Cuarta Internacional

(Redirixío dende IV Internacional)

La IV Internacional foi una organización internacional de partíos comunistes siguidores de les idees de León Trotsky, quien foi amás el so principal dirixente. Foi establecida nun congresu de delegaos en Perigny (París) el 3 de setiembre de 1938, qu'aprobó'l Programa de Transición. La IV Internacional considerábase heredera de toles internacionales obreres, pero'l so modelu organizativo y programa políticu basar nos cuatro primeros congresos de la III Internacional. La IV Internacional quedó debilitada tres l'asesinatu de Trotsky en 1940 y quedó eslleida tres una serie de dixebres en 1953 y 1963. De magar, múltiples organizaciones considérense herederes de la IV Internacional.

Cuarta Internacional
internacional
Historia
Fundación1938
Fundador León Trotsky
Cambiar los datos en Wikidata

Les internacionales obreres editar

La fundación de la Primer Internacional en 1864 foi'l primer intentu de los sectores más avanzaos del movimientu obreru de dar una espresión organizativa a la política internacionalista de la revolución proletaria. Nella xugaron un papel destacáu Marx, Engels y Bakunin; en redol a esti postreru entamó'l anarquismu, qu'en siendo espulsáu desenvolvería la so propia Internacional en 1872.

La Segunda Internacional (1889), unu de que los sos fundadores foi Engels, terminó sofitando a los gobiernos de los países imperialistes votando a favor de los creitos de guerra pa la Primer Guerra Mundial, enfrentando a los trabayadores de los distintos países na que resultó una de les mayores matances de la hestoria, y produciéndose la separación ente los socialistes reformistes (socialdemocracia) y los socialistes revolucionarios, xerme de la Tercera Internacional.

Ante estos fechos, el Partíu Bolxevique fundó la Tercera Internacional en 1919, dempués de la Revolución rusa, pa recuperar la política revolucionaria a escala internacional. Dempués del trunfu de Stalin y la burocratización del estáu soviéticu, la Tercera Internacional convertir nun preséu de la política soviética.

Trotsky proclamara la necesidá de construyir la Cuarta Internacional, al considerar que la Tercer Internacional yera estalinista. D'acordies colos trosquistes, demostrar les grandes traiciones de los Partíos Comunistes n'Alemaña, Francia y España mientres la década de los 30 del sieglu XX, resultando la victoria del fascismu en gran parte d'Europa. La IV Internacional fundóse de fechu nuna conferencia en 1938.

La IV Internacional editar

León Trotsky entendía la Internacional como'l partíu mundial de la revolución proletaria, con seiciones nos distintos países qu'actuaren como un tou (con un réxime internu de centralismu democráticu) en pos de la revolución mundial. Les exes programátiques basar na teoría de la revolución permanente, el Programa de Transición y el internacionalismu. Por tanto, defendíase que la revolución socialista namái podría trunfar definitivamente si dar a nivel mundial, y non solo en países concretos.

En 1939, al empezar la Segunda Guerra Mundial, la sede del Secretariáu Xeneral treslladar a Nueva York.

En 1940 el qu'entós yera'l partíu más importante de la Cuarta Internacional, el Partíu Socialista de los Trabayadores (SWP) de los Estaos Xuníos, sufrió una división. La dixebra foi protagonizada por una fracción minoritaria encabezada por Max Schachtman y James Burnham que discrepaben de les posiciones de Trotsky y James Cannon.

L'asesinatu de Trotsky n'agostu de 1940 por un axente español (Ramón Mercader) de la NKVD mandáu por Stalin, significó un grave golpe políticu pa la Cuarta Internacional. Quedó bien debilitada, con una direición bien nueva ya inesperta, escoyida en 1946 tres la Segunda Guerra Mundial, nel segundu congresu mundial.

El primer gran desafíu y crisis producir en 1953. Distintos grupos (ente ellos el GOR -partíu d'enclín morenista- arxentín, el Partíu Comunista Internacionalista francés o'l SWP norteamericanu) negar a aceptar les tesis mayoritaries impulsaes por Michel Pablo (seudónimu del trotskista d'orixe griegu Michel Raptis). Ésti defendía que, al españar una inmediata Tercer Guerra Mundial, los Partíos Comunistes (PC) estalinistes adoptaríen un papel revolucionariu, al enfrentase violentamente al imperialismu. Por tanto, nos estaos obreros burocráticos la gran xera nun sería construyir partíos trosquistes revolucionarios, sinón entrar nos PC estalinistes pa impulsalos a tomar el poder. La internacional acabó'l procesu rota en diverses fracciones, les seiciones que siguieron la política pablista fueron destruyíes y los sos cuadros absorbíos polos PC.

Na década de los 60 producióse una reunificación en redol al planteamientu de que la revolución cubana produxera un nuevu estáu obreru. L'acabante crear Secretariáu Unificáu tendría como dirixentes a los principales líderes que se negaron a aplicar la política pablista, ente ellos al belga Ernest Mandel, a Pierre Frank, a Joseph Hansen y James Cannon del SWP d'Estaos Xuníos y a Nahuel Moreno de Pallabra Obrera. Sicasí la reunificación duró pocu (Pierre Franck, La longue cole des troskystes, Éditions la brèche, París, 1978).

Organizaciones herederes de la IV Internacional na actualidá editar

Delles organizaciones a nivel internacional considérense herederes de la IV Internacional de Trotsky. Munches d'elles provienen de dellos mozos dirixentes o miembros d'esta organización como Ernest Mandel, Pierre Franck, Joseph Hansen, Nahuel Moreno. [ensin referencies]

Secretariáu Unificáu de la IV Internacional editar

El Secretariáu Unificáu de la IV Internacional, fundáu en 1963, de tradición mandelista, sigui reivindicando la denominación de la IV Internacional, anque arrenunció a dalguna de les sos bases programátiques, como'l centralismu democráticu (funcionando como una federación de partíos, y non como un partíu mundial) o la conseña de la dictadura del proletariáu en delles de les sos seiciones. Esta corriente internacional foi bien criticada por otres organizaciones trosquistes pola so participación nos gobiernos de Prodi (Italia) y Lula (Brasil). Nel so XVI congresu, asitióse claramente pola construcción de partíos anticapitalistes amplios como una forma d'avanzar nel so proyeutu revolucionariu. Cuenta con seiciones y grupos simpatizantes en más de 60 países. Unu de los sos referentes a nivel mundial yera la LCR francesa, agora eslleida nel Nuevu Partíu Anticapitalista. N'Arxentina'l Movimientu Socialista de los Trabayadores (MST) ye miembru observador.[1]

Comité por una Internacional de los Trabayadores editar

El Comité por una Internacional de los Trabayadores (CIT) provién de la seición inglesa de la IV Internacional. Fundáu en 1974, ta presente en más de 40 países.

Lliga Internacional de los Trabayadores Cuarta Internacional editar

La Lliga Internacional de los Trabayadores Cuarta Internacional (LIT-CI), fundada en 1982, de tradición morenista, plantega reconstruyir la IV internacional con un programa revolucionariu. Ta presente especialmente en Llatinoamérica y Europa, onde destaquen el Partíu Socialista de los Trabayadores Unificáu (Brasil), el Partíu d'Alternativa Comunista (Italia) y el Partíu Obreru Socialista (Méxicu). N'Arxentina, el país orixinariu de Moreno, la so corriente empezó como un grupu que faía entrismo nel peronismu hasta fundise cola agrupación liderada por Santucho nel Partíu Revolucionariu de los Trabayadores y depués estremase sobre la base de la cuestión de la llucha armada. D'esa división surdiría los Partíu Socialista de los Trabayadores, que dempués pasaría a denominase Movimientu al Socialismu. A mediaos de los 80, el MAS aportó a posiblemente'l partíu trotskista más grande ya influyente del so tiempu nel mundu, cuntando con dellos millares de militantes espardíos por tol país y consolidaos como la principal fuercia d'izquierda d'Arxentina. Col fallecimientu de Moreno, el MAS estremóse en múltiples agrupaciones, dalgunes de les cualos siguen reivindicando l'heriedu morenista.

Corriente Marxista Internacional editar

La Corriente Marxista Internacional (CMI), fundada por Ted Grant en 1992 dempués d'una dixebra del Comité por una Internacional de los Trabayadores. La so principal carauterística diferencial ye que s'empobina a organizaciones de mases que considera como los únicos preseos válidos de la clase obrera, tales como sindicatos y partíos socialdemócrates, socialistes y comunistes. Esta organización arrenunció a reagrupar el trosquismu internacional y nun caltién nenguna rellación colos grupos que busquen reorganizar la IV Internacional. El so dirixente y teóricu actual más conocíu ye Alan Woods. La CMI ta presente en más de 30 países. En Brasil encabeza los movimientos d'ocupación d'empreses. Tien tamién una notable influencia nel Partíu del Pueblu de Paquistán. Alan Woods manifestó de cutiu el so "sofitu críticu" al gobiernu de Hugo Chávez en Venezuela.

Otres editar

  • La Corriente Internacional Socialismu o Barbarie, rompió na década de los 90 cola LIT-CI pa formar un nuevu grupu asitiáu en países como Arxentina, España, Francia, Costa Rica, Honduras y Brasil. Destaca'l desenvolvimientu del so partíu n'Arxentina, el Nuevu MAS, que dio orixe a la corriente. A diferencia de la mayoría del trotkysmo, sostién que la URSS nun se tresformó nun estáu obreru deformado sinón que la contrarrevolución stalinista socavó inclusive les bases económicu y social de la sociedá rusa, hasta mover por completu del poder a la clase obrera, lo que dio llugar a una sociedá nin obrera nin capitalista. D'otra manera fuera imposible la restauración capitalista que se verificó a finales del sieglu XX.
  • Esisten otros grupos que se consideren parte o herederos de la mesma la IV Internacional, como Llucha Obrera en Francia.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Enllaces a organizaciones editar