Martín Carrera Sabat (20 d'avientu de 1806Puebla de Zaragoza – 22 d'abril de 1871Ciudá de Méxicu) foi un políticu y militar mexicanu, xeneral de división y el ventenu segundu presidente de Méxicu, en calidá d'interín mientres 29 díes en 1855. Ente'l so bisnietos atopen los hermanos Alberto Carrera Torres, Francisco Carrera Torres, Antonio Carrera Torres, Fausto Carrera Torres y Benito Carrera Torres, Xenerales del Exércitu de la División del Norte, que participaron na Revolución Mexicana

Martín Carrera
23. Presidente de Méxicu

9 agostu 1855 - 12 setiembre 1855
Antonio López de Santa Anna - Rómulo Díaz de la Vega
Vida
Nacimientu Puebla de Zaragoza20 d'avientu de 1806
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu22 d'abril de 1871 (64 años)
Familia
Casáu con Ángeles Lardizábal
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticumilitar
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Militó nes files del exércitu español. Incorporáu al exércitu virreinal dende los 9 años d'edá, a los 12: yá yera militar de grau. Xuntar al Plan d'Iguala y participó na represión a los sublevaos de L'Alcordada en San Luis Potosí. Al independizase Méxicu ocupó diversos cargos militares dientro del gobiernu naciente.

En 1829, el presidente Vicente Guerrero xubir a teniente coronel de la Plana Mayor Facultativa. En 1831, foi nomáu comandante militar de La Ciudadela.

En 1831 publicó un manual militar: Usu y práutiques de maniobra d'artillería llixero de monte.

Foi xubíu a coronel en 1833 especializáu n'artillería. Dempués, en 1840, otra vegada xubíu a xeneral brigadier y impúnxose-y la Medaya Cruz d'Honor Militar.

En 1842, formó parte de la Xunta Militar que formó les bases llexislatives constitucionales. Conservador na política, foi miembru de la Xunta Nacional Llexislativa de 1843, en 1844 foi electu senador de la República por un periodu que yera de dos años, y al terminar éstos foi reelecto pa otru periodu. Combatió na invasión norteamericana de Méxicu, el nueve d'agostu de 1847 foi nomáu direutor xeneral d'Artillería. Participó na Batalla del Molín del Rei. Llegó a xeneral de división en 1853.

Foi gobernador del Distritu Federal de 1853 a 1855, periodu nel cual la Revolución d'Ayutla destituyó de la presidencia a Antonio López de Santa Anna. Esti postreru, mientres el so últimu periodu caltuviera una aportunante y continua oposición a los lliberales, quien nun pocu más d'un añu nun agambaron nel so enfotu d'espulsalo del poder hasta llogralo, provocando la so azotada salida y fuxida del país.

Ante esta situación Rómulo Díaz de la Vega como comandante militar de la plaza de la Ciudá de Méxicu, actuó según la so conveniencia, xuntar al plan de los revolucionarios y designó una xunta que nomara presidente interín; pero, pa la so mala fortuna, la suerte nun lu favoreció y el poder recayó en Martín Carrera quien, contrariu a esperar, amosóse conciliador y prudente na so curtia xestión presidencial como conservador.

Sicasí, Carrera nun yera home con ambiciones polítiques y nel curtiu tiempu que tuvo na presidencia, lo único importante que fizo foi dixebrar los mandos político y militar y dexar la llibertá d'imprenta.

Trató de conciliar los intereses de los conservadores qu'entá nun se reponíen de la fuxida d'Antonio López de Santa Anna y de los triunfantes lliberales que taben nes contornes de la capital, pero dambes facciones negar al diálogu y antes más bien desconocieron la so presidencia, anque se-y respetó la so eleición proveniente de la guarnición militar. Decepcionáu, arrenunció.

Finó'l 22 d'abril de 1871, yá na so casa como civil, y los sos restos fueron treslladaos al Panteón de San Fernando en Méxicu, D. F., onde s'atopa un monumentu en que la so placa diz:

"El Sor. Xeneral de División, don Martín Carrera, abril 22 de 1871. R.I.P."

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Pedro María Anaya
Gobernador del Distritu Federal
1853 - 1855
Socesor:
Rómulo Díaz de la Vega
Predecesor:
Antonio López de Santa Anna
Presidente de Méxicu
1855
Socesor:
Rómulo Díaz de la Vega