Estatutu de Westminster de 1931

Esti artículu trata sobre l'Estatutu de Westminster rellacionáu col Imperiu Británicu y los sos dominios. Hubo tamién Estatutos de Westminster en 1275, 1285 y 1290 (conocíos como 'Primero', 'Segundu' y 'Terceru'), rellacionáu col gobiernu del Reinu d'Inglaterra.

L'Estatutu de Westminster de 1931 ye una Acta del Parllamentu del Reinu Xuníu (del 11 d'avientu de 1931) qu'estableció un estatus d'igualdá llexislativa ente los dominios autu-gobernaos del Imperiu Británicu y el Reinu Xuníu. L'Estatutu convertir en llei interna o doméstica dientro de cada unu de los otros Reinos de la Commonwealth dempués de les tresferencies de poderes llexislativos efeutuaes na constitución particular de cada Reinu, col algame de que nun quedara caduca nesi procesu. L'Estatutu ye delles vegaes aludíu, especialmente nos antiguos dominios, como'l Tratáu de Westminster, anque nun tien la forma d'un tratáu.

L'Estatutu tien una gran importancia histórica porque marcó la independencia d'estos países, darréu o sobre la so ratificación. Los sos poderes constitucionales residuales fueron reemplazaos pola llexislación posterior. La so importancia actual ye qu'afita la base pa la rellación continua ente Reinos de la Commonwealth y l'estructura de la corona.

Paralelamente, nel contestu de la Gran Depresión el Reinu Xuníu sirvir de la Commonwealth pa caltener la so economía dientro d'un circuitu zarráu, desaniciando asina los efeutos de la mesma yá que, magar adoptar una política económica proteicionista magar la so tradición llibrecambista, el Reinu Xuníu pudo comerciar con estos territorios nuna situación claramente ventaxosa.

Partes editar

L'Estatutu aplicar a los dominios qu'esistíen en 1931: El Commonwealth d'Australia, el Dominiu de Canadá, el Estáu Llibre d'Irlanda, el Dominiu de Terranova, el Dominiu de Nueva Zelanda, y la Unión Sudafricana. Escluyó les revisiones de les Actes del Parllamentu sobre los cualos les constituciones de Canadá y d'Australia fueron establecíes (la Constitución de Nueva Zelanda ye non escrita).

Amás, nun s'aplicaba a Australia, a Nueva Zelanda y a Terranova nun siendo que y hasta que fuera ratificada polos sos respeutivos parllamentu. Australia ratificó l'estatutu en 1942 pa clarificar los poderes de guerra del gobiernu; l'adopción foi retroactiva al empiezu de Segunda Guerra Mundial al 3 de setiembre de 1939. Nueva Zelanda adoptó l'estatutu'l 25 de payares de 1947 per mediu de la so propia Acta d'Adopción del Estatutu de Westminster. Terranova nunca adoptó l'estatutu; por pidimientu del so gobiernu, el Reinu Xuníu reasumió l'autoridá direuta en 1934 y caltúvose hasta que Terranova convertir nuna provincia de Canadá en 1949.

Previsiones d'igualdá editar

L'estatutu dio efeutu a ciertos resoluciones políticos aprobaes poles Conferencies imperiales de 1926 y 1930, particularmente la Declaración Balfour de 1926. Unu de los sos efeutos yera remover los últimos venceyos de poder imperial del parllamentu británicu sobre los dominios. El Acta de Validez de Lleis Coloniales de 1865 foi abrogada pa la so aplicación a los dominios. Dempués de que l'estatutu fuera aprobáu, el gobiernu británicu nun podía faer más lleis ordinaries pa los dominios, con esceición de que fora a pidimientu y col consentimientu d'esi dominiu.

Sicasí, nun produció darréu nengún cambéu a la llexislación qu'establecía les constituciones d'Australia, Canadá y Nueva Zelanda. Esto significa, por casu, que munchos cambeos constitucionales siguieron riquiendo la intervención del parllamentu británicu, anque solamente a pidimientu y col consentimientu de los dominios, como se describiera enantes. Estos poderes residuales fueron finalmente derogaos poles Actes de Canadá de 1982, d'Australia de 1986 y de la constitución de Nueva Zelanda de 1986.

El pasaxe clave del estatutu preve que:

  • "Nenguna Acta del Parllamentu del Reinu Xuníu aprobada dempués de la vixencia d'esta Acta va poder estendese o ser entendida d'estendese, a un Dominiu como parte de la llei d'esi Dominiu, nun siendo qu'espresamente declárese na Acta qu'esi Dominiu solicitó y consintió dicha promulgación".

Atópase coles mesmes previstu que:

  • Nenguna llei nin previsión de dalguna llei sancionada pol Parllamentu d'un Dominiu dempués del empiezu de la vixencia d'esta Acta va poder quedar ensin efeutu pola so contradicción cola llei d'Inglaterra o poles previsiones de cualquier Acta del Parllamentu del Reinu Xuníu o cualesquier orde, regla o regulación efeutuada so cualquier Acta, esistente o futura, y los poderes del Parllamentu d'un Dominiu inclúin el poder de refugar o enmendar cualquier Acta, orde, regla o regulación col mesmu algame como si fuera una llei del Dominiu.

So les previsiones de la seición 9 del Estatutu, el Parllamentu británicu inda tenía poderes relativos a los Estaos d'Australia, anque "acordies cola práutica constitucional [esistente]". Na práutica, dichos poderes nun fueron exercíos. Por casu, nun referendu realizáu nel Estáu d'Australia Occidental n'abril de 1933, el 68% de los eleutores votaron a favor de que l'Estáu dixebrar del Commonwealth d'Australia al envís de convertise un Dominiu separáu dientro del Imperiu Británicu. El gobiernu estatal unvió una delegación a Westminster por que se sancionara conforme la resultancia, pero'l Parllamentu británicu refugó intervenir, sobre la base de que la cuestión correspondía al Commonwealth d'Australia. De resultes d'ello, nun se tomó nenguna aición. Tales poderes residuales fueron esaniciaos pol Acta d'Australia de 1986.

Implicaciones pa la socesión al tronu editar

El preámbulu al Estatutu de Westminster precisó maneres qu'afecten a los intentos empobinaos a camudar les regles de socesión a la corona. El segundu párrafu del preámbulu al estatutu diz:

  • "Y considerando que ye satisfactoriu y apropiáu precisar per mediu del preámbulu d'esta Acta que, una y bones la corona ye'l símbolu de l'asociación llibre de los miembros de la Mancomunidá Británica de Naciones, y pos según atópense xuníos por una llealtá común a la corona, taría acordies cola posición constitucional establecida de tolos miembros de la Commonwealth no referente a cualquier alteración na llei que toca la socesión al tronu o al lideralgu o títulos reales, d'equí d'equí p'arriba van riquir tamién l'asentimientu de los parllamentos de tolos dominios según del parllamentu del Reinu Xuníu".

Ello significaría, por casu, que cualquier cambéu a l'Acta d'Establecimientu de previsiones d'esceición de los católicos pal tronu o da-y precedencia a los varones sobre les muyeres riquiría del consentimientu unánime de los Parllamentos de tolos reinos del Commonwealth si la unidá de la Corona va ser caltenida. El preámbulu por sigo mesmu nun contién provisiones ejecutorias, yá que a cencielles espresa una convención constitucional, sicasí fundamental a la base de la rellación ente Reinos del Commonwealth. (De xacíu, que como naciones soberanes, caúna ye llibre de retirase del alcuerdu, acordies colos sos respeutivos procesos pa la enmienda constitucional, y nun tar más xuníu per mediu d'una llealtá común a la Corona).

Primero que el Rei Eduardu VIII abdicara en 1936 el Primer Ministru británicu Stanley Baldwin consultó a los Primeros Ministros del Commonwealth, a pidíu del Rei. El Rei quería contraer matrimoniu con Wallis Simpson, quién como yera divorciada, foi considerada inaceptable pa convertise en Reina polos políticos británicos de la dómina. Baldwin podría llograr l'alcuerdu por consensu de los Primeros Ministros de los cuatro Dominios, y d'esta miente rexistrar la so desaprobación oficial sobre'l plan de casoriu del Rei. El Rei más tarde solicitó que los Primeros Ministros del Commonwealth fueren consultaos sobre un plan de compromisu, pol cual podía casar a Simpson so un matrimoniu morganáticu y d'esta miente nun tener que convertise en Reina. So la presión de Baldwin, esti plan foi tamién refugáu polos Dominios. Toes estes negociaciones asocedieron nun estrictu nivel diplomáticu y nunca fueron llevaes a los Parllamentos del Commonwealth. Sicasí, la llexislación aprobada pa dexar anguaño l'abdicación rique del consentimientu de los Parllamentos del Commonwealth.

Cuando Eduardo abdicó'l Parllamentu de Sudáfrica formalmente votó "aprobar" la decisión del Rei. El movimientu foi fechu en gran parte por propósitos simbólicos, nun intentu del primer ministru Barry Hertzog p'afirmar la independencia” de Sudáfrica de Gran Bretaña. Sudáfrica convirtióse darréu en República en 1961.

N'otros Reinos los efeutos de l'abdicación d'Eduardo fueron más direutos. En Canadá l'abdicación foi lo que demostró primero que'l parllamentu canadiense agora tenía'l control de la llinia de socesión dientro de la so xurisdicción; con Canadá aprobando l'Acta pa la Socesión al Tronu, pa dar efeutu a los cambeos nes regles de socesión en Canadá, asegurando la coherencia colos cambeos de les regles que tuvieron entós llugar en Gran Bretaña. N'Irlanda, les lleis dexando l'abdicación d'Eduardo como'l Rei d'Irlanda nun fueron aprobaes sinón hasta'l día dempués de que cada unu de los otros Reinos, significando con ello qu'Irlanda tuviera, mientres venticuatro hores, un monarca distintu. Amás, el Primer Ministru Éamon de Valera usó la salida del Monarca como una oportunidá de quitar tou llinguaxe monárquicu de la Constitución del Estáu Llibre irlandés. Una nueva constitución 'nativa', Bunreacht na hÉireann foi aprobada polos votantes irlandeses en 1937, colo que l'Estáu Llibre irlandés faise a cencielles 'Irlanda', o Éire. Irlanda fixo una república en 1949 (tomando'l nome oficial de República d'Irlanda).

L'alcuerdu sobre'l cambéu "del Estilu Real y Títulos" foi adoptada polos Primeros Ministros de Comunidá Británica de Naciones en 1953, cuando consintieron n'aprobar Estilos Reales individuales y Actes de Títulos pa decretar estilos reales distintos en cada Reinu.

Dende 1931 más d'una docena de nuevos "Reinos de Comunidá Británica de Naciones" foi creada, tou los cualos agora tienen los mesmos poderes que'l Reinu Xuníu, Canadá, Australia y Nueva Zelanda sobre asuntos de cambéu na Monarquía (Irlanda y Sudáfrica son agora repúbliques, y Terranova ye parte de Canadá). Este provocó delles moliciones loxístiques, por cuando esto significaría que tolos dieciséis parllamentos tendríen que votar p'aprobar cualesquier futuru cambéu, como l'abolición de la primogenitura masculina preferente.

Referencies editar

Enllaces esternos editar