El Mordovia Arena (rusu: Мордовия Арена) primeramente llamáu Estadiu Yubileyniy, ye un estadiu de fútbol allugáu na ciudá de Saransk, República de Mordovia, Rusia, sede del club de fútbol Mordovia Saransk en sustitución del Start Stadium.

Mordovia Arena
estadiu
Llocalización
PaísBandera de Rusia Rusia
República República de Mordovia
Organización territorial Saransk
Coordenaes 54°11′N 45°12′E / 54.18°N 45.2°E / 54.18; 45.2
Mordovia Arena alcuéntrase en Rusia
Mordovia Arena
Mordovia Arena
Mordovia Arena (Rusia)
Historia y usu
Copa Mundial de Fútbol de 2018
Dueñu República de Mordovia
Xestión FC Mordovia Saransk (es) Traducir
Deporte fútbol
Usuariu FC Mordovia Saransk (es) Traducir
Aforu 45 015
Categoría UEFA Categoría 4 4/4 estrellas
Cambiar los datos en Wikidata

Les sos obres empecipiar nel añu 2010 a cargu del grupu SaranskGrazhdanProekt empobináu pol arquiteutu alemán Tim Hupe y taba previstu que rematara la construcción del estadiu a partir del 2012 para distintos eventos deportivos que se celebraben nesi añu, pero darréu l'apertura retardar pal añu 2015, por cuenta de la idea de la creación d'un complexu deportivu que cunte con instalaciones de baloncestu y voleibol, tamién se van construyir distintos locales d'ociu, dexándose asina ser un estadiu de competencia internacional.

Tres la Candidatura de Rusia a la Copa Mundial de Fútbol de 2018, l'Estadiu Yubileyniy foi escoyíu pa xugar dalgunos de los diversos partíos del mundial de fútbol.

Mientres la so celebración entamóse que cola construcción d'estructures prefabricaes que s'utilizaren como graes la capacidá d'aforu del estadiu quedar nun total de 45.100 espectadores, pero solu mientres la celebración de los partíos de FIFA. L'estadiu cunta con verde de yerba natural y en total va tener dempués de la Copa Mundial una capacidá de 28 500 espectadores. La fachada del estadiu tien de los colores de la bandera de Mordovia.

L'ampliación foi inaugurada'l 21 d'abril de 2018, cuando'l "Mordovia" xugó con Izhevsk "Zenith" nun empate cero.[1]

La cortil tien cabida pa 44 000 espectadores.

La superficie total de la instalación ye de 122 700 metros cuadraos.

L'estadiu «Mordovia Arena» ta asitiáu na parte central de la ciudá, en disponibilidad piatonal de sitios claves de les estructures urbanes. Nel so aspeutu esterior acolúmbrase'l sol: símbolu principal de los mitos y lleendes antiguos de los mordvinos.[2]

Mientres el Campeonatu Mundial nel estadiu celebrarán cuatro xuegos de la fase de grupos ente los equipos de Dinamarca y Perú, Colombia y Xapón, Irán y Portugal, Panamá y Túnez.

Dempués del Campeonatu Mundial plániase convertir l'estadiu nun centru de deportes y entrenamientu más grande de Saransk.

Historia de la construcción editar

Nel añu 2010 foi llimpiáu'l territoriu pa la construcción del estadiu cerca de la cai Volgográdskaya nel valle anegadizo del ríu Insar.

La decisión de llevantar un estadiu en Saransk foi tomada inda primero que se supo que'l Campeonatu Mundial de Fútbol tendría llugar en Rusia. Teníen de construyir nos años 2010 – 2012, faciendo coincidir la so inauguración colos dos acontecimientos importantes: la Espartaquiada y el mileniu del hermanamiento del pueblu de Mordovia con otros pueblos de Rusia. El plan foi revisáu porque según les esixencies de la FIFA la capacidá del estadiu tendría de ser siquier de 45 000 espectadores, y non de 28 000 como s'entamara antes.[3]

El edificador del estadiu ye la compañía «Sport-Engineering».

El 2 de payares de 2017 realizóse'l primera segáu del verde del estadiu. Y el primer partíu xugóse equí'l 21 d'abril de 2018.

A finales de 2017 l'estadiu de Saransk llogró la so configuración proyeutada. Nes construcciones metáliques de la so cadarma apaecieron paneles d'acabáu, que componíen la base de l'apariencia de la obra. El territoriu alredor del estadiu poner n'orde, fíxose l'arreglu de locales interiores y montáronse los ascensores.

La construcción del estadiu dexó resolver toa una serie de problemes d'urbanización bien importantes pa una ciudá provincial: foi llevantáu un parque y habilitáu el malecón del ríu Insar, xuniéronse los barrios residenciales col centru de la ciudá. Creóse una zona d'actividaes festives, de recréu y entretenimientu.[4]

Datos téunicos y particularidaes de la construcción editar

L'estadiu consta d'un estilóbato de dos pisos, y el sable ta protexida con una cubierta en forma de copa, que sirve de bóveda pa la zona d'espectadores.

Cola so fachada principal (occidental) l'estadiu esplegar escontra la parte central de la ciudá y el malecón del ríu Insar.

Les parés del estadiu tán feches colos paneles metálicos colgantes, furaos y enteros, de colores vistosos.

P'asegurar la meyor visibilidá la distancia del centru del campu de fútbol hasta'l espectadores nun supera 90 metros.

Les graderías tán estremaes en 4 sectores con subsectores, destáquense llocalidaes VIP y palcu presidencial. Cada sector cunta coles sos propies puertes d'entrada y salíes d'evacuación, puntos d'alimentación, puestos médicos y aseos, incluyíos pa les persones con discapacidá. Nes tribunes preven asientos pa los grupos de movilidá amenorgada en carricoches d'inválidos y los sos acompañantes, como tamién los sitios pa la xente con deterioru de l'audición, que s'asitien na zona de visibilidá direuta del tableru principal y pantalles de video.

Prevese un sector pa los hinches del equipu de los invitaos, forníu con entraes aparte, chigres, locales d'aséu y retretes.

Ta proyeutáu'l sector familiar separáu, al llau del cual atópense habitaciones de xuegu pa neños.

Prevense llocalidaes pa los medios de comunicación, una sala pa conferencies de prensa, la zona mista pa los alcuentros de los periodistes colos xugadores, un estudiu de radio y televisión.

Plániase convertir l'estadiu nun centru de deportes y entrenamientu más grande de Saransk.[5]

Servicios pa espectadores editar

Los espectadores van tener accesu a los siguientes servicios adicionales:

  • Sofitu informativu brindáu por voluntarios.
  • Información (puntu de rexistru de menores, sitiu pa dexar los coches de neñu, oficina d'oxetos perdíos).
  • Conseña.

Amás, les instalaciones tán dotaos d'elevadores, ramples y torniquetes pa los espectadores con movilidá amenorgada. Unu de los sectores de la gradería ta afechu pa persones con discapacidá.

Condiciones pa los espectadores con discapacidá editar

Nel marcu del Campeonatu Mundial de Fútbol 2018 hai entraes, destinaes especialmente pa les persones con discapacidá, con movilidá amenorgada o con escesu de pesu. Estes entraes, que tamién se llamen Entraes pa les categoríes especiales de persones, estremar en cuatro variedaes:

  • «Entrada pa les persones en carricoches d'inválidu» (“W”, pa les persones en carricoches d'inválidu) + 1 billete pal acompañante;
  • «Entrada simplificada estándar» (“YE”, pa les persones con discapacidá, de movilidá amenorgada o con otres indicaciones médiques);
  • «Entrada simplificada con comodidaes» (“AM”, pa les persones con perros guíes o coles indicaciones médiques que preven l'usu de perros guíes, y tamién pa les persones que pola so movilidá amenorgada precisen  más espaciu pa les piernes);
  • «Pa les persones con escesu de pesu» (“OP”, entrada simplificada y asientos más anchos pa les persones, que'l so índiz de masa del cuerpu ye 35 kg/m² o más).

Servicios pa les persones de categoría especial nel estadiu editar

  • Centru de movilidá (Entrega de carricoches d'inválidu pa les persones de movilidá amenorgada y l'acompañamientu por voluntarios hasta l'asientu indicáu en ;a entrada);
  • Ramples nes entraes y ascensores nos sitios especiales (Pabellones) pa les persones de movilidá amenorgada;
  • Carrinos de golf, que percuerren el perímetru del estadiu dempués de pasar los puestos de control;
  • Entrega de audioguías (pa les persones invidentes o con problemes de visión).[6]

Allugamientu y cómo llegar editar

L'estadiu «Mordovia Arena» ta asitiáu nel valle anegadizo del ríu Insar, con accesu piatonal dende'l centru y barrios residenciales de la ciudá.

Los espectadores pueden llegar al estadiu n'automóvil, nel tresporte urbanu y n'autobuses especiales dende l'aeropuertu, la estación de ferrocarril, o aparcamientos próximos.

Los principales hoteles, zones d'aficionaos y otros intereses de la ciudá igualmente tán a la distancia mínima del estadiu.

Cómo llegar. A curtia distancia del estadiu «Mordovia Arena», na cai Volgográdskaya, páranse los autobuses, trolebuses y taxis de ruta. Hasta equí ye fácil llegar dende cualesquier de les partes de la ciudá.

N'automóvil. La parte central de Saransk, onde s'atopen los principales intereses, atopar nel cuadráu trazáu peles cais Staroposádskaya, Botevgrádskaya, Polezháyeva/Vásenko, Serova y Aleksandra Névskogo. A la parte oriental de la ciudá dende l'encruz de les cais Kommunistícheskaya y Serova através del ríu Insar lleva la cai Volgográdskaya. Ende mesmu, al otru llau del ríu ta l'estadiu «Mordovia Arena». Al traviés de les rexones del oeste, del norte al sur (de la carretera Liambírskoye hasta la cai Osipenko) va la ruta peles cais Veselóvskogo – Kovalenko – Xugu-Západnoye Shosse.

Al norte del centru llegar pola avenida Lenin. Y depués peles carreteres Aleksándrovskoye y Liambírskoye. Travesando estes arteries dende'l norte pasa'l Rodiu norte de Saransk, qu'empieza nel encruz de les autovíes Р-180 y Р-158, y depués trespasa nel Rodiu esti de Saransk, que lleva yá al aeropuertu.

Escontra la frontera sur de Saransk lleva la cai Osipenko. Al aeropuertu llegar pola ruta de les cais Aleksandra Névskogo – Sevastópolskaya – Krásnaya, esviándose escontra la direición del aeropuertu de Saransk dempués del empalme col Rodiu del Este.

En tol territoriu de Saransk l'aparcamientu nes cais ye gratuitu. Aparcar nes ceres, paraes del tresporte urbanu, y nos sitios indicaos poles señales de circulación ta prohibíu.[7]

Eventos editar

Copa Mundial de Fútbol de 2018 editar

Esti estadiu ye una de les sedes de la Copa Mundial de Fútbol de 2018. Allugara los siguientes partíos:

Fecha Fase Equipu Resultáu Equipu Espectadores
16 de xunu, 2018 Primera fase   Perú
'
  Dinamarca
'
19 de xunu, 2018 Primera fase   Colombia
'
  Xapón
'
25 de xunu, 2018 Primera fase   Irán
'
  Portugal
'
28 de xunu, 2018 Primera fase   Panamá
'
  Tunicia
'

Seguridá editar

Pal Campeonatu Mundial de Fútbol 2018 l'estadiu va cuntar con sistemes d'alarma y avisu, detectores de metales, escáneres de líquidos peligrosos y sustancies esplosives y 30 puestos de vixilancia permanente.

Regles de conducta editar

Al visitar los xuegos ye necesariu recordar:

  • Al estadiu hai que llegar con antelación – les puertes pa los espectadores ábrense 3 hores antes del empiezu del partíu.
  • Estadiu – ye'l territoriu, onde ta prohibíu fumar.
  • Nel estadiu rixe la política NON RE-ENTRY, dempués d'escaniar la entrada y pasar al so asientu na tribuna, nun puede entrase otra vegada al estadiu col mesmu billete.
  • Nos estadios ta entamada la recueya selectiva de residuos. Los espectadores tienen de poner atención a la información puesta los contenedores de basura y siguir les regles simples: botelles de plásticu, llates d'aluminiu y papeles botar a los contenedores mariellos, ente que los restos d'alimentos, servilletas, l'embalaxe y la cacía desechable tirar a los contenedores de color verde. La recueya selectiva va ayudar a mandar la gran parte de residuos pal so tresformamientu y menguar la influencia negativa nel mediu ambiente.[8][9]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar