La Flat Earth Society (llit. Sociedá de la Tierra Plana, tamién llamada International Flat Earth Society o la International Flat Earth Research Society) ye una organización que promueve la idea de que la Tierra ye plana, en cuenta de un esferoide oblato. Foi fundada por Samuel Shenton en 1956[1] y depués dirixida por Charles K. Johnson, quien dio see a la organización na so casa en Lancaster. La sociedá tuvo inactiva tres la muerte de Johnson en 2001, pero foi restaurada en 2004 pol so nuevu presidente Daniel Shenton.[2]

Flat Earth Society
organización
Llocalización
Sede Londres
Direición Reinu Xuníu
Historia
Fundación1956
Fundador Samuel Shenton
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Destacaos científicos refugaron les idees de la organización y considerar pseudocientíficas.[3]

Oríxenes del conceutu de Tierra Plana editar

Anque esiste la errónea creencia popular de que mientres la Edá Media la xente polo xeneral creía que la Tierra yera plana, la idea de que la Tierra yera esférica apaez yá dende l'antigüedá clásica, popularizada por Pitágores y Aristóteles, y aceptada por práuticamente tolos estudiosos yá en tiempos de Ptolomeo nel sieglu II e.C. Anque dalgunos de los primeros escritores cristianos teníen oxeciones de tipu teolóxicu, na Edá Media toles cañes principales del cristianismu aceptaben como un fechu la idea d'una Tierra esférica, eso sí, calteníen les sos creencies sobre'l sistema xeocéntricu d'Aristóteles y Ptolomeo considerando la Tierra como'l centru del universu.

El modernu movimientu pro tierra plana anicióse cuando un excéntrico inventor inglés, Samuel Birley Rowbotham (1816-1884), basándose n'interpretaciones lliterales de ciertos pasaxes de la Biblia, publicó un panfletu de 16 páxines, que más palantre convirtió nun llibru de 430 páxines, esponiendo los sos puntos de vista al respeutu. Acordies con el sistema de Rowbotham, al que llamó Astronomía Zetética, la Tierra ye un discu planu centráu nel polu norte y zarráu na so llende sur por un muriu de xelu, col Sol, la Lluna, los planetes y les estrelles a tan solo unos centenares de milles sobre la superficie de la Tierra.

Rowbotham y los sos siguidores algamaron notoriedá al engardise n'alderiques públicos escandalosos colos científicos destacaos del so tiempu. Unu de dichos enfrentamientos, qu'implicó al prominente xeógrafu Alfred Russel Wallace, dexeneró en dellos xuicios por fraude y llevantos.

Tres la muerte de Rowbotham, los sos siguidores crearon la Sociedá Zetética Universal, publicando una revista titulada The Earth Not a Globe Review, y permanecieron activos hasta bien entráu'l sieglu XX. Tres la Primer Guerra Mundial, el movimientu empecipió un lentu descensu.

Nos Estaos Xuníos d'América, les idees de Rowbotham fueron adoptaes por un cultu relixosu, la Ilesia Católica Cristiana. Fundada pol Sanamientu al traviés de la fe curanderu escocés John Alexander Dowie en 1895, la ilesia estableció la comunidá teocrática de Zion (Illinois), na vera del Llagu Michigan, a 70 km (unes 40 milles) al norte de Chicago. En 1906 Dowie foi depuestu como líder del cultu pol so llugarteniente, Wilbur Glenn Voliva. Ésti gobernó a los sos 6.000 siguidores con mano de fierro, presuntamente usándo-yos como trabayadores forzaos na corporación propiedá de la ilesia, Zion Industries [ensin referencies]. Nes escueles de la comunidá enseñábase puramente la doctrina de la Tierra plana. Voliva foi un pioneru na programación relixosa de radio. Los oyentes de la so emisora de radio de 100.000 vatios (0.1 MW) recibíen regularmente tronantes denuncies de les maldaes de la teoría de la evolución y l'astronomía, qu'almitía que la Tierra yera esférica. Voliva morrió en 1942 y la ilesia se desintegró so una nube d'escándalos financieros. Dellos siguidores incorruptibles de la "Tierra plana" siguieron viviendo en Zion mientres la década de 1950.

La Tierra plana dende l'espaciu editar

En 1956, Samuel Shenton, alicó la SZU col nome de International Flat Earth Society. Cola llegada del programa espacial, la Sociedá viose enfrentada a fotografíes de la Tierra realizaes por satélites orbitales, y más palantre por astronautes que "aterrizaron" ('allunizar' ye'l nuevu verbu que surde dempués d'ésta fazaña de conquista del home) na Lluna. Confrontado coles primeres fotografíes de la NASA amosando la Tierra dende l'espaciu, Shenton afirmó: "Ye bono de ver cómo una fotografía como ésta puede engañar al güeyu ensin entrenar." La sociedá adoptó'l planteamientu de qu'l'allunizaxe del Apolo foi un montaxe, preparáu pola industria del cine de Hollywood y basáu nun guión d'Arthur C. Clarke, postura tamién adoptada por terceros ayenos a la sociedá (vease Acusaciones de falsificación nos allunizaxes del Apollo). Nun mensaxe de marzu de 2001 a un amigu, Clarke respondió de forma irónica a les acusaciones de la sociedá: "Escribí al ex Direutor de la NASA Dan Golding pa dici-y que nun me llegaron a pagar nunca esi trabayu, y si nun fai nada al respeutu de momentu, va oyer noticies de los mios tarrecibles abogaos, Geldsnatch, Geldsnatch & Blubberclutch." (Trad. llibremente como "Trincaoro, Trincaoro y Pillacaldero")

Charles K. Johnson editar

 
Bandera de les Naciones Xuníes.

En 1971, Shenton morrió y Charles K. Johnson convertir nel nuevu presidente de la Flat Earth Society. Sol so lideralgu, y a lo llargo de los trés décades siguientes, el grupu creció en tamañu d'un puñáu de miembros a cerca de 3.000. Johnson distribuyó, publicaciones, folletos, mapes, etc., a cualesquier que los pidiera, y xestionaba toles altes a la sociedá xunto cola so muyer, Marjory, que tamién yera miembru. Los pidimientos d'alta llegaron dende dellos países, incluyendo Arabia Saudita, Irán y la India.

L'últimu modelu del mundu arrobináu pola sociedá sostién que los humanos vivimos nun discu, col Polu Norte nel so centru, y un muriu de xelu de 45 metros d'altu como llende esterior. El mapa resultante recuerda vagamente al símbolu de les Naciones Xuníes, fechu que Johnson citaba como prueba de les sos afirmaciones (resumiendo, el símbolu ye asina porque ellos saben que la tierra ye realmente asina). Nesti modelu, el Sol y la Lluna nun tienen más de 52 km de diámetru.

Un boletín de la sociedá dexa establecer les creencies de Johnson:

Oxetivu: Reparar curioso, pensar llibremente, redescubrir fechos escaecíos y oponese a asunciones teóriques dogmátiques. Ayudar a establecer los Estaos Xuníos del Mundu nesta tierra plana. Reemplazar la relixón de la ciencia... ¡por CORDURA!

La International Flat Earth Society ye la sociedá más antigua esistente nel mundu de forma siguida. Empezó cola Creación de la Creación. Primero l'agua... la cara de la fondura... ensin forma o llendes... solo Agua. Depués la Tierra sobre ella y na Agua, l'Agua entós como agora plana y nivelada, como ye la verdadera naturaleza de l'Agua. Esisten, poques gracies, montes y valles na Tierra, pero como la mayoría del mundu ye Agua, nós dicimos "El mundu ye planu". Los rexistros históricos y la hestoria oral dícennos que la parte terrestre puede ser cuadrada, formando una sola masa, entós como agora, el norte magnéticu siendo'l Centru. Ensin dulda, enormes y cataclísmicos eventos y temblones rompieron la Tierra, estremaron la Tierra pa formar los actuales continentes ya islles tal como esisten güei. Hai daqué que sabemos con certidume d'esti mundu... el mundu conocío y habitao ye planu, niveláu, un Mundu Llanu.

Nós afirmamos que la llamada 'Ciencia' actual y los 'científicos' consisten na mesma vieya banda de doctores bruxos, magos, cuenteros, los 'Clérigos-Actores' pa la xente común. La 'ciencia' consiste nun estrañu potaxe ocultu de basura teorico-teolóxica... ensin rellación col mundu real de los fechos, la teunoloxía y l'invención, d'altos edificios y rápidos coches, aeroplanos y otres coses Bones y Reales de la vida; la teunoloxía nun tien nenguna rellación cola rede d'estúpides teoríes científiques. TOOS el inventores tuvieron en contra de la ciencia. Los hermanos Wright dixeron: "La teoría científica reprimiónos mientres años. Cuando abandonamos toa ciencia, empezamos dende un esperimentu y esperimentamos, entós inventamos l'aeroplanu." A éstes tolos aeroplanos vuelen a nivel nesta Tierra Plana.

Charles Johnson morrió'l 19 de marzu de 2001, dexando nel aire'l futuru de la Flat Earth Society.

Referencies editar

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar

  • Archival documents: Los papeles de la Flat Earth Society, University of Liverpool Library, Special Collections and Archives, referencia GB 141 FES. La coleición entiende en 31 caxes y carpetes la documentación de la Flat Earth Society mientres la implicación de Samuel Shenton cola mesma (1956-1971). El material inclúi correspondencia d'entrada y salida, material promocional como folletos y posters, revistes, manuscritos, material de llectura incluyendo mapes y diagrames, fotografíes, retayos de prensa, notes, llibros sobre astronomía y la Tierra, y otres efemérides.
  • Earth Not a Globe Testu online del tratáu de 1881 de Samuel Birley Rowbotham sobre l'Astronomía Zetética.
  • The Flat Earth Páxina del profesor Donald Simanek sobre la hestoria de los movimientos pro Tierra plana.
  • The International Flat Earth Society. de Robert P. J. Day, 1993. Documenta el boletín de noticies de la Flat Earth Society. Ye parte del archivu Talk.Origins sobre Evolución/Creacionismo.
  • Holding, James Patrick, 2000. Is the erets (earth) flat? TJ 14'(3):51–54.
  • Flat Earth Society Inc. (parodia) Flat Earth Society Home Page
  • The Flat Earth Society web site and forums — Web qu'arrexunta información sobre la Flat Earth Society nun intentu de reconstruyir la sociedá. Inclúi foros de discutiniu y boletinos de noticies de los 70 y los 80
  • Referencies a la Flat Earth Society pola Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos.