La Emperatriz Michiko (皇后美智子 Kōgō Michiko?) nacida como Michiko Shōda (正田 美智子 Shōda Michiko?) (20 d'ochobre de 1934The University of Tokyo Hospital (en) Traducir) ye la emperatriz de Xapón. Ye esposa y emperatriz consorte del Emperador de Xapón, Akihito, dende la so coronación el 7 de xineru de 1989 - 30 d'abril de 2019, sustituyendo a la so suegra, la emperatriz Nagako, consorte del emperador Hirohito.

Michiko
Empress Emerita (en) Traducir

1r mayu 2019 -
Emperatrices de Japón (es) Traducir

7 xineru 1989 - 30 abril 2019
Nagako - Masako Owada
Vida
Nacimientu The University of Tokyo Hospital (en) Traducir[1]20 d'ochobre de 1934 (89 años)
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Residencia Tokiu
Tatebayashi
Karuizawa
Tōgū Palace (en) Traducir
Kōkyo (es) Traducir
Llingua materna xaponés
Familia
Padre Hidesaburō Shōda
Madre Fumiko Shōda
Casada con Akihito (1959 – )
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Familia imperial xaponesa
Estudios
Estudios Sacred Heart School (en) Traducir 1953)
University of the Sacred Heart (en) Traducir
(1953 - 1957) Grau n'Artes : literatura inglesa (es) Traducir
Llingües falaes xaponés[3]
inglés
Irlandés[4]
Oficiu consorte, aristócrata, poetaescritora de lliteratura infantil
Premios
Instrumentu musical pianu
Creencies
Relixón sintoísmu
IMDb nm2751736
Cambiar los datos en Wikidata

Al casase col príncipe herederu Akihito, convertir na primera plebeya en casase con un miembru de la familia imperial xaponesa na hestoria rexistrada. Tien trés fíos col emperador. El mayor, Naruhito, ye l'actual herederu al Tronu del Crisantemu. Como princesa y depués como emperatriz consorte, convirtióse na consorte imperial más visible y la que más viaxó.

Primeros años y educación editar

 
La emperatriz Michiko en 1940.

Michiko Shoda nació en Tokiu, siendo la fía mayor de Hidesaburo Shoda, industrial fariñeru, presidente y más tarde presidente honorariu del Nisshin Flour Milling Company, y la so esposa, Fumiko Soejima. Tuvo una educación esmerada y dedicada, con tintes tradicionales y occidentales. Aprendió inglés, a tocar el pianu y el arpa, y dio lleiciones de pintura y cocina. Nun primer momentu tuvo tutores privaos y más tarde asistió a la Escuela Primaria Futaba, en Kōjimachi, un barriu de Tokiu, anque tuvo qu'abandonala en cuartu cursu por cuenta de los bombardeos estauxunidenses. En 1946 tornó a Tokiu y terminó la so formación primaria en Futaba. Darréu matriculóse na Escuela Secundaria Minato, tamién en Tokiu, graduándose en 1953.

A pesar de que provién d'una familia católica y qu'asistió a centros educativos privaos y católicos, enxamás foi bautizada. En 1957 llicencióse en Lliteratura Inglesa con cum laude. Tamién asistió a cursos na Universidá Harvard y na Universidá d'Oxford.[11]

Cuando acabó los sos estudios universitarios, y por cuenta de que provenía d'una familia adinerada, los sos padres esmolecer pol futuru matrimoniu de la so fía, yá que tuviera dellos pretendientes.[12][13]

Compromisu matrimonial editar

N'agostu de 1957, axuntar col príncipe herederu Akihito nuna pista de tenis en Karuizawa. El Conseyu de la Casa Imperial (un órganu compuestu pol Primer Ministru, los presidentes de los dos cámares de la Dieta, el Presidente del Tribunal Supremu, y dos miembros de la familia imperial) aprobó formalmente'l compromisu del príncipe herederu con Michiko Shoda el 27 de payares de 1958. Coles mesmes, los medios de comunicación falaron de la "novela de la cancha de tenis" y presentaron el so alcuentru como un verdaderu "cuentu de fades".

La ceremonia de compromisu ("Nosai non Gi") llevar a cabu'l 14 de xineru de 1959.

Intentóse sortear el fechu de que la futura princesa, anque fía d'un ricu industrial, yera una plebeya. Los medios de comunicación y la mayoría de les persones familiarizaes cola monarquía xaponesa asumieren que l'Axencia de la Casa Imperial escoyería una bona esposa pal herederu d'ente les nueves fíes de los aristócrates del país.

Dellos tradicionalistes opunxéronse tamién a que l'herederu casóse con una católica,[14] anque nun foi bautizada sí tuvo una educación cristiana. Nesi momentu empezaron los rumores de que la emperatriz Kōjun, madre del herederu, oponíase fervientemente a esi enllaz, fechu que foi afirmáu tres la so muerte nel añu 2000, cuando salió a la lluz como la daquella emperatriz emburrió a la so nuera a una depresión.[15]

 
Retrato de la boda col emperador Showa y Emperatriz Kōjun, 10 d'abril de 1959.

Sicasí, la moza pareya ganara un ampliu sofitu públicu y el sofitu de la clase política que gobernaba'l país. "Mitchi" convirtiérase nel símbolu de la modernización y democratización de Xapón (entós los medios de comunicación falaron del "boom Mitchi"). El matrimoniu tuvo finalmente llugar el 10 d'abril de 1959, nuna ceremonia sintoísta tradicional. La boda foi siguida nes cais de Tokiu por un ensame de más de 500.000 persones partíes en 8,8 quilómetros de ruta, y partes de la boda fueron retresmitíes per televisión (siendo la primer boda imperial emitida en Xapón por televisión) y foi vistu per alredor de 15 millones d'espectadores.


Princesa Heredera Consorte de Xapón editar

Tres el so matrimoniu la nueva pareya treslladar al Palaciu Togu, tamién llamáu “El Palaciu Esti de la Casa Imperial” el llugar tradicional onde vivíen los herederos al tronu del Crisantemu. El matrimoniu tuvo trés fíos:

Naruhito tuvo una fía: Aiko, Princesa Toshi (1 d'avientu de 2001 - ).

Fumihito tuvo trés fíos: Princesa Mako (23 d'ochobre de 1991 - ), Princesa Kako (29 d'avientu de 1994 - ) y Príncipe Hisahito (6 de setiembre de 2006 - ).

En 1963, Associated Press informó que la princesa heredera Michiko, con aproximao tres meses d'embaranzu, sufrió un albuertu'l 22 de marzu, en Tokiu.[16]

La tradición esixía que los neños de la familia imperial teníen de ser dixebraos de los sos padres y recibir lleición per parte de prefeutos y institutrices. Sicasí, tanto Akihito como Michiko rompieron esa tradición yá que decidieron criar y curiar ellos mesmos de los sos trés fíos, inclusive ella decidió dar# de mamar.[17]

Mientres los sos años como herederos fixeron numberoses visites a les 47 prefeutures xaponeses, rompiendo delles vegaes el protocolu establecíu. Amás visitaron 37 países ente 1959 y 1989.

 
Los príncipes xaponeses nuna visita a los Países Baxos el 5 d'ochobre de 1979. Na fotografía apaecen, amás de los herederos xaponeses, la reina Xuliana de los Países Baxos, la princesa Beatriz de los Países Baxos y el príncipe Nicolás de Amsberg.
 
La princesa Michiko con Nancy Reagan, mientres una visita oficial a Estaos Xuníos en payares de 1987.

Mientres un tiempu sufrió una serie de crisis nervioses por cuenta de la presión de los medios de comunicación y de la so suegra. Ello fíxo-y perder la voz mientres siquier siete meses na década de 1960 y de nuevu na seronda de 1993.

Emperatriz Consorte de Xapón editar

A la muerte del emperador Shōwa el 7 de xineru de 1989, el príncipe Akihito convertir nel emperador númberu 125 de Xapón y ella na emperatriz consorte. Los nuevos emperadores fueron entronizados nel Palaciu Imperial de Tokiu el 12 de payares de 1990.

Dende'l so entronización, los emperadores visitaron 19 países, y fixeron enforma por que la familia imperial sía más visible y accesible nel Xapón contemporaneu. Siguiendo la tradición occidental, les sos funciones oficiales, amás de visites a otros países, son ayudar al so home nos eventos y ceremonies, tanto dientro como fuera del Palaciu Imperial (ella tuvo al llau del Emperador perdayuri, por casu, mientres la ceremonia d'inauguración de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu de 1998 en Nagano), recibir a los invitaos oficiales, incluyíos los veceros del Estáu, y tamién visitar les instituciones y servicios sociales, culturales y caritativos. Por casu, en 2007, la emperatriz realizó deberes oficiales en más de 300 ocasiones.

L'Axencia de la Casa Imperial anunció qu'a partir de 2014 la mayor parte de los viaxes y visites oficiales de la familia imperial seríen realizaos polos fíos y nietos de los emperadores. La so salú nun tuvo nada que ver con esta decisión.[18]

Espérase que la emperatriz sía la encarnación de los valores tradicionales, como la modestia y la pureza. Ella demostró un fuerte sentíu del deber a lo llargo de la so vida, lo que la fai bien popular ente los xaponeses. Participa en ceremonies relixoses col emperador, como visites al Gran Santuariu de Ise, otros santuarios sintoístes y mausoleos imperiales pa rezar a los espíritus ancestrales de la familia imperial.

 
La Secretaria d'Estáu Hillary Clinton nuna visita oficial a Tokiu en 2011.
 
La emperatriz n'ocasión del cumpleaños del emperador nel Palaciu Imperial, el 23 d'avientu del 2005.

Trabayos publicaos editar

La emperatriz Michiko compunxo numberosos poemes, incluyendo waka.[19][20] Dalgunos d'ellos fueron publicaos: una serie de composiciones wakas por Akihito y Michiko, entós príncipes herederos, fueron publicaos en 1987 y republicados darréu en 1991 sol títulu Tomoshibi: Light. Finalmente, una coleición de 367 wakas de la emperatriz foi publicada en 1997 col títulu "Seoto" (瀬音 Lliteralmente "El Soníu Actual"?), y 53 d'ellos fueron traducíos al francés y publicaos en Francia por Signatura sol títulu Sé-oto, song of the ford.[21]

Unu de los sos poemes más conocíos ye'l que compunxo tres la nacencia del so primer fíu (1960), Nana del árbol de seda.[22]

En 1991, Michiko escribió un llibru pa neños, ilustráu por Wako Takeda: Hajimete non Yamanobori ("El mio Primer Monte").

Hobbies editar

 
Michiko Shōda mientres toca'l pianu n'ochobre de 1958.

La emperatriz esfruta especialmente lleendo, escuchando música y tocando'l pianu, ente que'l so maríu Akihito sabe tocar el violín y el so fíu mayor, Naruhito, el violonchelu.[23]

Títulu y tratamientu editar

El so títulu completu ye La so Maxestá Imperial la Emperatriz de Xapón.

Ancestros editar

Distinciones honorífiques editar

Distinciones honorífiques xaponeses editar

Distinciones honorífiques españoles editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Q29241254. Páxina: 423. Llingua de la obra o nome: xaponés.
  2. URL de la referencia: https://www.musashigakuen.jp/ayumi/kinenshitsu/tenzi/ryakuden/ryakuden14.html.
  3. Identificador CONOR.SI: 89115747. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. URL de la referencia: https://www.irishtimes.com/news/japanese-royal-to-spend-time-in-dublin-studying-english-1.679579.
  5. «Boletín Oficial del Estáu» (castellanu) páxs. 1047. Agencia Estatal Boletín Oficial del Estado (20 xineru 1972).
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://www.ordens.presidencia.pt/?idc=154&list=1.
  7. URL de la referencia: http://kongehuset.dk/modtagere-af-danske-dekorationer.
  8. URL de la referencia: https://www.parlament.gv.at/PAKT/VHG/XXIV/AB/AB_10542/imfname_251156.pdf.
  9. URL de la referencia: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WMP20020440666.
  10. URL de la referencia: http://grybauskaite1.lrp.lt/lt/prezidento_veikla/apdovanojimai/apdovanojimai_256.html.
  11. «The commoners who married royalty». BBC. Consultáu'l 11 de marzu de 2013.
  12. Briton let author commit hara-kiri. Sunday Times. 2 de mayu de 2005. http://www.markdevlin.com/TheMishimaIncident/SundayTimes.htm. Consultáu'l 12 de xunu de 2012. 
  13. Saru, « 三島入門 (An Introduction to Mishima) », Mutant Frog Travelogue, 12 February 2006
  14. Herbert P. Bix, "Hirohito and the Making of Modern Japan", New York, 2001, p. 661
  15. « Japan's Dowager Empress Dead At 97 », CBS, 16/06/2000
  16. "Japanese Princess Has An Abortion", The Miami News, 22 March 1963, page 3
  17. Imperial Household Agency, «Their Majesties the Emperor and Empress»
  18. Imperial Household Agency, «Press Conference on the occasion of His Majesty's Birthday (2013)»
  19. (n'inglés) «Year-end Presentations of Waka Poems (2013)». Consultáu'l 27 d'abril de 2014.
  20. (n'inglés) «Waka Poems by Their Majesties the Emperor and Empress and Their Imperial Highnesses the Crown Prince and Princess (2014)». Consultáu'l 27 d'abril de 2014.
  21. (en francés) Présentation du livre Sé-oto, Le chant du gué de l'impératrice Michiko sur le site shunkin.net
  22. Vanitatis
  23. (n'inglés) «Press Conference on the occasion of Her Majesty's Birthday (Written Answers) (2013)». Consultáu'l 27 d'abril de de 2014.
  24. Boletín Oficial del Estáu
  25. Boletín Oficial del Estáu

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Nagako
Emperatriz consorte de Xapón
 

1989 - 2019
Socesor:
Masako