Incursión del Océanu Índicu

Plantía:Campaña Frente Sureste d'Asia

Incursión del Océanu Índicu
Parte de Guerra del Pacíficu
Fecha 31 marzu 1942 → 10 abril 1942
Llugar Océanu Índicu, alredor de Sri Lanka
Resultáu Victoria xaponesa
Belixerantes
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Bandera de Australia Australia
Bandera de Xapón Xapón
Comandantes
Bandera del Reinu Xuníu James Somerville Bandera de Xapón Chuichi Nagumo
Bandera de Xapón Jisaburō Ozawa
Fuercies en combate
3 portaviones
5 acorazaos
7 cruceros
15 destructores
+100 aviones
30 navíos pequeños
+50 buques mercantes
6 portaviones
4 acorazaos
7 cruceros
19 destructores
350 aviones
5 submarinos
Baxes
1 portaviones
2 cruceros
2 destructores
23 barcos mercantes
+40 aviones
+20 aviones
[editar datos en Wikidata]

La Incursión del Océanu Índicu (conocida en Xapón como Operación C) foi executada por una fuercia de 6 portaviones, más escolta, de l'Armada Imperial Xaponesa nel Océanu Índicu ente'l 31 de marzu y el 10 d'abril de 1942, mientres la Segunda Guerra Mundial.[1] L'oxetivu xaponés de destruyir a la fuercia naval británica nel Índicu foi completáu parcialmente, una y bones la mayor parte de la flota enemiga escapó escontra l'oeste. Sicasí, los soldaos británicos nun recibiríen sofitu naval mientres la etapa inicial de la campaña de Myanmar.

Planes xaponeses editar

Dempués de la destrucción de la principal fuercia naval aliada nel Sureste d'Asia mientres la batalla del Mar de Java, los xaponeses decidieron empecipiar una rápida incursión de portaviones nel océanu Índicu, coles mires de destruyir a la Flota Oriental (tamién conocida como la Flota de les Indies Orientales o Flota del Estremu Oriente), lo que dexaría a los defensores de Birmania ensin sofitu naval y protexería el perímetru defensivu xaponés dende Yangon hasta Singapur. Adicionalmente, planióse un ataque contra los barcos mercantes británicos na badea de Bengala coles mires d'atayar el comerciu aliáu y provocar la llerza na India; d'esta manera, los xaponeses pensaben obligar a los británicos a esviar recursos dende Birmania ante l'apariencia de qu'una invasión xaponesa yera probable.

El vicealmirante Chūichi Nagumo, al mandu de la 1ª Flota Aérea, foi unviáu cola Kidō Butai pa esta misión, compuesta polos portaviones Akagi, Hiryū, Sōryū, Shōkaku, Zuikaku y el portaviones llixeru Ryūjō. Nagumo tamién cuntaba colos acorazaos Haruna, Kirishima, Kongō y Hiei; los cruceros pesaos Tone y Chikuma; el cruceru llixeru Abukuma; y los destructores Tanikaze, Urakaze, Isokaze, Hamakaze, Llabrara, Shiranuhi, Kasumi, Kagerō, Maikaze, Hagikaze y Akigumo. El 2 de marzu, el Kaga tuvo qu'abandonar la flota de Nagumo al presentar problemes téunicos. El 26 de marzu, la flota xaponesa zarpó dende les islles Célebes, Indonesia escontra l'Océanu Índicu.

Pa los ataques contra los barcos mercantes ya instalaciones militares cerca de Calcuta destinar a otra flota, la 2ª Flota Espedicionaria del Norte, o Fuercia Malayo, al mandu del Vicealmirante Jisaburō Ozawa. Ozawa cuntaba con una fuercia principal qu'atacaría la mariña de la India dende tres puntos distintes; pa esto cuntaba con cinco crucero pesaos, un cruceru llixeru, un portaviones llixeru (Ryūjō) y cuatro destructores. Adicionalmente cuntaba con un cruceru llixeru, un dragaminas y once destructores, qu'exercieron xeres de suministru, escolta o detección de navíos enemigos.

Planes británicos editar

El Almirantazgo británicu taba consciente de que l'enemigu podría atacar nel Índicu, acelerando'l deterioru de la so posición en Birmania. Sicasí, l'Armada británica nun cuntaba con navíos adicionales pa fortalecer la Flota Oriental. El 26 de marzu nomaron al Almirante sir James Somerville comandante de la Flota Oriental;[2] Sommerville foi informáu de la salida de la flota xaponesa gracies a la decodificación de los mensaxes enemigos, y de que tenía d'esperar un ataque sobre Colombu y Trincomalee. Por esta razón, Somerville retiró la so flota a una base naval británica nel atolón de Addu, nes Maldives, al oeste, coles mires d'esperar ellí la llegada de la flota enemiga, que tenía d'asoceder ente'l 1 y el 2 d'abril. Esta base nun cuntaba con defenses antisubmarinas nin antiaéreas, pero tenía la ventaya de que la so esistencia yera desconocida pal enemigu.

La Flota Oriental de Sommerville atopábase estremada en dos fuercies: la Fuercia A, compuesta polos portaviones pesaos HMS Indomitable y HMS Terrible; l'acorazáu HMS Warspite; los cruceros pesaos HMS Dorsetshire y HMS Cornwall; los cruceros llixeros HMS Enterprise y HMS Emerald; y los destructores HMS Napier, HMS Nestor, HMS Paladin, HMS Panther, HMS Hotspur y HMS Foxhound. La fuercia B taba compuesta pol portaviones llixeru HMS Hermes, los acorazaos HMS Resolution, HMS Ramillies, HMS Royal Sovereign y HMS Revenge; los cruceros llixeros HMS Caledon, HMS Dragon, el neerlandés Hr. Ms. Jacob van Heemskerk; y los destructores HMS Griffin, HMS Norman, HMS Arrow, HMS Decoy, HMS Fortune, HMS Scout, l'australianu HMAS Vampire y el neerlandés Hr. Ms. Isaac Sweers.

La Fuercia B taba compuesta por navíos que presentaben llimitaciones operaciones, yá seya pola so antigüedá, diseñu, falta d'arreglu o porque acababen de ser añadíos a la flota. Sommerville decidió emplegalos en xeres secundaries, como escoltar convóies, al considerar que nun taben en condiciones de faer frente a una flota de portaviones.

El plan de Sommerville consistía en caltener a la so flota alloñada del rangu d'algame de flota enemiga mientres el día, pa depués averase mientres la nueche, coles mires de poder atacar a l'amanecida si condiciones favorables dábense. Adicionalmente, Sommerville cuntaba col sofitu terrestre de 22 Hurricanes, 14 Spitfires y 6 Fulmars en Colombu, según dellos bombarderos Blenheim en Trincomalee.

Maniobres iniciales editar

L'Almirante Sommerville recibió información de que Nagumo atacaría'l 1 d'abril a Ceilán, polo que retiró a la so flota al sur de la isla y caltener ellí por trés díes. Al anochecer del 2 d'abril, la flota xaponesa nun fuera detectada y Sommerville pensó que Nagumo taba esperando que llevara la so flota a la badea p'atacar. Siete submarinos nipones fueren columbraos pela redolada, y la llegada d'estos navíos a la badea mientres la flota de Sommerville recargaba fuera desastrosa.

En realidá, Nagumo solamente taba siguiendo un percorríu llargu escontra Ceilán, pensando averase dende'l sur a la isla. A los nueve de la nueche del 2 d'abril, Sommerville espachó al gruesu de la so flota al atolón de Addu, por que recoyeren suministros. A l'amanecida del 3 d'abril, decidió unviar al portaviones HMS Hermes de vuelta a Trincomalee pa siguir los arreglos, suspendíes al conocese la salida de la flota de portaviones enemigos de Célebes. El Hermes avanzaba amodo, y yera escoltáu pol destructor australianu, HMAS Vampire. Esti portaviones taba asignáu a la batalla de Madagascar, polo que Sommerville nun quería retardar estos trabayos. Adicionalmente, los cruceros pesaos Cornwall y Dorsetshire fueron unviaos a Colombo, el primeru por que participara na defensa del puertu, y el segundu por qu'escoltara un convói.

Al anochecer del 4 d'abril, un avión patrulla canadiense Consolidated PBY Catalina columbró a la flota xaponesa a unos 580 km al sur de Ceilán, pero darréu foi baltáu por un Zero del Hiryū. Sicasí, la tripulación del Catalina llogró tresmitir la posición de llexar antes de ser atacada. Nesi momentu, la flota británica acababa de llegar a Addu, a casi mil quilómetros de distancia, incapaz de llegar a tiempu a Colombo primero que fuera atacada. El Comandante en Xefe de la base naval en Colombo, Almirante sir Geoffrey Layton ordenó de momentu que tolos navíos abandonara'l puertu, y el Cornwall, Dorsetshire, Hermes y Vampire dirixiéronse entós al atolón de Addu.

A la so llegada a la Badea de Bengala, el Ryūjō atacó a dellos buques mercantes, sofitáu por seis cruceros. La flota, comandada pol Vicealmirante Jisaburo Ozawa, fundió 23 barcos, y cinco más fueron fundíos por submarinos xaponeses frente a les mariñes de la India.

Incursiones sobre Ceilán editar

Ataque sobre Colombo y fundimientu del Cornwall y el Dorsetshire editar

 
El HMS Cornwall ambura y fúndese en siendo atacáu.

El 5 d'abril, 315 aviones xaponeses desapegaron de los sos portaviones camín de Colombo, dexando a 45 aparatos como reserva. El llexendariu comandante Mitsuo Fuchida, líder aereu del ataque a Pearl Harbor, comandaba forzar atacante.

N'algamando tierra, la flota aérea sobrevoló la mariña de Ceilán mientres media hora, siendo columbrada pola población llocal y el radar. Sicasí, naide sollertó a la base de la R.A.F. en Ratmalana hasta venti minutos antes del ataque. A les 8 de la mañana, los aviones xaponeses llegaron a los sos oxetivos. Nagumo fuera enfáticu nel fechu de que teníen d'atacar tamién les instalaciones navales y los depósitos de combustibles, oxetivos que fueren apostraos en Pearl Harbor. Llueu-yos fixeron frente 28 caces británicos. Simultáneamente los bombarderos nipones fueron atacaos por catorce Hurricanes que desapegaren d'un hipódromu convertíu en pista d'aterrizaxe. Amás, seis Swordfishs, armaos con torpedos, xunir a la batalla dende Trincomalee, pero fueron baltaos.

Tres formaciones xaponeses atacaron a Colombo: la primera concentrar na badea y la so contorna; la segunda, volando baxu y usando les sos ametralladores, atacó a les instalaciones portuariu y aereu; la postrera, volando a gran altitú, refundió bombes sobre los navíos que s'atopaben na badea. Les principales baxes nel mar fueron el cruceru auxiliar HMS Hector y el vieyu destructor HMS Tenedos; adicionalmente, la nodriza de submarinos Lucia y un cargueru fueron estropiaos. Na tierra, los estelleros fueron destruyíos.

A les 8.35 de la mañana remató l'ataque. Los británicos reportaron haber perdíu 27 aviones: dos Catalinas, cuatro Fulmars, quince Hurricanes, y seis Swordfishs. Los rexistros xaponeses indiquen la perda de siete aparato nesti ataque.

Depués del ataque, la flota xaponesa retirar escontra'l sureste. Los cruceros Cornwall y Dorsetshire atopaben nesi momentu a unos 240 km al oeste de les fuercies de Nagumo, y dirixíense a 27.5 nuedos al alcuentru de la Fuercia A de Sommerville. Sicasí, dempués del mediudía, fueron columbraos por un hidroavión xaponés y Nagumo llanzó 88 aviones na so direición. El Dorsetshire foi'l primeru en ser atacáu, a les 13.38, fundiéndose diez minutos dempués. El Cornwall siguió-y dolce minutos más tarde.

Al anueche, Sommerville recibió confirmación de la perda de los dos cruceros pesaos, y empecipió la persecución de la flota xaponesa. Llanzó aviones de busca dende'l Indomitable, cola idea d'atacar a Nagumo a l'amanecida, pero los aviones nun columbraron al enemigu. A l'amanecida, la Fuercia B, que lo siguía arrezagada, algamar. Mentanto, la flota xaponesa caltuviera'l cursu escontra'l sureste. A l'amanecida del 6 d'abril, camudó'l cursu escontra'l noroeste, escontra Trincomalee, el so próximu oxetivu.

Ataque sobre Trincomalle y fundimientu del Hermes editar

 
Los cruceros HMS Dorsetshire y HMS Cornwall son atacaos polos xaponeses el 5 d'abril de 1942.

L'Almirante Sommerville agoró de nuevu incorreutamente los movimientos de los sos adversarios, yá que pensó que la flota xaponesa dirixiríase agora escontra l'atolón de Addu, p'atacar a encomalo A nel so repliege. D'esta manera, cuando la flota nipona atopar en posición d'ataque a Trincomalee, Sommerville atopar a 1600 km de distancia.

Na nueche del 8 d'abril, el portaviones Hermes zarpó de Trincomalee pa evitar l'ataque xaponés con direición al sur, siguiendo un cursu paralelu a la mariña de Ceilán. Diba acompañáu pol Vampire, el petroleru British Sergeant, la corbeta Hollyhock, y el barcu almacén Athelstane. Pal amanecer del 9 d'abril, yá abandonara la badea.

A les 6 de la mañana, hora llocal, del 9 d'abril, 85 aviones xaponeses atacaron a les instalaciones britániques en Trincomalee. Los británicos respondieron con 17 Hurricanes y 6 Fulmars, tolos aviones que teníen disponibles. Los xaponeses solamente atacaron a les instalaciones aereu y naval, yá que yá nun había navíos na badea; amás, baltaron a ocho Hurricanes y un Fulmar. Simultáneamente, los británicos unviaron nueve bombarderos Blenheim a atacar a l'armada de Nagumo, que fuera columbrada a l'amanecida. A les 10.25, los Blenheim alcontraron a Nagumo, pero tuvieron qu'enfrentase a caces zero, que baltaron a cinco aparato británicos y estropiaron gravemente al restu. Los atacantes sobrevivientes tuvieron que retirase ensin reportar causar daños al enemigu.

Sicasí, al concluyir l'ataque, los barcos británicos tornaron a puertu, y fueron columbraos polos xaponeses a les 8:55. De momentu unviáronse 70 bombarderos dende los portaviones Sōryū, Hiryū y Akagi. El HMS Hermes nun cuntaba con aviones sobre la so cubierta, polo que nun podía defendese afechiscamente contra los bombarderos enemigos que lu atacaron a les 10:35, frente a les mariñes de Batticaloa. En pocos minutos, el HMS Hermes recibió 40 impautos, y fundióse xunto con 307 homes. De la escolta, el HMAS Vampire y la corbeta HMS Hollyhock fueron fundíos, xunto con dos cargueros. Depués, el barcu hospital Vita foi al campu de batalla y recoyó 590 sobrevivientes.

Mientres los combates aéreos d'esi día, los australianos perdieron siquier ocho Hurricanes y los británicos un Fairey Fulmar. Pela so parte, los xaponeses perdieron cinco bombarderos y 6 caces, incluyendo unu que se llanzó nun ataque suicida contra les reserves de combustible britániques en Trincomalee.

Resultaos de la Fuercia espedicionario del Norte editar

El 6 d'abril de 1942, les fuercies del Vicealmirante Jisaburō Ozawa atacaron en tan solo 24 hores los convóis en navegación y fundieron 23 barcos mercantes aliaos con un total de rexistru brutu de 93.247 t. Estes fuercies actuaron frente a les mariñes entendíes ente Yanam y Visakhapatnam. Les fuercies de Osawa retirar de la Badea de Bengala y axuntóse coles fuercies de Nagumo el 9 d'abril frente a les Islles Nicobar y dirixiéronse al Estrechu de Sumatra rematando la operación.[3]

Resultaos editar

El remangu cola que l'Almirante Nagumo llevó la incursión nel Océanu Índicu oldeó col baxu rendimientu de la RAF. N'efeutu, la debilidá aérea en Ceilán foi latente y nun pudo protexer a la flota británica, qu'anque nun foi destruyida, tuvo que retirase. A pesar de los sos errores, l'Almirante Somerville llogró evitar la destrucción de los portaviones Indomitable y Terrible, una y bones estos fueron unviaos al oeste antes del entamu de los ataques nipones.

En vista de que Ceilán y Malasia teníen la mayor cantidá de reserves de goma del Imperiu Británicu, los británicos tarrecieron pola seguridá de la primera, una y bones Malasia yá fuera ocupada polos xaponeses. N'efeutu, la incursión xaponesa nel Índicu demostró la fraxilidá del control británicu na rexón, pero'l peligru foi esaxeráu, una y bones los xaponeses nun cuntaben coles tropes nin los recursos pa invadir la isla. De toes formes, los británicos tarrecieron por un tiempu la invasión nipona, pero nun cuntaben tampoco coles fuercies navales pa evitala.

Si dalguna vegada'l xaponeses pensaron invadir Ceilán, esti plan viénose embaxo dempués de la simbólica incursión Doolittle,[4] y la mente del Altu Mandu Xaponés centrar nel Pacíficu, polo qu'unviaríen a los sos portaviones a esta zona. La Batalla de Midway acabaría col precariu balance de poderes nel Pacíficu, a favor de los Estaos Xuníos.

Referencies editar

  1. Klemen, L. «Vice-Admiral Chuichi Nagumo». Forgotten Campaign: The Dutch East Indies Campaign 1941-1942. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xunu de 2012.
  2. Royal Navy in Pacific and Indian Oceans area
  3. Tabla de movimientos del cruceru Suzuya
  4. del Pozo, Mariano (1978). SARPE: . ISBN 84-7291-074-1.

Enllaces esternos editar