempués) en Sotheby polos efeutos del recién fallecimientu de la gran duquesa madre, Josefina Carlota.

Salú editar

El 3 de febreru de 2011, Enrique foi ingresáu nel Centru Hospitalariu de Luxemburgu en cayendo enfermu. Poco dempués, la Corte Gran Ducal emitió una declaración diciendo qu'él fuera sometíu a una angioplastia coronaria. A otru día, el xefe de Comunicaciones anunció que la ciruxía fuera tou un ésitu. "L'estáu de salú de La so Alteza Real nun ye esmolecedor", según el comunicáu, el Gran duque podía abandonar l'hospital nos próximos díes. Anque la razón formal nun foi revelada, informar de que'l Gran duque sintióse mal dempués d'espertar esi día, y el médicu de la Corte notó problemes de circulación. Foi entós cuando foi treslladáu d'urxencia al hospital nuevamente, na unidá coronaria, y dau d'alta a otru día.

Distinciones honorífiques editar

Distinciones honorífiques luxemburgueses editar

Distinciones honorífiques españoles editar

Títulos y tratamientos editar

 
Monograma

Tratamientu y títulu completu editar

La so Alteza Real Enrique, por gracia de Dios, gran duque de Luxemburgu, duque de Nassau, príncipe de Borbón-Parma,[25] conde palatín del Rin, conde de Sayn, de Königstein, de Katzenelnbogen y de Diez, vizconde de Hammerstein, señor de Mahlberg, de Wiesbaden, de Idstein, de Merenberg, de Limburg y Eppstein.

Tolos títulos editar

Ancestros editar

Llinia de tiempu editar

Xuan de Luxemburgu (1921)Carlota de LuxemburguMaría Adelaida de LuxemburguGuillermu IV de LuxemburguAdolfo de LuxemburguGuillermu III de los Países BaxosGuillermu II de los Países BaxosGuillermu I de los Países Baxos

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p10576.htm#i105751. Apaez como: Henri Albert Gabriel de Nassau, Grand-Duc de Luxembourg. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10576.htm#i105751. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. URL de la referencia: http://www.leighrayment.com/knights/knightshon.htm.
  5. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1981-10350.
  6. Espublizáu en: Boletín Oficial del Estáu. URL de la referencia: https://www.boe.es/boe/dias/2001/05/12/pdfs/A17204-17204.pdf. Númberu d'exemplar: 114. Data d'espublización: 20 mayu 2001. Páxina: 17204.
  7. URL de la referencia: https://archiv.prezident.sk/schuster/index24b1.html?372. Llingua de la obra o nome: eslovacu. Data de consulta: 22 ochobre 2021.
  8. URL de la referencia: https://www.quirinale.it/onorificenze/insigniti/94297.
  9. URL de la referencia: https://www.president.ee/en/estonia/decorations/bearer/427/henri.
  10. URL de la referencia: http://kongehuset.dk/modtagere-af-danske-dekorationer.
  11. URL de la referencia: https://canord.presidency.ro/ro/decorari/cautare.
  12. 12,0 12,1 12,2 URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154.
  13. URL de la referencia: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-39288.html.
  14. Espublizáu en: Boletín Oficial del Estáu. URL de la referencia: https://www.boe.es/boe/dias/2007/04/14/pdfs/A16516-16516.pdf. Data d'espublización: 14 abril 2007. Númberu d'exemplar: 90. Páxina: 16516.
  15. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 499. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  16. URL de la referencia: https://www.kongehuset.no/tildelinger.html?tid=28028&sek=27995&q=av+Luxembourg&type=&aarstall=.
  17. URL de la referencia: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WMP20140000728/O/M20140728.pdf.
  18. URL de la referencia: https://kiosk.incv.cv/V/2015/3/10/1.1.18.1985/p1.
  19. La Familia Gran Ducal de Luxemburgu
  20. El gran duque de Luxemburgu y una fundación colombiana, premios Van Thuan
  21. Fotografía Oficial de los Grandes Duques de Luxemburgu
  22. Boletín Oficial del Estáu
  23. Boletín Oficial del Estáu
  24. Boletín Oficial del Estáu
  25. Esti títulu foi retiráu pol xefe de la Casa de Borbón-Parma, Carlos Hugo, al contraer matrimoniu desigual cola so esposa en 1981 contraviniendo la Pragmática Sanción de 1776 de Carlos III.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Xuan

Gran duque de Luxemburgu

Dende'l 7 d'ochobre del 2000
Socesor:
Nel cargu