El Gran Corredor (chinu: 长 廊 ; pinyin: Cháng Láng ) ye un llargu pasiellu cubiertu nel Palaciu de Branu en Beixín, China, de 728 m de llargor, con una bien rica decoración de más de 14.000 pintures, declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

Palaciu de Branu, xardín imperial de Beixín
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
El Gran Corredor. Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 393: Minutes were provided for longitude without degrees also being provided.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii
Referencia 880
Inscripción 1998 (XXII Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El Gran Corredor foi construyíu per primer vegada en 1750, cuando l'emperador Qianlong encargó'l trabayu de convertir la zona nun xardín imperial. El pasiellu foi construyíu de manera que la madre del emperador pudiera esfrutar d'un paséu polos xardinos protexida de los elementos. Al igual que la mayor parte del Palaciu de Branu, el Gran Corredor foi severamente estropiáu pol fueu poles fuercies aliaes anglu-franceses en 1860 mientres la Segunda Guerra del Opiu. Foi reconstruyíu en 1886. El Gran Corredor incluyir na llista del Patrimoniu de la Humanidá de la Unesco n'avientu de 1998, formando parte del Palaciu de Branu.

Organización editar

 
Visitantes nel Gran Corredor.

El Gran Corredor trescurre dende la Puerta del saludu a la Lluna (Yao Yue Men) nel este escontra l'oeste a lo llargo d'orellar norte del llagu Kunming. A lo llargo de toa'l so llargor, ta na zona ente la vera del llagu y los pies de la Llomba de la Llonxevidá. El Barcu de Mármol, un interesáu pabellón sobre'l llagu, atópase cerca del estremu occidental del corredor. La seición central del Gran Corredor pasa por una curva escontra'l sur alredor del complexu central nel llau del llagu de la Llomba de la Llonxevidá. El salón principal d'esti complexu ye'l Salón de la Disipación de la Nube (Pai Yun Dian), onde la emperatriz viuda Cixi utilizaba pa celebrar el so cumpleaños. El pasiellu llargu traviesa la Puerta de la Disipación de la Nube (Pai Yun Men) que marca'l centru del pasiellu. La Puerta ye de relevancia por sigo mesma y esta cubierta de pintures.

El llargor total d'esti llargu corredor ye de 728 metros, con vigues sol techu que lu estremen en 273 seiciones. A lo llargo del so cursu, hai cuatro pabellones octogonales con bistechos dobles, dos a cada llau de la Puerta de la Disipación de la Nube. Los pabellones simbolicen les cuatro estaciones (primavera, branu, seronda, iviernu) y llámense (d'este a oeste): Liu Jia (chinu: 留 佳 ; pinyin: Liú Jia , "reteniendo lo bono"), Ji Lan (chinu: 寄 澜 ; pinyin: Jì Lán , "vivir coles ondes"), Qiu Shui (chinu: 秋 水 ; pinyin: Qiu Shuǐ , "agua de seronda") y Qing Yao (chinu: 清 遥 ; pinyin: de Qīng Yao , "claro y alloñáu").

D'esta manera, cuando se percuerre tol corredor, puede considerase que se percorrió figurativamente tou un añu.

A mediu camín ente los dos pabellones a entrambos llaos de la Puerta de la Disipación de la Nube, pueden llegase a pabellones na vera del llagu al traviés de curtia estensión escontra'l sur del Gran Corredor: el Pabellón del Barcu mirando a la Gavilueta (Ou Dui fang) nel este y el Pabellón del Pexe y de les Algues (Zhao Yu Xuan) nel oeste. Nel oeste hai tamién una estensión escontra'l norte enfrente del Pabellón del Pexe y de les Algues, que conduz a una torre mirador octogonal de tres pisos.

Obres artístiques editar

El pasiellu llargu ta ricamente decoráu con pintures nes vigues y el techu. En total hai más de 14.000 pintures, que representen episodios de la lliteratura clásica china, cuentos populares, personaxes tanto históricos como llexendarios y famosos edificios y paisaxes, según flores, páxaros, peces ya inseutos chinos.

En cada unu de los cuatro pabellones nos sos recodos, hai dos cuadros principales nos dos puertes nos llaos este y oeste. Les temes d'estos cuadros descríbense de siguío (d'este a oeste):

Historia de la tierra de la flor de piescu editar

 
Historia de la Tierra de la flor de piescu

La "historia de la tierra de la flor de piescu" (chinu: 桃花源记; pinyin: Taohuayuan Ji) asocede mientres el reináu del emperador Wu de la dinastía Jin del Este. Cunta la historia d'un pescador qu'afaya un valle escondíu (Shi Tau Yuan Wai) asitiáu al otru llau d'una cueva estrecha. Los habitantes del valle yeren los descendientes de refuxaos de guerra de la dómina de la dinastía Qin. Vivieren nesta utopía despreocupados pol cursu posterior de la historia en paz y harmonía. El pescador tornó a la so casa pa cuntar la historia, pero l'idílicu valle nunca se pudo atopar otra vegada.

Llucha de Sun Wukong con Nezha editar

Esta pintura representa un episodiu de la novela clásica china "Viaxe al Oeste". Nel episodiu, el Rei Monu Sun Wukong llucha contra'l dios neñu Nezha, unviáu pol Emperador de Jade pa prindar a Sun Wukong. Na llucha, tanto Nezha como Sun Wukong tresformar en dioses con tres cabeces y seis brazos. Na pintura, Nezha representar nuna rueda de fueu, que s'acomuñar comúnmente con él como la so manera de tresporte.

Principales personaxes de Viaxe al Oeste editar

Esta pintura amuesa a los cuatro héroes d'esta novela, d'esquierda a derecha: Sun Wukong, Xuanzang, Zhu Wuneng, and Sha Wujing.

 
Los cuatro personaxes de Viaxe al Oeste

Pintura n'unu de los dinteles o vigues.

Llucha de Zhang Fei con Ma Chao editar

 
Llucha de Zhang Fei con Ma Chao

La tema d'esta pintura ye una feroz batalla ente dos de los futuros Cinco Tigres Xenerales del reinu de Shu, Zhang Fei y Ma Chao na batalla del Pasu Jiameng. La historia ta tomada de la novela histórica del sieglu XIV Romance de los Trés Reinos, una de les Cuatro noveles clásiques de la lliteratura china.

Batalla del Condáu Zhuxian editar

 
Batalla del Condáu Zhuxian
 
Vista xeneral de la posición de la pintura sobre la Batalla del Condáu Zhuxian

Esta pintura amuesa escenes d'una batalla decisiva na guerra ente la dinastía Jin y la dinastía Song. Yue Fei, un xeneral de la dinastía Song, estremar na llucha contra una invasión del exércitu Jin. Na batalla del Condáu Zhuxian, l'exércitu Song tuvo a puntu de perder, pero'l coraxe d'un total d'ocho xenerales sirvió pa convertir una casi gana nuna victoria decisiva..

Yue Fei ganando a Liang Gui con una llanza editar

Al igual que na batalla del Condáu Zhuxian, la tema d'esta pintura ye una historia sobre l'héroe Yue Fei de la dinastía Song. Amuesa a Yue Fei en plena engarradiella con Liang Gui, fíu d'una familia acomodada, que quería soborna-y al traviés d'un exame militar. Na pintura, Yue Fei mata a Liang Gui clavándo-y una llanza nel corazón, ente que ésti cai del caballu.

La madre de Yue Fei tatúa-y na llombu "sirve al país llealmente" editar

La madre de Yue Fei tatúa-y na llombu "sirve al país llealmente" (jin zhong bao guo)

 
La madre de Yue Fei tatúa-y na llombu "sirve al país llealmente"

Pintura n'unu de los dinteles o vigues.

Los siete sabios del monte de bambú editar

 
Los siete sabios del monte de bambú

Esta pintura atopar nel llau occidental del Pabellón Qiu Shui. Amuesa siete literatos apasionaos del sieglu III, conocíos como los siete sabios del monte de bambú. Estos estudiosos, Rouen Ji, Xi Kang, Rouen Xian, Shan Tau, Xiang Xiu, Wang Rong y Liu Ling, teníen opiniones polítiques progresistes, pero nun pudieron faer realidá les sos ambiciones. Como reacción, negar a buscar la fama y la riqueza y dedicáronse a entretenese nun monte de bambú dedicaos a la poesía, la comida, la música y l'axedrez.

Engarradiella de Zhao Yun en Changban editar

 
Engarra de Zhao Yun en Changban

Esta pintura amuesa otra escena de la batalla d'El Romance de los Trés Reinos. Na Batalla de Changban, el xeneral Zhao Yun atopábase llargamente superáu en númberu pol exércitu enemigu empobináu por Cao Cao, que derrocara a los miembros de la realeza de la dinastía Han y fundó'l Reinu de Wei. Amás, Zhao Yun tenía qu'atopar a la esposa de Liu Bei, el fundador del Reinu de Shu, y al fíu d'ella (Liu Shan). Cuando los atopó, la esposa de Liu Bei suicidar pa nun ser una carga pa Zhao, quien entós foi a la batalla pa la proteición del neñu. La pintura amuesa a Zhao, vistíu de blancu, arrodiáu de soldaos enemigos y sosteniendo al fíu de Liu Bei. A la fin, Zhao Yun iguar pa causar gran dañu al enemigu y salvar al neñu.

Engarradiella de Lü Bu con Liu Bei, Guan Yu y Zhang Fei editar

Esta pintura atopar nel llau occidental del Pabellón Qing Yao. La tema ye la Batalla del pasu de Hulao, una vegada más una batalla de la novela "Romance de los Trés Reinos". Nun llau d'esta batalla taba Lü Bu, nesi momentu lleal al so padre adoptivu Dong Zhuo, un tiranu que ganara'l control sobre l'emperador de la dinastía Han posterior. Nel otru llau taben "los trés hermanos xuraos": Liu Bei, futuru fundador del Reinu de Shu, Guan Yu y Zhang Fei, dos de los sos principales xenerales y dambos parte de los Cinco Tigres Xenerales qu'apaecen más palantre na novela. La pintura amuesa a Zhang Fei con cara negra empuñando una llanza, Guan Yu con cara colorada y una guan dao y Liu Bei con una espada de doble filu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar