El títulu de "Esposa del dios" foi'l máximu apelativu que podía algamar una muyer en circunstancies normales nel Antiguu Exiptu. Na mayoría de los casos, ser "esposa del dios" incluyía más títulos rituales como "Divina Adoratriz" o "Mano del dios", amás de l'alministración del ricu patrimoniu del templu d'Amón en Tebas. Nun hai munchos datos de les primeres dinastíes, pero yera exercíu por muyeres ayenes a la casa real. Na Dinastía XII, conócense los nomes de Min, Amón y Ptah. Esti títulu yera una muestra más de la importancia del dios Amón, y les sos posesiones alministrar col so propiu aparatu oficial. Mientres l'Imperiu Nuevu, que foi cuando esti títulu algamó la so máxima importancia, equivalía a demostrar el so orixe real, el poder de la so sangre y la llexitimidá de la so descendencia. Como non toles reines exipcies de la dómina gociaron d'esta alta distinción, polo que les afortunaes pol fechu de baxar d'una muyer portadora de dichu títulu yeren siempres les escoyíes pa dar a lluz futuru reis, percima del restu de les muyeres: yeren tamién el portadores del títulu de Gran Esposa Real.

Funciones editar

Desconocemos les funciones exactes de les Esposes del dios, pero probablemente fueren toes rituales rellacionaes col cultu de Amón.

Una serie d'escenes nel Templu de Hatshepsut amuesa a la Esposa de Dios y a un sacerdote masculín qu'esperimenten un ritual que paez tar dedicáu a destruyir los nomes de los enemigos. Otres escenes amuesen a la Esposa de dios que venera a los dioses, pa ser purificada nel llagu sagráu y siguir al rei nel santuariu. Esto amuesa la importancia del papel, pero da bien pocu información sobre les xeres y responsabilidaes verdaderes.

Hatshepsut paez utilizar el poder y la influyencia acomuñaos col so títulu como una base de poder pa la so xubida eventual a la realeza doble al llau de Thutmose III. Dempués del so reináu, el poder y el prestíu del papel fueron menguando, hasta la Dinastía XIX, cuando una fía de Ramsés VI, Aset, tuvo'l títulu, según l'adicional de Adoratriz Divina de Amón.

Descontando unos pocos precedentes aisllaos del Imperiu Mediu, les muyeres que gociaron d'estos beneficios fueron:

La Dinastía de les Esposes del dios editar

 
Ahmose-Nefertari.
  • Ahhotep: esposa del rei Seqenenra de la Dinastía XVII. Falóse enforma d'esti asuntu, y entá se ta por demostrar qu'esta muyer, unu de los motores de la llucha contra la invasión de los hicsos llegara a cuntar con esti títulu.
  • Ahmose-Nefertari: considerada la matriarca de la Dinastía XVIII, el ser descendiente so yera un inmensu honor y un requisitu imprescindible de too candidatu al tronu yera casase con una muyer del so llinaxe.
  • Sitamón: primoxénita de Ahmose-Nefertari. Morrió antes de tener descendencia, depués pasó'l títulu a la so hermana.
  • Ahmose-Meritamón: tampoco tuvo descendencia, magar ser la Gran Esposa Real d'Amenhotep I.
  • Ahmose-Sitkamose: el so parentescu desconozse, pero posiblemente fora otra fía más de Ahmose-Nefertari, o del rei Kamose, y el títulu de "esposa del dios" foi en memoria a esti monarca.
  • Hatshepsut: la so madre Ahmose nun ostentó nunca'l títulu, pero sí ella, mientres foi la gran esposa real de Thutmose II. Cuando se autoproclamó faraón, trespasó tola so titulación femenina a la so fía.
  • Neferura: la fía de Hatshepsut. Morrió nuevu y ensin tener descendencia, polo que la caña atayar por segunda vegada. A partir d'entós, munches de les siguientes "esposes del dios" nin siquier tuvieron el sangre de Ahmose-Nefertari nes sos venes.
  • Isis: concubina real, que foi madre de Thutmose III. Ésti regaló-y el títulu cuando morrieron Hatshepsut y Neferura, lo qu'ensin dulda sería una gran ofiensa pa la familia real, pos esta muyer nun tenía nin una plizca de sangre real.
  • Sitah: primer gran esposa real de Thutmose III. Yera la fía de la nodriza d'esti rei, y por considerancia a ella, tamién-y regaló un títulu impropiu a los sos oríxenes.
  • Hatshepsut Meritra: segunda gran esposa real de Thutmose III y madre d'Amenhotep II. Foi-y concedíu'l títulu pol so fíu, non pol so home. Seique fuera fía de Hatshepsut, y por ello Thutmose III nunca quixo falagar con esta función.
  • Meritamón: fía de l'anterior y hermana de Amenhotep II. Morrió antes de poder traer descendencia al mundu, y una vegada más la llinia socesoria de les "esposes del dios" quedó atayada.
  • Tiaa: madre de Thutmose IV. Como nos casos de Isis y de Hatshepsut Meritra, foi dau namái cuando'l so fíu algamó'l tronu. Quiciabes foi la última muyer n'ocupar esti títulu na Dinastía XVIII.
  • Mutemuia: por ser la madre d'Amenhotep III. Los espertos nun se ponen d'alcuerdu en si llegó a recibir o non tal títulu. Lo cierto ye que de les reines posteriores a ella (Tiy, Nefertiti, Meritatón, Anjesenamón, Tey o Mutnedymet), nenguna volvió usalo.

Les esposes del dios dempués de la Dinastía XVIII editar

 
Ramesseum.

El títulu recuperar so los ramésidas y foi ostentáu práuticamente por toles grandes esposes reales y en circunstancies dafechu distintes a les anteriores. El sangre de Ahmose-Nefertari taba más qu'escosa.

So la Dinastía XXI, la institución sufre un tresformamientu: d'equí p'arriba, la Esposa de Amón permanez soltera tola so vida. van denominase "madre na fía", per mediu de l'adopción (de cutiu de tía a la sobrina). Les Adoratrices de la Dinastía XXII son soterraes nel Ramesseum, les de la Dinastía XXIII y XXIV en Medinet Habu.

Esti sacerdociu femenín pierde importancia na familia real a partir del reináu de Thutmose IV, y finalmente, dende'l Tercer Periodu Entemediu hasta'l saita, van asumir la función les princeses y non la reina. Esti servidores de Amón son descrites con un cartuchu que los define formáu col nome de Mut, diosa esposa de Amón.

La función d'Esposa del dios algamó gran poder políticu mientres el Tercer Periodu Entemediu, cuando Shepenupet I, fía d'Osorkon III foi designada en Tebas. Más tarde, el rei saita Psamético I obligaría a la entós Esposa del dios, Shepenupet II, a designar a la so propia fía Nitocris como la so socesora. La función siguió esistiendo hasta que l'Imperiu persa invade Exiptu derrocando al postreru gobernante saita, Psamético III. Dempués, la función sume de la hestoria: l'estatutu real de adoratriz ye abolíu, pero nuevos vírxenes de families modestes van siguir casándose con Amon.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar