Lluisa Sabela d'Orleans

Luisa Isabel d'Orleans (9 d'avientu de 1709París – 16 de xunu de 1742París), foi reina consorte d'España, esposa de Luis I. Yera fía de Felipe, duque d'Orleans y rexente de Francia mientres la minoría d'edá de Luis XV, y de Francisca María de Borbón, duquesa d'Orleans. Luisa Isabel yera sobrina nieta del rei Luis XIV de Francia per parte del so padre y nieta d'él pola so madre.

Lluisa Sabela d'Orleans
reina consorte d'España

1724 -
Isabel Farnesio - Isabel Farnesio
reina consorte d'España

Vida
Nacimientu París9 d'avientu de 1709
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte París16 de xunu de 1742[1] (32 años)
Sepultura Ilesia de Saint-Suplice
Familia
Padre Felipe II de Orleans
Madre Francisca María de Borbón
Casada con Lluis I d'España (1722 – )[2]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu reina consorte d'España
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata
Luisa Isabel d'Orleans.

Foi conocida na corte española, sobremanera, pol so comportamientu desaveniente debíu al Trestornu llende de la personalidá (TLP) que carecía. Los miembros de la corte empezaron a llamala La reina lloca.

Primeros años editar

Luisa Isabel foi una de los siete fíes de Felipe II d'Orleans y de la so esposa Francisca María de Borbón. La so madre yera fía legitimada de Lluis XIV de Francia y del so amante, Madame de Montespan. Como miembru de la reinante Casa de Borbón, Luisa Isabel yera una princesa de sangre.

Nació nel Palaciu de Versalles, y foi la cuarta fía sobreviviente de los sos padres (la so hermana mayor, Mademoiselle de Valois, morrió un añu dempués de la so nacencia). Antes del so matrimoniu, yera conocida como Mademoiselle de Montpensier. Creció con un hermanu y cinco hermanes.

Por cuenta de que casi naide emprestába-y atención cuando yera neña, Luisa Isabel recibió poca educación y paecía destinada a casase con dalgún príncipe alemán o italianu que nun fuera bien conocíu. Al igual que la so hermana menor, Diana, foi educada nun conventu. Tuvo bien xunida al so hermanu, Luis, Duque de Chartres por nacencia, que, al morrer el so padre en 1723, heredaría'l títulu de Duque d'Orleans.

Matrimoniu editar

En 1721, con apenes #doce años, casóse por poderes col Príncipe d'Asturies, el futuru rei Lluis I d'España que cuntaba con quince años d'edá. A pesar de la fría acoyida de la familia real española, especialmente per parte d'Isabel de Farnesio, la madrasca del so futuru home, #casar con Luis el 20 de xineru de 1722 en Lerma.

La so hermana Felipa foi darréu comprometida col Infante Carlos, otru herederu al tronu d'España, pero'l matrimoniu nun llegó a concretase y la so hermana foi unviada más tarde de vuelta a Francia, onde morrió a la edá de diecinueve años en París.

Comportamientu editar

Dende la so llegada a la Corte de los Borbones españoles, Luisa Isabel foi protagonista de numberosos incidentes, como pasiase ensin ropa, eructar, ventosear en públicu, corriquiar polos pasiellos y #engatar a los árboles, síntomes del Trestornu llende de la personalidá (TLP) y de la bulimia que carecía.[3]

Presentábase ante too la corte puerca y maloliente, negándose a utilizar ropa interior ya intentaba provocar al personal esponiendo les sos partes íntimes d'una manera sibilina. Tamién se diz que se negaba a tocar la comida na mesa, pero depués escondíase y encloyaba de manera compulsiva tou lo qu'atopaba a mano, fora o non comestible. El so comportamientu paecía empiorar col tiempu, yá que de la nueche al día #ver llimpiando pañuelos, cristales, baldoses, azulexos y texíos de toa índole nel palaciu. Los súbditos ellí presentes ven plasmaos cómo la soberana esnúdase, garra'l so vistíu y enfótase en llimpiar con él los cristales del salón. El so home, el rei Luis, estrozáu, escribe al so padre:

"No veo otro remedio que encerrarla lo más pronto posible, pues su desarreglo va en aumento".

Reina d'España editar

Luisa Isabel #convertir en reina consorte d'España al producise l'abdicación del so suegru, el rei Felipe V, el 15 de xineru de 1724. El calter de Luisa Isabel foi l'orixe de desavenencies ente la pareya real, y la reina llegó nuna ocasión a tar zarrada nes sos habitaciones mientres seis díes pol so comportamientu.

Pocos meses dempués d'aportar al tronu, Luis contraxo viruela y Luisa Isabel curió y permaneció al pie del so home hasta la so muerte, el 31 d'agostu de 1724. Luisa Isabel contraxo la viruela pero pudo recuperase al ser, nel so casu, menos malina. Los reis Lluis I y Luisa Isabel nun tuvieron descendencia.

Muerte editar

La reina, yá viuda, tornó a Francia por voluntá de la reina Isabel de Farnesio. En permaneciendo nun conventu mientres dos años, moró'l restu de la so vida nel Palaciu de Luxemburgu, asitiáu en París. Foi soterrada na capital francesa.

Ancestros editar


Predecesor:
Isabel de Farnesio
 

Reina consorte de España
1724 (14 de xineru31 d'agostu)
Socesor:
 

Referencies editar

  1. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 9426875. Apaez como: Louise Elisabeth de Orléans. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10580.htm#i105794. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. «Luisa Isabel, la reina exhibicionista». Crónica N°547 (Suplemento d'El Mundo). 23 d'abril de 2006. https://www.elmundo.es/suplementos/cronica/2006/547/1145743219.html. 

Bibliografía editar

  • Vallina-Nágera, Alejandra (2006). Llocos de la hestoria: Rasputín, Luisa Isabel de Orléans, Mesalina y otros personaxes pernomaos (2ª edición). Madrid: Esfera de los Llibros. ISBN  (2006) Locos de la historia: Rasputín, Luisa Isabel de Orléans, Mesalina y otros personajes egregios, 2ª, Madrid: Esfera de los Libros. ISBN 978-84-9734-477-7.

Enllaces esternos editar