Seleición masculina de fútbol de Xapón

La seleición de fútbol de Xapón (サッカー日本代表 Sakka Nippon Daihyō?) ye l'equipu representativu del país y ta afiliáu dende 1920 a l'Asociación Xaponesa de Fútbol (日本サッカー協会 Nippon Sakkā Kyōkai?) nes competiciones oficiales entamaes pola Confederación Asiática de Fútbol y la Federación Internacional d'Asociaciones de Fútbol. L'Asociación Xaponesa foi fundada en 1920, ya integrada a la FIFA en 1929; diez años más tarde abandonaríenla por motivos referentes a la Segunda Guerra Mundial, y nun volveríen afiliase hasta 1950 y darréu a la Confederación Asiática. Antecedentes abondos por que'l so primer partíu apostáu en 1917 frente a la Seleición de fútbol de China nun sía consideráu —oficial—, al nun tar auspiciado so nengún organismu. La seleición xaponesa xugó y perdió por marcador de 1-2 el so primer partíu oficial el 23 de mayu de 1923 en Osaka, enfrentando a la seleición de fútbol de Filipines mientres los Xuegos del Llonxanu Oriente.[1]

Seleición masculina de fútbol de Xapón

Bandera de Xapón

Datos xenerales
Códigu FIFA JPN
Asociación Asociación de Fútbol de Xapón
Confederación Confederación Asiática de Fútbol
Nomatu Los Samuráis Azules
Los nipones
L'equipu del sol naciente
Capitán Makoto Hasebe
Más goles Kunishige Kamamoto (80)
Más particip. Yasuhito Endo (152)
Ranking FIFA 61.ᵘ en xunu de 2018
→ Meyor llugar 9.ᵘ en febreru de 1998
→ Peor llugar 62.ᵘ en febreru de 2000
Estadiu Olímpicu de Tokiu
Primer partíu internacional
Bandera de Xapón Xapón 0:5 China Bandera de la República Popular China
9 de mayu de 1917
Meyor resultáu internacional
Bandera de Xapón Xapón 15:0 Filipines Bandera de Filipines
27 de setiembre de 1967
Peor resultáu internacional
Bandera de Xapón Xapón 2:15 Filipines Bandera de Filipines
10 de setiembre de 1917
Copa Mundial de Fútbol
Participación(por primer vez en 1998)
Meyor resultáu Octavos de Final en (2002 y 2010)
Copa FIFA Confederaciones
Participación(por primer vez en 1995)
Meyor resultáu (2001)
Copa Asiática
Participación 9
Meyor resultáu (1992, 2000, 2004 y 2011)
Fútbol nos Xuegos Olímpicos
Participación(por primer vez en 1936)
Meyor resultáu (1968)
[editar datos en Wikidata]

Nes últimes décades, la seleición xaponesa convirtióse nuna de les más fuertes de l'AFC, convirtiéndose campeón cuatro vegaes de la Copa Asiática y clasificándose consecutivamente a seis copes mundiales: Francia 1998, Corea del Sur y Xapón 2002, Alemaña 2006, Sudáfrica 2010, Brasil 2014 y Rusia 2018. Como máximos llogros, destaquen el so actuaciones na Copa FIFA Confederaciones 2001, onde fueron co-anfitriones y consiguieron ser sub-campeones,ente que nos Xuegos Olímpicos de Méxicu 1968 lleváronse la presea de bronce.

Nel so debú na Copa Mundial, perdieron los sos primeros trés partíos pa cayer esaniciaos na primer fase y rematando penúltimos de los trenta y dos participantes. Sicasí, en la edición de Corea y Xapón 2002 fixeron historia nel so propiu territoriu, nel primer Mundial entamáu n'Asia, al clasificase pa la fase final eliminatoria como campeones d'un grupu que tamién incluyía a la seleición rusa, la seleición belxicana y la seleición tunecina. Asina llegaron a los octavos de final, onde cayeron ante la seleición turca, que remataría tercera del certame, por un solitariu gol. En la cita d'Alemaña 2006 volvieron cayer en primer fase, en venciendo un únicu partíu y rematar na decimoctava posición.

De nuevu en Sudáfrica 2010, igualaríen la so meyor participación por cuenta de seleiciones como la danesa y la camerunesa. Tuvieron cerca de sorprender a la seleición paraguaya nel duelu d'octavos de final, pero los suramericanos acabaron inclinando la igualada balanza al so favor na tanda de penaltis, dempués del empate a cero goles final.

A les órdenes del anterior seleccionador, Takeshi Okada, numberosos nuevos talentos anunciaron la so llegada a la escena internacional mientres l'esllumante desfile de Xapón pola últimu Copa Mundial de la FIFA. La nueva xeneración siguió progresando al cuidu del italianu Alberto Zaccheroni, que tomó les riendes del combináu nipón tres la so campaña en Sudáfrica 2010. A una serie de victories en partíos amistosos, ente les que destaca'l so trunfu por 1-0 sobre una seleición arxentina, siguió la so gran actuación na Copa Asiática 2011, onde venció a la seleición australiana na final pa conquistar el so cuartu títulu continental. El fútbol de Xapón yá se caracterizaba dende va tiempu pola so imaxinación y xuegu combinativo, que cobró un nuevu impulsu col so ésitu continental. Na Copa Kirin, Zaccheroni punxo a prueba per primer vegada'l so esquema 3-4-3, que pretende asitiar na seleición nipona.

L'equipu xaponés ye conocíu xeneralmente pola afición y la prensa como Nippon Daihyō (日本代表?) o Daihyō (代表?). Otru llamatu que tamién ye utilizáu comúnmente ye'l de Los Samuráis Azules (サムライ・ブルー Samurai buru?), que, depués d'una votación per parte de los hinches, foi adoptáu pola Federación de Fútbol de Xapón antes de la Copa Mundial de Fútbol de 2006 como una frase pa sofitar al equipu.[2][3] La seleición xaponesa tamién ye conocida dientro de Xapón pol nome del so téunicu. Por casu, la seleición xaponesa empobinada por Takeshi Okada foi moteyada Okada Japan (岡田ジャパン?), y anguaño conózse-yos como Zac Japan (ザックジャパン Zakku Japan?), en referencia al so seleccionador, Alberto Zaccheroni.[4]

Historia editar

Entamos ensin amparu d'organismu oficial (1917-1951) editar

 
Logotipu de los Xuegos del Llonxanu Oriente de 1917 onde Xapón debutó como seleición nacional.

El primer partíu del equipu del Sol Naciente» xugóse'l 9 de mayu de 1917 mientres los Xuegos del Llonxanu Oriente de 1917 contra la República de China,[n 1] partíu que terminó con derrota de la seleición xaponesa por 0-5. A otru día, el 10 de mayu,[n 1] Xapón sufrió una nueva derrota nesta ocasión ante Filipines por 2-15, la mayor de tola so historia fora de casa. Sicasí, dambos partíos nun son consideraos oficiales pola Federación al nun tar auspiciados so nengún organismu oficial.[1][5] En dicha competición, los xaponeses, representaos por un combináu d'un colexu de Tokiu, remataríen n'últimu llugar. Sería la primer participación d'un combináu nipón en dicha competición, a la que se xuniría a China y Filipines, qu'enantes apostaron dos ediciones. Estos Xuegos del Llonxanu Oriente, son consideraos el antecesores de los Xuegos Asiáticos apostaos na actualidá.

Nun sería hasta 1921, cuando naciera la Federación Xaponesa de Fútbol,[6] y 1923, cuando yá oficializada, la seleición apostara'l so primer partíu internacional frente a Filipines, entós daquella una colonia estauxunidense, ante la que perdería por 1-2.[1] Los nipones xugaríen 12 partíos oficiales más sol auspicio de la FIFA, a la que s'afilió en 1929, ente los que s'inclúi la so primer victoria internacional frente a la yá citada seleición filipina por 2-1 en 1927, y la mayor derrota oficial frente a Italia (8-0) nos Xuegos Olímpicos de Berlín 1936, primer gran competición apostada polos asiáticos primero qu'españara la Segunda Guerra Mundial y por cuenta de los desalcuerdos surdíos na disputa, abandonara la so membresía del máximu organismu futbolísticu. Dende entós los sos partíos volveríen considerase non-oficiales, hasta 1951, fecha en que volvería formar parte de la FIFA.[1] A los yá conocíos motivos de non oficialidá, sumóse'l fechu de que dellos d'ellos fueron apostaos frente a la República de China, qu'hasta 1934 taba compuesta puramente o na so mayoría por xugadores del South China AA (tamién conocíu por Nan Hua), un club chinu asitiáu en Ḥong Kong. Los xugaos dende entós y hasta 1942 mientres la ocupación xaponesa de China polo que'l combináu chinu nun representaba a nengún organismu o asociación.[1]

Afiliación internacional (1951-1969) editar

Miembro FIFA y AFC editar

En 1954 sumar a la Confederación Asiática de Fútbol, y unos años más tarde llograría la so victoria más abuitada nun partíu frente a la seleición filipina, el 7 de setiembre de 1967, yá independiente d'Estaos Xuníos, sol nome de Mancomunidá Filipina antes de pasar a ser el país actual. Los xaponeses venceríen nel so territoriu por un contundente 15-0.[1]

Nesi mesmu añu, la seleición nipona participó per primer vegada nuna clasificación pa participar nun mundial,[7] en concretu pal Mundial de 1954 de Suiza, pero nun se clasificó quedando en segundu llugar por detrás de la seleición surcoreana, empecipiándose asina una llarga rivalidá, al perder los dos partíos qu'apostaron (l'en grupu tamién participó la seleición taiwanesa que finalmente se retiró).

 
Ceremonia d'apertura de los Xuegos Asiáticos de 1958 nel Estadiu Olímpicu de Tokiu.

La seleición xaponesa participaría como anfitriona nos Xuegos Asiáticos de 1958, la tercer edición del certame. Na competición de fútbol quedó encuadrada nel grupu C, xunto a la seleición de fútbol de Ḥong Kong y la seleición filipina. Los nipones nun llograron vencer nengunu de los partíos, nos que perdieron 1-0 con Filipines y 0-2 con Ḥong Kong. Nes sos participaciones hasta la fecha nos Xuegos, consiguiría una medaya de bronce como mayor llogru na competición futbolística na Primer edición de 1951. Un discretu bagaxe, al ser la indiscutible dominadora global nel restu de modalidaes deportives. El fútbol entá tenía un llargu camín por percorrer nun país dedicáu a fomentar otros deportes más tradicionales y históricos.

Ocho años más tarde, apostaría una nueva clasificación pa un Mundial, la edición de 1962 de Chile,[8] ensin llogralo finalmente. El so rival, de nuevu la seleición surcoreana, y la seleición indonesa, que se retiró finalmente. Xapón perdió los dos partíu que xugó con Corea del sur y nun pudo pasar a la fase final del tornéu de clasificación pa optar a una de les places mundialistas.

Ensin una gran actuación nes grandes cites futbolístiques, a les qu'apenes llograra clasificase,[n 2] llegaríen los Xuegos Olímpicos de Tokiu 1964 nos que seríen los anfitriones. Por tal motivu, presentaron al so representante futbolísticu esperando camudar l'enclín de los últimos años. Na competición, quedaría encuadrada nel Grupu D frente a la seleición arxentina y la seleición ghaniana. La so sorprendente victoria frente a los suramericanos por 3-2, na meyor y más prestixosa victoria hasta la fecha del combináu nipón,[9] por cuenta de la cual empezaría a forxase'l seudónimu de «matagigantes» nes cites olímpiques,[10] valdría-y magar ganar frente a Ghana p'aportar a los cuartos de final. Nellos, igualaría la so meyor clasificación, onde en perdiendo por 4-0 frente a la seleición checoslovaca remataría en 8ª posición. Yera'l preludiu d'un equipu que taba por consiguir el so meyor resultáu internacional hasta la fecha.

Primer gran ésitu editar

Dos años dempués fallaron na clasificación pa la Copa Asiática de 1968 d'Irán, la so cuarta edición,[11] pola diferencia de goles (Taiwán clasificar con 15 goles a favor y 4 en contra, mientres Xapón llogró 8 a favor y 4 en contra).

Esi mesmu añu, sicasí, consiguieron la medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de 1968 celebraos en Méxicu.[12] Allugáu nun difícil grupu cola seleición española, campeona d'Europa en 1964, la seleición brasilana, doble campeona mundial, y la seleición nixeriana. Llogró vencer a esta postrera por 3-1, lo que sumáu a los empates con Brasil (1-1) y España (0-0), valdría-yos pa pasar de ronda. Nos cuartos de final ganaron a la seleición francesa por 3-1, lo que-yos daba un puestu pa intentar consiguir un puestu na final. Una contundente derrota por 5-0 a manes de la seleición húngara, una de les más potentes de l'actualidá, quitaría-yos d'ello. El 24 d'ochobre de 1968, superó a la anfitriona seleición mexicana na disputa pol tercer puestu y medaya de bronce por 2-0, llogrando'l so primer gran ésitu nuna de les grandes cites a nivel futbolísticu. La plantía del llogru tuvo compuesta por Yokohama, Katayama, Yamaguchi, Kamata, Mori, Ogi, Miyamoto, Watanabe, Kamamoto, Matsumoto, Sugiyama. L'héroe del eventu foi Kunishige Kamamoto, que se convertiría nel goliador más grande de la historia de Xapón, con 55 goles marcaos en 61 partíos ente 1964 y 1977 (una media de 0,9 goles per partíu). El seleccionador yera'l xaponés Okano Shunichiro.

 
Estadiu Azteca, onde ganó la seleición xaponesa la medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de 1968.

Dómina de transición (1969-1990) editar

Magar la medaya de bronce de los xuegos olímpicos nun consiguieron bones resultancies nos dos años siguientes. En 1970 volvió fallar na calificación pa un Mundial dientro d'un grupu de 4 equipos formáu pola seleición surcoreana, la seleición australiana y la seleición norcoreana (finalmente retirada), y terminó de terceres, nun pudiendo clasificase.[13] En 1974 fueron incluyíos nun grupu de 3 países xunto a Ḥong Kong y Vietnam del Sur. Venció 4-0 al equipu vietnamita, y perdió 1-0 con Ḥong Kong, pero pasó a la siguiente fase de la clasificación de segundes, y tuvo que xugar la semifinal frente a la seleición israelina, sicasí'l xaponeses fueron ganaos por 1-0 en tiempu extra pa dicir una vegada más adiós al suañu de clasificase pa un mundial, na ocasión na que tuvieron más cercanos a llogralo.

La falta d'enraigono del fútbol, nel que nun acababen de llegar los ésitos nin la popularidá, fixo necesariu un esfuerciu per parte de tolos estamentos de la sociedá pa favorecer el so desenvolvimientu. Ye según al traviés de l'Asociación Xaponesa, distintes variedaes de la cultura xaponesa, ente les que destaca'l manga, trabayen por ello. Llueu llograríen atraer l'atención del públicu xaponés, y el fútbol espertaría a la fin en Xapón l'interés amenáu n'otros continentes.

Estrenu en grandes eventos editar

El primer gran tornéu na que los xaponeses participaron,[n 3] por cuenta de los esfuercios que se llevaben a cabu pol fútbol, foi na Copa Asiática de 1988 celebrada en Qatar.[14] Xapón solo llogró consiguir un puntu a la fin de la primer fase nun partíu contra la seleición iranina. Pese a la discreta resultancia, empezaría la dómina dorada de la seleición nipona n'años vivientes.

Na Copa Asiática 1992,[15] la seleición xaponesa nun yera la mesma que na anterior Copa Asiática, amás Xapón yera'l país anfitrión. Los xaponeses llograron pasar la primer ronda como primeros de grupu, en semifinales consiguieron vencer a la Seleición de fútbol de China por 3-2 pasando asina a la final, siendo la primer final de la seleición xaponesa nun tornéu y ganó'l troféu con un marcador de 1-0 contra'l campeón defensor del títulu, Arabia Saudita. Al ganar la última copa asiática direutamente participó na Copa FIFA Confederaciones 1995,[16] n'Arabia Saudita. Nesti tornéu la seleición xaponesa pasó bien desapercibida perdiendo los sos dos partíos na fase de grupos y de esa forma despidiéndose del tornéu. Na Copa Asiática 1996,[17] Xapón yera la defensora del títulu y per segunda vegada consecutiva pasó como primer de grupu, anque nesta ocasión nun pasó de cuartos de final onde perdió 2-0 contra la Seleición de fútbol de Kuwait.

Dómina dorada (1990-Act.) editar

 
Xapón vs España nos Xuegos Olímpicos Londres 2012 en Glasgow.

Tres l'Agonía de Doha, la so primer participación nuna copa mundial ye abondo recién, concretamente na Copa Mundial de Fútbol de 1998,[18] en Francia. La seleición xaponesa salió victoriosa de la fase de clasificación, acabando primer de grupu per delantre de les seleiciones d'Omán, Macáu y Seleición de fútbol de Nepal, los xaponeses ganaron cinco partíos y solo empataron unu cola seleición de Omán. Yá nel mundial, l'equipu xaponés asitiar nel Grupu H, un grupu casi por completu de debutantes, sacante la Seleición de fútbol d'Arxentina, a parte del debú de Xapón, tamién fixeron el so estrenu mundial la Seleición de fútbol de Croacia y la Seleición de fútbol de Xamaica. Entá cuntando col talentu del xugador Hidetoshi Nakata de 21 años, anque inespertu nesti tipu de torneos, la seleición xaponesa acabó'l so estrenu con trés ganes (0-1 contra Arxentina, 0-1 frente a Croacia, y 1-2 contra Xamaica).

Debíu a la rápida crecedera de Xapón, en 1999 foi convidáu a participar na Copa América 1999 en Paraguái,[19] onde foi esaniciáu na primer ronda, precisamente nel grupu onde s'atopaben los anfitriones del tornéu, Seleición de fútbol de Paraguái. Nel grupu tamién s'atopaben la Seleición de fútbol de Perú y la Seleición de fútbol de Bolivia. Xapón acabó la primer fase n'última posición con un empate (1-1) frente a Bolivia, y dos ganes con Paraguay (4-0) y Perú (3-2).

Antes de la Copa Mundial de Fútbol de 2002 onde seríen anfitriones xunto con Corea del Sur, participaron en dos torneos. El primeru d'ellos en 2000, tratar de la Copa Asiática 2000 que se xugó n'El Líbanu,[20] onde xugaron nel grupu C xunto a la Seleición de fútbol d'Arabia Saudita, Qatar y Uzbequistán. Acabó primer del so grupu, ganando dos partíos (Arabia Saudita 1-4, Uzbequistán 8-1) y un empate (Qatar 1-1). Dempués de la fase de grupos midir en cuartos de final a la Seleición de fútbol d'Iraq ganando 4-1, en semifinales llevó'l trunfu frente a la Seleición de fútbol de China por 2-3. Na final volvió atopase con Arabia Saudita ganando'l partíu 1-0 y de esta forma llevándose'l so segundu títulu na Copa Asiática.

La seleición xaponesa llegaba a la Copa FIFA Confederaciones 2001[21] como campeona d'Asia y anfitriona (al pie de Corea del Sur) nel Mundial que se xugaría al siguiente añu. Xapón xugó los sos partíos formando parte del Grupu B, y xugó los sos partíos contra la Seleición de fútbol de Brasil, Seleición de fútbol de Canadá y Camerún, los xaponeses quedaron primeros de grupu percima de Brasil, que fueron segundos, ganaron 2 de los sos partíos y empataron con Brasil. Na segunda fase del tornéu, concretamente en semifinales, enfrentar a Australia ganando 1-0, por ello pasaron a la gran final onde fueron ganaos por Francia por 0-1. Takayuki Suzuki foi unu de los goliadores del tornéu xuntos a otros seis xugadores con dos goles cada unu.

Referencia asiática editar

Dos años más tarde de ganar la Copa Asiática del añu 2000 celebrada n'El Líbanu, y unu dempués de llegar a la final de la Copa FIFA Confederaciones 2001, entamó xunto a Corea del Sur la Copa Mundial de Fútbol de 2002 atrayendo tolos focos futbolísticos a un deporte qu'empezaba a gociar de gran ésitu nel continente asiáticu.

 
Estadiu Internacional de Yokohama, partíu de la fase de grupo Xapón-Rusia na Copa Mundial de Fútbol de 2002.

Nél, quedó empareyada nel Grupu H xunto a Bélxica, Rusia y Túnez. El primer partíu xugar los anfitriones y los belgues, que tomaron la iniciativa magar la desventaxa de campu y el gol nipón. Un apostáu alcuentru, nel que los xaponeses defenderíen el so gol de ventaya hasta'l minutu 75, cuando'l partíu alicaría pa rematar con un empate a dos goles.

Nel siguiente partíu, Xapón vence a Rusia con un resultáu de 1-0, tol país taba emocionáu por ser la primer victoria de la seleición xaponesa nun mundial. Finalmente, nel tercer partíu que xugaron frente a Túnez tamién salieron victoriosos, por ello Xapón aseguróse xugar los octavos de final.

Nos octavos de final de la Copa Mundial de Fútbol de 2002, la seleición nipona enfrentar cola Seleición de fútbol de Turquía. Los xaponeses nun tuvieron un bon día, y nun teníen un xuegu rápidu, y tamién nun tuvo un día brillosu una de les estrelles de la seleición, el mediocampista Hidetoshi Nakata. Los turcos en solo un llanzamientu a la portería consiguieron un gol que finalmente sentenció l'alcuentru y dexó a unu de los anfitriones ensin pasar de ronda.

Xapón llegó a la Copa Asiática 2004 como una de les favorites pa llevase'l títulu, esta vegada los anfitriones yeren la Seleición de fútbol de China, que dende va sieglos hai conflictos ente estos países.

Xapón atopar nel grupu D, teniendo que xugar los sos partíos con Irán, Tailandia y Seleición de fútbol d'Omán. La seleición nipona consiguió dos victories (Con Omán 0-1, y con Tailandia 1-4) y un empate ensin goles colos iraninos. Los cuartos de final xugar teniendo delantre a la Seleición de fútbol de Xordania, y lo que paecía que diba ser un partíu senciellu pa los xaponeses complicóse y tuvieron que llegar a la tanda de penaltis, llevándose la victoria final Xapón. En semifinales tamién tuvieron problemes, esta vegada cola Seleición de fútbol de Baḥréin, llegando a la fin del partíu con un marcador de 3-3 y por consiguiente xugase'l pase a la final na prórroga, asina Xapón solu trés minutos dempués d'empezar la prórroga marcó y pasó a la final.

La final yera un partíu de riesgu, dada la rivalidá qu'hai ente China y Xapón. Empezó marcando la seleición xaponesa, pero solu diez minutos dempués marcaron los chinos, llegando con un empate al descansu. Finalmente'l partíu terminó con un marcador 1-3 a favor de Xapón, llevándose la so tercer Copa Asiática y convirtiéndose n'unu de los países con más títulos nesti tornéu continental.

 
Nel Fritz-Walter-Stadion, partíu Australia-Xapón.

La seleición de Xapón foi unu de los 32 países participantes de la Copa Mundial de Fútbol de 2006, realizada n'Alemaña. Xapón foi'l primer equipu en clasificar al Mundial dempués de llograr el primer llugar nel grupu clasificatorio asiáticu. Alemaña 2006 sería la tercer apaición del combináu nipón nun tornéu mundial, dempués de tener dos resultaos dafechu opuestos: nel so debú en 1998, Xapón terminó nel penúltimu llugar del tornéu pero cuando lu entamó en 2002, llegó hasta octavos de final. Asina, Xapón llegó a tierres xermanes dispuestu a demostrar el so progresu nos últimos años.

Los xaponeses formaron parte del Grupu F (compuestu amás por Brasil, Australia y Croacia) foi un retu que nun pudo superar la escuadra nipona. Foi ganada con marcador 3:1 per Australia nos últimos minutos del partíu y pol equipu pentacampeón por 4:1. Xapón llogró un puntu tres un esllucíu empate ante los croates.

Dempués de participar nel añu 2006 na Copa Mundial n'Alemaña, l'equipu asiáticu participó na Copa Asiática 2007, que tenía como anfitriones a Indonesia, Malasia, Tailandia y Vietnam. Xapón, que taba nel grupu B xunto a Qatar, Vietnam y Emiratos Árabes Xuníos acabó primer de grupu, con 2 victories (1-3 con Emiratos Árabes Xuníos y 1-4 con Vietnam) y un empate con Qatar. La seleición nipona llegó a cuartos de final onde se enfento a la Seleición de fútbol d'Australia teniendo que llegar a los penaltis y dando como ganador a los xaponeses. En semifinales perdieron 2-3 con Arabia Saudita, una de les rivales que siempres tuvo Xapón nes distintes ediciones de la Copa Asiática. Finalmente, los xaponeses xugaron la tercer posición con Corea del Sur, siendo un partíu de muncha rivalidá que llograron a lo llargo de los años. El partíu ganar los coreanos na tanda de penaltis, acabando la seleición asiática en cuarta posición.

 
Enfrentamiento fase de clasificación, Xapón-Qatar.

Habiendo alcanzáu confortablemente la cuarta y última fase de clasificación asiática pa Sudáfrica 2010,[22] Xapón ganó cuatro, empató trés y namái perdió unu de los sos ocho clasificatorios nel Grupu 1. Una derrota por 2-1 n'Australia y un frustrante 0-0 en casa contra'l mesmu rival fueron los momentos baxos d'esta última etapa, magar los pupilos del seleccionador Takeshi Okada entá terminaron bien percima de Baḥréin, Qatar y Uzbequistán nel quintetu.

Dempués del sortéu pa formar los grupos de la Copa Mundial de Fútbol de 2010 Xapón finalmente taba dientro del Grupu E xunto a Seleición de fútbol de Países Baxos, Dinamarca y Camerún.[23] La seleición nipona acabó como segunda de grupu por detrás de Países Baxos, con unes resultancies de dos victories (1-0 contra Camerún y 1-3 con Dinamarca) y una gana frente a la primera de grupu, Países Baxos.

 
Octavos de final, Paraguay-Xapón.

La Seleición de fútbol de Paraguái imponer al so similar de Xapón por 5-3 nos penaltis y clasificó per primer vegada na so historia pa los cuartos de final de la Copa Mundial de fútbol. Los guaraníes, qu'igualaren 0-0 en tiempu reglamentariu, tuvieron de sufrir más de lo esperao pa dexar tras a un valiente conxuntu nipón que vendió cara la derrota'l 29 de xunu de 2010 en Pretoria.[24]

Xapón salió dispuestu a amosar los dientes en campu rival. Asina, cuando nun trescurriera nin un minutu de xuegu, Yoshito Okubo averar al área de Justo Villar y remató potente pero esviáu. Yera un avisu de los nipones, que lloñe tuvieron d'amedranase ante'l potencial exhibíu polos guaraníes na fase de grupos. Los de Gerardo Martino retrasaron n'afaese nel campu pero, cuando lo fixeron, llevaron peligru. Lucas Barrios construyó una bona maniobra por esquierda y esixó a Eiji Kawashima con pierna derecha. La respuesta nun tardó en llegar: Daisuke Matsui tomó una bola muerta dende fora del área y fixo tremecer el travesal con un derechazo midíu. La albirroja cuntó con una opción más antes del descansu cuando Roque Santa Cruz midió mal el so remate dientro del área, nuna xugada confusa tres un tiru d'esquina. Foi la última situación emotiva nesa primer metá.

La situación nun camudó nel segundu tiempu, munchos nervios y poques idees. Martino intentó ganar pesu n'ofensiva col ingresu de Nelson Haedo Valdez, pero'l delanteru nun tuvo finu. Ello ye que apenes minutos dempués de la entrada del delanteru, foi Marcus Tuliu Tanaka el qu'averó peligru con una bon cabezada que se perdió fuera. Los nervios y el mieu al error ganaron terrén, polo que los últimos minutos de la segunda metá dir ente resfregones, pases malogrados y pocu tránsitu nes árees. Malapenes un centru que cerca tuvo Tanaka de coneutar espertó daqué d'emoción nos aficionaos. D'esta forma túvose que llegar a la prórroga.

Tou lo que nun pudieron producir nel tiempu reglamentariu llegó nel allargue. Barrios avisó rápido con una cabezada que foi parar a les manes de Kawashima. El porteru amosóse sollerte pa gana-y otru duelu a Nelson Haedo, anque cuntó con un pocu de fortuna nun toque esviáu del ingresáu Edgar Barreto. Otra manera, Villar tuvo d'esforciase minutos antes pa repeler un buscapié venenosu d'Honda. Sería la última emoción antes de los penaltis. Na definición, la primera del certame, los guaraníes tuvieron infalibles ente que Yūichi Komano estrelló'l so remate nel travesal. Paraguay avanzó asina a cuartos de final per primer vegada na so historia.

En xineru de 2011, ganó en Qatar la Copa Asiática 2011 de forma autoritaria. Con dos victories con Arabia Saudita (0-5), Seleición de fútbol de Siria Siria (1-2) y un empate con Xordania (1-1), aportando a los cuartos de final. El partíu xugar colos anfitriones, la Seleición de fútbol de Qatar ganando con un gol nel minutu 90, siendo la resultancia final 3-2 con victoria nipona. La semifinal teniendo como rival a Corea del Sur remató dempués de la prórroga con un marcador de 2-2, d'esta forma xugaron la victoria nos penaltis, ganando la seleición xaponesa. Los coreanos fallaron tres penaltis siguíos, siendo esta la razón pola que perdieron. Na final, l'equipu d'Alberto Zaccheroni venció a Australia por 1-0 con un gol nel tiempu de prórroga. Asina, los xaponeses consiguieron la cuarta Copa Asiática, convirtiéndose nel país asiáticu con más torneos nel so poder.[25]

Del 3 al 24 xunetu de 2011, Xapón tenía qu'asistir, por invitación de la CONMEBOL, a la Copa América 2011, pero decidieron retirase[n 4] debíu al Terremotu y tsunami de Xapón de 2011. El 14 d'abril, sicasí, l'Asociación Xaponesa de Fútbol anunció que finalmente'l combináu nipón sí competiría,[26] un mes más tarde retiraríase finalmente por segunda y definitiva ocasión,[27] siendo reemplazada por Costa Rica polo asocedío'l 11 de marzu d'esi mesmu añu col terremotu y tsunami qu'asocedió nel país, amás del accidente nuclear de Fukushima.

en xunu de 2013 Xapón asistió a la Copa Confederaciones 2013 como representante de l'AFC depués de ganar la Copa Asiática 2011 Xapón fadría la so quinta participación quedando nel Grupu A col anfitrión Brasil col campeón norteamericanu Mexico y el Subcampeón d'Europa, Italia nel so primer partíu pierde (3:0) col anfitrión Brasil y depués pierde'l so segundu (4:3) con Italia nun partíu bien difícil pa los dos y el so últimu alcuentru cai (2:1) con Mexico quedando asina últimu del so grupu.

Xapón aseguró'l primer puestu del so grupu y per ende certificó la so participación al Mundial, la quinta consecutiva dende 1998, nel Mundial 2014 que va tener llugar en Brasil. Compartió'l grupu C cola seleición de Colombia, la seleición de Grecia y la seleición de Costa de Marfil. El combináu nipón nun pudo pasar de la primer fase en perdiendo contra Costa de Marfil (2-1), empatar contra Grecia y volver cayer contra Colombia (4-1). El fracasu provocó la dimisión d'Alberto Zaccheroni,[28] que sería sustituyíu por Javier Aguirre.[29] Sicasí, el preparador mexicanu apenes duró unos meses nel cargu, una y bones la eliminación de Xapón nos cuartos de final de la Copa Asia (tornéu del cual yera vixente campeón) y l'implicación d'Aguirre nun presuntu amañu de partíos na Lliga española provocaron la so destitución.[30]

El 12 de marzu de 2015, Vahid Halilhodžić foi nomáu como nuevu seleccionador nipón.[31]

Xapón diba participar como convidáu na Copa América 2015, que se va entamar en Chile, pero refugó la invitación pol recargu que sufriría la so seleición, yá qu'en xineru del mesmu añu xugará la Copa Asiática 2015 na que ye'l campeón vixente, y meses dempués va empezar el procesu clasificatorio a la Copa Mundial de Fútbol de 2018. Diba ser reemplazáu pola seleición de fútbol de Seleición de fútbol de China, pero polos mesmos motivos tornó la so participación en Chile.

Na Copa Asiática 2015 Xapón campeón defensor empezó con bon pie al ganar (4:0) Palestina y ganar (1:0) a Iraq nel so últimu alcuentru vencen (2:0) a Xordania pasando a los cuartos de final enfrentar a Emiratos Árabes nun partíu igualáu (1:1) recurrir a la tanda de penaltis onde ye ganada (5:4) quedando esaniciáu de la Copa, asina Xapón nun pudo defender el títulu per segunda vegada altulmente defender en 2004 dempués de ganar en 2000.

Estadiu editar

Himnu nacional de Xapón que s'escucha nel estadiu antes de los partíos de la seleición.
Himnu nacional de Xapón "Kimi ga Yo"


La seleición xaponesa de normal siempres xugó tolos sos partíos nel Estadiu Olímpicu de Tokiu que tien una capacidá pa 57.363 espectadores: Esta cortil ye obra del arquiteutu Kenzō Tange y foi creáu especialmente pa los Xuegos Olímpicos celebraos nesa ciudá en 1964, que representaron el resurdimientu xaponés dempués de la Segunda Guerra Mundial. Eso asocedió hasta l'añu 2002 cuando se construyeron nuevos estadios pa la Copa Mundial de Fútbol de 2002.

Dempués d'acaba'l mundial entamáu conxuntamente con Corea del Sur, l'estadiu qu'utilizaríen de cutiu sería'l Estadiu Internacional de Yokohama Capacitáu pa recibir 72.370 espectadores, nél realizáronse 3 partíos de la primer ronda de la Copa Mundial de Fútbol de 2002 y allugó la final ente Alemaña y Brasil que se xugó'l 30 de xunu del 2002 (partíu que lo ganó Brasil, 2–0). Dende'l 1 de marzu de 2005 camuda de nome al de Nissan Stadium (en xaponés: 日産スタジアム Nissan Sutajiamu), por ser propiedá de la empresa automovilística Nissan Motor Co. Mientres el desenvolvimientu del Campeonatu Mundial de Clubes FIFA 2005 volvió llamase Estadiu Internacional de Yokohama, una y bones la FIFA nun dexa nengún tipu de publicidá nel nome de los estadios.

En delles ocasiones la seleición xaponesa tamién utiliza'l Estadiu de Saitama o Saitama stadium, como de normal conózse-y. Construyíu por Azusa Sekkei p'allugar partíos de la Copa Mundial de Fútbol de 2002, la construcción foi terminada en setiembre de 2001. L'estadiu tien capacidá pa 63.700 persones, anque por razones de seguridá nos partíos de J. League hai una capacidá de 62.300 espectadores. L'Estadiu de Saitama foi sede de cuatro partíos mientres la Copa Mundial FIFA 2002, incluyendo'l primer partíu Xapón-Bélxica.

 
Estadiu de Saitama.

Uniforme y escudu editar


L'uniforme tradicional consta d'una camiseta azul (color principal), pantalón blancu y medies azules, ente que la segunda equipación invierte los colores. Gracies a los provisores, nos últimos años la comercialización foi bien favorable pa les equipaciones de Xapón, especialmente camudaron nos últimos años el diseñu de les camisetes, añediendo adornos como les llapaes nel llombu en 1998 (el porte foi de verde con llapaes coloraes y azules o negru con llapaes coloraes y naranxes) y en 1996, les llinies blanques y triángulos coloraos en 1993, 1994 y 1995 (el porteru llevaba por completu l'uniforme de color verde con llinies negres y triángulos de color coloráu o naranxa y negru con dibuxos) o curves blanques y azules en 2006.

L'escudu ye de fondu blancu con una franxa vertical colorada que lo traviesa pola metá. Sobre él, apaecen les lletres JFA, sigles ingleses de l'Asociación Xaponesa de Fútbol. So elles, apaez un Yatagarasu estilizado negru que sostién un balón de fútbol de color coloráu. La equipación actual ye de color azul con una llinia colorada dende'l pescuezu hasta embaxo, a semeyanza del escudu. Los provisores oficiales d'uniforme a lo llargo de la so historia fueron los alemanes Adidas y Puma y la nacional Asics.

Primer equipación
Equipación actual

Rivalidaes editar

 
El Mar de Xapón dixebra a la isla nipona de los sos rivales.


La rivalidá más destacable nel continente asiáticu, qu'inclusive tien una pallabra pa definilo: «Haniljeon» en coreanu y Nikkansen (日韓戦?) en xaponés, ye'l duelu ente Corea del Sur y Xapón.[32]

Rivalidá de países vecinos, y proveniente de disputes béliques, ye consideráu un choque de sentimientos y arguyos, que trescurre más allá de lo deportivo. En tando 35 años so la ocupación del Imperiu de Xapón, foi nos Xuegos de 1948 de Londres cuando los atletes coreanos participaron per primer vegada como Corea, lliberaos de manes xaponeses tres la rindición d'éstos al rematar la Segunda Guerra Mundial. Asina surdieron lo qu'anguaño se conoz como les dos Corees, la del Norte y la del Sur.

«Los samuráis azules», históricamente fueron inferiores dende entós. Anque últimamente puede considerase casi una igualdá, siempres esistió un complexu per parte del conxuntu nipón, que vía cómo yeren superaos polos sos vecinos. De los 75 alcuentros apostaos hasta la fecha, Xapón namái llogró 13 victories, ente que Corea del Sur consiguió 40.

Magar esa rivalidá, dambos países entamaron conxuntamente la Copa Mundial de Fútbol de 2002, onde'l mayor interés ente los anfitriones yera ver cuál d'ellos llegaría más lloñe na competición. Xapón, esaniciáu nos octavos de final, quedar na solombra, ente que Corea, la sorpresa del tornéu, clasificar pa semifinales en ganando a favoritos como España, con discutiniu arbitral, y Italia con otra polémica actuación de los colexaos.

Sicasí, nes semifinales de la Copa Asiática 2011 apostada en Qatar, fueron los nipones quien vencieron a los diaños coloraos» na tanda de penaltis, avanzando hasta la final pa conquistar el so cuartu títulu asiáticu.

Otres de les grandes rivalidaes a nivel asiáticu que tien la seleición nipona nun ye otra que la so tamién vecina la seleición china. Ésta rivalidá remonta sieglos tras en contestos bélicos, que se treslladaron a l'actualidá deportiva, y non solo nel ámbitu futbolísticu. Dambes naciones caltuvieron tirantes disputes pol dominiu asiáticu, que se vieron especialmente representaes pola Primer y la Segunda guerra sino-xaponesa. Toos estos conflictos faen que les dos potencies asiátiques caltengan una rivalidá futbolística, que sicasí ye más notable nel territoriu chinu que nel xaponés. Ésta haise vistu amontada con acontecimientos en distintos partíos, como la final de la Copa Asiática 2004 cuando los nipones vencieron por 1-3 a los chinos nel so propiu país.[33]

Magar ello, estos partíos atópense más equilibraos en comparanza colos Corea del Sur-Xapón.

Repercusión na cultura xaponesa editar

 
«Manga Store» en Xapón.

El fútbol, tradicionalmente estremáu de la cultura del país, nun terminaba d'enraigonase na sociedá deportiva del país asiáticu, que centraba los sos esfuercios n'otres modalidaes más allegaes a la historia del país como la cetrería, la caza, la competencia de cometes, el kemari (蹴鞠?), (antiguu xuegu de pelota) y el yabusame (流鏑馬? , arquería xaponesa). Mención a parte merecen les artes marciales xaponeses, que son deportes tradicionales, ente les que destaquen les más importantes como'l aikido (合氣道 aikidō?, deporte de contautu), el iaido (居合道 iaidō?, manexu de la espada xaponesa), el yudu (柔道 jūdō?, deporte de contautu), el jujutsu (柔術 jūjutsu?, deporte de contautu), el karate (空手? , deporte de contautu), el kendo (剣道 kendō?, esgrima xaponesa), el kenjutsu (剣術? , manexu de la espada xaponesa), el shurikenjutsu (手裏剣術? , manexu del shuriken o cuchiella xaponesa) y el popular sumu (相撲 sumō?, deporte de contautu).

Ente los deportes modernos, primero que la disciplina futbolística, espolletaron deportes como'l béisbol, el voleibol, o'l tenis de mesa ente otros. Nun sería pos hasta empiezos de los años 80 cuando'l fútbol espertara un verdaderu interés ente la población. Ésti resurdir vinu amontáu, cuantimás midida, gracies a otru de los tradicionales pasatiempos de Xapón, el manga.

Una de les grandes obres del citáu arte xaponés, foi «Capitán Tsubasa» (キャプテン翼 Kyaputen Tsubasa?), más conocíu en fala hispana como Supercampeones (Campeones: Oliver y Benji n'España), escritu por Yōichi Takahashi, una manga que'l so tema central yera'l fútbol. Ésti narra les aventures de Tsubasa Ozora (Oliver Atton nel anime n'español) y los sos amigos dende la infancia hasta que son profesionales y lleguen a formar parte de la seleición nacional de Xapón. L'Asociación de Fútbol de Xapón sofitó'l desenvolvimientu de la serie,[34] por cuenta del so potencial pa crear aficionaos a esti deporte yá que empezaba a consiguir un ésitu y una repercusión a altu nivel internacional, ya inclusive pudo trate reflexáu na mesma serie, una y bones los uniformes de la seleición de Xapón son fieles reproducciones de los que portaben na dómina'l xugadores auténticos de la seleición.

La saga llogró un gran ésitu y foi unu de los principales motores pal desenvolvimientu del fútbol nel país, viéndose como resultáu los sos mayores ésitos (cuatro Copes Asiátiques dende 1992) y la so presencia ininterrumpida na Copa Mundial de Fútbol dende 1998. La so repercusión llevó inclusive a empreses deportives tan enraigonaes nel mundu futbolísticu como l'alemana Adidas a publicar el so propiu anime pa siguir favoreciendo'l desenvolvimientu d'esti deporte n'Asia.[35] Más apocayá, nel añu 2011, salió a la lluz la noticia de que la manga y el fútbol invertiríen los sos papeles. La xugadora de la seleición femenina de fútbol de Xapón Nahomi Kawasumi, campeona del mundu femenín en 2011, sería la protagonista d'un nuevu manga publicáu na revista Weekly Shonen Sunday (小学館 Shōgakukan?), daqué inéditu hasta'l momentu.[36],[37]

Xugadores editar

 
La seleición antes de la disputa d'un partíu.
# Nome !bgcolor=#132953

style="color:white;"|Posición

Edá !bgcolor=#132953

style="color:white;"|PX

Goles Club
1 Eiji Kawashima Porteru 37 años 81 0   F.C. Metz
12 Masaaki Higashiguchi Porteru 37 años 4 0   Gamba Osaka
23 Kosuke Nakamura Porteru 29 años 2 0   Kashiwa Reysol
2 Tomoya Ugajin Defensa 35 años 0 0   Urawa Red Diamonds
3 Xen Shoji Defensa 31 años 10 1   Kashima Antlers
5 Yūto Nagatomo Defensa 37 años 101 3   Galatasaray
6 Masato Morishige Defensa 36 años 41 2   FC Tokyo
19 Shintaro Kurumaya Defensa 31 años 3 0   Kawasaki Frontale
20 Tomoaki Makino Defensa 36 años 28 3   Urawa Red Diamonds
21 Gotoku Sakai Defensa 33 años 36 0   Hamburger SV
22 Naomichi Ueda Defensa 29 años 2 0   Kashima Antlers
24 Wataru Endo Defensa 31 años 11 0   Urawa Red Diamonds
7 Gaku Shibasaki Mediocampista 31 años 14 3   Getafe CF
10 Ryota Morioka Mediocampista 32 años 4 0   R.S.C. Anderlecht
16 Hotaru Yamaguchi Mediocampista 33 años 38 2   Cerezo Osaka
17 Makoto Hasebe   Mediocampista 40 años 106 2   Eintracht Frankfurt
25 Ryota Oshima Mediocampista 31 años 2 0   Kawasaki Frontale
26 Kento Misao Mediocampista 27 años 1 0   Kashima Antlers
4 Keisuke Honda Delanteru 37 años 91 36   C.F. Pachuca
8 Genki Haraguchi Delanteru 32 años 19 6   Fortuna Düsseldorf
9 Kenyu Sugimoto Delanteru 31 años 5 1   Cerezo Osaka
11 Takashi Usami Delanteru 31 años 19 3   Fortuna Düsseldorf
13 Yu Kobayashi Delanteru 36 años 11 2   Kawasaki Frontale
14 Yuya Kubo Delanteru 30 años 11 2   KAA Gent
15 Yūyá Ōsako Delanteru 33 años 25 7   FC Köln
18 Shōyá Nakajima Delanteru 29 años 0 0   Portimonense S.C.
DT   Akira Nishino

Máximos goliadores editar

Los xugadores con más goles cola camiseta nipon

# Xugador Periodu Goles Partíos
Kunishige Kamamoto 1964-1977 80 84 0.95
Kazuyoshi Miura 1990-2000 55 98 0.56
Shinji Okazaki 2008-Presente 50 111 0.45
Hiromi Hara 1978-1988 38 76 0.5
Keisuke Honda 2008-Presente 36 91 0.4
Shinji Kagawa 2008-Presente 29 87 0.33
Takuya Takagi 1992-1997 27 44 0.61
Kazushi Kimura 1979-1986 26 54 0.48
Shunsuke Nakamura 2000-2010 25 99 0.25
10° Naohiro Takahara 2000-2008 24 57 0.42

Xugadores con más presencies editar

Estos son los xugadores con más partíos xugaos

# Xugador Periodu Partíos Goles Permediu
Yasuhito Endō 2002-2015 152 15 0.1
Masami Ihara 1988-1998 122 5 0.04
Yoshikatsu Kawaguchi 1997-2010 116 0 0
Shinji Okazaki 2008-Presente 110 50 0.45
Yuji Nakazawa 1999-2010 110 17 0.15
Makoto Hasebe 2006-Presente 106 2 0.02
Yuto Nagatomo 2008-Presente 101 3 0.03
Shunsuke Nakamura 2000-2010 99 25 0.25
Kazuyoshi Miura 1990-2000 98 55 0.56
10° Keisuke Honda 2008-Presente 91 36 0.4

Entrenadores editar

A lo llargo de la historia de la seleición, fueron 27 el seleccionadores al frente del equipu. Dende'l primeru, Hitoshi Sasaki quien dirixiera a Xapón per primer vegada en 1921, hasta l'actual, Akira Nishino, pasando por Vahid Halilhodžić; quien-yos consiguiría'l so pase al próximu mundial, llevaron a Xapón a asitiase como una de les potencies futbolístiques del continente asiáticu.

A ellos habría qu'añedir de manera oficiosa al xaponés Hiromi Hara, unu de los direutores téunicos de l'Asociación Xaponesa de Fútbol, quien se fixo cargu de manera testimonial de la seleición mientres dos partíos mientres l'italianu Zaccheroni tramitaba'l so visáu p'asitiase al frente del equipu.[38]

Ente ellos, ocho fueron seleccionadores estranxeros, y curiosamente con ellos, llegaríen los mayores ésitos de la seleición, qu'empezaron cola primer Copa Asiática conquistada polos nipones en 1992, nel so propiu territoriu, a les órdenes del neerlandés Hans Ooft. A él siguiéron-y los tamién estranxeros Paulo Roberto Falcão (brasilanu), Philippe Troussier (francés), Zico (brasilanu), Ivica Osim (bosnioherzegovino) Alberto Zaccheroni (italianu), Javier Aguirre (mexicanu), y Vahid Halilhodžić (bosnioherzegovino), ésti postreru sería quien los llevó a clasificase al mundial del añu 2018. Por cuenta de ellos, Xapón conquistó cuatro Copes Asiátiques, asitiándose al frente del palmarés de la competición, y un subcampeonatu na copa FIFA Confederaciones, convirtiéndose en bien pocu tiempu per delantre de seleiciones asiátiques más históriques.

Nesi periodu recién, yá trés xaponeses dirixeron y anguaño dirixe otru apocayá nomáu (Akira Nishino) a la seleición: Shu Kamo y Takeshi Okada en dos etapes, ensin consiguir igualar los ésitos de los seleccionadores estranxeros. En total 19 seleccionadores xaponeses intentaron ensin ésitu fortalecer al so país na disciplina futbolística, onde destacó namái una medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de 1968 de Méxicu D. F. llograda so les órdenes del ex-futbolista Ken Naganuma, que darréu sería presidente de l'Asociación Xaponesa de Fútbol de 1994 a 1998.

Diecinueve xaponeses pa una medaya de bronce olímpico, 2 brasilanos pa una Copa Asiática, un neerlandés, un francés y un italianu pa trés Copes Asiátiques, un neerlandés y dos bosnioherzegovinos para con unu d'ellos quedar cuartu nel tornéu interasiático, y col otru namái allanar el camín al últimu campeonatu mundial de fútbol (2018), ye'l bagaxe de los seleccionadores de la historia futbolística xaponesa.[39]

Rivalidaes editar

 
El Mar de Xapón dixebra a la isla nipona de los sos rivales.

A lo llargo de la historia de la seleición, y pese al baxu nivel competitivu del fútbol asiático en comparanza colos referentes europeos y suramericanos, ye un deporte en constante crecedera, y cuenta cada vez con más siguidores y competencia, fuéronse forxando rivalidaes con distintes seleiciones asiátiques.

Ente elles, destaquen dos percima del restu. Motivaes por disputes históriques de calter bélicu, Xapón caltién na actualidá estremes cola seleición surcoreana y la seleición china.[40] Dicha rivalidá empezaría so les aiciones del antiguu Imperiu xaponés, que caltuvo distintes guerres con dambes rexones asiátiques. Aumentaes pola so condición de vecindá, les diferencies non solo caltuviéronse una vegada remataes diches disputes, sinón que fueron n'aumentu, cuantimás colos surcoreanos, siendo la rivalidá más fuerte de los xaponeses onde tienen un balance bien desfavorable. Colos chinos, magar la rivalidá más igualada según el balance d'enfrentamientos, provién más de la parte continental que de la del archipiélagu por cuenta de que los primeres fueron los sometíos.

Magar eses rivalidaes, los países caltienen esfuercios por convertir eses históriques disputes nuna simple y sana rivalidá deportiva, ensin que tescienda, yá lo que ye güei, del ámbitu deportivu. Por ello son constantes los esfuercios conxuntos por llogralo, como ye l'exemplu de la organización conxunta de la Copa Mundial de Fútbol de 2002 ente Xapón y Corea del Sur.

Corea del Sur editar

El Nikkansen (日韓戦 Alcuentru nipocoreanu[41][42]?) ye'l duelu ente Corea del Sur y Xapón. Ye consideráu como la rivalidá más destacable nel continente asiáticu dientro de les seleiciones más potentes. La pallabra pa definilo en surcoreanu ye «Haniljeon».[32]

Rivalidá de países vecinos, y proveniente de disputes béliques, ye consideráu un choque de sentimientos y arguyos, que trescurre más allá de lo deportivo. En tando 35 años so la ocupación del Imperiu de Xapón, foi nos Xuegos de 1948 de Londres cuando los atletes coreanos participaron per primer vegada como Corea, lliberaos de manes xaponeses tres la rindición d'éstos al rematar la Segunda Guerra Mundial. Asina surdieron lo qu'anguaño se conoz como les dos Corees, la del Norte y la del Sur.

Magar esa rivalidá, dambos países entamaron conxuntamente la Copa Mundial de Fútbol de 2002, onde'l mayor interés ente los anfitriones yera ver cuál d'ellos llegaría más lloñe na competición. Xapón, esaniciáu nos octavos de final, quedar na solombra, ente que Corea, la sorpresa del tornéu, clasificar pa semifinales en ganando a favoritos como España, con discutiniu arbitral, y Italia con otra polémica actuación de los colexaos.

  • Partíos contra Corea del Sur:
PX Victories de Xapón Empates Victories de Corea del Sur Gol Xapón Gol Corea del Sur
78 40 24 14 119 66

China editar

Otres de les grandes rivalidaes a nivel asiáticu que tien la seleición nipona ye cola so vecina la seleición china. Ésta rivalidá remonta sieglos tras en contestos bélicos, que se treslladaron a l'actualidá deportiva, y non solo nel ámbitu futbolísticu.

Dambes naciones caltuvieron tirantes disputes pol dominiu asiáticu, que se vieron especialmente representaes pola Primer y la Segunda guerra sino-xaponesa. Toos estos conflictos faen que les dos potencies asiátiques caltengan una rivalidá futbolística, que sicasí ye más notable nel territoriu chinu que nel xaponés. Ésta haise vistu amontada con acontecimientos en distintos partíos, como la final de la Copa Asiática 2004 cuando los nipones vencieron por 1-3 a los chinos nel so propiu país.[43]

  • Partíos contra China:
PX Victories de Xapón Empates Victories de China Gol Xapón Goles China
25 18 7 0 29 25

Australia editar

La Final de la Copa Asiática 2011 foi xugada ente estos 2 equipos, Xapón siendo'l ganador con un 1-0 y campeón d'Asia 2011, la rivalidá deber a que son una de les meyores seleiciones de la zona AFC, siendo Xapón el ganador de más alcuentros. El so postreru partíu foi nes eliminatories del mundial 2018, con marcador 2-0 a favor de Xapón, siendo'l so postreru atopo'l lleváu a cabu nel 2017.

  • Partíos contra Australia:
PX Victories de Xapón Empates Victories d'Australia Gol Xapón Gol Australia
28 12 8 9 35 32

Estadístiques editar

Lleenda: PX: Partíos xugaos; PG: Partíos ganaos; PE: Partíos empataos; PP: Partíos perdíos; GF: Goles a favor; GC: Goles en contra.

Copa Mundial de Fútbol editar

 
Una de los distintos modelos de monedes conmemoriativas del Copa Mundial de Fútbol de 2002.
Añu !width="115"|

Ronda !width="65"| Posición

PX PG PE !width="33"|

PP

GF GC
  Uruguái 1930 Ensin participación
  Italia 1934
  Francia 1938 Retiróse
  Brasil 1950 Non almitida pola FIFA pol so papel na Segunda Guerra Mundial
  Suiza 1954 Nun se clasificó
  Suecia 1958 Ensin participación
  Chile 1962 Nun se clasificó
  Inglaterra 1966 Ensin participación
  Méxicu 1970 Nun se clasificó
  Alemaña 1974
  Arxentina 1978
  España 1982
  Méxicu 1986
  Italia 1990
  Estaos Xuníos 1994
  Francia 1998 Primer ronda 31° 3 0 0 3 1 4
    Corea del Sur y Xapón 2002 Octavos de final 4 2 1 1 5 3
  Alemaña 2006 Primer ronda 28° 3 0 1 2 2 7
  Sudáfrica 2010 Octavos de final 4 2 1 1 4 2
  Brasil 2014 Primer ronda 29º 3 0 1 2 2 6
  Rusia 2018 Clasificáu
  Qatar 2022 por apostase
Total 6/22 17 4 4 9 14 22

Copa Asiática editar

Añu !width="115"|

Ronda !width="65"| Posición

PX PG PE !width="33"|

PP

GF GC
  Ḥong Kong 1956 Ensin participación
  Corea del Sur 1960
  Israel 1964
  Irán 1968 Nun se clasificó
  Tailandia 1972 Retiróse
  Irán 1976 Nun se clasificó
  Kuwait 1980 Retiróse
  Singapur 1984
  Qatar 1988 Primer ronda 10° 4 0 1 3 0 6
  Xapón 1992 Campeón 5 3 2 0 6 3
  Emiratos Árabes Xuníos 1996 Cuartos de final 4 3 0 1 7 3
  El Líbanu 2000 Campeón 6 5 1 0 21 6
  China 2004 Campeón 6 4 2 0 13 6
     Indonesia, Malasia,
Tailandia y Vietnam 2007
Cuartu llugar 6 2 3 1 11 7
  Qatar 2011 Campeón 6 5 1 0 16 6
  Australia 2015 Cuartos de final 5 3 0 1 8 1
  Emiratos Árabes Xuníos 2019 Clasificáu
Total 9/17 42 25 10 6 82 38

Copa FIFA Confederaciones editar

Añu !width="116"|

Ronda !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC
  Arabia Saudita 1992 Ensin participación
  Arabia Saudita 1995 Primer ronda 3 0 0 3 1 8
  Arabia Saudita 1997 Nun se clasificó
  Méxicu 1999
   Corea del Sur y Xapón 2001 Subcampeón 5 3 1 1 6 1
  Francia 2003 Primer ronda 3 1 0 2 4 3
  Alemaña 2005 Primer ronda 3 1 1 1 4 4
  Sudáfrica 2009 Nun se clasificó
  Brasil 2013 Primer ronda 3 0 0 3 4 9
  Rusia 2017 Nun se clasificó
  2021 Por apostase
Total 5/11 17 5 2 10 19 25

Fútbol nos Xuegos Olímpicos editar

 
La seleición xaponesa xugó como anfitriona nos Xuegos Olímpicos de Tokiu 1964.
 
La seleición xaponesa ganó la medaya de bronce nos Xuegos Olímpicos de 1968.
Añu !width="116"|

Ronda !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC
  Atenes 1896 Nun hubo competición de fútbol
  París 1900 En 1900 y 1904 los Xuegos Olímpicos apostar clubes
  St. Louis 1904
  Londres 1908 Nun esistía la seleición de fútbol de Xapón
  Estocolmo 1912
  Amberes 1920 Nun participó
  París 1924
  Ámsterdam 1928
  Los Angeles 1932 Nun hubo competición de fútbol
  Berlín 1936 Cuartos de final 2 1 0 1 3 10
  Londres 1948 Nun participó
  Ḥelsinki 1952
  Melbourne 1956 Fase de grupos 10º 1 0 0 1 0 2
  Roma 1960 Nun participó
  Tokiu 1964 Cuartos de final 3 1 0 2 5 9
  Méxicu 1968

3º||6||3||2||1||9||8

  Múnich 1972 Nun participó
  Montreal 1976
  Moscú 1980
  Los Angeles 1984
  Seúl 1988
  Barcelona 1992 Dende 1992 la competición apostar seleiciones sub-23
Total 4/22 12 5 2 5 17 29

Copa América editar

Xapón xugó na Copa América de 1999. 12 años dempués diba xugala de nuevu n'Arxentina, pero retiróse. En 2015 volvió tornase de participar, agora dirá xugala en 2019.

Añu !width="116"|

Ronda !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC
  Paraguay 1999 Primer fase 10º 3 0 1 2 3 8
  Arxentina 2011 Retiróse[n 5]
  Chile 2015 Retiróse
  Brasil 2019 Por apostase
Total 2/4 10° 3 0 1 2 3 8

Categoríes inferiores editar

Les categoríes inferiores de la seleición de fútbol de Xapón, son el conxuntu de seleiciones de l'Asociación Xaponesa de Fútbol integraes nel so conxuntu por xugadores d'ente 16 a 23 años, que representen a Xapón nos distintos torneos internacionales arrexuntaos en distintos categoríes d'edá y que constitúin los escalafones previos a la seleición absoluta.

Les distintes categoríes establecer pol añu de nacencia de los xugadores y de normal inclúin a futbolistes nacíos en dos años consecutivos. Tradicionalmente la denominación de la seleición referir a la edá máxima de los xugadores habiendo asina competiciones oficiales dende los sub-15 hasta los sub-23.

Seleición sub-23 editar

La seleición sub-23 (o seleición olímpica) ye, dende los Xuegos Olímpicos de Barcelona 1992, la encargada de defender a Xapón na competición de fútbol, motivu pol que recibe'l calificativu d'olímpica. Los xugadores participantes nos mesmos tienen de tener menos de 23 años d'edá sacante trés per escuadra que pueden ser mayores.[44]

El tornéu olímpicu ye consideráu según una Copa Mundial sub-23. Dende los Xuegos Olímpicos d'Atlanta 1996, la seleición sub-23 de Xapón participó en tolos xuegos olímpicos, siendo'l so meyor resultáu un 4ᵘ puestu nos Xuegos Olímpicos de Londres 2012.

Seleición sub-20 editar

La categoría sub-20 ye la categoría xuvenil encargada de defender a Xapón nel Campeonatu Mundial sub-20 dende la so creación nos años 70. Nél la categoría foi subcampeona na edición de 1999 en perdiendo por 4-0 cola Seleición de fútbol sub-20 d'España, siendo este'l mayor llogru de Xapón nesta categoría.

Seleición sub-17 editar

La seleición de fútbol sub-17 de Xapón ye l'equipu formáu por xugadores de 17 años d'edá, que representa a l'Asociación Xaponesa de Fútbol na Copa del Mundu Sub-17. Ye una de les categoríes inferiores de la seleición de fútbol de Xapón y sustituyó internacionalmente a la seleición Sub-16 yá qu'en competiciones oficiales, esa categoría pasó a Sub-17 en 1991 pa la FIFA.

Otres modalidaes editar

Seleición de fútbol sala editar

 
Fútbol sala

La historia de Xapón[45] nel Campeonatu Mundial de fútbol sala de la FIFA ye'l reflexu d'una progresión sostenida. Los campeones d'Asia tuvieron presentes na primer edición de 1989, pero volver a casa en perdiendo les sos 3 alcuentros de la primer fase. Foi una historia similar en 2004, cuando (dempués de tres ediciones ensin llograr clasificase) tornaron a la fase final pa cerrar de nuevu'l so grupu, anque, eso sí, sumaron el so primer puntu con un 1-1 ante Estaos Xuníos. Cuatro años dempués, la historia camudó por completu, y los nipones amosáronse competitivos nun perduru quintetu qu'incluyía a Brasil y a Rusia, y fixeron les maletes dempués de vencer y convencer frente a Cuba y Isla Salomón.

Seleición de fútbol playa editar

 
Fútbol playa

Dende los entamos de la modalidá, nel deceniu de 1990, Xapón[46] formó siempres equipos competitivos, y el reflexu claru d'ello viose na primer edición de la Copa Mundial de Fútbol Playa FIFA 2005, cuando'l cuadru nipón comandado por Ruy Ramos, agora de nuevu l'entrenador, algamó les semifinales y terminó en cuartu llugar. De magar, nun dexó nunca d'aportar a la cita mundialista, anque solo volviera superar la primer fase na edición de la Copa Mundial de Fútbol Playa FIFA 2009, en Dubái.

Palmarés resumíu editar

Seleición absoluta editar

Ye la seleición que más títulos tien d'esta competición.

Torneos amistosos editar

Seleición olímpica editar

Seleición xuvenil editar

Seleición prexuvenil editar

Notes y referencies editar

Notes editar

  1. 1,0 1,1 Esisten desalcuerdos sobre la fecha de la disputa del primer partíu d'un combináu xaponés. Delles fontes aseguren que foi esi partíu, xugáu'l 9 de mayu'l primeru apostáu polos nipones y el día 10 frente a Filipines, sicasí otres fontes aseguren que'l primeru foi xugáu frente a Filipines el día 7 ente que el de China foi'l día 9.
  2. Tan solo participó nos Xuegos Olímpicos de 1936 y 1956.
  3. Sacante los Xuegos Olímpicos.
  4. copa-america Xapón retirar de la Copa América
  5. copa-america Xapón retirar de la Copa América debíu al Terremotu y tsunami de Xapón de 2011. Magar que darréu anunció que finalmente sí competiría, un mes más tarde retiraríase finalmente por segunda y definitiva ocasión siendo reemplazada por Costa Rica.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Historial partíos Xapón». Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  2. «Samurai Blue: Catchphrase of Japan's World Cup squad» (inglés). web-japan.org. Consultáu'l 28 de setiembre de 2012.
  3. «Japan Football Association – English Profile» (inglés). Federación de Fútbol de Xapón. Archiváu dende l'orixinal, el 1 de payares de 2012. Consultáu'l 28 de setiembre de 2012.
  4. Un métodu habitual pa crear los llamatos de la seleición xaponesa ye utilizar l'apellíu del seleccionador nacional siguíu del nome del país n'inglés, "Japan". Asina por casu, les anteriores seleiciones fueron conocíes como "Osim Japan" (オシムジャパン Oshimu Japan?), "Zico Japan" (ジーコジャパン Jīko Japan?), "Troussier Japan" (トルシエジャパン Torushie Japan?).
  5. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation. «Historial Xapón 1917». Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  6. «Web oficial de l'Asociación Xaponesa de Fútbol». jfa.or.jp. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  7. «Clasificación Mundial 1954». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'agostu de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  8. «Mundial 1962». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'agostu de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  9. ESPN Deportes. «Batacazo olímpicos. Xapón - Arxentina». Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  10. Diariu Clarín. «El matagigantes Xapón». Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  11. «Clasificación Copa Asiática 1968». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  12. «XXOO 1968, medaya de bronce». fmf.com.mx. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  13. «Mundial 1970». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'avientu de 2011. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  14. «Copa Asiática 1988». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  15. «Copa Asiática 1992». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  16. «Copa confederaciones FIFA 1995». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 21 d'agostu de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  17. «Copa Asiática 1996». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  18. «Copa Mundial 1998». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 d'agostu de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  19. «Copa América 1999». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  20. «Copa Asiática 2000». rsssf.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  21. «Copa Confederaciones FIFA 2001». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'ochobre de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  22. «Fase de clasificación pal Mundial 2010». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 6 de payares de 2012. Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  23. «Fase de grupos Mundial 2010». es.fifa.com. Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  24. «Octavos de final Mundial 2010, Paraguay-Xapón». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'avientu de 2011. Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  25. Xapón gana la Copa d'Asia
  26. Xapón decide participar na Copa América
  27. Costa Rica ye convidada a Copa América
  28. Zaccheroni dimite como seleccionador xaponés
  29. Javier Aguirre, nomáu nuevu seleccionador de Xapón
  30. mundu/javier-aguirre-destituido-3905396 Javier Aguirre, destituyíu
  31. Vahid Halilhodzic, nuevu seleccionador de Xapón
  32. 32,0 32,1 «Rivalidad ente les seleiciones de Corea del Sur y Xapón». Diariu As. Consultáu'l 26 de setiembre de 2012.
  33. ESPN. «Xapón alzar cola Copa Asiática 2004 - Discutiniu contra China» (inglés). Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  34. codigoretro.com.ar. «xaponesa.htm L'asociación xaponesa de fútbol sofita'l desenvolvimientu de les serie anime sobre fútbol pol potencial de crear aficionaos a esti deporte». Archiváu dende l'xaponesa.htm orixinal, el 14 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  35. Alkanze. «manga-de-futbol-en-japon/ Adidas crea una manga futbolísticu pa Xapón». Archiváu dende l'manga-de-futbol-en-japon orixinal, el 31 de mayu de 2010. Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  36. Koi Nya. «xugadora-de-la-seleccion-femenina-de-futbol-xaponesa-tendra-la so-propiu-manga/ Una xugadora de la seleición xaponesa va ser llevada a la manga». Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  37. Anime Obsesion. «Manga na seleición femenina de Xapón». Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  38. Páxina oficial de la FIFA. «Alberto Zaccheroni, nuevu seleccionador xaponés». Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  39. http://es.fifa.com/worldcup/stories/y=2017/m=11/news=japon-2921316.html
  40. Project Syndicate. «Raíz de la rivalidá Xapón-China». Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  41. 日韓 (nikkan), EDICT
  42. 戦 (sen), EDICT
  43. ESPN. «Xapón alzar cola Copa Asiática 2004 - Discutiniu contra China» (inglés). Consultáu'l 27 de setiembre de 2012.
  44. «Tornéu olímpicu de fútbol en FIFA.com» (inglés).
  45. «Seleición fútbol sala Xapón». es.fifa.com. Archiváu dende l'orixinal, el 2 de setiembre de 2012. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  46. «Seleición fútbol playa Xapón». es.fifa.com. Consultáu'l 25 de setiembre de 2012.
  47. Rsssf. «Aniversariu 2600 del imperiu japones».
  48. Rsssf. «Tokyo Tournament».
  49. Rsssf. «Asics Cup 1994».
  50. Rsssf. «Tiger Beer Challenge».
  51. Rsssf. «East Asian Games 2001».
  52. Rsssf. «South East Asian Games 1956 (Manila, Philippines)».

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
  Arabia Saudita
  Arabia Saudita
  Xapón
  Iraq
Campeones d'Asia
Xapón 1992
El Líbanu 2000
China 2004
Qatar 2011
Socesor:
  Arabia Saudita
  Xapón
  Iraq
  Australia