El taka (en bengalí: টাকা, ṭaka) ye la moneda de cursu llegal de Bangladex. Estremar en 100 poisha (en bengalí: পয়সা, pôesha) y el so códigu ISO 4217 ye BDT.

Taka bangladesí
País Bangladex
Entidá emisora Bancu de Bangladex
Fabricáu por The Security Printing Corporation (Bangladesh) Ltd. (en) Traducir
Primer emisión 4 marzu 1972
Símbolu
Códigu ISO 4217 BDT
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

En 1971, l'antigua provincia de Paquistán Oriental independizóse dando llugar a la República de Bangladex, utilizando la rupia paquistanina como moneda transitoria. El taka introducir en 1972, sustituyendo la rupia al par. La pallabra "taka" provién del términu sánscritu tanka, denominación utilizada pa designar a una antigua moneda de plata. Na India el términu "taka" tamién s'utiliza, pero con otros significaos. Nel norte de la India, el taka yera una moneda de cobre qu'equivalía a 2 paise, y nel sur equivalía a 4 paise o 1 anna. Solamente en Bengala y Orissa el taka equivalía a una rupia. En toles provincies indies el taka utilizar de manera informal como moneda. Sicasí, Bengala taba fuertemente xunida al taka.

La rupia introducir nel periodu del dominiu turcoafgano, que foi caltenida polos mogoles y los británicos. La población bengalí siempres prefirió la pallabra "taka" pa referise a les rupies, yá fueren d'oru o plata. Ello ye que l'esplorador Ibn Battuta nuna de les sos cróniques describía una moneda d'oru (el dinar) nomada como tanka d'oru y tanka de plata. Esta tradición caltúvose anguaño nes rexones orientales de Bangladex, Bengala Occidental, Tripura, Orissa y Assam. Nos idiomes d'estes provincies, a la rupia conocer como টাকা (ṭaka) en bengalí, টকা (tôka) n'asamés, y ଟଙ୍କା (ṭôngka) n'oriya.

Institución emisora editar

Les monedes y billetes denominaos en takas son emitíos pol Bancu de Bangladex (বাংলাদেশ ব্যাংক). En tolos billetes apaez la firma del gobernador del Bancu Central, sacante los billetes de 1 taka, de quien ye responsable'l Secretariu del Ministeriu d'Economía.

Monedes editar

En 1973 introduciéronse monedes de 5, 10, 25 y 50 poisha. Un añu más tarde acuñáronse les monedes de 1 poisha, y en 1975 les de 1 taka. Les denominaciones de 1, 5 y 10 poisha acuñar n'aluminiu, ente que pal restu utilizó'l cuproníquel. En 1994 introduciéronse monedes de 5 taka d'aceru, y en 2004 la denominación de 2 taka.

Billetes editar

En 1971, los billetes de la rupia paquistanina fueron sellaos pal so usu en Bangladex. En 1972 introduciéronse billetes de 1, 5, 10 y 100 taka, siguíos de les denominaciones de 50 taka en 1975, 500 taka en 1977 y 20 taka en 1980. Los billetes de 1 taka emitir hasta 1984, y en 1989 añadiéronse billetes de 2 taka.

Nel añu 2000, el gobiernu introdució un billete de 10 taka de polímeru, sicasí esti billete nun tuvo enforma ésitu y llueu se retiró de la circulación. Anguaño los billete de 1 y 5 taka tán siendo sustituyíos por monedes de les mesmes denominaciones. Mientres l'añu 2009, el gobiernu entama introducir una denominación de 1.000 taka.

Referencies editar

Enllaces esternos editar