Agafya Semyónovna Grushétskaya , pol. orig. nacido : Agata Siemionovna Gruszecka (rusu: Агафья Семёновна Грушецкая; nació en 1663, morrió'l 14 de xunetu de 1681) yera una noble polaca que perteneció a la familia Gruszecki, crista Lubicz, zarina de Rusia como primer cónyuge del zar Teodoro III de Rusia.

Agafia Gruszecka
Vida
Nacimientu Smolensk1663
Nacionalidá Zarato rusu
Muerte Moscú14 de xunetu de 1681 (xul.) (17/18 años)
Sepultura Ascension Convent (en) Traducir
Causa de la muerte fiebres puerperales (es) Traducir
Familia
Padre Semjon Grušecký
Casada con Teodoro III de Rusia (1680 – )[1]
Fíos/es
Pueblu House of Gruszecki (Lubicz) (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes antiguu eslavu oriental
Cambiar los datos en Wikidata

Yera fía del voivoda y boyardo Semión Fiódorovich Gruszecki y la so esposa Maria Ivánovna Zaboróvska. Podía falar y escribir polacu, francés y llatín y taba bien informada sobre l'estilu de vida d'Europa Occidental. Tamién podía tocar el clavicordiu. Foi descrita como tan formosa como "un ánxel del Cielu", con un calter sele. A partir de 1677 vivió col so tíu, Semyón Zaborovsky, que prefería que nun se casara. En 1680, Teodoro, el zar de la dómina, ver mientres una procesión relixosa: cuando s'esmoreció dempués de ver a una bruxa nuna obra de teatru relixosa, él entainó a suxetar y namoróse d'ella. Consciente de que'l so tíu nun deseyaba que se casara, Teodoro proclamó una convocatoria tradicional a toles nobles ensin casar p'axuntase en palaciu y que'l soberanu escoyera esposa, y él escoyer a ella.

El 18 de xunetu de 1680, casóse con Teodoro. Agafya compartió les opiniones radicales del so maríu. Oponer a la influyencia del partíu de Miloslavski, conducíu pola madre y la hermana del so home, y sofitó a Alekséi Lijachov. El pariente del so home, Iván Ilich Miloslavski, esponer a llevantos, lo que causó un conflictu y foi castigáu por Teodoro. Les sos hermanes casóse con príncipes y los sos primos fueron alzaos de rangu por Teodoro. Agafya foi descrita como una zarina anxelical, misericordiosa y lleal a Teodoro y al bienestar del pueblu. Foi la primera en promover l'afaitáu de la barba y l'adopción de ropa occidental na corte rusa. Foi tamién la primera zarina n'esponer el so pelo y usar un vistíu occidental (polacu).

El 11 de xunetu de 1681, la zarina dio a lluz al so fíu, el zarévich Ilyá Fiódorovich, l'herederu esperáu al tronu. Agafya morrió de resultes del partu trés díes depués, el 14 de xunetu, y seis díes dempués, el 21 de xunetu, el zarévich de nueve díes d'edá tamién morrió.

Referencies editar

  • Журнал «Наука и жизнь», № 1 2007 г. — Вознесенский некропль Кремля. (Доктор исторических наук Т. Панова, Н. Синицина, реставратор).
  • Л. Жданов. «Пётр и Софья» (роман).
  • Биография.ру — биографическая энциклопедия (Феодор Алексеевич).
  • Красницкий А. И. (псевдоним — А. Лавинцев). «Царица-полячка» (роман). 1902 г.
  • Валерий Ярхо. «Друг царя, государственный преступник…»
  • Сахаров А. “Пётр I (Династия Романовых)”

Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p10196.htm#i101957. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar