Familia imperial xaponesa

La Familia Imperial del Xapón (皇室 kōshitsu?) componer de los miembros de la familia del actual emperador del Xapón que cumple coles sos obligaciones oficiales y participa n'actos públicos, según los neños. Na Constitución del Xapón vixente, l'emperador ye'l símbolu de la nación nipona y de la unidá del pueblu. Los demás miembros de la familia imperial cumplen coles sos obligaciones ceremonial y social pero nun intervienen n'asuntos gubernamentales.

Familia imperial xaponesa
dinastía y familia real (es) Traducir
Formáu por Naruhito, Masako Owada, Aiko, Princesa Toshi, Akihito, Michiko, Fumihito (es) Traducir, Kiko Kawashima, Kako d'Akishino, Hisahito, Masahito de Hitachi (es) Traducir, Hanako de Hitachi (es) Traducir, Tomohito de Mikasa (es) Traducir, Princess Akiko of Mikasa (es) Traducir, Princess Yōko of Mikasa (es) Traducir, Hisako de Takamado (es) Traducir y Tsuguko de Takamado
Estáu Xapón
Fundador/a Emperador Jinmu (es) Traducir
Creación 11 febreru 660 edC
Sitiu web https://www.kunaicho.go.jp/about/
Cambiar los datos en Wikidata

La dinastía xaponesa ye la monarquía hereditaria siguida más antigua del mundu siendo conocida como la dinastía Yamato. La Casa Imperial xaponesa reconoz la llexitimidá de los cientu venticinco monarques que s'asocedieron dende l'ascensu del emperador Jimmu, (que la so fecha tradicional ye la del 11 de febreru de 660 e.C. ) hasta llegar al actual emperador, Akihito. La mayoría de los historiadores cunten que los catorce primeros emperadores más que reales son personaxes llexendarios (dende l'emperador Jimmu, al emperador Chuai).

Miembros actuales de la Familia Imperial editar

La Llei de la Casa Imperial de 1947 define a la Familia Imperial como: el emperador (皇后 kōgō?), la viuda del emperador (皇太后 kōtaigō?), la gran emperatriz vilba (太皇太后 tai-kōtaigō?), el príncipe herederu (皇太子 kōtaishi?) y el so consorte, el nietu imperial (皇太孫 kōtaison?) que figura'l primeru na llinia de socesión, y la so consorte, los shinno (親王 shinnō?) y los sos consortes, les naishinno (内親王 naishinnō?), el o ( ō?) y los sos consortes, y les nyo (女王 nyoō?). Los fíos llexítimos del emperador y la llinia de los sos nietos varones llexítimos llámense shinnō (príncipes imperiales) nel casu de los varones y naishinnō (princeses imperiales) nel casu de les neñes. Los descendientes más alloñaos na llinia de socesión son ō (príncipes) o nyoō (princeses).

Tres la retirada d'once families de la Casa Imperial n'ochobre de 1947, la pertenencia oficial de la Familia Imperial llindóse a la llinia de socesión de varones descendientes del emperador Taishō, lo qu'esclúi a les muyeres casaes con varones non pertenecientes a la Familia Imperial y a los sos descendientes. Na actualidá la Familia Imperial componer de 19 miembros (los sos nomes apaecen ente paréntesis):

  • La so Maxestá Imperial l'emperador Akihito nacíu nel Palaciu Imperial en Tokiu el 23 d'avientu de 1933, ye'l primer fíu varón tres los sos cinco hermanes mayores del emperador Shōwa y de la emperatriz Kōjun (Nagako). Casóse'l 10 d'abril de 1959 con La so Maxestá Imperial la Emperatriz Michiko. La emperatriz, que'l so nome de soltera yera Shoda Michiko, nació en Tokiu el 20 d'ochobre de 1934, yera la fía mayor de Shoda Hidesaburo, el yá fináu presidente honorariu de la empresa fariñera "Nisshin". L'emperador Akihito asocedió al so padre'l 7 de xineru de 1989.
 
Palaciu Imperial.
  • El príncipe Herederu Naruhito, el primoxénitu de los actuales emperadores, nació nel Palaciu Tsugo en Tokiu el 23 de febreru de 1960. Convertir en príncipe herederu cuando'l so padre xubió al tronu. El príncipe Herederu Naruhito casóse'l 10 de xunu de 1991 con Owada Masako. La princesa Heredera (Masako) nació'l 6 d'avientu de 1963 y ye la fía de Hisashi Owada, ex Ministru d'Asuntos Esteriores y ex representante de Xapón ante les Naciones Xuníes. Los príncipes herederos tienen una fía, la princesa Aiko, que nació'l 1 d'avientu de 2001 y qu'ostenta el títulu d'infancia Toshi (Toshi-non-miya).
  • El príncipe Hitachi (Masahito) nació'l 28 de payares de 1935, ye'l séptimu fíu (segundu varón) del emperador Shôwa (Hirohito) y de la empreratriz Kojun (Nagako). El so títulu d'infancia foi príncipe Yoshi (Yoshi-non-miya). Recibió'l títulu de príncipe Hitachi (Hitachi-non-miya) y permisu pa empezar una nueva caña de la Familia Imperial el 1 d'ochobre de 1961, a otru día de la so boda. La princesa Hitachi (Hanako), nació'l 19 de xunetu de 1940, ye la fía del difuntu y antiguu Conde Tsugaru Yoshitaka. El príncipe y la princesa Hitachi nun tienen fíos.

Antiguos miembros con vida de la Familia Imperial editar

Según lo establecío na Llei de Casa Imperial de 1947 les naishinnō (princeses imperiales) y les nyoō (princeses) pierden los sos títulos y la so pertenencia a la Familia Imperial nel momentu que contraen matrimoniu nun siendo que se casen col emperador o con otru miembru de la Familia Imperial. Trés de los cinco fíes del emperador Shōwa, dos de les fíes del príncipe Mikasa, la unigénita del emperador Akihito y más apocayá, una de les fíes del principe Takamado abandonaron la Familia Imperial al casase, adoptando los apellíos de los sos maríos.

La fía mayor del Emperador Shōwa casóse col fíu mayor del príncipe Higashikuni Naruhiko en 1943. La familia Higashikuni perdió la so estatus imperial xunto a les otres cañes colaterales de la Casa Imperial n'ochobre de 1947. Les antigües princeses imperiales qu'entá viven son (los sos nomes apaecen ente paréntesis):

Amás d'estes antigües princeses, tamién queden miembros de los once cañes llaterales de la dinastía (Asaka, Fushimi, Higashi-Fushimi, Higashi-kuni, Kan'in, Kaya, Kitashirakawa, Kuni, Nashimoto, Takeda y Yamashina) qu'abandonaron la Casa Imperial n'ochobre de 1947.

Socesión editar

Ver tamién Emperador del Xapón: Socesión.
 
L'Emperador dirixir al so públicu'l día del so cumpleaños en 2005. A la so izquierda (la derecha de la semeya) ta la Emperatriz, a la so derecha (la izquierda de la semeya) el Príncipe Herederu.

Históricamente, la socesión al Tronu del Crisantemu producióse según la llinia socesoria de varones de llinaxe imperial. El clan imperial incluyía llinies colaterales especialmente shinnōke (Cases de Príncipes). La mayoría de les cañes amenorgar en 1947.

Antes de la Restauración Meiji, Xapón tenía ocho tennō o emperatrices reinantes, toes elles fíes de la llinia masculina del Imperiu. Nenguna xubía como esposa o vilba del emperador. Nenguna d'elles casábase o tenía fíos en xubiendo al tronu.

L'Artículu 2 de la Constitución del Xapón establez que "el Tronu Imperial hai de ser dinásticu y socesoriu acordies cola Llei de la Casa Imperial aprobada pola Dieta." La Llei de la Casa Imperial del 16 de febreru de 1947, aprobada na sesión noventa y dos de la Dieta Imperial caltenía la esclusión de les muyeres que yá apaecía na llei de 1889. El gobiernu del Primer Ministru Yoshida Shigeru entainóse ya improvisó cola llexislación por que la Llei de la Casa Imperial fuera conforme cola Constitución del Xapón escrita polos estauxunidenses qu'entró a valir en mayu de 1947. Nun esfuerciu por controlar el tamañu de la Familia Imperial, la llei axusta que namái los miembros varones llexítimos na llinia de socesión masculina pueden ser emperadores; que les princeses imperiales y les princeses perdíen la so estatus imperial al casase con daquién esternu a la Familia y que nin l'emperador, nin los miembros de la Familia Imperial podíen adoptar neños.

Hubo una potencial crisis de socesión yá que nun naciera nengún varón na Familia Imperial dende la nacencia del príncipe Akishino en 1965. Tres la nacencia de la Princesa Aiko, surdió l'alderique públicu sobre la enmienda de la Llei de la Casa Imperial pa dexar la socesión al tronu de muyeres. En xineru del 2005 el Primer Ministru Koizumi Jun'ichirō nomó a un grupu d'espertos compuestu de xueces, catedráticos y funcionarios por qu'estudiaren los posibles cambeos na Llei de la Casa Imperial y aconseyaren al respeutu al gobiernu. El 25 d'ochobre de 2005 la comisión encamentó reformar la llei pa dexar que les muyeres de la llinia socesoria masculina pudieren aportar al tronu. Esiste un ampliu sofitu popular por que se produza dichu cambéu. Sicasí col anunciu del embaranzu de la Princesa Kiko (esposa del príncipe Akishino), esta iniciativa de reforma, dio marcha tras y l'alderique socesoriu paeció terminar, cuando'l 6 de setiembre de 2006, dicha Princesa dio a lluz a un fíu varón, llamáu príncipe Hisahito, qu'anguaño ye'l terceru na llinia de socesión al tronu.

Actual orde de socesión editar

  1. Naruhito, primoxénitu del actual emperador.
  2. Akishino, segundu fíu del actual emperador.
  3. Hisahito, primer fíu varón del Príncipe Akishino.
  4. Príncipe Hitachi (Masahito), hermanu del actual emperador.

Historia de los títulos editar

Ō (王) ye un títulu (de normal traduzse como Príncipe) que se da a los miembros varones de la Familia Imperial xaponesa que nun tienen el títulu de shinnō. L'equivalente femenín ye nyoō (女王). Ō tamién puede traducise como "rei". L'orixe d'esti doble sentíu deber a una copia del sistema nobiliariu chinu. Al contrariu qu'en China, ō utilizábase solamente pa miembros de la Familia Imperial. Resulta interesante reparar que "reina" ye joō, utilizando los mesmos calteres que nyoō.

Históricamente, cualquier miembru varón de la Familia Imperial recibía'l títulu de ō por defectu, qu'al pie de shinnō (親王; lliteralmente familia-príncipe) y el so equivalente femenín naishinnō (内親王; lliteralmente internu familia-príncipe) yeren dos títulos especiales concedíos pol emperador. Tres la Restauración Meiji, les diferencies ente ō y shinnō mutaron. Un shinnō o un naishinnō yera un miembru llexítimu de la Familia Imperial descendiente d'un emperador hasta llegar al bisnietu. El términu "Familia Imperial llexítima" esclúi a cualesquier que nun ta xuníu a la mesma per llinia direuta de varones según los descendientes de quien arrenunciaren a pertenecer o se-yos espulsara de la Familia Imperial. Shinnō tamién incluyía a los representantes de los shinnōke. Un supuestu de la llei, que nunca s'aplicó, axustaba que si'l representante d'un shinnōke asocedía al Tronu del Crisantemu, entós los sos hermanos adquiriríen el títulu de shinnō, al igual que los sos descendientes. L'emperador podía específicamente conceder el títulu de shinnō a cualesquier ō.

En 1947, camudóse la llei de cuenta que'l títulu de shinnō namái s'aplicaba a los nietos varones d'un emperador. Tamién s'amenorgó la Familia Imperial al esaniciase los títulos de ōke y shinnōke. Al consorte d'un ō o d'un shinnō añedir el sufixu -hi (妃) a ō o a shinnō.

Términos rellacionaos editar

Shinnōke editar

Ōke editar

  • Nashimoto
  • Kuni
  • Yamashina (estinguíu)
  • Kachō or Kwachō (estinguíu)
  • Kitashirakawa
  • Higashifushimi (estinguíu)
  • Kaya
  • Asaka
  • Higashikuni
  • Takeda

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar