Mary Nell Steenburgen(8 de febreru de 1953Newport) ye una actriz d'Estaos Xuníos. Ye más conocida pola so participación en filmes d'ésitu como Back to the Future Part III y Philadelphia.

Mary Steenburgen
Vida
Nacimientu Newport[1]8 de febreru de 1953[2] (71 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Residencia Manhattan
Arkansas
Llingua materna inglés
Familia
Padre Maurice Steenburgen
Madre Nellie Mae Wall
Casada con Malcolm McDowell (1980 – 1990)
Ted Danson (1995 – )
Fíos/es Charlie McDowell
Estudios
Estudios Neighborhood Playhouse School of the Theatre (en) Traducir
North Little Rock High School (en) Traducir 1971)
Hendrix College (en) Traducir
(1971 - 1972) : drama
Llingües falaes inglés
Oficiu productora de televisión, actriz de televisión, actriz de cine, productora de cineactriz de voz
Altor 173 cm
Llugares de trabayu Estaos Xuníos
Premios
Nominaciones
IMDb nm0005460
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Steenburgen nació n'Arkansas, ciudá qu'abandonó pa treslladase a Nueva York onde tomó clases d'interpretación en 1972.

En 1978 Jack Nicholson ufiertó-y un papel en Camín al sur, el so debú como realizador y que-y supunxo a Mary una candidatura a los Globos d'Oru arriendes de la cual disparóse la so carrera. Namái dos años dempués la so interpretación de Linda Duman en Melvin and Howard, foi compensada col Óscar a la meyor actriz de repartu. Mary tresmitía una imaxe de cierta accesibilidá tanto afeutiva como sexual cara al públicu, dando'l tipu de trentena con ganes d'asitiar la so vida, pero de la mesma con cierta capacidá pa cuestionar el so propiu statu quo y tomar decisiones al respeutu. Na so vida privada ella acabábase de casóse col actor Malcolm McDowell, de quien esperaba la so primer fía: Lily, quien nació en 1981.

Esi añu Mary rodó Ragtime, so les órdenes de Miloš Forman, na qu'interpretó a una muyer plácidamente acomodada qu'acoyía na so casa a una muyer negra embarazada y que la so muerte al cargu de la policía causaríalu tal convulsión qu'acabaría abandonando al so home por un realizador de cine.

Al añu siguiente Mary Steenburgen sumar al repartu de La comedia sexual d'una nueche de branu (1982), na que Woody Allen ufiertó-y el papel de Adrian, una muyer que carez una creciente frigidez por causa de despintar al so home una infidelidá que lu causaba fuertes reconcomios.

En 1983 nació'l so segundu fíu Charles. D'esta manera en plenu ésitu, Mary alloñar de la gran pantalla pa curiar de los sos retueyos y a la que nun volvería hasta 1990, añu nel que se divorció de Malcolm. Aquel día empezaba a dar la imaxe de muyer madura yá llixeramente desencantada de la vida, más o menos independiente. En plenu procesu de separación, estrenó ¡Duce llar... dacuando!, onde encarnó a una muyer que pa revitalizar el so matrimoniu taba dispuesta a cualquier cosa... inclusive a tener más fíos y por qué nun dedica-y una felación al so home nun coche con consecuencies un pocu aciages...

Bien pocu tiempu dempués empezar a ver con relativa mayor frecuencia en películes como Back to the Future Part III o Philadelphia, na qu'interpretó a una implacable abogada que defendía a un bufete homófobu que despidiera a unu de los sos lletraos por contraer sida. La película suponía'l so realcuentru con Jonathan Demme, el mesmu realizador que la había catapultado escontra la fama con Melvin and Howard.

En 1993 Lasse Hallström ufiertó-y una de les sos meyores oportunidaes en What's Eating Gilbert Grape?, na que se punxo na piel de Betty Carver, una cuarentona enfastiada de la so mediocre vida y del so matrimoniu y que caltenía una rellación sexual con un mozu d'un pueblu llamáu Endora, al cual atrapara al asegurase que nunca abandonaría tal murniu llugar al tener les manes ataes por una madre que'l so sobrepesu facer permanecer fondiada nun sofá y un hermanu menor deficiente, Arnie (Leonardo DiCaprio).

En 1995 rodó tres películes. Na primera, Powder, defendía a un rapazu con poderes d'una comunidá cruel. Na segunda, The Grass Harp, encargar de dar vida a la Hermana Día, una predicadora que vivía colos sos fíos y que defendía la tolerancia y la llibertá nuna comunidá opulenta. En Nixon, Mary poner na piel de Hannah Nixon, una muyer enferma que'l so alcordanza traumatizaría al so fíu Richard.

Esi añu Mary casóse con Ted Danson, al que conoció na filmación de la película pa televisión Los viaxes de Gulliver, na qu'interpretó a la sufierta muyer del susodichu Gulliver, condergada a curiar de los fíos mientres el so home realizaba fantásticos viaxes.

Con esi papel abrir de dalguna manera una nueva etapa na carrera de l'actriz qu'alternó personaxes similares a la Betty Carver de la cinta de Lasse Hallström cola de madres comprensives y cariñoses. Ente les primeres destaca Colleen de La casa de la mio vida, na que repitía'l rol de divorciada que la so vida sexual dependía d'un adolescente.

Ente les segundes figuren tres trabajos con derechu propiu, dos d'ellos so les órdenes de John Sayles, quien la dirixó en La tierra prometida —na que dio daqué de dignidá a una muyer que falsiaba la hestoria llocal en pro d'una masificación cultural y l'aprobación d'un plan urbanísticu— y Casa de los Baby, onde encarnó a una ex-alcohólica dispuesta a adoptar un neñu en Llatinoamérica, a pesar d'un sistema dafechu corruptu comenenciudu n'esplotar a los estranxeros que veníen al llugar con eses intenciones y estraye-y tol dineru posible n'hoteles de luxu y restoranes. Rita Moreno, Marcia Gay Harden, Maggie Gyllenhaal y Daryl Hannah fueron les sos compañeres de repartu.

El terceru de dichos trabayos llevar a cabu na serie Joan de Arcadia, na qu'interpretó a Helen Gerardi, la muyer del xefe de policía del pueblu, profesora d'arte y esmolecida por sacar alantre a un fíu paralíticu (Jason Ritter). La serie ufiertó una imaxe sele d'una actriz qu'algamara'l maduror, amosándose comprensiva, lluchadora, paciente, dispuesta a dalo tou pola familia.

En 2007 interpretó a la direutora d'una emisora de radio neoyorquina en La estraña qu'hai en ti; y que se convertía en testigu del tresformamientu de Erica (Jodie Foster) dempués de recibir una paliza.

En 2008 participó na comedia navidiega Four Christmases protagonizada por Reese Witherspoon y Vince Vaughn que foi un gran ésitu de taquilla n'EE. XX.

En 2009 estrenó la comedia romántica The Proposal protagonizada por Sandra Bullock y Ryan Reynolds, interpretando a la madre d'esti postreru. Estrenóse'l 9 de xunetu de 2009. Esi mesmu añu toma parte en The Electric Mist, dirixida por Bertrand Tavernier.

En 2010 participó n'otra comedia romántica Did You Hear About the Morgans? que foi protagonizada por Hugh Grant y Sarah Jessica Parker. Estrenóse'l 8 de xineru de 2010 con non bien bones crítiques. Finalmente consiguió recaldar 74 millones de dólares en tol mundu superando'l so presupuestu (58 millones de dólares).

Filmografía parcial editar

Añu Película Direutor
1979 Camín al sur Jack Nicholson
1979 Time After Time Nicholas Meyer
1980 Melvin and Howard Jonathan Demme
1981 Ragtime Miloš Forman
1982 La comedia sexual d'una nueche de branu Woody Allen
1989 ¡Duce llar... dacuando! Ron Howard
1990 Back to the Future Part III Robert Zemeckis
1991 Una bruxa en Nueva York Terry Hughes
1993 Philadelphia Jonathan Demme
1993 What's Eating Gilbert Grape? Lasse Hallström
1994 It Runs in the Family Bob Clark
1995 Powder Victor Salva
1995 Nixon Oliver Stone
1996 The Grass Harp Charles Mathau
2001 La casa de la mio vida Irwin Winkler
2002 La tierra prometida John Sayles
2002 Viviendo colos Muertos Stephen Gyllenhaal
2003 Casa de los Baby John Sayles
2007 La estraña qu'hai en ti Neil Jordan
2008 Four Christmases Seth Gordon
2008 Step Brothers Nancy Huff
2009 The Proposal Anne Fletcher
2009 In the Electric Mist Bootsie Robicheaux
2010 Did You Hear About the Morgans? Marc Lawrence
2010 Dirty Girl Abe Sylvia
2011 Fight for Your Right Revisited Adam Yauch
2013 La Trama Allen Hughes
2014 Last Vegas Diana
2014 The tale of the princess Kaguya Esposa del cortador de bambú (voz n'inglés)
2015 The Last Man On Earth Gail
2016 The Book of Love Julia

.

Televisión editar

Premios editar

Premios Oscar editar

Añu Categoría Película Resultáu
1980 Meyor Actriz de Repartu Melvin and Howard Ganadora

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.aveleyman.com/ActorCredit.aspx?ActorID=16446.
  2. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6k77g4r. Apaez como: Mary Steenburgen. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: The International Who's Who of Women 2006. Data d'espublización: ochobre 2005. Editorial: Routledge.
  4. Afirmao en: Encyclopedia of Arkansas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2 mayu 2006.

Enllaces esternos editar