Mary Baker Eddy (16 de xunetu de 1821Bow (es) Traducir – 3 d'avientu de 1910Chestnut Hill (en) Traducir) foi una escritora y fundadora de la Ciencia Cristiana.

Mary Baker Eddy
Vida
Nacimientu Bow (es) Traducir16 de xunetu de 1821[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [2]
Muerte Chestnut Hill (en) Traducir[3]3 d'avientu de 1910 (89 años)
Sepultura Cementerio Monte Auburn (es) Traducir
Causa de la muerte neumonía
Familia
Madre Abigail Ambrose Baker
Estudios
Estudios Pembroke Academy (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu escritora, autorateóloga
Premios
Influyencies Phineas Quimby (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

En 1866 afirmó afayar el mesmu principiu divín qu'utilizó Xesucristu y curase a sigo mesma milagrosamente de daños críticos na columna vertebral en sufriendo una cayida nel xelu'l 1 de febreru d'esi añu en Lynn, Massachusetts. Na so obra Retrospección ya Introspeición, atópense "les esperiencies que la empunxeron, nel añu 1866, al desenvolvimientu del sistema que denominó Ciencia Cristiana".[6]

En 1875 publica la primer edición del llibru Ciencia y salú con Clave de les Escritures, la pilastra de la relixón que fundó. Nél manifiesta que "el Principiu divín del sanamientu comprobar na esperiencia personal de cualquier investigador sinceru de la Verdá" y que tal foi'l so casu.[7]

En 1879 funda la Ilesia de Cristu, Científicu.[8]

A lo llargo de la so carrera, Eddy funda numberoses publicaciones. En 1898 funda la Sociedá Editora de la Ciencia Cristiana, encargada hasta los nuesos díes de la publicación de los sos escritos y de les revistes periódiques como'l The Christian Science Journal, el Christian Science Sentinel, L'Heraldu de la Ciencia Cristiana y el Cuadiernu Trimestral de la Ciencia Cristiana.[9]

En 1908 funda'l periódicu The Christian Science Monitor, ganador de siete premios Pulitzer[ensin referencies], parcialmente como respuesta al periodismu sensacionalista de la so dómina, que siguía'l desenvolvimientu de les actividaes de la Sra. Eddy con un exacerbado entusiasmu y variaos graos d'exactitú[ensin referencies].

Eddy defende la restitución, por aciu la so ilesia y el sistema de sanamientu por ella desenvueltu, d'un cristianismu más acorde col primitivu y que restaure'l so "perdíu elementu de sanamientu".[10]

Reconocencies editar

Múltiples entidaes reconocieron el so trabayu y el so legáu[ensin referencies]. La Asociación Femenina del Llibru d'Estaos Xuníos inclúi a la so obra Ciencia y Salú nuna llista de 75 llibros de muyeres que les sos pallabres camudaron al mundu.[11] El Salón Femenín de la Fama d'Estaos Xuníos incluyir en 1995 mentando que "dexó una marca indeleble na relixón, la medicina y el periodismu".[12]

Delles crítiques editar

La Ilesia de la Ciencia Cristiana promueve un sistema espiritual onde la enfermedá ye considerada como non creada por Dios y polo tanto irreal, polo cual supuestamente la cura a los males del cuerpu llograríase al traviés d'una meyor comprensión de Dios, l'Espíritu. Munches persones formar nesta escuela y predicaben , a cencielles al traviés de la fala. Esta idea algamó una gran aceptación, volviendo a la Ilesia de la Ciencia Cristiana una de les instituciones económicamente más prósperes d'Estaos Xuníos nel sieglu XIX.[13]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: EBchecked/topic/115181/Christian-Science. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/mary-baker-eddy/.
  6. Baker Eddy, Mary (2000). Ciencia y Salú con Clave de les Escritures. La Xunta Directiva de la Ciencia Cristiana, páx. viii. ISBN 0-87952-269-0.
  7. idem, páx. x. ISBN 0-87952-269-0.
  8. Baker Eddy, Mary (1993). Manual de La Ilesia Madre, The First Church of Christ, Scientist, in Boston, Massachusetts. La Xunta Directiva de la Ciencia Cristiana, páx. 17.
  9. Portal de la Sociedá Editora de la Ciencia Cristiana, distribúi los escritos de la Sra. Eddy y publica les revistes periódiques.
  10. Baker Eddy, Mary (1895). Manual de La Ilesia Madre, 89ª edición, Trustees Under the Will of Mary Baker Eddy, páx. 17.
  11. Asociación Femenina del Llibru d'Estaos Xuníos, 75 llibros de muyeres que les sos pallabres camudaron al mundu.
  12. Mary Baker Eddy nel Salón Femenín de la Fama d'Estaos Xuníos
  13. Zweig, Stefan (1931). El Sanamientu por L'Espíritu, 89ª edición, Cantil, páx. 17.

Enllaces esternos editar