Islla de Vancouver

(Redirixío dende Isla de Vancouver)

La islla de Vancouver (n'inglés Vancouver Island) ye una gran islla costera del océanu Pacíficu, perteneciente a la provincia de la Columbia Británica, Canadá. Con 32.134 km², ye la islla más grande de la mariña occidental d'América, la 43ª del mundu) y la 11ª de Canadá. Orixinalmente llamóse Islla de Corte y Vancouver en conmemoración del amistosu alcuentru que tuvieron el comandante español Juan Francisco de la Bodega y Quadra y el capitán inglés George Vancouver en 1792 pa resolver la Crisis de Nootka.

Islla de Vancouver
bandera de la Isla de Vancouver (es) Traducir
Alministración
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Columbia Británica Columbia Británica
Tipu d'entidá islla
Nome llocal Vancouver Island (en)
Xeografía
Coordenaes 49°36′N 125°30′W / 49.6°N 125.5°O / 49.6; -125.5
Superficie 32134 km²
Puntu más altu Golden Hinde (en) Traducir
Demografía
Población 775 347 hab. (2016)
Densidá 24,13 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC−08:00
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Poblada por tribus amerindies dende hai unos 14 000 años, a finales del sieglu XVIII la so soberanía foi apostada por delles potencies europees (España, l'Imperiu rusu y el Reinu Xuníu).

Tarreciendo la ocupación per parte rusa de los sos territorios al norte de California, España unvió un navío en 1774, el Santiago de Compostela so les órdenes de Juan José Pérez Hernández al norte pa esplorar la presencia rusa y al añu siguiente otra empobinada pol español nacíu nel Virreinatu de Perú Juan Francisco de la Bodega y Quadra. Nenguna de los dos espediciones desembarcó na islla, anque reafitaron la soberanía española de la zona, yá reivindicada por Núñez de Balboa para tola mariña pacífica en 1513, y según el criteriu de "primer contautu européu".

Mientres el so tercer viaxe, el capitán inglés James Cook unvió una espedición a la badea de Nutca el 31 de marzu de 1778. El comerciu de pieles animó a la Compañía Británica de les Indies Orientales a instalar un puestu nel pobláu indiu de Yuquot na islla de Nutca.

La islla foi esplorada en 1789 pol capitán español Esteban José Martínez que construyó'l Fuerte San Miguel cerca de Yuquot col fin de reafitar la soberanía española de la islla y defender los sos derechos de navegación. Este sería l'únicu asentamientu español nel territoriu del actual Canadá. El capitán español José María Narváez foi'l primeru n'esplorar l'estrechu de Georgia en 1791 que dixebra la parte continental de Canadá, onde s'atopa la ciudá de Vancouver, de la islla de Vancouver. Poco dempués de la creación del Fuerte de San Miguel les fuercies españoles prindaron dellos navíos británicos que frayaren los derechos de navegación reivindicaos per España. Estos incidentes averaron a les dos naciones a una posible guerra. Sicasí, la disputa resolver de forma pacífica a favor del Reinu Xuníu na Convención de Nutca. El capitán inglés George Vancouver coordinó la negociación de la cesión de la islla d'España al Reinu Xuníu xunto col capitán español Juan Francisco de la Bodega y Quadra y anque la islla de primeres llevaba'l nome de dambos (islla de Quadra y Vancouver), acabó siendo conocida namái col nome del capitán inglés.

La primer colonia británica foi la de la Compañía de la Badea de Hudson col fuerte Camosun fundáu en 1843. Foi siendo un centru importante y recibió el nome de Victoria en 1862, ciudá que se convertiría na capital de la Columbia Británica.

En Esquimalt establecióse una base de la marina de guerra británica en 1865 que darréu pasó a Canadá. Na actualidá ye la base militar canadiense más grande dempués de la d'Halifax en Nueva Escocia.

Hai que destacar que la ciudá de Vancouver nun s'atopa na islla del mesmu nome sinón nel continente, siendo Victoria la principal ciudá de la islla.

Población editar

La islla tien una población d'unes 750.000 persones (2002). Pocu menos de la metá viven en Victoria. Otres llocalidaes importantes son Nanaimo, Port Alberni, Parksville, Courtenay y Campbell River.

Economía editar

La economía de la islla (amás de la zona alministrativa de Victoria) ta apoderada pola industria forestal, anque'l turismu y la pesca tamién son actividaes destacables. Munches de les esplotaciones forestales son pa faer pasta de papel.

Turismu editar

La islla atrai, sobremanera, turismu de naturaleza, siendo un puntu destacáu pa la observación de cetáceos (especialmente Tofino, na mariña oeste, nel parque natural del Pacific Rim).

Otros curiosos son les escursiones al monte lluviosu, salíes en canoa, la pesca del salmón nel ríu Campbell, les visites empuestes pa reparar l'osu negru, la llondra marina, foques y el lleón marín.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar