Grupos políticos del Parllamentu Européu

artículu de llista de Wikimedia

Un grupu políticu del Parllamentu Européu ye la organización funcional interna qu'axunta en cada llexislatura a un númberu de diputaos non inferior a 25, procedentes de siquier una cuarta parte de los Estaos de la Unión, que s'asocien por criterios d'afinidá ideolóxica y acepten sometese a les normes organizativas y de disciplina interna que convinieren na so declaración constitutiva. La so utilidá mora en que facilita descomanadamente la converxencia y la sinergia organizativas de los diputaos y venceyar ideológicamente y colos sos partíos políticos, favoreciendo la conformanza de mayoríes y minoríes polítiques articulaes y políticamente representatives.

Grupos de la VIII llexislatura (febreru de 2017)   217   PPE  189   S&D  68   ALDE   74   CRE   52   GUE-NGL  51   LV-ALE  42   ELDD  40   ENL  18   Non adscritos

Funcionamientu y organización interna editar

Cada grupu políticu parllamentariu decide la so propia estructura organizativa y les normes de funcionamientu internu que van informar l'actuación del grupu y de los sos diputaos. Sicasí, la mesma dinámica parllamentaria (alderiques públicos, negociaciones, control políticu del Colexu, llexislación, etc...) y el funcionamientu habitual de los sos órganos institucionales favorecieron tradicionalmente una configuración interna bien asemeyada y xeneralizada ente tolos grupos políticos de la Cámara, sicasí les diferencies que, en razón de la composición de cada grupu, pueden reparase. Asina, esisten grupos formaos a imaxe d'un únicu partíu políticu européu, a que los sos diputaos entama (por casu el Grupu del PPE); nestos casos la cohesión ideolóxica y la disciplina interna del grupu suelen ser bien fuertes. Tamién hai grupos que, otra manera, axunten a diputaos provenientes de partíos políticos europeos distintos (anque ideológicamente compatibles) o inclusive independientes; néstos, ye habitual que les normes de conducta y de disciplina interna cumplan más una función de coordinación que de verdadera direición política, al estilu de les coaliciones, magar tamién esto varia d'unos casos a otros.

La estructura organizativa interna de los grupos políticos fuelga, davezu, sobre les siguientes figures:

  • un presidente del grupu, dacuando llamáu coordinador, qu'actúa como voceru habitual y que caltién la comunicación col partíu o los partíos políticos europeos aconceyaos nel grupu parllamentariu, distribuyendo coles mesmes les funciones y el trabayu ente los diputaos que lu componen. Nel ámbitu institucional, representa cola so voz y el so votu al grupu políticu na Conferencia de Presidentes de grupu del Parllamentu, onde s'adopten les decisiones políticamente más relevantes de l'actividá y organización de la Cámara, y suel apellar al Presidente de la Comisión nes sesiones de control parllamentariu. Encabeza, o nel so casu coordina, el diálogu políticu colos demás grupos y les negociaciones pa la conclusión d'alcuerdos ente ellos.
  • Una secretaría de grupu, dependiente de la Secretaría Xeneral del Parllamentu, que garrasti a los sos miembros nes sos funciones polítiques derivaes de la so pertenencia al grupu, y sofitando el llabor del presidente del grupu.
  • Les delegaciones nacionales, integraes polos diputaos provenientes d'un mesmu Estáu que tán adscritos al grupu, coordinen ente los sos miembros ciertes posiciones de particular relevancia pa los intereses nacionales y esponer o defenden. Esto tou ensin perxuiciu del respetu a la coordinación o disciplina de votu que nel so casu contemple la declaración constitutiva del grupu. Cada delegación nacional ta encabezada por un xefe, encargáu coles mesmes de velar pol bon cumplimientu de les normes del grupu ente los miembros de la so delegación nacional.

Repartu actual d'escaños editar

Na actualidá, el Grupu del Partíu Popular Européu ye'l que más fuercia tien con 220 escaños, siguíu del Grupu de l'Alianza Progresista de Socialistes y Demócrates con 191 escaños y del Grupu de los Conservadores y Reformistes Europeos con 70 diputaos. Pela contra, el Grupo Europa de la Llibertá y la Democracia Direuta ye'l más pequeñu con 48 diputaos.

Amás, esiste la calificación de Diputaos ensin inscribir que, diferencia de dellos parllamentos nacionales, nel Parllamentu Européu nun esiste como grupu. Los diputaos que nun pertenezan a nengún grupu constituyíu de la Cámara disponen d'un presupuestu y de una secretaría conxunta, y equí acaben les sos semeyances colos grupos políticos.

Grupu políticu Escaños
Grupu del Partíu Popular Européu (EPP Group)
* Partíu Popular Européu (213)
* Partíu de l'Alianza de los Lliberales y Demócrates per Europa (5)
* Independientes (2)
217/751
Grupu de l'Alianza Progresista de Socialistes y Demócrates (S&D)
* Partíu de los Socialistes Europeos (184)
* Independientes (7)
189/751
Grupu de los Conservadores y Reformistes Europeos (CRE)
* Alianza de los Conservadores y Reformistes Europeos (42)
* Movimientu pola Europa de les Llibertaes y la Democracia (6)
* Alianza Llibre Europea (4)
* Movimientu Políticu Cristianu Européu (3)
* Partíu de l'Alianza de los Lliberales y Demócrates per Europa (1)
* Independientes (14)
74/751
Grupu de l'Alianza de los Lliberales y Demócrates per Europa (ALDE)
* Partíu de l'Alianza de los Lliberales y Demócrates per Europa (42)
* Partíu Demócrata Européu (12)
* Independientes (14)
68/751
Grupu de la Izquierda Unitaria Europea / Izquierda Verde Nórdica (GUE/NGL)  
* Partíu de la Izquierda Europea (30)
* Alianza de la Izquierda Verde Nórdica (2)
* Alianza pola Europa de les Democracies (1)
* Alianza Llibre Europea (1)
* Independientes (18)
52/751
Grupu de Los Verdes / Alianza Llibre Europea (Greens-EFA)
* Partíu Verde Européu (36)
* Alianza Llibre Europea (7)
* Partíu Pirata Européu (1)
* Alianza de la Izquierda Verde Nórdica (1)
* Independientes (5)
51/751
Grupo Europa de la Llibertá y la Democracia Direuta (EFDD)
* Movimientu pola Europa de les Llibertaes y la Democracia (2)
* Independientes (46)
40/751
Non inscritos (NIN)
* Alianza Europea pola Llibertá (37)
* Frente Nacional Européu (4)
* Alianza Europea de Movimientos Nacionales (3)
* Independientes (8)
18/751

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar