Jerry Maguire ye una película d'Estaos Xuníos de 1996, qu'entemez el drama cola comedia y que ta escrita y empobinada por Cameron Crowe amás de tar interpretada por Tom Cruise, Cuba Gooding Jr. y Renée Zellweger como protagonistes principales.

Jerry Maguire
Datos
Títulu orixinal Jerry Maguire (en)
Xéneru cine románticu, cine de comedia, cine dramáticu, Película de fútbol americano (es) Traducir y cine deportivo (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 6 avientu 1996
27 febreru 1997 (Alemaña)
5 marzu 1997 (Francia)
Idioma orixinal inglés
Duración 139 min
Rodaxe California y Arizona
Color en color
Ficha téunica
Direición Cameron Crowe[3]
Producción James L. Brooks[4], Laurence Mark[4], Richard Sakai y Cameron Crowe
Guión Cameron Crowe
Música Nancy Wilson
Fotografía Janusz Kaminski (es) Traducir
Edición Joe Hutshing
Repartu Tom Cruise[6], Cuba Gooding Jr.[6], Renée Zellweger[6], Kelly Preston[6], Jerry O'Connell[6], Jay Mohr[6], Bonnie Hunt[6], Regina King[6], Jonathan Lipnicki[6], Jeremy Suarez[6], Angela Goethals[6], Todd Louiso[6], Brent Barry[6], Mark Pellington[6], Beau Bridges[6], Alexandra Wentworth[6], Glenn Frey[6], Drake Bell[6], Christine Cavanaugh[6], Eric Stoltz[6], Ivana Miličević, Lucy Liu[6], Toby Huss[6], Donal Logue[7], Reagan Gomez-Preston[7], Rebecca Rigg[7], Emily Procter[7], Anthony Natale[7], Samantha Smith[7], Lisa Rotondi[7] y Justina Vail Evans[7]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Gracie Films (es) Traducir[8], Vinyl Films (en) Traducir y TriStar Pictures
Distribuidora InterCom y ITunes
Costu 50 000 000 $
Recaldación 273 600 000 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos
FSK pa mayores de seis años
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Sinopsis editar

Jerry Maguire (Tom Cruise) ye unu de los meyores homes de SMI, una cotizada axencia dedicada a la promoción de deportistes. La so vida ye perfecta hasta'l día nel que se da cuenta de la importancia que tienen les persones sobre'l dineru y por esa razón escribe una reevaluación de propósitos onde espón la deshonestidad nos axentes deportivos y el pocu cuidu que tienen sobre los sos veceros, motivando n'especial a una emplegada de l'axencia y que taba encegolada con él polo que decide dise con él cuando ye despidíu y abandonáu por tolos sos amigos.

Nesi momentu llega lo más difícil, empezar de cero con un xugador de fútbol americanu de segunda categoría como únicu veceru (pos perdió con Bob Sugar, un contratu con una futura promesa del fútbol) y una madre soltera como secretaria, Dorothy Boyd (Renée Zellweger) la emplegada de SMI que motivó. El so veceru ye Rod Tidwell (Cuba Gooding Jr), un mozu difícil de satisfaer el cual mientres los siguientes meses reprócha-y a Jerry que nun s'esforcia lo suficiente pa consigui-y un contratu codalosu. Pela so parte Jerry critícalu a Rod que nun demuestra nada pa merecer el dineru que demanda, sicasí los dos amuésense una cierta estima personal. Otramiente, Jerry al sentise solo empieza a buscar ciñu en Dorothy y ella llega a amar más de lo que creía y asina s'arreya sentimentalmente con Dorothy al puntu de casase más como una solución a salir de deldes y tamién pa evitar que fora a San Diego a una ufierta de meyor trabayo que por amor. Por más que Jerry y el fíu de Dorothy tán encariñándose mutuamente, él siente que ta distante al so matrimoniu y nun entiende porque'l so esposa amar d'asemeyada forma, según ella entiende que'l pidió-y matrimoniu porque nun quería que se fora.

La distancia de Jerry col so matrimoniu ye porque ta empeñáu en convertir a Rod nun bon deportista, y con muncho esfotu llogren qu'ésti se vuelva en figura del equipu y lleve al so equipu a les finales pero esta vegada, Jerry ta previniendo del xugador de mancadures non yá porque sía'l so únicu veceru sinón polo que representa él como persona pa la so familia. Mentanto, Dorothy por más qu'ama a Jerry decide terminar él yá que él non l'ama de la mesma forma pos ye un home que precisa más ciños que de lo que pueda amar.

Llega un partíu decisivu pa clasificar a finales que Rod xuega colos Arizona Cardinals nel que xuega abondo bien pero nuna xugada d'anotación queda inconsciente por una cayida anque dempués d'unos intres el repon l'aliendu y finalmente consiguen un contratu importante pa Rod que-yos beneficia. Depués al salir de la rueda de prensa los dos abrazar delantre d'atletes y axentes pa demostrar que debaxo d'una rellación profesional hai una amistá que ye lo que Jerry verdaderamente buscaba y asina por fin va poder poner atención a los sos intereses afeutivos yá que entiende que precisa a Dorothy pos el so amor ye lleal y honestu y al llau del matrimoniu de Rod dase cuenta que tien de tar cola so esposa polo qu'igua les coses con ella.

Personaxes editar

Música editar

Como en toles película de Crowe, la banda sonora constitúi una parte importante, quiciabes por cuenta de que Crowe foi periodista pa la revista Rolling Stone nos años 70.

Premios editar

La película foi nomada a 5 Premios Óscar de les cualos consiguió una estauína, la de meyor actor secundariu para Cuba Gooding Jr. pol so papel como Rod Tidwell. Les otres nominaciones fueron para Tom Cruise como meyor actor, pal meyor montaxe, el meyor guión y meyor película.

Amás de los premios Óscar, la película y los sos componentes ganaron otros premios, el más importante d'ellos el Globu d'Oru para Tom Cruise, amás de tar nomáu Cuba Gooding Jr. y la película, como meyor comedia. Forma parte del AFI's 10 Top 10 na categoría "Películes de deporte".

Otros premios fueron estos:

  • American Comedy pa Cuba Gooding Jr.
  • Blockbuster Entertainment, unu pa cada protagonista, Tom Cruise, Cuba Gooding Jr. y Renée Zellweger
  • Critics Choice pa Jonathan Lipnicki, Cuba Gooding Jr. y Renée Zellweger
  • CFCA pa Cuba Gooding Jr.
  • Empire pa Cameron Crowe.
  • Hochi Film pa Cameron Crowe.
  • MTV Movie pa Tom Cruise.
  • Golden Reel pol soníu.
  • NBR pa Tom Cruise.
  • People's Choice pa la película.
  • Golden Satellite pa Tom Cruise y Cuba Gooding Jr.
  • Premiu del Sindicatu d'Actores pa Cuba Gooding Jr.
  • y el Young Artist pa Jonathan Lipnicki.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  3. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0116695/. Data de consulta: 12 xunetu 2016.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: http://www.sinemalar.com/film/1500/yeni-bir-baslangic. Data de consulta: 12 xunetu 2016.
  5. URL de la referencia: https://europeanfilmawards.eu/en_EN/film/jerry-maguire.5452. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20200411082813/https://europeanfilmawards.eu/en_EN/film/jerry-maguire.5452. Data de consulta: 11 abril 2020.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 6,12 6,13 6,14 6,15 6,16 6,17 6,18 6,19 6,20 6,21 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0116695/fullcredits. Data de consulta: 12 xunetu 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 7,7 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. 8,0 8,1 URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190624111932/https://www.europeanfilmacademy.org/1997.95.0.html. Data de consulta: 11 avientu 2019.
  9. Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 7 marzu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar