Jan Fischer (2 de xineru de 1951Praga) ye un téunicu burócrata checu qu'ocupó'l cargu de primer ministru de la República Checa.

Jan Fischer
Deputy Prime Minister of the Czech Republic (en) Traducir

10 xunetu 2013 - 29 xineru 2014
Ministro de Finanzas de la República Checa (es) Traducir

10 xunetu 2013 - 29 xineru 2014
Miroslav Kalousek - Andrej Babiš
8. Primer ministru de Chequia

9 abril 2009 - 10 xunetu 2010
Mirek Topolánek - Petr Nečas
Vida
Nacimientu Praga[1]2 de xineru de 1951[1] (73 años)
Nacionalidá Bandera de Chequia Chequia
Llingua materna checu
Familia
Padre Otto Fischer
Casáu con Dana Fischerová (es) Traducir (1988 – )[2]
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá d'Economía de Praga
Gymnázium Christiana Dopplera (en) Traducir
Llingües falaes checu
Oficiu políticu, estadísticueconomista
Emplegadores Universidá d'Economía de Praga
Creencies
Relixón xudaísmu
Partíu políticu Partido Comunista de Checoslovaquia (es) Traducir (de 1980 a 1990)
IMDb nm5271264
Cambiar los datos en Wikidata

Jan Fischer nació en Praga, nesi entós capital de la sumida Checoslovaquia el 2 de xineru de 1951 nel senu d'una familia xudía de matemáticos. El so padre yera un investigador nel Institutu de Matemátiques de l'Academia de Ciencies, especializáu en matemátiques y estadística pal desenvolvimientu d'aplicaciones matemátiques empobinaes a la xenética (cada vez más selectives) y a la medicina. La so madre yera una esperta n'estadística aplicada a los seguros.

Fischer graduar de la Universidá d'Economía de Praga en 1974 en materia d'estadística y econometría. Darréu dempués de la so graduación, llogró un emplegu nel Institutu d'Investigación d'Información Socioeconómica, dependiente de la gubernamental Oficina Federal d'Estadística de Checoslovaquia.

Fischer completó los sos estudios de posgráu na Universidá d'Economía en 1985, llogrando'l grau de Candidatu de Ciencies (un grau académicu de los antiguos países comunistes d'Europa Oriental, que taba un pasu per debaxo de Doctor en Ciencies) nel ámbitu de les estadístiques económiques. Foi miembru del gobernante Partíu Comunista de Checoslovaquia dende 1980 hasta la cayida del réxime comunista en 1989.

En 1990 convertir en vicepresidente de la Oficina Federal d'Estadística na que venía trabayando dende la so graduación, y caltuvo esa posición hasta la disolución de Checoslovaquia. Al nacer la República Checa en xineru de 1993, la Oficina Federal d'Estadística convertir na Oficina d'Estadística Checa (CSU, poles sos sigles n'idioma checu); y Fischer foi confirmáu como vicepresidente de la nueva entidá socesora de l'anterior. Dende l'empiezu de la década de los años 1990 dirixó l'equipu encargáu del procesamientu de los resultaos de les eleiciones parllamentariu y local; igualmente collaboró dende'l so cargu col Eurostat (la Oficina d'Estadística de la Xunión Europea).

En setiembre del 2000 Fischer foi designáu Direutor de Producción de Taylor Nelson Sofres Factum, una axencia d'analís y estudios de mercáu; a la qu'apurrió la so esperiencia no que foi una curtia incursión nel sector priváu.

Nel 2001 participó na misión d'evaluación del Fondu Monetariu Internacional que viaxó a Timor Oriental unos meses antes de la independencia d'esi país, coles mires d'esplorar les posibilidaes de crear una Oficina de Siguimientu Estadísticu pal nuevu estáu soberanu.

Dende marzu del 2002 hasta abril del 2003 Fischer foi'l xefe del área d'investigación de la Facultá d'Informática y Estadística de la Universidá d'Economía de Praga.

El 24 d'abril del 2003 Fischer foi nomáu presidente de la Oficina d'Estadística Checa.

Un inesperáu y desconocíu primer ministru editar

Dende la Revolución de Terciopelu de 1989 que baltó al réxime comunista, Fischer caltuviérase desvenceyáu de toa filiación política; a cencielles yera un téunicu independiente que trabayaba nun organismu burocráticu del Estáu, pocu o nada conocíu pol públicu. Pero una difícil crisis política sorpresivamente diba poner de la nueche al día nel cargu más naguáu polos políticos profesionales del país, el cargu dende'l que se gobierna a la nación.

El 24 de marzu del 2009 una estrecha mayoría de la Cámara de Diputaos del Parllamentu de Chequia aprobaba una moción de censura contra'l Primer Ministru de la República Checa, Mirek Topolánek. Como ye obligatoriu nesos casos, Topolánek tuvo de presentar el so arrenunciu dos díes depués, el 26 de marzu.

La situación yera consecuencia de les últimes eleiciones xenerales, nes que la Cámara de Diputaos había quedáu estremada casi metá y metá ente les dos fuercies polítiques dominantes (el conservador Partíu Democráticu Cívicu de Topolánek y el centroizquierdista Partíu Socialdemócrata Checu) y los sos respeutivos aliaos. La resultancia foi una situación política inestable que terminó esplotando gracies a dellos diputaos desertores de la coalición oficialista, que xunieron los sos votos a los de la oposición pa baltar al gobiernu con un votu de censura.

Dempués de la moción de censura'l país quedó desapaecíu nuna crisis política, yá que nin los conservadores nin los socialdemócrates podíen formar gobiernu; pa cuelmu de males too asocedía cuando la República Checa exercía la presidencia semestral de la Unión Europea.

Como árbitru de la situación, el Presidente de la República Checa Václav Klaus impunxo una solución pa superar l'estancamientu na crisis política. Klaus propunxo nomar al desconocíu y apolíticu Fischer como Primer Ministru, al mandu de un gobiernu qu'integraría a los Ministros postulaos polos distintos partíos políticos. Dichu gobierno namái permanecería nel poder hasta les eleiciones xenerales adelantraes previstes primeramente para ochobre d'esi mesmu añu (pero que terminaron celebrándose'l 28 y 29 de mayu del 2010); y la so misión sería concluyir la presidencia europea, preparar los presupuestos xenerales de la nación pal 2010 y entamar les eleiciones.

Topolánek, como líder del Partíu Democráticu Cívicu, forxó un alcuerdu colos sos rivales del Partíu Socialdemócrata p'aceptar la propuesta del presidente Klaus; alcordóse que'l futuru Primer Ministru Fischer tenía de nomar Ministros a los candidatos independientes propuestos polos partíos de dambos bandos. Inclusive s'afitaron les cuotes, la coalición conservadora sería representada por ocho ministros y la liderada polos socialdemócrates por siete.

Asina que col alcuerdu de los partíos políticos Fischer foi nomáu Primer Ministru pol Presidente Klaus el 8 de mayu del 2009 con efeutos inmediatos.[3][4][5]Fischer dixera que al terminar el so curtiu mandatu dempués de les eleiciones del 28 y 29 de mayu del 2010, volvería al so trabayu de téunicu al serviciu del Estáu. Pero dempués d'apurrir el poder Fischer foi nomáu nel 2010 vicepresidente del Bancu Européu pa la Reconstrucción y el Desenvolvimientu con sede en Londres, Reinu Xuníu.

Candidatu presidencial y Ministru de Finances. editar

El 9 de xineru del 2012 Jan Fischer anunció que sería candidatu a Presidente de Chequia sí s'aprobaba definitivamente la llei por que la eleición fora por sufraxu universal y direutu.[6]Efeutivamente la llei foi aprobada, y el 9 de xunetu del 2012 Fischer anunció qu'arrenunciaría al so cargu nel Bancu Européu pa la Reconstrucción y el Desenvolvimientu y qu'empezaría a recoyer firmes pa presentar la so candidatura presidencial como independiente.[7]Fischer dixo que quier ser un presidente tresparente y al serviciu de los ciudadanos (na República Checa el cargu de presidente ye fundamentalmente simbólicu o protocolariu, pero tien delles funciones práutiques); y tamién dixo que nun sofitaría nengún gobiernu que dependiera del sofitu de los comunistes checos por consideralos estremistes.[8]

Pero na primer vuelta de les eleiciones presidenciales celebraes los díes 11 y 12 de xineru de 2013, Fischer llegó de terceru al llograr namái 841.437 votos populares, equivalentes al 16,35% del total de los sufraxos emitíos; colo que Fischer quedó fora de la segunda vuelta eleutoral y fracasó na so aspiración presidencial.[9][10][11]

Fischer foi nomáu Ministru de Finances de la República Checa pol primer ministru Jiří Rusnok y empezó a exercer les funciones del cargu trás el so juramentación el 10 de xunetu de 2013. Exerció'l cargu hasta'l 29 de xineru de 2014 cuando foi juramentado el so socesor, nomáu pol nuevu Primer ministru Bohuslav Sobotka.

Referencies editar

Enllaces esternos. editar


Predecesor:
Mirek Topolánek
Primer Ministru de Chequia
2009 - 2010
Socesor:
Petr Nečas