Komi (rusu: Республика Коми, tr.: Respúblika Komi; en komi: Коми Республика), históricamente conocíu como Zirianía, ye una de les ventiún repúbliques que, xunto colos cuarenta y siete óblast, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye Syktyvkar. Ta allugáu nel distritu Noroeste, llindando al norte con Nenetsia, al nordeste con Yamalia-Nenetsia, al este con Janti-Mansi, al sureste con Sverdlovsk, al sur con Perm, al suroeste con Kírov y al oeste con Arcánxel.

Komi
Bandera de Komi (es) Traducir Escudo de Komi (es) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-KO
Tipu d'entidá república de Rusia
Capital Syktyvkar
Cabezaleru/a del gobiernu Vladimir Uyba (en) Traducir
Nome oficial Республика Коми (ru)
Nome llocal Коми Республика (kv)
Llingües oficiales rusu
Idioma komi
Xeografía
Coordenaes 64°17′N 54°28′E / 64.28°N 54.47°E / 64.28; 54.47
Superficie 416800 km²
Llenda con Óblast d'Arcánxel, Distritu Autónomu de Nenetsia, Tiumén (es) Traducir, Distritu Autónomu de Yamalia-Nenetsia, Distritu autónomu de Janti-Mansi, Óblast de Sverdlovsk, Krai de Perm, Óblast de Kírov, Óblast de Perm (es) Traducir, Gaynsky District (en) Traducir y Cherdynsky District (en) Traducir
Demografía
Población 813 590 hab. (1r xineru 2021)
Densidá 1,95 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Moscú, UTC+03:00 y Europa/Moscú
Fundación 24 mayu 1991
rkomi.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Komi ocupa una superficie de 416 774 km². El so territoriu correspuende na so mayor parte a la cuenca del ríu Pechora, anque'l so sector meridional correspuende a la cuenca del ríu Víchegda, principal afluente del Dviná Septentrional. El relieve ta constituyíu por una estensa llanura cubierta de tundra na so metá norte, y de taiga (predominando nésta los abetos) nel sur. El so sector oriental forma parte de los monte Urales septentrionales, atopándose nestos la máxima altitú (Monte Narodnaya) con 1894 m.

Les cuenques del Pechora y del Dvina Septentrional atópense dixebraes por una cumbrera d'escasa altitú llamada en rusu Timánskiy Kraž, ente que la cuenca del Vichegda ye de la mesma dixebrada de la cuenca del ríu Kama por otros altores morrénicas llamaes en rusu Séverniye Uvaly (Uvaly del norte).

Al norte del Pechora los suelos son pantanosos y, yá na llatitú del círculu polar árticu (que s'atopa, paralelamente, bien próximu a la frontera septentrional de la República) los suelos son del tipu llamáu permafrost (suelos conxelaos).

Tocantes a la so xeografía política, la República Komi atópase incluyida nel Distritu Federal del Noroeste. Komi tópase arrodiada poles siguiente divisiones polítiques: Al noroeste pol oblast (provincia) d'Arjángelsk, al norte pol ókrug (distritu) de los Nénets o Nenetsia, al nordeste pol distritu de los Yamalo-Nénets o Yamalia, al este pol distritu de los Janti-Mansi o Khantia-Mansia, al sureste pol kray o territoriu de Perm, al sur (hasta 2005 siquier) pol distritu autónomu Komi-Permyac o Permiakia y al suroeste polos óblast d'Kirov y Sverdlovsk.

Mapes editar

División política editar

La República de los Komi establecer na so forma actual el 26 de mayu de 1992.

Les principales ciudaes son:

Demografía editar

El panorama étnicu, aproximao la metá de la población, declárase perteneciente a la nación komi (llamaos por lor rusos zirianky -zirianos o zirianes-) del grupu Komi-Permianos que fala una llingua del grupu ugro-finés; casi'l 40% de la población declarar de nacionalidá rusa, los otros grupos étnicos numbéricamente relevantes (anque con menos del 1% de la población total cada unu) son los tártaros, ucraínos y bielorrusos. En xunto los censos señalen 55 nacionalidaes y etnies habitando nel territoriu de la República Komi.

Economía editar

Tradicionalmente la población de los komi basó la so economía na ganadería de renos, realizando la so esplotación por aciu families nucleares acomuñaes. Sicasí dende 1922 tomó impulsu la esplotación y industrialización de los recursos petroleru y forestales.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

 
Wikipedia
La Wikipedia en komi ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.